Bompa 17.784 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Heb er ook zo eentje. Ik zag een C-klasse break redelijk snel afkomen, maar kon die twee voertuigen nog voorbij als die Renault mooi terug zou invoegen. Plots zag ik dat die pipo helemaal niet in de gaten had dat die MB zo snel afkwam (of net wel, nog erger) en bleef tergend lang op dat tweede vak hangen. No way out, ik wil niet hinderen en ga al naar het eerste terug, had al serieus moeten afremmen voor die Renault (tot 90!). Ik dacht dat die nu die MB zéker zou zien en snel mee invoegen, maar nee hoor. Neus naar beneden van die MB en hoewel die pinker aanstaat van die Renault wacht hij te lang om in te voegen. Goed, kan allemaal goed zijn, maar die MB is er ineens, en ik ga terug mee om die tjaffelaar kwijt te zijn. Krijg ik daar geclaxonneer, en lichtconcerten van jewelste naar mij. Normaal ga ik daar niet meer op in, maar deze keer wou ik gewoon even teken doen dat hij in zijn spiegel moet kijken. Ik ging naar het tweede en liet me afzakken tot zijn snelheid, naast hem. De bejaarde brusselaar bleef voor zich uitstaren. Laffe peet. Ik weigerde te claxonneren maar bleef naar hem kijken. Niks hoor. Te laf om te kijken. Heb dan maar gewoon weer verder gereden, met dergelijke elementen geraak je toch niet verder. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Mensen weten echt hun gaspedaal niet meer staan he... Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Ook een ergernis. Mensen die veel te laat en/of veel te traag terug naar rechts gaan. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Rechts rijden in D is ook wel afgeschaft, maar rechts inhalen is daar ook nog steeds niet toegelaten... Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Had ik meer power gehad, was het geen probleem geweest. Beter minder opties genomen en 40pk meer. Dringend in de leer bij PJH Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Ik ben nog steeds niet akkoord. En heb al een kar gehad met aanvaardbaar aantal pk's en met eco-aantal. Wat win je met de pk's? In het slechtste geval extra ongenoegen bij de andere, in het beste geval wat macho-bevestiging. Het negeren geeft me tegenwoordig nog het meest voldoening. Ik ben echt vuil beginnen rijden sinds ik wat pk's had. Dat is er gelukkig wat uit. 't Kan ook niet meer Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Hah mijn vuilste periode was met het minste pk's, want elke meter gewonnen telde. Nu met veel pk's maakt het niet uit, ik ben er zo voorbij. Quote
msxx 7.828 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Grrrr, bij Hasselt/Kiewit is er nu een dynamische wegversmalling ('s ochtends in de ene richting 2 banen en in de andere richting 1 baan, 's avonds omgekeerd). Duidelijk staat vermeld: 'Ritsen NA de lichten' Iedereen uiteraard ritsen voor de lichten, zo kunnen we de grootst mogelijke file vormen! Leuk! Nog 100meter te gaan tot de lichten, dus rijd ik links. Een Quasqai (of hoe schrijf je dat) vond het nodig om zich voor 3/4e op de linkerbaan te zetten zodat ik er zeker niet langs zou kunnen. Met claxonneren duidelijk proberen te maken dat ik daar niet mee opgezet was (ik claxonneer hoegenaamd nooit, maar dit irriteerde me serieus). En daarop kwam hij voor 4/5e op de linkerbaan rijden. Ideaal Sportstand en 'bam', ik zat op de rechterbaan en hij nu op de linkerbaan. En netjes ernaast blijven rijden tot hij in de remmen moest. Nadien perfect aan de regels gehouden en kwam hij me ingehaald. Oogcontact was wederzijds wat minder vriendelijk Weinig sympathiek, I know. Maar waarom er hier perse files gevormd moeten worden? Is het angst dat je later er niet meer tussen kan? Is het misplaatst fatsoen? Of? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Angst dat ze er niet meer gaan tussen kunnen denk ik. Niet iedereen heeft de rijervaring die wij hebben (dat lukt altijd). Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Je kwam gewoon de Homo Fanatismus tegen in zijn natuurlijke habitat. 1 Quote
msxx 7.828 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Angst dat ze er niet meer gaan tussen kunnen denk ik. Niet iedereen heeft de rijervaring die wij hebben (dat lukt altijd). Angst.. tjah. Triestig toch... want het lukt inderdaad altijd. En al zeker bij verkeer wat maar 10km/h doet. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Angst dat ze er niet meer gaan tussen kunnen denk ik. Niet iedereen heeft de rijervaring die wij hebben (dat lukt altijd).Dit Dit is hetzelfde op grote rotondes waar iedereen volledig rond rijdt op het buitenste vak. Schrik, niet meer of niet minder. Maar het zijn wel allemaal bovengemiddelde chauffeurs... 1 Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Ook een ergernis. Mensen die veel te laat en/of veel te traag terug naar rechts gaan. Had zo laatst een A5 rijder die het express deed. Eerst komt ie voor mijn neus naar links, waardoor ik in de ankers moet (kijk, dán kan het wel snel). Vervolgens taffelt ie aan 100km/h verder, en als hij dan eindelijk klaar is met inhalen zet hij zijn pinker op ... maar rijdt eerst nog een paar honderd meter verder op het linkervak om dan teeeergend traag naar rechts te gaan. Toen ik er naast kwam zat ie breed te grijnzen achter zijn stuur. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Heb er ook zo eentje. Ik zag een C-klasse break redelijk snel afkomen, maar kon die twee voertuigen nog voorbij als die Renault mooi terug zou invoegen. Plots zag ik dat die pipo helemaal niet in de gaten had dat die MB zo snel afkwam (of net wel, nog erger) en bleef tergend lang op dat tweede vak hangen. No way out, ik wil niet hinderen en ga al naar het eerste terug, had al serieus moeten afremmen voor die Renault (tot 90!). Ik dacht dat die nu die MB zéker zou zien en snel mee invoegen, maar nee hoor. Neus naar beneden van die MB en hoewel die pinker aanstaat van die Renault wacht hij te lang om in te voegen. Goed, kan allemaal goed zijn, maar die MB is er ineens, en ik ga terug mee om die tjaffelaar kwijt te zijn. Krijg ik daar geclaxonneer, en lichtconcerten van jewelste naar mij. Normaal ga ik daar niet meer op in, maar deze keer wou ik gewoon even teken doen dat hij in zijn spiegel moet kijken. Ik ging naar het tweede en liet me afzakken tot zijn snelheid, naast hem. De bejaarde brusselaar bleef voor zich uitstaren. Laffe peet. Ik weigerde te claxonneren maar bleef naar hem kijken. Niks hoor. Te laf om te kijken. Heb dan maar gewoon weer verder gereden, met dergelijke elementen geraak je toch niet verder. Gene kritiek, maar ik denk dat ik in dit geval meteen de MB voor mijn kar gespannen zou hebben. Eerst die doorlaten, en laat hem die Renault maar wat opjagen. Kan natuurlijk niet zien hoe ver die nog achter je zat op het moment dat je die twee auto's ging inhalen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Dit Dit is hetzelfde op grote rotondes waar iedereen volledig rond rijdt op het buitenste vak. Schrik, niet meer of niet minder. Maar het zijn wel allemaal bovengemiddelde chauffeurs... Net 220 km achter de hielen, en eigenlijk opnieuw gezien: dat is ook de reden waarom men op het middenvak of derde vak blijft plakken. Angst dat ze er niet meer gaan tussen kunnen. Maar mochten ze allemaal eens wat meer in hun spiegels kijken kunnen ze (met het gepaste inschattingsvermogen) perfect invoegen. Ik moet daardoor zelfs bijna nooit m'n CC afzetten overdag. Gene kritiek, maar ik denk dat ik in dit geval meteen de MB voor mijn kar gespannen zou hebben. Eerst die doorlaten, en laat hem die Renault maar wat opjagen. Kan natuurlijk niet zien hoe ver die nog achter je zat op het moment dat je die twee auto's ging inhalen. Wel redelijk ver. 't Was een twijfelgeval. Ook of ik die Renault zou voorbijgaan voor de MB. Maar vond het beter zo. In principe heb ik de Renault niet echt opgejaagd. En ik had zelfs rechts kunnen voorbijsteken maar dat zou niet mooi geweest zijn. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 18 mei 2016 Auteur Geplaatst: 18 mei 2016 Dit Dit is hetzelfde op grote rotondes waar iedereen volledig rond rijdt op het buitenste vak. Schrik, niet meer of niet minder. Maar het zijn wel allemaal bovengemiddelde chauffeurs... Ik heb van de week op een grote rotonde zelfs rechts-links-rechts gedaan. 3 bovengemiddelde chauffeurs voorbij 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20160523_02302516 Ik denk eerder dat het "probleem" is dat men bij regenweer net genoeg afstand houdt en voorzichtiger rijdt. Als je met zo een kilometers maar 1 ongeval hebt, valt dat heel goed mee. In een Nederlandse studie bleek dat bij regenweer de mensen de juiste tussenafstand hielden en de files dan ook verdubbelden. Bij droog weer liep iedereen op mekaar in, maar het zorgde ervoor dat het debiet van de wegen hoger was en achterliggende knooppunten niet geblokkeerd werden door de file, en zo de files beperkt bleven. Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 ‘Daarom zijn flexibele snelheidsbeperkingen met aanpasbare signalisatie zoals op de Antwerpse Ring of op de E314 aan Leuven, zo belangrijk. Dan moet iedereen zich aan de snelheid houden’ Flexibele snelheidsbeperkingen Sorry, maar hier in België trekt dat op geen hol. Kan je lekker 100 "knallen" want de file heeft zich ondertussen verplaatst of is opgelost en staan die borden nog altijd op 50. Kom je aan een flitspaal en gaat iedereen op de rem tot 50, accordeon, file,... Quote
Dimitri 734 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Daarnet weer bijna van de baan geramd Het gaat om deze plaats: https://www.google.be/maps/@50.9811007,4.8235166,3a,75y,180h,82.29t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPEyVXcny2wfEFJhf0cd_Lw!2e0!7i13312!8i6656 We willen beide rechtdoor gaan. Ik sta links aan de rode lichten, rechts langs mij een wijf met een Insignia. Bij groen gaan we beiden gewoon rechtdoor zoals het hoort, tot dat wicht opeens zonder enige aanleiding en vrijwel meteen haar auto naar mijn vak smijt. Ik heb alles mogen toe smijten om een ongeval te voorkomen, en madam reed rustig verder op het linkervak. En bij de volgende lichten (nog geen kilometer verder!) stond ze terug op het rechtervak Had niks met verkeersagressie te maken denk ik, was gewoon pure achterlijkheid/ lompigheid van dat wijf. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Vandaag weer zo een typisch geval: blijven hangen op 30m achter jou maar op het tweede vak. Een vrachtwagen doemt op en dan zijn ze daar ineens, steken ze jou bijna voorbij als je aan de vrachtwagen zou komen. Heb dus zeker 25x mijn pinker laten gaan, die kloek bleef rijden en zelfs naderen. Ze moet het niet, maar met een compleet leeg derde vak zou het joviaal zijn om even op te schuiven. Maar neen hoor. En dan nog eens wild gesticuleren als ik voor haar kom te rijden. Remmen, weer dertig meter afstand en dan ineens een aanloop en naar 't derde. Kwaad verder gesticuleren naar mij, terug naar 't tweede. Daar blijven rijden en na een km uiteraard weer trager rijden, zodat ik weer voorbijreed. Weer een stomme blik. Ik kan het verstaan dat sommige mensen echt niet graag op de autostrade rijden. Als je niet links, rechts en in de spiegels kijkt dan kom je wat tegen. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Met zo'n mensen heb ik vaak gewoon het geduld niet meer. Ik houd ze altijd goed in de mot en als het go-time is steek in mijn pinker aan, blijf ik een paar seconden op mijn vak en dan ga ik op het gas om er vlot voor in te voegen. Als ze dan verschieten of slechtgezind zijn dan is het maar zo. Quote
PJH 21.021 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Ik ben zo blij en relaxed sinds ik beslist heb geen regels meer te volgen. Ik kom dat allemaal niet meer tegen 2 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Geparkeerde auto's aan mijn kant dus ik wacht, na 3 auto's stopt er een vriendelijke ziel die eens met z'n lichten werkt... Dank u zeer meneer met de mooi blauwe beejemwee. Tegen dat ik in de helft van de geparkeerde auto's zit zwiert de achterligger van de vriendelijke BMW rijder zich voor hem en komt neus aan neus met mij te staan waarna hij me uitmaakt voor redelijk over datum zijnde vis dat hij wel voorrang heeft...OK DAN Het geluid van z'n velgen tegen het trottoir vond ik wel enorm bevredigend Ge hebt toch echt asociale vlegels met een rijbewijs ze. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Met zo'n mensen heb ik vaak gewoon het geduld niet meer. Ik houd ze altijd goed in de mot en als het go-time is steek in mijn pinker aan, blijf ik een paar seconden op mijn vak en dan ga ik op het gas om er vlot voor in te voegen. Als ze dan verschieten of slechtgezind zijn dan is het maar zo. Ik heb er eigenlijk om geglimlacht. Ook naar haar. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Al 8 man gehad vandaag die me kwamen vragen of ik werkte... Neen achter het stuur van een bus zitten is mijn hobby, feitelijk ben ik een hersenchirurg :/Ergernis in't verkeer, nen auto met vakbondsstickers die mij de pas afsneed en mij de vinger gaf, ja serieus... DE FAK! 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.