brjefs 15.518 Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 Ik zou het niet doen. De geartronic automaat vind ik persoonlijk al een afknapper (en slurpt enorm veel van de prestaties weg), uiteraard kan een testrit voor jou eventueel 't tegendeel bewijzen, een C70 weegt bijna 1.8 ton en zal dus icm met voorgenoemde reden zéér sloom aanvoelen (en kan dit ook uit ervaring zeggen), dan hebben we nog niet over 't verbruik gepraat, ik gok dat je makkelijk aan 8 liter gemiddeld zal raken zonder dat je echt sportief rijdt. Natuurlijk is een cabrio vooral om te cruisen dus dan kan die automaat mss nog meevallen en kun je leven met tegenvallende prestaties (voor de motor dan bedoel ik) en een hoog verbruik, daarom zou ik 's testrijden.. Neen, snel zou ik zo'n C70 niet kopen. Dat vond ik het "oude" model veel cooler, ook qua design zelfs (niet dat ik de C70 II lelijk vind ofzo). Ik heb intussen toch al een 20k km met een C70 2.0D gereden en moet zeggen dat ik daar echt graag mee rij. Je moet er geen prestaties van verwachten, en hij is ook niet gemaakt om op binnenwegen hard te gaan. Maar om als daily te rijden is dat ding echt prima. Comfortabel, stil voor een cabrio met het dak dicht, heerlijke stoelen, niet teveel prullen en knoppen,... En wanneer de zon schijnt kan je lekker met het dak open rijden. Qua verbruik zat ik met de tweeliter toch al snel aan 9l, wat ik wel veel vind. Het enige grote minpunt aan de C70 blijft voor mij de automaat. Ik wil niet in herhaling vallen en een hele zaag over de bak beginnen spannen, maar moest daar een minder nerveuze boite aanhangen dan was het voor mij echt perfect. Ik zou het niet doen. Geen idee hoeveel modellen er last van hebben, maar naar het schijnt is het dak ook een probleempunt bij die wagen. @Wouter: Geartronic past toch juist perfect bij een cabrio? Een C70 koop je niet voor de snelheid, totaal ongeschikte wagen daarvoor? Zolang het dak bij ieder onderhoud is nagekeken krijg je daar geen problemen mee. Quote
msxx 7.865 Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 Het enige grote minpunt aan de C70 blijft voor mij de automaat. Ik wil niet in herhaling vallen en een hele zaag over de bak beginnen spannen, maar moest daar een minder nerveuze boite aanhangen dan was het voor mij echt perfect. De 2.0D is toch gekoppeld aan een Ford automaat en niet aan de GearTronic? Of heb ik het mis? Edit: Ja, 2.0D is voorzien van de Powershift automaat. http://www.autofans.be/rijtesten/cabriolet/7191-rijtest-volvo-c70-20d-powershift Quote
brjefs 15.518 Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 De 2.0D is toch gekoppeld aan een Ford automaat en niet aan de GearTronic? Of heb ik het mis? Edit: Ja, 2.0D is voorzien van de Powershift automaat. http://www.autofans.be/rijtesten/cabriolet/7191-rijtest-volvo-c70-20d-powershift Het is in ieder geval een kutautomaat. Heb ook redelijk wat rijervaring met de Geartronic in een S80 D5 en die is ook niet super. Veel beter dan die van de C70, maar nog steeds niet top. Quote
icevolvo 1 Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 2.0d automaat heeft een powershift van welke makelij die is weet ik niet. Ik merk dat gelijkaardige auto's met minder kilometers een pak meer kosten. Als voorbeeld die waar ik zaterdag ga naar kijken http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=225753610&cd=634919734140000000&asrc=st Wel bij een autobedrijf. 130k http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=228662703&cd=634976635950000000&asrc=stParticulier : 78k Zit een verschil op van 3500 euro voor ja 50k kilometers minder en verschil particulier en handelaar.Er vanuit gaande dat op die eerste dus effectief een nieuwe geartronic zit is dat al een probleem van de baan.D5 bolt gemakkerlijk 300k dus eigenlijk is dit verschil met mijn rijstijl vermoedelijk geen probleem. Quote
icevolvo 1 Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 @ brjefsIk heb es 14 dagen een MB ML 320cdi automaat gereden en ja super soepel is dat niet maar viel goed mee. Dan reed ik even met de peddels. Wat vind je er zo slecht aan? Ben niet echt thuis in automaten. Buiten die 14 dagen heb ik vorig jaar 1 testrit gedaan met een 2.0d manueel en ook met een powershift. Quote
brjefs 15.518 Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 @ brjefsIk heb es 14 dagen een MB ML 320cdi automaat gereden en ja super soepel is dat niet maar viel goed mee. Dan reed ik even met de peddels. Wat vind je er zo slecht aan? Ben niet echt thuis in automaten. Buiten die 14 dagen heb ik vorig jaar 1 testrit gedaan met een 2.0d manueel en ook met een powershift. Die powershift schakelt te pas en te onpas op en terug. Je moet die om comfortabel te rijden manueel in een versnelling vastzetten, en dat is niet de bedoeling van een automaat. Verder heb ik ook problemen gehad dat de boite heel bokkig en stroef begon te schakelen, na een complete spoeling en nazicht is dat wel verminderd maar volledig weg is het nog niet. De Geartronic in de S80 waar ik regelmatig mee rijd begint dezelfde kuren te krijgen, maar die schakelt wel nog een stuk zachter dan de powershift. Wij hebben op de zaak nog een S60 D3 automaat rijden, en die schakelt wel prima, heb ik echt geen klagen over. Heeft ook een iets minder twijfelend karakter. Nu, het kan ook aan mezelf liggen dat ik veel automaten op een mindere manier ervaar, ik heb daar telkens een bepaald verwachtingspatroon bij dat misschien een beetje overdreven is. De enige automaat die ik tot nu toe heb gereden waarvan ik echt 100% overtuigd was was de S-tronic van Audi. Die doet gewoon al wat je verwacht zoals je het verwacht. Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 13 maart 2013 Geplaatst: 13 maart 2013 Verleden week even met Sensus kunnen spelen in de nieuwe v60. EIgenlijk best wel vet systeem. Ze gaan dacht ik zelfs de SDK vrijgeven, zodat Apps vrij kunnen gemaakt worden. Van mij stonden er al op: spotify, coyote, deezer,..., en het werkte allemaal vrij vlot. Komende van het hoofdmenu is het wel even zoeken, maar eens je het gewend bent werkt het vlot en intuïtief. Al bij al wel pakken beter en mooier systeem dan het oude. Mocht gerust naast i-drive staan. Ik had alleen gehoopt dat ze eindelijk hun telefoon en dergelijke compleet gingen integreren in Sensus, en dat oubollige onergonomishe telefoonklavier eruit gingen zwieren. Ze zijn wel koppig de Zweden Wat de facelifts betreft: Komen overal eigenlijk goed uit, alleen vind ik de s60/v60 pakken karakter verloren te hebben. Elke volvo heeft nu een full LCD dashboard, wat ook wel cool is. Verder van de rest kon ik niet direkt veel nieuws ontdekken, misschien zit dat meer onderhuids, naast de hierboven besproken wijzigingen. Quote
Ritsuke 6.262 Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Dat klavier vind ik net super handig. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 http://www.auto55.be/nieuws/20034-nieuwe-dieselmotorenfamilie-voor-volvo?utm_medium=nieuwsbrief Quote
Ugeken 11.784 Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 http://www.autowereld.be/2013/04/17/volvo-s60-polestar-2013/ Quote
msxx 7.865 Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 http://www.autowereld.be/2013/04/17/volvo-s60-polestar-2013/ De nieuwe R dus? In NL laatst al meerdere malen die specifieke Polestar kleur gespot, op een V70 en op een V40. Ik was toen al wat verwonderd, zit dat standaard in het kleurenpallet?? Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 In Gent rijden er twee zo'n rebelblue v60's rond Sent from my iPad using Tapatalk Quote
Stijn 18 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 MY14 V60 R-Design in bestelling ! Kleur ben ik nog aan het twijfelen, maar zal waarschijnlijk zwart worden. Quote
Jochen 6.091 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 Beide zeer knap, moeilijk keuze Dat blauw is wel net ietsje frisser en sportiever + makkelijker in onderhoud. Maar zwart is ook altijd mooi Quote
Stijn 18 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 'k vind het blauw wat weg hebben van een babykleur Nu ja, ik wacht nog tot ik het in het echt ga zien, want veel real-life foto's zijn er nog niet. Quote
Philken 154 Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 MY14 V60 R-Design in bestelling ! Kleur ben ik nog aan het twijfelen, maar zal waarschijnlijk zwart worden. da blauw(rebel blue??,ziet er hier precies meer metaalkleur uit) Quote
Gast Geplaatst: 21 april 2013 Geplaatst: 21 april 2013 ik weet niet hoe het bij volvo is maar de kleuren in configurators zijn vaak niet echt een goede indicatie voor hoe het echt is Quote
Stijn 18 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 da blauw(rebel blue??,ziet er hier precies meer metaalkleur uit) Dit is geen rebel blue, dit is het nieuwe kleur: * 713 Power Blue Metallic Er zijn maar 3 metaalkleuren beschikbaar op een R-Design Quote
Baiden 522 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Gaat Caspian Blue niet in combinatie met R-design? Der zit toch zo'n Caspian Blue V60 D3 R-design op AF? Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 op een R-Design zijn, volgens de configurator, alleen volgende kleuren mogelijk: Solid: - Passion Red (Guts nodig) - Rebel Blue (immens veel guts voor nodig) - Ice White (mooier dan Cosmic White) Metaalkleuren: - Black Sapphire (klassiek, en zeer vuil-gevoelig) - Savile Grey (booooring) - Power Blue (voor nichten) Inscription: - Electric Silver (understated, discreet) - Cosmic White (vuilwit) Vroeger kon je volgens mij ook het Inscription Ember Black krijgen, maar dit is nu niet meer mogelijk - jammer want dit is echt een wreed schoon kleurke Quote
Stijn 18 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Gaat Caspian Blue niet in combinatie met R-design? Der zit toch zo'n Caspian Blue V60 D3 R-design op AF? Van de MY14 kan dit niet meer, anders had ik dat gekozen ... Quote
Baiden 522 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 Van de MY14 kan dit niet meer, anders had ik dat gekozen ... Da's jammer. Ik zou tussen die 2 voor Black Sapphire gaan. Dat Power Blue is te licht naar mijn zin. Quote
Philken 154 Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 op een R-Design zijn, volgens de configurator, alleen volgende kleuren mogelijk:Solid: - Passion Red (Guts nodig) - Rebel Blue (immens veel guts voor nodig) - Ice White (mooier dan Cosmic White) Metaalkleuren: - Black Sapphire (klassiek, en zeer vuil-gevoelig) - Savile Grey (booooring) - Power Blue (voor nichten) Inscription: - Electric Silver (understated, discreet) - Cosmic White (vuilwit) Vroeger kon je volgens mij ook het Inscription Ember Black krijgen, maar dit is nu niet meer mogelijk - jammer want dit is echt een wreed schoon kleurke ik had in januari een jobaanbieding met een redelijk deftig autobudget en had een offerte laten maken voor een V70 D3 met R design en in't rebel blue, en aangezien de auto gekocht zou worden, was er geen probleem spijtig genoeg waren de andere voorwaarden nie goed genoeg om te veranderen van job & bij mijn huidige werkgever is 't autobudget kleiner Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.