Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Een 5-bak.

Bij een 6-bak gaan ze tot 560nm.

 

Zoals je kan zien wordt dat max koppel pas in hoge toeren afgegeven.

Op het forum is er ook een 2.4 126pk die op 220pk en 475nm zit en dit al 100000km zonder problemen.

Het is gewoon zaak om er niet als een zot mee te rijden.

Af en toe het vermogen aanspreken, goed warm rijden, laten nadraaien en sneller olie wisselen.

Komt dan wel goed volgens mij.

 

 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Volvo doet dit met 2 vingers in de neus ;). De euro 4 126PK is dezelfde motor als de euro 4 D5 185.  Je pompt er zo nog ff 20-30pk en 80 à 100Nm extra bij (Het ding heeft een GT2056v turbo die o.a. ook op de vorige MB 320CDI zit, deze kan in theorie genoeg druk genereren voor vermogens tot rond 270-280PK, om nog maar te zwijgen over de andere internals zoals enorme intercooler, injectoren, enz..).  De reden dat dit niet werd gedaan is dus door het enige verschil met de euro 4 163/185 variant: de versnellingsbak (5-bak ipv 6-bak) maar vooral de koppeling die mogelijk kan slippen als je daar dik 500+Nm inpompt.  De kunst is dus om een zo gebalanceerd mogelijke tuning te vinden waardoor rekening wordt gehouden met de aandrijving van deze 5-bak versie en dat werd in elk geval prima gedaan gezien het koppel helemaal niet hoog is. 

 

En of je nu gewoon secundaire wegen en snelwegen doet of niet, gewoon knallen man, je hoeft echt niet met een ei onder je pedaal te rijden, dit ding is quasi niet kapot te krijgen (of je moest hem echt als een idioot gaan misbruiken). Zorg gewoon dat je telkens mooi warmrijdt en ga vroegtijdig je oliewissels doen (om de 15 à 20k km's ipv de voorgeschreven 30k km's) en draai na een sportieve rit zo'n 30 seconden na nadat je de wagen aflegt, meer moet dat niet zijn.

 

Gehoord van een maat met een Volvo ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Volvo-Forum: hoef je jezelf niet te druk in te maken, (muv bepaalde personen die meevallen, ge moogt ze nooit al over dezelfde kam scheren hé ;-)) zitten toch enkel gepensioneerde azijnpissers en moraalridders op die tal van SPANNENDE topics aanmaken in de trend van "Mijn Volvo In De Sneeuw!!" *en dan een foto van een Volvo overtrokken met een hoes met wat sneeuw op*,  of *Mijn verbruik is met 0,2l gestegen ?*. *geeuw*.  Begin je over iets wat niet met hun bompa-gedachten strijkt of als je over een ander merk dan Volvo begint word je daar meteen als de antichrist bestempeld.  Tenzij je een modificatie laat uitvoeren / wilt kopen aan één van de sponsors op de site, a ja, want die moeten honderden euro's aan de hoofd-bompa admin van Volvo-Forum / jaar betalen om hun banner op de site te mogen zetten, en dat schuift wel mooi natuurlijk.  Jammer dat 'm precies al dat geld braaf in zijn zakken steekt en er niet veel mee doet mbt het forum, de forumsoftware van VF is al zo archaïsch als iets.

Ik ken maar één toffe Bompa Volvo fahrer, die zit hier op 't forum (voor 'm zichzelf hier offended zou voelen :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volvoforum is inderdaad nogal conservatief... En dat mag je nog een understatement noemen :)

Denjos zijn rebelblue v60 is daar net als een duivel in een wijwatervat : een volvo verlagen, polestar er op, en dan nog zwarte BBSen er onder (en geen OEM-volvo-velgen). Wacht maar tot PJLeemans zijn Volvo een beetje begint te evolueren - moord en brand zullen die Hollanders roepen :)

Het is een handig forum voor allerlei technische zaken en prulletjes

Sent from my iPad using Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

 

Ik vond gewoon net iets te veel mijn nickname verschijnen, maar jou kennende was de laatste zin niet eens nodig (maar wel leuk :D).

 

En voor wat betreft die remmen: in wat verschillen jouw remmen met de mijne, icevolvo?

Bij normaal gebruik zullen die wel voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 285mm onder zitten zo uit het hoofd.

kan ook wat mm schelen maar moet zoiets zijn.

 

305 zit er op een recentere D5 als ik het niet verkeerd heb.

320 kan ook.

 

Ik heb es op de aankoop van remmen gestaan die onder een Volvo van de politie had gezeten.

Maar mijn garagist heeft mij dat afgeraden omwille van de keuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 285mm onder zitten zo uit het hoofd.

kan ook wat mm schelen maar moet zoiets zijn.

 

305 zit er op een recentere D5 als ik het niet verkeerd heb.

320 kan ook.

 

Ik heb es op de aankoop van remmen gestaan die onder een Volvo van de politie had gezeten.

Maar mijn garagist heeft mij dat afgeraden omwille van de keuring.

 

Op de 2.4D 163/D5 185 zitten standaard ook schijven kleiner dan 300mm.. Exact hoeveel mm weet ik niet meer zeker, ik weet wel dat je niet hoger kan gaan, de originele remklauwen zijn hier de bottleneck.  Upgrade van de remmen is toegestaan voor de keuring zolang het maar OEM Volvo stukken zijn, in theorie mag je dus een R remmenset steken.  Wil je betere remkracht met de standaard remmen kan je al beginnen met andere remolie bvb ap racing blue of mintex racing (zorgt voor betere uithouding) en eventueel geventileerde schijven bvb. van Brembo.  Andere remblokken kan ook maar je schijven zullen iets sneller slijten en mogelijks gaan de remmen soms piepen (heb ik persoonlijk een rothekel aan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat een R-remmenset zo duur is en vooral sneu dat 't de enige oplossing hier is in BE wil je je remmen opwaarderen, uiteraard bestaat er veel beter aftermarket spul. En alles wat met remmerij te maken heeft koop je uiteindelijk beter niet tweedehands dus echt goedkoop + keurbaar gaat hier niet echt samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=449495005116838&set=a.113809892018686.13251.107715259294816&type=1&theater

 

Van gezapige familliewagen naar gezapige familliewagen die net dat vlotter is geworden.

Thx Didier.

 

Knappe waardes! Die van mij was blijven steken op 190pk toen, en 450nm. Vreemd wel, was iedentiek dezelfde motor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was zeker in orde. Maar ik was toch blij toen ik weer in mijn vertrouwde eigen wagen mocht stappen. Enkel de portieren, die zijn bij een S60 van die generatie echt beter afgewerkt dan die van een S80 van de huidige lichting

Link naar reactie
Delen op andere sites

;)  Die driver-orientated middenconsole die lichtjes naar u toekijkt :inlove:  Als bestuurder lijkt 't zelfs symmetrisch, echt knap gedaan.

 

Dat mis ik in de huidige een beetje: het cockpit-gevoel. Het gevoel met een machine op baan te zijn. Knoppekes, lampjes, knus omringd door het apparaat :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks mis mee met voorzichtig rijden, ik rij hier wss het traagste van allemaal... Maar als ik met de vrachtwagen rijd, valt het wel op hoeveel D5'jes ik moet inhalen, die dan toch ineens hun gaspedaal vinden om dan iets verder weer verloren te zijn... Of zelfs de oprit niet opgeraken... Terwijl je met een D5 volgens mij toch vlot aan 90 moet kunnen geraken.

En qua caravans kan een Volvo ook wel tellen. Daarom dat ik bevooroordeeld ben als iemand zegt dat die met een volvo rijd. Maar al bij al, is het niet dat ik mij daar op zit blind te staren.

pas op hé Rob, ik rij ook met een Volvo.... B)  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooiste en best afgewerkte interieur dat Volvo ooit gemaakt heeft.

 

Volvo-S60-T5-2007-1920x1200-006.jpg

http://www.heicosportiv.de/nextshopcms/cmszoom.asp?id=8218

Ik kan hier langs geen kanten meer afbeeldingen plaatsen hé... Extensie werkt niet tussen IMG tags... afbeeldingskaderke in de editor opent niet... Ritsuke, regelet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid