Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Nogal wiedes. 't Is dan ook de enige met een motor van betekenis, de andere twee zijn grauw metallic kitchen appliances in de vorm van een persoonsvervoersmiddel. Inclusief eclatante afwezigheid van karakter. Sorri bompi. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Vicious:

 

3 uur geleden zei gTa:

Nogal wiedes. 't Is dan ook de enige met een motor van betekenis, de andere twee zijn grauw metallic kitchen appliances in de vorm van een persoonsvervoersmiddel. Inclusief eclatante afwezigheid van karakter. Sorri bompi. :D

De eerste heeft nochtans ook een motor vind ik. En enige vorm van machineheid. Salonzetels en cockpitdshboard, en .... het is niet de 170 pk maar een 2.4 benzineblokje met 5 cilinders, dat verveelt niet. Die tweede, tja... dat is een gebruiksobject :) Buiten de dectige zetels weinig emotie. Doet gewoon zijn ding.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, I stand corrected. Als de eerste een vijfpitter heeft dan verhuist-ie ook naar deze zijde van de tolerantiegrens. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, gTa, wat zeg jij nu .... De S60 / V70 van voor 2008 heeft NOOOOOIT een vierpitter gehad! ALLEMAAL vijfcilinder, van de eerste tot de laatste.

Dringend tijd om dat topic van onze S60 vanonder het stof te halen en eens een geluidsfragmentje te plaatsen.

Of hier opbouwen: het geluid van m'n viercilinder, dan van m'n vijfcilinder, en dan van m'n zescilinder :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me echt wel opnieuw beseffen dat die auto echt wel ondergewaardeerd, of beter nog, miskend was. Soit, ik heb er eentje (en eigenlijk heb ik er zo 3 gehad want de V70 is identiek), al de rest is bijzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bompa:

Doet me echt wel opnieuw beseffen dat die auto echt wel ondergewaardeerd, of beter nog, miskend was. Soit, ik heb er eentje (en eigenlijk heb ik er zo 3 gehad want de V70 is identiek), al de rest is bijzaak.

Ik heb hem ook pas weten appreciëren sedert de laatste 6 jaren.

Vroeger was dat voor mij gewoon een Volvo, wist ik veel dat dat ding een 5-cilinder had, achterwielaangedreven was en een sperdifferentieel had... M'n papa was daar erg tevreden van, en er hangt natuurlijk dat emotionele kantje aan:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook pas weten appreciëren sedert de laatste 6 jaren.
Vroeger was dat voor mij gewoon een Volvo, wist ik veel dat dat ding een 5-cilinder had, achterwielaangedreven was en een sperdifferentieel had... M'n papa was daar erg tevreden van, en er hangt natuurlijk dat emotionele kantje aan:)


De S60 is gewoon voorwielaandrijving hoor [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu niet gaan overdrijven vicious, zo goed is die nu ook niet :D

Na de 940/960/s90/v90 geen rwd meer, 850 in 1991 was eerste fwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, gTa, wat zeg jij nu .... De S60 / V70 van voor 2008 heeft NOOOOOIT een vierpitter gehad! ALLEMAAL vijfcilinder, van de eerste tot de laatste.
Dringend tijd om dat topic van onze S60 vanonder het stof te halen en eens een geluidsfragmentje te plaatsen.
Of hier opbouwen: het geluid van m'n viercilinder, dan van m'n vijfcilinder, en dan van m'n zescilinder [emoji3]


Had je daar geen 10 en 20 klepper in?
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei josenjef:

 


De S60 is gewoon voorwielaandrijving hoor emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
 

 

 

9 uur geleden zei Bompa:

Nu niet gaan overdrijven vicious, zo goed is die nu ook niet :D

Na de 940/960/s90/v90 geen rwd meer, 850 in 1991 was eerste fwd.

Ik bedoelde de 940, met 6-cilinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Gixxer:

 


Had je daar geen 10 en 20 klepper in?

 

Nee, maar je opmerking is wel begrijpbaar.

In de 850 zat deze 2.4 5cil idd met 20 kleppen 170pk en iets later met 10 kleppen 140pk. In zijn opvolger, eerst de s70, daarna de s60, zat die 20 kleppen 170pk maar ook 20 kleppen dichtgeknepen naar 140pk. (Van de s70 ben ik echter niet zeker of die al de 140 20kleppen had) Blokjes blinken uit in soepelheid.

De 850 had op ralenti al een prachtige sound, de s60 heeft dat niet, de laatste heeft dat pas echt aan ongeveer 3000 tpm. In de garage vertelden ze mij dat dat kwam door de ecotroep - uitlaatlijn.

39 minuten geleden zei Vicious:

 

Ik bedoelde de 940, met 6-cilinder

Wel een verwarrende zin, door uw 5 cil te vermelden maakten we de link naar de s60. Want, @gTa, in de 940 zat nooit een vijfcilinder. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me echt wel opnieuw beseffen dat die auto echt wel ondergewaardeerd, of beter nog, miskend was. Soit, ik heb er eentje (en eigenlijk heb ik er zo 3 gehad want de V70 is identiek), al de rest is bijzaak.


Ik had toen ik de mijne kocht ook niet gedacht dat die auto zo goed zou meevallen. Die S60/V70 is gewoon een enorm goed geheel. Het enige dat de mijne op termijn zal nekken is zijn euro3 ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, worden op termijn goede auto's voor "erbij", maar niet als dagdagelijks vervoer. Mijn 940 is als diesel ook gedoemd om weg te blijven uit de grote steden. Maar het scheelt dat ik daarnaast een firmawagen heb die steeds ongeveer de recentste ontwikkelingen zal hebben en overal zal binnen mogen. We kunnen onderling in het gezin ook altijd wisselen. Bovendien, als oldtimer zullen ze uitzonderingen worden die dan mogelijks wel eens binnen mogen. Maar daar is een V70 / S60 nog niet aan toe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie een Volvo diesel wil, het is de moment om in FR te gaan shoppen. Parijs en andere grote steden bannen ook de vervuilers en hier en daar beginnen er al mensen hun oude  diesel weg te doen. Verrassend genoeg vond ik in FR veel meer diesels dan bij ons en in NL / D. Blijkbaar zijn ze daar minder afgestraft geweest in het verleden, hier bij ons en in NL zijn ze al allemaal verdwenen op enkele (te dure meestal) uitzonderingen na.

Ook bij de W124's relatief veel diesels die nu verkocht worden daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft hier ervaring met de T5 of T6 in de V70/XC70?


Heb voor mijn werk een 6 tal maand met een V70 T5 gereden maar dat was nog het vorige model. (2000)
Een heerlijk wagen voor op de snelwegen maar voor gewoon binnendoor was die een beetje te geweldig en verloor die snel tractie.

Een heel goede vriend is al aan zijn derde XC T5 toe en heb daar ook al gebruik van gemaakt.
Dat deint nogal in de bochten [emoji3]maar van verkeersdrempels heb je dan ook geen last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎/‎06‎/‎2017 om 20:30 zei Vicious:

Wie heeft hier ervaring met de T5 of T6 in de V70/XC70?

Redelijk wat ervaring in een 2012 XC70 T6 (304pk) als passagier. Betreffen 2 MUG wagens. Lijkt me een bulletproof blok te zijn, want in 4jaar serieus doorrijden (prioritair) door een 20tal verschillende personen zijn er nog geen serieuze kosten aan het blok geweest. En wees gerust, ze worden niet gespaard... Is wel een blok (icm geartronic) die een slok benzine lust. Gemiddeld verbruik is 20l/100km, waarvan in dit geval een redelijk aantal plankgas gereden wordt...  De motor trekt mooi door tot de redline (6500tpm) en hierbij wordt je getrakteerd op een zeer mooie en volle sound (zelfs met een stock uitlaatlijn).

Wat betreft de geartronic (6bak) kan ik kort zijn. Eerste versnelling grijpt abrupt aan waardoor een vierwielspin niet uitzonderlijk is. Verder is de 6de versnelling een serieuze overdrive (2500tpm aan 160km/u als ik me niet vergis). Verder is de bak eerder traag in het terugschakelen en opschakelen, maar met de 3.0R6 turbo vormt dit geen probleem, de motor heeft genoeg power in lage toeren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid