Stijn 18 Geplaatst: 30 mei 2017 Delen Geplaatst: 30 mei 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 3 juni 2017 Delen Geplaatst: 3 juni 2017 Mijn Volvo-straat 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 3 juni 2017 Delen Geplaatst: 3 juni 2017 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 10 uur geleden zei Bompa: Mijn Volvo-straat Voor mij de 940, in a heartbeat:) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.174 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Nogal wiedes. 't Is dan ook de enige met een motor van betekenis, de andere twee zijn grauw metallic kitchen appliances in de vorm van een persoonsvervoersmiddel. Inclusief eclatante afwezigheid van karakter. Sorri bompi. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 6 uur geleden zei Vicious: 3 uur geleden zei gTa: Nogal wiedes. 't Is dan ook de enige met een motor van betekenis, de andere twee zijn grauw metallic kitchen appliances in de vorm van een persoonsvervoersmiddel. Inclusief eclatante afwezigheid van karakter. Sorri bompi. De eerste heeft nochtans ook een motor vind ik. En enige vorm van machineheid. Salonzetels en cockpitdshboard, en .... het is niet de 170 pk maar een 2.4 benzineblokje met 5 cilinders, dat verveelt niet. Die tweede, tja... dat is een gebruiksobject Buiten de dectige zetels weinig emotie. Doet gewoon zijn ding. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.174 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Ah, I stand corrected. Als de eerste een vijfpitter heeft dan verhuist-ie ook naar deze zijde van de tolerantiegrens. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Oh, gTa, wat zeg jij nu .... De S60 / V70 van voor 2008 heeft NOOOOOIT een vierpitter gehad! ALLEMAAL vijfcilinder, van de eerste tot de laatste. Dringend tijd om dat topic van onze S60 vanonder het stof te halen en eens een geluidsfragmentje te plaatsen. Of hier opbouwen: het geluid van m'n viercilinder, dan van m'n vijfcilinder, en dan van m'n zescilinder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Doet me echt wel opnieuw beseffen dat die auto echt wel ondergewaardeerd, of beter nog, miskend was. Soit, ik heb er eentje (en eigenlijk heb ik er zo 3 gehad want de V70 is identiek), al de rest is bijzaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.228 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 1 uur geleden zei Bompa: Doet me echt wel opnieuw beseffen dat die auto echt wel ondergewaardeerd, of beter nog, miskend was. Soit, ik heb er eentje (en eigenlijk heb ik er zo 3 gehad want de V70 is identiek), al de rest is bijzaak. Ik heb hem ook pas weten appreciëren sedert de laatste 6 jaren. Vroeger was dat voor mij gewoon een Volvo, wist ik veel dat dat ding een 5-cilinder had, achterwielaangedreven was en een sperdifferentieel had... M'n papa was daar erg tevreden van, en er hangt natuurlijk dat emotionele kantje aan:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Ik heb hem ook pas weten appreciëren sedert de laatste 6 jaren. Vroeger was dat voor mij gewoon een Volvo, wist ik veel dat dat ding een 5-cilinder had, achterwielaangedreven was en een sperdifferentieel had... M'n papa was daar erg tevreden van, en er hangt natuurlijk dat emotionele kantje aan:)De S60 is gewoon voorwielaandrijving hoor [emoji6] Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Nu niet gaan overdrijven vicious, zo goed is die nu ook niet Na de 940/960/s90/v90 geen rwd meer, 850 in 1991 was eerste fwd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 4 juni 2017 Delen Geplaatst: 4 juni 2017 Oh, gTa, wat zeg jij nu .... De S60 / V70 van voor 2008 heeft NOOOOOIT een vierpitter gehad! ALLEMAAL vijfcilinder, van de eerste tot de laatste. Dringend tijd om dat topic van onze S60 vanonder het stof te halen en eens een geluidsfragmentje te plaatsen. Of hier opbouwen: het geluid van m'n viercilinder, dan van m'n vijfcilinder, en dan van m'n zescilinder [emoji3]Had je daar geen 10 en 20 klepper in? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 10 uur geleden zei josenjef: De S60 is gewoon voorwielaandrijving hoor Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk 9 uur geleden zei Bompa: Nu niet gaan overdrijven vicious, zo goed is die nu ook niet Na de 940/960/s90/v90 geen rwd meer, 850 in 1991 was eerste fwd. Ik bedoelde de 940, met 6-cilinder Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 8 uur geleden zei Gixxer: Had je daar geen 10 en 20 klepper in? Nee, maar je opmerking is wel begrijpbaar. In de 850 zat deze 2.4 5cil idd met 20 kleppen 170pk en iets later met 10 kleppen 140pk. In zijn opvolger, eerst de s70, daarna de s60, zat die 20 kleppen 170pk maar ook 20 kleppen dichtgeknepen naar 140pk. (Van de s70 ben ik echter niet zeker of die al de 140 20kleppen had) Blokjes blinken uit in soepelheid. De 850 had op ralenti al een prachtige sound, de s60 heeft dat niet, de laatste heeft dat pas echt aan ongeveer 3000 tpm. In de garage vertelden ze mij dat dat kwam door de ecotroep - uitlaatlijn. 39 minuten geleden zei Vicious: Ik bedoelde de 940, met 6-cilinder Wel een verwarrende zin, door uw 5 cil te vermelden maakten we de link naar de s60. Want, @gTa, in de 940 zat nooit een vijfcilinder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 Wie heeft hier ervaring met de T5 of T6 in de V70/XC70? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 Doet me echt wel opnieuw beseffen dat die auto echt wel ondergewaardeerd, of beter nog, miskend was. Soit, ik heb er eentje (en eigenlijk heb ik er zo 3 gehad want de V70 is identiek), al de rest is bijzaak.Ik had toen ik de mijne kocht ook niet gedacht dat die auto zo goed zou meevallen. Die S60/V70 is gewoon een enorm goed geheel. Het enige dat de mijne op termijn zal nekken is zijn euro3 ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 Idd, worden op termijn goede auto's voor "erbij", maar niet als dagdagelijks vervoer. Mijn 940 is als diesel ook gedoemd om weg te blijven uit de grote steden. Maar het scheelt dat ik daarnaast een firmawagen heb die steeds ongeveer de recentste ontwikkelingen zal hebben en overal zal binnen mogen. We kunnen onderling in het gezin ook altijd wisselen. Bovendien, als oldtimer zullen ze uitzonderingen worden die dan mogelijks wel eens binnen mogen. Maar daar is een V70 / S60 nog niet aan toe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 Voor wie een Volvo diesel wil, het is de moment om in FR te gaan shoppen. Parijs en andere grote steden bannen ook de vervuilers en hier en daar beginnen er al mensen hun oude diesel weg te doen. Verrassend genoeg vond ik in FR veel meer diesels dan bij ons en in NL / D. Blijkbaar zijn ze daar minder afgestraft geweest in het verleden, hier bij ons en in NL zijn ze al allemaal verdwenen op enkele (te dure meestal) uitzonderingen na. Ook bij de W124's relatief veel diesels die nu verkocht worden daar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gixxer 611 Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Wie heeft hier ervaring met de T5 of T6 in de V70/XC70?Heb voor mijn werk een 6 tal maand met een V70 T5 gereden maar dat was nog het vorige model. (2000)Een heerlijk wagen voor op de snelwegen maar voor gewoon binnendoor was die een beetje te geweldig en verloor die snel tractie.Een heel goede vriend is al aan zijn derde XC T5 toe en heb daar ook al gebruik van gemaakt.Dat deint nogal in de bochten [emoji3]maar van verkeersdrempels heb je dan ook geen last. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 XC heeft langere veerweg en idd meer boot maar ook meer comfort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.569 Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 16 uur geleden zei Vicious: Wie heeft hier ervaring met de T5 of T6 in de V70/XC70? Telt een R ook? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.534 Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Dat is een volwassen T5. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francis 35 Geplaatst: 6 juni 2017 Delen Geplaatst: 6 juni 2017 Op 5/06/2017 om 20:30 zei Vicious: Wie heeft hier ervaring met de T5 of T6 in de V70/XC70? Redelijk wat ervaring in een 2012 XC70 T6 (304pk) als passagier. Betreffen 2 MUG wagens. Lijkt me een bulletproof blok te zijn, want in 4jaar serieus doorrijden (prioritair) door een 20tal verschillende personen zijn er nog geen serieuze kosten aan het blok geweest. En wees gerust, ze worden niet gespaard... Is wel een blok (icm geartronic) die een slok benzine lust. Gemiddeld verbruik is 20l/100km, waarvan in dit geval een redelijk aantal plankgas gereden wordt... De motor trekt mooi door tot de redline (6500tpm) en hierbij wordt je getrakteerd op een zeer mooie en volle sound (zelfs met een stock uitlaatlijn). Wat betreft de geartronic (6bak) kan ik kort zijn. Eerste versnelling grijpt abrupt aan waardoor een vierwielspin niet uitzonderlijk is. Verder is de 6de versnelling een serieuze overdrive (2500tpm aan 160km/u als ik me niet vergis). Verder is de bak eerder traag in het terugschakelen en opschakelen, maar met de 3.0R6 turbo vormt dit geen probleem, de motor heeft genoeg power in lage toeren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.