Ga naar inhoud

Knappe Auto Gerelateerde Filmpjes


Subaru555

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ir_fuel zei:

Vooral interessant dat een hele hoop wetenschappers het niet met hem eens zijn/waren.

Ik vind het een mooie omdat het zo contraintuitief is. Ge zet dat ding op de baan aan de snelheid van de wind - waarbij ge dus windstilte zou ervaren in de wagen - en hij trekt op ipv stil te vallen!

Maar 'niet eens zijn'? Op cafe misschien wanneer ze er voor het eerst over horen en hun buikgevoel volgen. Het bestaat ook al 10 jaar al hoor ik er nu pas over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestaat al veel langer, het principe dat je met windkracht sneller kan dan windsnelheid, dat zei ik hoger toch al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Maar 'niet eens zijn'? Op cafe misschien wanneer ze er voor het eerst over horen en hun buikgevoel volgen. Het bestaat ook al 10 jaar al hoor ik er nu pas over.

 

58 minutes ago, gTa said:

Het bestaat al veel langer, het principe dat je met windkracht sneller kan dan windsnelheid, dat zei ik hoger toch al.

Hebben jullie de video's eigenlijk gezien?

Deze is een dikke maand later uit gekomen:

 

Zo intuïtief als jullie het laten uitschijnen is het blijkbaar toch niet. Het gaat hier ook niet over windsurfen maar over rechtdoor rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hebben jullie de video's eigenlijk gezien?

Neeje. Had zin in een robbertje zeiken zonder te weten waarover er gezeken moest worden. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Het bestaat al veel langer, het principe dat je met windkracht sneller kan dan windsnelheid, dat zei ik hoger toch al.

Daar gaat het dan ook niet over. Dit ding gaat exact windafwaarts, en het heeft een koppeling tss wielen en propellor nodig om dat te doen lukken.

 

1 uur terug, ir_fuel zei:

 

Hebben jullie de video's eigenlijk gezien?

Deze is een dikke maand later uit gekomen:

 

Zo intuïtief als jullie het laten uitschijnen is het blijkbaar toch niet. Het gaat hier ook niet over windsurfen maar over rechtdoor rijden.

Klap voor uzelf. Als het even intuitief was als snel zeilen had ik het niet gepost, en als het een perpetuum mobile was ook niet. Wat ik wel zeg is dat dit al (of nog maar)10 jaar gesettled is en als die prof daar 10 jaar geleden een weddenschap over aanging was dat ok maar als hij dat nu doet is het een cafeweddenschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ze gezien en het is zot. Vooral omdat het echt DDW is. Doe je niet zeilend/surfend omdat de vectortekening van @gTa dan zegt dat je in de wind gaat zeilen/surfen wat met zeilen niet gaat. Door de propellor dus wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, had eerst niet door dat er geen hoek is tov de wind, maar dat de beweging volstrekt in de richting van de wind is.
Met hoek is 't simpel (nou ja, nee, ook niet... er zijn mensen die dat maar niet kunnen/willen snappen). Dit veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
Op 9/9/2021 om 14:01, ir_fuel zei:

De max!

 

#whatwethinkwedoduringtheardennenrit

:D 

Heerlijk!!

Stevig gemiddelde ook: bijna 130 per uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid