Ga naar inhoud

Plasti Dipped MINI Cooper S R53


Greg

Aanbevolen berichten

Zoals de meesten hier al wel weten, heb ik overlaatst samen met de broer van mijn vriendin, zijn auto met Plastidip gespoten.

Omdat het wat mocht opvallen, kwamen we uit op heel fel oranje.

Zo gezegd zo gedaan, dus de eerste keer buiten zijn auto gespoten met, wat we toen dachten dat het was, Firebelly Orange Plastidip.

Kleur viel heel goed mee, en de reacties van de mensen waren 50/50. De één vond het heel knap, de ander vond het lelijk. Tja, kleuren/smaken...

Er was echter 1 probleem, we vonden het veel te grof. Bij Plastidip op grote oppervlakten kan je al snel last hebben van ruwe textuur indien slecht gespoten. We hebben dan verschillende manieren geprobeerd om het gladder te krijgen, wat dan uiteindelijk ook gelukt is, maar toen was de kleur minder door het bewerken.

Nieuwe pot Firebelly Orange besteld (in feite fluo oranje), en opnieuw gespoten. Textuur trok weer op niets, maar de kleur was nog erger. Trok in feite op niks.

Dat zette ons aan het denken, zou die eerste kleur wel überhaupt Firebelly zijn van Plastidip. De mens gecontacteerd waar we de verf eerst van hadden gekocht en die wist ons te zeggen dat hij die zelf maakte :D

3e keer goeie keer, dus nu opnieuw verf gekocht, de kleur zelf gemaakt, en last but not least, daar glow in the dark in gemengd :lol:

's Nachts zou hij dus moeten oplichten.

Gisteren dus de 3e keer geprobeerd, maar dit keer in een afgesloten garage zonder wind/stof en dergelijke. Met een professioneel spuitpistool. Met als resultaat dat we nu een veel betere textuur hebben. Hij is vrij glad nu (glad als autolak gaat het nooit worden, het blijft een rubbercoating ;)), en de kleur valt heel goed mee.

De auto stond onder vrij weinig licht in de garage, maar dat was toch genoeg om zachtjes wit/licht oranje op te lichten wanneer we het pikdonker maakten, supervet!

Vanavond dus beiden heel benieuwd wat het gaat geven na een hele dag in de "zon" te hebben gestaan buiten. Dit zijn foto's van vandaag overdag:

DSCN0965_zpsa8eb88cd.jpg

DSCN0966_zpsb765ff9f.jpg

DSCN0967_zps406a3a47.jpg

DSCN0968_zps81112a89.jpg

DSCN0969_zps12d4775e.jpg

DSCN0970_zpse4057937.jpg

DSCN0971_zps7d94b319.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er op foto goed uit!

Heb ik het juist als ik denk dat je dat er terug kunt afpellen?

IRL ook best goed ;)

Je kan natuurlijk niet verwachten hetzelfde resultaat te hebben als een professionele paintjob met echte autolak. De prijs is er dan ook naar, de verf kost 5x minder dan echte autolak ;)

En het voordeel van dit is idd dat je de verf er zo weer aftrekt als je wil. Ben je het beu, ok, verf er terug af en je hebt terug de originele lak. Of je gooit er een andere kleur tegenaan :D

Wij hebben bv. de logo's op de koffer niet afgeplakt met tape, de voor-en achterlichten. Niet nodig, want je trekt dat er toch terug af achteraf.

Zo easy als dit gaat het (wel niet overal, soms best een prutswerk :mellow: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mis , maar zou dit liever eens in real-life zien

Je kan het vergelijken met een wrap. Een matte wrap is ook niet 100% glad (+ onder de 1000-1500€ vind je bijna niemand die je kar wil wrappen ;))

En ja, je kan enkel matte kleuren krijgen. Nu hebben ze wel ook glossifier van Plastidip, waarmee je dus een soort van vernis kan spuiten over Plastidip, maar die je ook kan verwijderen.

Spuit je gewone vernis over Plastidip, krijg je dat er bijna niet meer af, omdat gewone vernis te hard wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het geschift lelijk (die spoiler in 't oranje, 17" fietswielen zonder spacers, wielbogen meegespoten, beige/zwart interieur) ... maar op zich is het een fenomenaal cool idee :)

Ik ben benieuwd naar nachtfoto's!!

Het interieur staat er idd niet helemaal 100% bij :lol:

Abonnementje op genomen; ik wil foto's zien in het donker :)

Net als jullie ook heel benieuwd :lol:

We hebben de hoeveelheid glow in the dark wel tot de helft verkleind als wat het normaal zou moeten zijn om een goed effect te krijgen. Kwestie van ook niet té veel te willen opvallen 's nachts. Alsook, die glow in the dark op zich geeft ook een kleur overdag. Dus te veel van dat, en je krijgt een andere kleur overdag ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel tof eigenlijk :)

Het probleem is dat je echt professioneel materiaal moet hebben en dat je het professioneel moet spuiten om een mooi resultaat te hebben (imho). En dan begint de kost al aardig op te lopen, en dit voor iets erg tijdelijks.

Ik hoop dat je mij de opmerking toestaat dat je nog de wielkassen bent vergeten af te plakken, of dat je de plastidip nog niet mooi terug verwijderd hebt daar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft het je nu gekost om een volledige wagen te doen?

Met die glow in the dark kostte het natuurlijk wat meer, maar laat ik zeggen dat het iets meer dan 1/10 kost van wat een spuitbedrijf vraagt om een volledige auto te herspuiten ;)

Nu, gebruik je de gewone kleuren van Plastidip zelf, en maak je ze zelf niet, komt het weer goedkoper uit. Heb je een MINI, of een Dodge Ram, scheelt ook wel wat in verf, enz. enz.

En al het materiaal dat je nog nodig hebt om het te doen, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel tof eigenlijk :)

Het probleem is dat je echt professioneel materiaal moet hebben en dat je het professioneel moet spuiten om een mooi resultaat te hebben (imho). En dan begint de kost al aardig op te lopen, en dit voor iets erg tijdelijks.

Ik hoop dat je mij de opmerking toestaat dat je nog de wielkassen bent vergeten af te plakken, of dat je de plastidip nog niet mooi terug verwijderd hebt daar ;)

Daar heb je gelijk in. Om tot dit resultaat te komen, hebben we al een redelijke (kostelijke) weg afgelegd. Het is toch niet zo simpel als ze in de filmpjes op Youtube liggen voor te stellen. WIL je een deftig resultaat althans. Spuiten met zo'n Wagner pistool, dat je via hen kan kopen, kan iedereen. Maar dat trok bij mij op niks, dat ding.

Qua levensduur zitten ze nu naar het schijnt op 2 jaar van gevallen bekend die het er zo lang op hebben.

Dat van de wielkassen weet ik :lol: Moeten we nog eens verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelling van 2,5 liter fluogroene plastidip staat hier klaar om te bevestigen. Wintervelgen van Golf, MX-5 en velgen van quadriopelio worden ermee gedipt. Komt dat toe of best 5 liter? Daarnaast: gaat dat vrij deftig met een normaal spuitpistool of heb ik daar iets speciaal voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelling van 2,5 liter fluogroene plastidip staat hier klaar om te bevestigen. Wintervelgen van Golf, MX-5 en velgen van quadriopelio worden ermee gedipt. Komt dat toe of best 5 liter? Daarnaast: gaat dat vrij deftig met een normaal spuitpistool of heb ik daar iets speciaal voor nodig?

Ge hoeft u niet te haasten met die bestelling hoor, de velgen kunnen toch pas 'gespoten' worden als er nieuwe banden opliggen. Denk niet dat ik in 2012 nog banden ga kopen voor de VX dus... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelling van 2,5 liter fluogroene plastidip staat hier klaar om te bevestigen. Wintervelgen van Golf, MX-5 en velgen van quadriopelio worden ermee gedipt. Komt dat toe of best 5 liter? Daarnaast: gaat dat vrij deftig met een normaal spuitpistool of heb ik daar iets speciaal voor nodig?

Dat moet net lukken denk ik. Velgjes van de MX-5 enz. zijn zo groot niet he. Nu ga je wel niks meer over hebben, moest je eens een velg opnieuw willen doen.

Een normaal spuitpistool moet wel lukken voor velgen;) Wel niet met teveel bar spuiten, of je krijgt turbulenties en daardoor groffe textuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren al wel wat getest met het glow in the dark. Eens in een pikdonker straatje gestopt gisteravond, alle lichten uit. En dan zag je bepaalde delen van de lak rond de voorlichten oplichten omdat de lampen daar gedeeltelijk op schenen :lol:

M.a.w. staat er ene achter jouw aan de lichten met felle xenons voor een halve minuut, en je rijdt daarna door, zie je mooi die lampen in je koffer staan :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid