Ga naar inhoud

Plasti Dipped MINI Cooper S R53


Greg

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin

Welke andere?

De auto stond onder vrij weinig licht in de garage, maar dat was toch genoeg om zachtjes wit/licht oranje op te lichten wanneer we het pikdonker maakten, supervet!

Vanavond dus beiden heel benieuwd wat het gaat geven na een hele dag in de "zon" te hebben gestaan buiten

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

best knap gedaan. hoe tijdelijk is dan die verf? blijft hij erop zolang je zelf wilt, of begint hij na een maand ofzo al af te pellen?

interieurkleur past nu idd niet echt meer, maar vanbuiten ziet die er best vet uit.

lijkt me ideaal om een reclamewagen mee te spuiten. een smartje spuiten en dan logo's erop. of zou het dan goedkoper uitkomen om gewoon volledig te wrappen. (als het om d e6maand moet herdaan worden....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles lezen eh Wim :D

Voor zover gekend blijft het minstens 2j goed ;)

Zelfs op velgen houdt het lang goed.

Veel hangt toch wel af van de voorbereiding en het onderhoud hoor ;)

Ik ken gevallen waar het na een week weer loste ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles lezen eh Wim :D

Voor zover gekend blijft het minstens 2j goed ;)

Zelfs op velgen houdt het lang goed.

idd dat zinnetje had ik overgelezen. :shame:

misschien toch beter een wrap overwegen dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang heeft het geduurd om die mini oranje te krijgen :D

Reken toch op een 10-12u inclusief afplakken en ander voorbereidend werk. Het spuiten zelf is eigenlijk het snelst gedaan. De voorbereiding en achteraf stukjes verwijderen duurt eigenlijk het langst.

via BR-Performance kan je dat ook laten doen. Die doen dat in een prof. spuitcabine.

Ik weet het. Weet je wat ze daar vragen?

Is er ergens een kleurenpallet waar je kan kan kiezen, is er bv een heel donkergroen beschikbaar?

Zal wel eens wat kleuren posten straks. Eigenlijk heb je oneindig veel mogelijkheden. Met de basiskleuren kun je gaan mengen. Al zie ik dat eigenlijk maar de laaste maanden meer gebeuren, dat men gaat mengen. Dus het blijft wel altijd een beetje gokken qua kleur. Je hebt wel camogreen, maar ik denk dat je iets anders bedoelt ;) Het groen dat jij wil, is meer British Racing Green zeker? Ik zal eens kijken met wat je dan best gaat mengen.

Mja ok, het is en blijft spuitwerk uiteraard... als je dat niet gaat ontvetten komt dat idd niet goed :D

Idd. Voorbereiding is het belangrijkst.

idd dat zinnetje had ik overgelezen. :shame:

misschien toch beter een wrap overwegen dan.

Ok, maar voor de prijs van een wrap kan je die smart zeker 3x spuiten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal wel eens wat kleuren posten straks. Eigenlijk heb je oneindig veel mogelijkheden. Met de basiskleuren kun je gaan mengen. Al zie ik dat eigenlijk maar de laaste maanden meer gebeuren, dat men gaat mengen. Dus het blijft wel altijd een beetje gokken qua kleur. Je hebt wel camogreen, maar ik denk dat je iets anders bedoelt ;) Het groen dat jij wil, is meer British Racing Green zeker? Ik zal eens kijken met wat je dan best gaat mengen.

Yup BRG icm dat oranje van die MINI hier... Wel voor m'n MTB, niet voor m'n auto :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, als ik zelf mijn Xsara zou Plasti Dippen, hoeveel zou ik dan moeten uitgeven aan materiaal(verf+ spuitpistool)? :D

Kheb echt totaal geen idee hoeveel verf ik nodig moet hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken voor zo'n Xsara toch zeker 3 gallon Plastidip. Dus 11-12 liter onverdunde verf. Verdund met thinner, zo'n 45-50% verdund, kom je op ongeveer 18 liter verf uit. Zou genoeg moeten zijn dan.

Hangt er ook allemaal vanaf welke kleur je gaat spuiten, welke kleur jouw auto nu heeft enz. Van donker naar donker gaat vrij easy. Maar van donker naar licht of omgekeerd vraagt al wat meer verf ;)

Spuitpistool kan je zo'n Wagner kopen, daarmee doen velen het, maar die van ons lekte (was zo goed als nieuw), waardoor je spatten kreeg.

Er gaat toch niks boven een deftige compresseur (die van ons is ook niet sterk genoeg in feite), en een deftig spuitpistool (+300€ :huh: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken voor zo'n Xsara toch zeker 3 gallon Plastidip. Dus 11-12 liter onverdunde verf. Verdund met thinner, zo'n 45-50% verdund, kom je op ongeveer 18 liter verf uit. Zou genoeg moeten zijn dan.

Hangt er ook allemaal vanaf welke kleur je gaat spuiten, welke kleur jouw auto nu heeft enz. Van donker naar donker gaat vrij easy. Maar van donker naar licht of omgekeerd vraagt al wat meer verf ;)

Spuitpistool kan je zo'n Wagner kopen, daarmee doen velen het, maar die van ons lekte (was zo goed als nieuw), waardoor je spatten kreeg.

Er gaat toch niks boven een deftige compresseur (die van ons is ook niet sterk genoeg in feite), en een deftig spuitpistool (+300€ :huh: )

Oke mercikes voor de info!

Eens over nadenken :D

De kleur weet ik nog niet, tzal van de prijs afhangen van de verf in totaal. Kzou nog wel eens iets zot durven pakken :oops:

Oja waar kan je de verf het beste kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke mercikes voor de info!

Eens over nadenken :D

De kleur weet ik nog niet, tzal van de prijs afhangen van de verf in totaal. Kzou nog wel eens iets zot durven pakken :oops:

Oja waar kan je de verf het beste kopen?

Plastidip.nl of plastidip.co.uk zou ik gaan kijken. Dat zijn de goedkoopste bij mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 liter lak? Daar spuit je 4 autos mee. Moet plastidip echt zo dik liggen?

Gisteren dat spuitwerk gedaan bij iemand thuis die 9j auto's gespoten heeft. Hij zei ook dat die verf slecht dekt ;)

Dus je hebt wel wat litertjes nodig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou denken dat het er makkelijker afgaat als de laag dikker is.

Ook al idd!

Nevel bvb. krijg je heel slecht van de lak af. Als je bv. een stukje vergeten af te plakken bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat het mogelijk is om bvb een livery te spuiten met plastydip? Dus met strepen naast of over elkaar zonder dat de boel gaat scheuren? Of bvb eerst je wagen wit spuiten met plastidip en er dan zwarte letters opspuiten?

Carbagerun ideekes enzo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je dat het mogelijk is om bvb een livery te spuiten met plastydip? Dus met strepen naast of over elkaar zonder dat de boel gaat scheuren? Of bvb eerst je wagen wit spuiten met plastidip en er dan zwarte letters opspuiten?

Carbagerun ideekes enzo :)

Dat is mogelijk idd. Maar dan moet je het anders aanpakken. Die rubber maakt soms slecht onderscheid tussen wat hij nu moet hechten, en waar niet. En strepen plastidip over plastidip gaat, maar dan moet de onderlaag heel goed droog zijn. Dus minstens 24u drogen. En met het afplakken voor de strepen/letters zeker geen goed plakkende tape gebruiken ;) Of je trekt het er mss terug mee af dan. Je hebt daar tape voor, voor gevoelige ondergrond ;)

En anders gewoon een sjabloon met letters ineen flansen in plastiek of karton, en daarmee de letters spuiten.

Foto's van in het donker????

Awel, het slaat tegen. Omdat het geleidelijk donker wordt, zie je er eigenlijk niks van. Ik ben gisteren met de moto hier aangekomen om 23u, en je zag er niks van. Heb er toen even met mijn licht op geschenen, en toen ging hij wel oplichten.

Dus volgende laag komt er nog over met meer glow in the dark in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid