Ga naar inhoud

Plasti Dipped MINI Cooper S R53


Greg

Aanbevolen berichten

Knap!

Prijs voor zomervelgen?

Ja da mag ook, maar die letters eens deftig te laten doen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvetter heb jij gebruikt op de velgen? En waar heb je je bussen besteld?

Dreft. In NL, maar voor zover ik weet is alles uitverkocht.

mywrap.be kan je proberen, of bij Bruno BR-Performance. Bij Mywrap 80€ voor een set velgenspray. Bij Bruno 18€ per bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greg, kan je eigenlijk deftig aflijnen met plastidip? Kan je bijvoorbeeld deze blauwe onderkant en bovenliggende strepen mooi verkrijgen met plastidip of is dit vrijwel onmogelijk?

Subaru_Legacy_RS_-_Goodwood_2008.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greg, kan je eigenlijk deftig aflijnen met plastidip? Kan je bijvoorbeeld deze blauwe onderkant en bovenliggende strepen mooi verkrijgen met plastidip of is dit vrijwel onmogelijk?

Subaru_Legacy_RS_-_Goodwood_2008.jpg

Dat gaat.

Maar verwacht niet dat dat simpel gaat zijn :lol:

Ik heb het al gehad dat we net een Alfa mat wit hadden gespoten, en hij wou zijn klinken in het matzwart. Geen probleem, afgeplakt over de al wit gespoten deur. Maar bij het aftrekken van de tape kwam dat wit dus terug er af met de plakband :facepalm:

Met andere woorden, je moet je verf minimum 24u laten drogen, voor je gaat afplakken OP plastidip. En dan best nog plakband nemen voor gevoelige ondergrond, die niet zo hard plakt.

En die strepen is dan ook nog een aparte manier van aanbrengen. Je moet de lijnen eerst mooi afplakken, dan de verf in 1 of 2 lagen aanbrengen, dus heel dik (opletten voor lopers), en als de verf dik genoeg ligt, en nog nat is, de plakband al terug verwijderen. Als je dat niet doet, en je laat de plastidip strepen drogen, en je gaat de plakband dan verwijderen, trek je gewoon die plastidip strepen terug mee eraf, omdat dat dan hecht.

Als je bovenstaande wil krijgen zou ik ten eerste al beginnen met heel je kar wit te spuiten, of dat donkerblauw van onderaan. Maar wit gaat makkelijker zijn, omdat je dat blauw al apart gaat moeten mengen met zwart om hetzelfde te krijgen qua kleur.

Voor de rest zie ik weinig problemen, dat goud van de velgen verkopen ze ook dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel van die velgenfolie spuitbussen heb je nodig om 4 velgen te doen?

Afhankelijk van de grootte van je velgen, maar reken 3 bussen voor 15" velgen. Heb je grotere, zou ik toch 4 bussen nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat.

Maar verwacht niet dat dat simpel gaat zijn :lol:

Ik heb het al gehad dat we net een Alfa mat wit hadden gespoten, en hij wou zijn klinken in het matzwart. Geen probleem, afgeplakt over de al wit gespoten deur. Maar bij het aftrekken van de tape kwam dat wit dus terug er af met de plakband :facepalm:

Met andere woorden, je moet je verf minimum 24u laten drogen, voor je gaat afplakken OP plastidip. En dan best nog plakband nemen voor gevoelige ondergrond, die niet zo hard plakt.

En die strepen is dan ook nog een aparte manier van aanbrengen. Je moet de lijnen eerst mooi afplakken, dan de verf in 1 of 2 lagen aanbrengen, dus heel dik (opletten voor lopers), en als de verf dik genoeg ligt, en nog nat is, de plakband al terug verwijderen. Als je dat niet doet, en je laat de plastidip strepen drogen, en je gaat de plakband dan verwijderen, trek je gewoon die plastidip strepen terug mee eraf, omdat dat dan hecht.

Als je bovenstaande wil krijgen zou ik ten eerste al beginnen met heel je kar wit te spuiten, of dat donkerblauw van onderaan. Maar wit gaat makkelijker zijn, omdat je dat blauw al apart gaat moeten mengen met zwart om hetzelfde te krijgen qua kleur.

Voor de rest zie ik weinig problemen, dat goud van de velgen verkopen ze ook dus.

Pffff. Iemand een ander idee voor de impreza wagon? :D

Ik ben wel grote fan van deze kleur :inlove:

15hl5lc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Greg, zou je onderstaande kleur kunnen benaderen? Indien ja, graag PM :)

Schermafbeelding2012-11-06om174637.png

Dat gaat ja ;)

Ik heb toevallig nog de juiste bussen staan om het te maken ook. Ging die eerst zelf gebruiken, maar is er niet van gekomen.

Hebben trouwens overlaatst 20 liter zwarte plastidip gekocht, dus indien er nog geïnteresseerden zijn. Verf genoeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat ja ;)

Ik heb toevallig nog de juiste bussen staan om het te maken ook. Ging die eerst zelf gebruiken, maar is er niet van gekomen.

Hebben trouwens overlaatst 20 liter zwarte plastidip gekocht, dus indien er nog geïnteresseerden zijn. Verf genoeg..

Graag een prijsje voor 4 velgen aub :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat ja ;)

Ik heb toevallig nog de juiste bussen staan om het te maken ook. Ging die eerst zelf gebruiken, maar is er niet van gekomen.

Hebben trouwens overlaatst 20 liter zwarte plastidip gekocht, dus indien er nog geïnteresseerden zijn. Verf genoeg..

interesse!

4 veren plastidippen, zou dat lukken?

En vooral, denk je dat die plastidip een veerspanner voor de montage overleeft?

Als je een ideetje hebt voor een hele E34T te dippen mag je dat ook altijd uitwerken btw :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid