Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ik begin E60/E61's strontbeu te worden. Zelfs perfect dealeronderhouden exemplaren komen non-stop terug voor garantie.

 

Moet toch wel 1 v/d slechtste BMW's zijn van de afgelopen jaren, zo niet de slechtste.

je maakt me bang

 

maar tot nu toe geen problemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

perfect dealeronderhouden exemplaren

daar moet ik wel eens hard mee lachen

naar garantie toe is het belangrijk

maar de meeste dealers maakt het echt geen zak uit of de auto na hun tussenkomst echt tegoei is hersteld

en "een dealer" doet meestal geen beter onderhoud dan merkspecialisten, integendeel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dan ook elk schroefje gecheckt op z'n gta's!

Fahrzeug monatlich kontrolliert beim Berner Zentrum für Röntgenbildgebung.

:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin E60/E61's strontbeu te worden. Zelfs perfect dealeronderhouden exemplaren komen non-stop terug voor garantie.

Moet toch wel 1 v/d slechtste BMW's zijn van de afgelopen jaren, zo niet de slechtste.

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alé man, en dat terwijl je er toch echt wel 1 wou kopen :D

nog altijd :D

tis met alle duitse karren iets, en een e39 is misschien een brug te ver :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@RRD, waarvoor komen ze dan zo allemaal binnen? en bij welke modellen/kmstanden?

zie de rest van dit topic

alsook de link naar de FAQ die 'k je doorstuurde

 

mgv

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@RRD, waarvoor komen ze dan zo allemaal binnen? en bij welke modellen/kmstanden?

 

Panodramadak --> Koop dat alvast zeker niet. Lekt en rammelt als de ziekte. Bij lekkage komen de modules onder water te staan, 3x 300 euro.

Bij 525d/530d prefacelift scheuren de uitlaatcollectoren.

Bekabeling achterklep bij tourings --> Kan wel gemodificeerd worden.

Roest op achterklep

Rammelen/kraken van deurbekleding / deur / raamrubbers. 

Koppelomvormers van de automatische boite.

Koppeling + vliegwiel manuele boite.

Speling op differentieel + aandrijflijn.

Blijf sowieso ver weg van X-drive: tussenbakken gaan allemaal naar de klote. Oplossing BMW ''Niet op staggered wielen rijden en banden altijd met 4 tegelijk vervangen''. En dan gaat het nog naar de klote. Wil je 4x4 rijden (maar waarom zou je) moet je een Audi kopen, geen BMW. BMW kan dat niet, is bij een F10/F11 ook een groot drama.

Vocht in de koplampen bij bijna allemaal.

Bluetooth modules

Injectoren bij de 4 cilinder diesel.

 

En ik vergeet nog vast wat. Ik ben die kisten strontbeu, ruim ze tegenwoordig liefst gewoon op naar export/handel, want je kan er gewoon geen garantie op geven.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Panodak heb ik met opzet vermeden. Wou ik pertinent niét, ook al was de auto voor de rest mijn droomcombo.

 

De transfertbakken van xDrive waren een groot probleem in de eerste X5 en in alle exemplaren die met erg brede banden (meestal staggered setup inderdaad) sportief gereden worden (X5 met 315mm brede sloefen achteraan bv). Er is een intern BMW-document over met vermoedens van oorzaak van schade, zoek het maar eens op (ik heb het op de computer gezien bij de Duitse dealer). Ze gaan verre van "allemaal" stuk. Maar er zijn er wel wat die stuk gaan, ja, en bijna allemaal te maken met rijstijl en bandbreedte.

 

De koppelomvormers van de ZF zijn niet broos, dat is zuiver de fout van BMW: ze wisselen de olie nooit. :rolleyes:  Die bakken zijn oersterk en gaan erg lang mee, zolang je ze maar het nodige onderhoud geeft. ZF zelf schrijft elke 60.000 à 80.000 km een oliewissel voor. BMW zegt "ge moet daar nooit aankomen, dat houdt eeuwig" :rolleyes:  Wie weet het nou het beste, denk je? Je moet daarover eens met een Jaguar-dealer praten, of met een Duitse Audi-dealer (die hebben diezelfde versnellingsbakken ook in hun modellen). :D Die laten zich dienaangaande meteen "mooi" uit over de opvatting van BMW.

 

Kabelboom touringklep is een gekend probleem. Zie begin topic. Bestaan herstelkits voor.

Wat je nog niet vermeldde (maar hier ook al staat) is de broze luchtinlaat van de luchtveringscompressor.

Er zijn nog dingen die je niet vermeldde bij de motoren (vooral prefacelift diesels zijn broos); zie link naar motor-talk.de hoger in dit topic.

Roest op achterklep (enige stalen deel koetswerk) ter hoogte van rand city-klep (en soms nummerplaat) is gekend, staat hier ook al.

De andere dingen die je vermeldt zijn niet bouwreeksgebonden, denk ik.

 

Bottom-line is dat die auto met de facelift een pak verbeterde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd valt mij ook op, bij BMW moet je om de 2 jaar op onderhoud en moet de vbak/diff olie enz nooit vervangen worden

 

bij MB elk jaar binnen, vbak olie op de 80k km, .. enz

gwn veel grondiger onderhoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid