Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ik zou er niet aan denken een benzine te kopen met 40.000 km / jaar. Je moet al goed gek zijn.

als ik de gemiddeldes op spritmonitor bekijk kost dat dus 2000 euro extra per jaar, 530d vs 530i.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan enkel over de diesels lezen. voor de andere links moet ik registreren. copy pasteje? :D

veel teveel tekst en heb enkel linkerhand ter beschikking door schouderbreuk

registreer nou gewoon

grootste autoforum van europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral het stuk over die roetfilter vervanging na 150k stond mij ni zo neig aan. +2k bij een stealer.

dat is bij alle autos met roetfilter zo, alle merken, niet enkel e60; veel hangt af van hoe gereden

je moét dat ook ni bij dealer laten doen hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral het stuk over die roetfilter vervanging na 150k stond mij ni zo neig aan. +2k bij een stealer.

 

Maakt toch niet uit ?  Leeghalen en roetfilter uitschakelen in de ECU kost je een paar honderd euro en met een euro 4 wagen zonder DPF heb je ook helemaal geen problemen op de keuring.  Zal ook helemaal niet zo veel roeten hoor.  En eens zo'n dpf-reiniger  of "smokestop" spul in je tank gieten doet ook al wonderen.  Zelf van verschoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de gemiddeldes op spritmonitor bekijk kost dat dus 2000 euro extra per jaar, 530d vs 530i.

 

Denk dat het verbruik in de praktijk verder uit elkaar ligt. 

Los daarvan: ga eerst eens rijden met zo'n 6 cilinder benzine. Is behoorlijk plat, mist imo vermogen en koppel om lekker te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

depends wat je wil

 

ik vind de 30i258 de betere motor in die auto's (voor de echte liefhebber), alleszins beter dan mijn 30d235

maar ik vind de nieuwe 40i in de 6 ook duidelijk de betere motor dan de 40d en jullie verklaren mij allemaal gek

 

verbruik valt goed mee, ik reed mijn ma haar 630cab op mijn daily trajecten op gemiddeld 10-11, de mijne slikt 9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het verbruik in de praktijk verder uit elkaar ligt.

Los daarvan: ga eerst eens rijden met zo'n 6 cilinder benzine. Is behoorlijk plat, mist imo vermogen en koppel om lekker te rijden.

ik heb een 528i gehad he. ik vond dat aangenaam (en zuinig) rijden. ik hield die kar rond de 9 liter.

de automaat zal er wel voor zorgen dat die kar vlot vooruit gaat, nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 528i gehad he. ik vond dat aangenaam (en zuinig) rijden. ik hield die kar rond de 9 liter.

de automaat zal er wel voor zorgen dat die kar vlot vooruit gaat, nee?

 

30i zou ik echt wel manueel nemen, al lijkt een manuele in een E6x misschien niet echt te kloppen, bij de diesels is de steptronic bijna vanzelfsprekend doordat je constant op koppel voortgestuwd wordt.  Is een E91 330i niets voor u ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

530i testgereden (272) met manuele bak ... voor mij zou het mogen, maar in die kar vind ik automaat duidelijk de betere bak, wel sportautomaat dan (met paddles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo? elke dpf gerzaakt ooit eens vol

niet dan?

 

en als het over zoordkeuze of spelling gaat: fuck off ik moet met één vinger linkerhand typen, sucks

Link naar reactie
Delen op andere sites

automaat is op de volgende echt wel een must. heb het mij bij de huidige al te vaak beklaagd. hoe graag ik ook manueel rij, ik sta elke dag wel ergens een uur aan te schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

automaat is op de volgende echt wel een must. heb het mij bij de huidige al te vaak beklaagd. hoe graag ik ook manueel rij, ik sta elke dag wel ergens een uur aan te schuiven.

 

Idd.. Van de zomer in DE ergens 5 uur in de file gestaan, ik kreeg letterlijk kramp in m'n linkervoet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zeker

 

en stress niet zo over die zogezegd bagger e60

is één van de meest besproken karren/merken op internet, dus logisch meer negatief ook

is geen perfecte auto, allerminst, maar als je een goeie koopt wel een zeer goeie, leuku, comfy en betrouwbare auto

en hier op dit forum dan ook nog eens enkele notoire zwartmakers model/merk ook (voor het tegengewicht zogezegd, blabla)

voordeel isd dat ge heel goed weet wat de zwakke punten zijn en daar kunt ge dan op screenen kopen enz

 

sorry voor telegramstijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zeker

 

en stress niet zo over die zogezegd bagger e60

is één van de meest besproken karren/merken op internet, dus logisch meer negatief ook

is geen perfecte auto, allerminst, maar als je een goeie koopt wel een zeer goeie, leuku, comfy en betrouwbare auto

en hier op dit forum dan ook nog eens enkele notoire zwartmakers model/merk ook (voor het tegengewicht zogezegd, blabla)

voordeel isd dat ge heel goed weet wat de zwakke punten zijn en daar kunt ge dan op screenen kopen enz

 

sorry voor telegramstijl

 

Idd.  Net doordat er veel (al dan niet negatieve) dingen over besproken zijn op 't net, je weet direct waar je op moet letten hé.

Zoals ik al in PM zei, als je de E60 of E61 een leuke wagen vindt, zorg gewoon dat je er eentje koopt met een goed gevoel en vooral dat je toch minstens iets van garantie hebt voor moest er toch iets fout gaan..

 

Koop je er een bij autohandelaar Ali, die zogezegd 75.000km heeft op 8 jaar tijd met geen onderhoudsboekje, de bestuurderszetel al half weggevort en met de vermelding "FULL FULL OPTION PERFECTE STAAT" in het zoekertje, dan vermijd je dergelijke kar beter :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

is ook zo, zijn beresterke motoren, beste wat bmw gemaaklt heeft ongeveer

romig, zacht, werkelijk sublieme sound, doenbaar verbruik, ...

ik wou koste wat het kost een lci, jammer genoeg, anders was het zeker een 530i geweest

 

de dir.inj. 530i272 klinkt lelijk onder de 2500tpm, bijna als een diesel

vreselijk jammer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid