Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

wel veel beperktere keuze op de tweedehandsmarkt. met gelijke criteria is slechts 1 op 5 530's een 'i'

klopt, ik heb 2,5 maand gezocht en op die tijd nauwelijks "passende' i gevonden en minstens 20 passende d ...

uiteindelijk wou R niet meer wachten, en zijn we voor een d gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo? elke dpf gerzaakt ooit eens vol

niet dan?

 

en als het over zoordkeuze of spelling gaat: fuck off ik moet met één vinger linkerhand typen, sucks

Ja maar bij de gemiddelde Merc (om maar een vb te geven) moet dat spel de eerste 350k km niet vervangen worden. Dat bedoelde ik..

 

@ Tomski ik heb die N52 in een 1' gehad, t'spel had 120k km en er heeft geen sleutel opgestaan (buiten onderhoud)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zekers ni

nog altijd blij mee

zeer goeie auto

alles wat je wensen kan op bekerhouders na

 

zot hoeveel ruimer dat is dan een 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar bij de gemiddelde Merc (om maar een vb te geven) moet dat spel de eerste 350k km niet vervangen worden. Dat bedoelde ik..

 

@ Tomski ik heb die N52 in een 1' gehad, t'spel had 120k km en er heeft geen sleutel opgestaan (buiten onderhoud)

zelf ervaren? :P

bij de gemiddelde bmw om de 250tkm, soms al aan 150tkm ja indien chippen en veel korte ritten

er rijden massa's 535d rond met +300tkm en ori dpf

bij benz is dat evenzeer afh van gebruik, net als bij alle merken, en mochten evenveel benz gechipt worden als bmw dan zouden de internetwijsheden ook zeggen dat het niet deugt

 

om maar te zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de gemiddelde bmw om de 250tkm

bij benz is dat evenzeer afh van gebruik, net als bij alle merken

er rijden massa's 535d rond met +300tkm en ori dpf

De gemiddelde stealer profiteert er wel van als die melding op het dash komt (bij de onwetende medemens). Tis uberhaupt een prestatie als een moderne BMW 300k+ haalt. :P. Bij m'n vorige BMW's kwamen er bij 120k + toch mankementen & nogal wat slijtage op onderstel boven. Als ik dat vergelijk met een Benz, vooral dan qua onderstel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

stealers heb je bij elk merk, evenveel bij benz als bij bmw

 

en zo heeft elk merk voor- en nadelen

als je ervaart hoe lichtvoetig een e60 kan rijden --> mede door alu onderstel, daar kan een w211 nooit aan tippen

maar dan moet je wel het nadeel erbij nemen dat dat sneller slijt

 

en zo kunnen we uren doorgaan

geen zin in

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf ervaren? :P

bij de gemiddelde bmw om de 250tkm, soms al aan 150tkm ja indien chippen en veel korte ritten

er rijden massa's 535d rond met +300tkm en ori dpf

bij benz is dat evenzeer afh van gebruik, net als bij alle merken, en mochten evenveel benz gechipt worden als bmw dan zouden de internetwijsheden ook zeggen dat het niet deugt

om maar te zeggen...

Das gek,op mijn idrive stond dat ingesteld om te vervangen bij 200k dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stealers heb je bij elk merk, evenveel bij benz als bij bmw

 

en zo heeft elk merk voor- en nadelen

als je ervaart hoe lichtvoetig een e60 kan rijden --> mede door alu onderstel, daar kan een w211 nooit aan tippen

maar dan moet je wel het nadeel erbij nemen dat dat sneller slijt

 

en zo kunnen we uren doorgaan

geen zin in

Dat is waar, al ging het hier voornamelijk om een vraag over betrouwbaarheid ;).

 

Bij m'n 120D gaf hij melding om aan 160k km de DPF te vervangen btw. 130i geen last van gehad, al luste hij wel een draagarm en cardanflektors :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik 1 van de herdst gereden 120d had van vlaanderern :) 170tkm waarvan 130tkm gechipt, nooit dpf moeten vervangen

 

davy, bij lci hebben ze dat verwijderd (restkm dpf) wegens teveel klachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik 1 van de herdst gereden 120d had van vlaanderern :) 170tkm waarvan 130tkm gechipt, nooit dpf moeten vervangen

 

davy, bij lci hebben ze dat verwijderd (restkm dpf) wegens teveel klachten

ikzelf heb mijn 123d ook zéér hard gereden. 30.000 km op 10 maand tijd. Kist was perfect toen ik hem verkocht. Had 150k bij verkoop ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik 1 van de herdst gereden 120d had van vlaanderern :) 170tkm waarvan 130tkm gechipt, nooit dpf moeten vervangen

 

davy, bij lci hebben ze dat verwijderd (restkm dpf) wegens teveel klachten

De uwe werd idd wel hard afgebeuld op circuit... De mijne werd dagelijks afgebeuld in het verkeer. K'ben er niet trots op maar echt normaal kon je m'n rijstijl niet noemen in die periode.

 

Wat ik vervangen heb in 50k km:

- Cardanflektor aan pon & v-bak

- Draagarm LV

- Stuurdoos Xenon + bekabeling (zelf gefixt, anders was het +980€ voor licht-unit)

- Zetelverwarmingsmat RV (terwijl er quasi nooit iemand opzat)

- Olielekje aan diff

- Zoals reeds vermeld begon turbo ook al melodieus aan z'n druk op- en afbouw

- Chauffagemotor wegens irritant gepiep

 

T'was m'n eerste BMW maar ik vond dat best veel voor een auto van 5 jaar oud en pakweg 120k km...

130i (LCI) was wel beter op dat vlak:

- 1 Bobine

- Cardanflektors V+A

- Draagarm L+R

- Achteruitkijkspiegel (Antenne van comfort-acces marcheerde niet meer, 485€ :roll:)

 

Al een geluk dat ik er zelf aan werk of k'was toch al een hoop lichter..

 

Maar goed, we wijken af van Tomski's vraag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de torenhoge herstelfactuur alst kapot gegaan is :D

 

 

 

ff serieus: nee, geen knoppeke voor

dat werkt altijd, kan je niet afleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn er "veel" die vinden van wel, maar...

het is natuurlijk "cool" om te hebben

maar 't is allerminst nodig om een van die kar een leuk sturende auto te maken

en ik vind dat het pas echt goed tot zn recht komt aan 150 en meer, dan is het indrukwekkend

 

dus zeker niet naar zoeken, en als het erop zit: niks méér voor betalen

 

dan biedt een sportautomaat bv méér meerwaarde tgo een gewone automaat dan wél dyn driv tgo géén dyn driv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin E60/E61's strontbeu te worden. Zelfs perfect dealeronderhouden exemplaren komen non-stop terug voor garantie.

 

Moet toch wel 1 v/d slechtste BMW's zijn van de afgelopen jaren, zo niet de slechtste.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin E60/E61's strontbeu te worden. Zelfs perfect dealeronderhouden exemplaren komen non-stop terug voor garantie.

 

Moet toch wel 1 v/d slechtste BMW's zijn van de afgelopen jaren, zo niet de slechtste.

Idem voor de rest van die generatie? E90 enzo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid