Ga naar inhoud

BMW E61 530D of 535D, betrouwbaarheid + waar op letten bij aankoop?


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Is de F10 trouwens beter dan de E60?

 

in de lijst van 6pitters met >200pk staat regelmatig een 525d (blijkbaar efkes een 3liter geweest met 204pk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de f10 is beter dan de e60

veel dingen vallen meteen op

beter afgewerkt interieur

veel betere standaardzetels

moderner

beter gebouwd ook

 

op een aantal vlakken vind ik hem minder

f10 rijdt in stock versie eerder boaty

stuur is niet zo direct en communicatief als bij e60

er is het probleem met naar rechts trekken van de eerste modellen cfr wannes

enz

 

als je budgettair de ruimte hebt om een f11 525d te halen

doen

 

en ja de 525d is in het eerste dikke jaar inderdaad nog een sixpack geweest

samen met de achttraps automaat een zeer overtuigende aandrijflijn

niet snel maar wel bijzonder vlot en romig

zalige motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

efkens zitten zoeken

 

das wel een grellig verschil he vringt

:D

 

nee serieus een deftige f11 gaat toch nog snel dik in de 30k

en dan heb je nog altijd maar een prefacelift

(als je betrouwbaarheid wil, moet je facelift kopen)

 

voor minder dan de helft vindt ge goeie facelift e61

toch een bom duiten verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

i stand corrected

fak die berlines staan even duur als tourings

is dat omdat alle bruine mannen daarmee willen rijden?

prolly wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je al een break hebt staan

waarom zou je dan om de liefde gods nog kijken naar een e60 of e61 terwijl er zoveel ander lekkers te krijgen is voor hetzelfde geld?

als je één auto zoekt: akkoord, dan is zo'n ding echt zalig

maar als je de ruimte hebt om iets anders qua concept te halen omdat je al een break hebt staan thuis

ge zou gek moeten zijn dan om ne 5 te kopen erbij

 

vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

zot :D

 

ik zou dan zoiets halen

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z4-coupe-3-0si-leder-6-gang-berlin/181114810.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=185&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=222&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxPrice=15000&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=125000

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z4-coupe-3-0si-leder-navi-klimaautomatik-wedemark-bei-hanno/180944105.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=185&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=222&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxPrice=15000&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=125000

 

of zoiets

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-370z-370-z-navi-bose-kerpen-t%C3%BCrnich/185509216.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxPrice=20000&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=125000

 

of zoiets

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-r32-4motion-navi-rsn-500-xenon-pdc-82-000km-oberhausen/186101935.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.modelDescription=R32&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxPrice=15000&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=100000

 

(echt)

 

 

 

en waar je dan zeker ook eens moet over nadenken zijn deze karren

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/jaguar-xf-3-0-v6-diesel-s-portfolio-t-m-50tkm-bad-bentheim/183140507.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=12400&makeModelVariant1.modelId=24&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=185&minPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxPrice=22500&negativeFeatures=EXPORT

 

die diesel S met 275PK is een beest van een kar vind ik

leuker dan een 535d e60 alvast

zelfde automaat

stijlvol

indien portfolio ook redelijk edel afgewerkt (maar ge moet uw ogen wel wat toeknijpen hier en daar), alvast 100 keer beter dan e60

zetels zijn wel niet zo super

en echt heel schappelijk in onderhoud (i kid you not)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zot :D

die diesel S met 275PK is een beest van een kar vind ik

leuker dan een 535d e60 alvast

zelfde automaat

stijlvol

indien portfolio ook redelijk edel afgewerkt (maar ge moet uw ogen wel wat toeknijpen hier en daar), alvast 100 keer beter dan e60

zetels zijn wel niet zo super

en echt heel schappelijk in onderhoud (i kid you not)

ZOT

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pa zit aan z'n tweeden nu (eerste perte totale gereden)

zijn verdomd goeie karren

 

heeft issues, zoals een kak ice systeem

zoals gezegd de zetels kunnen beter

en er zit echt ongelofelijke brol van plastiek in 't interieur maar dat laatste is ook zo bij de e60

stuurinrichting is (typisch engels) overbekrachtigd

 

maar

qua power en rijgedrag is dat een supergoeie kar

xf chassis is bijzonder geslaagd

alle comfort wat je wil

 

ik heb mijn pa dat aangepraat 3 jaar terug

en hij wou koste wat het kost een bmw (toen zat ie naar een 730d te zien)

is zot content van die jag

(stelt geen eisen aan ice, zolang dat maar navigeert istem al goe)

zot content van de power

ik heb daar ook al heel wat mee rondgekard (oa weekend berlijn, skien vorig jaar oostenrijk, paar keer parijs) en telkens opnieuw met smile rondrijden

imo rijdt geen enkele e-klasse diesel beter/leuker, en bij een '5 (e60) moet je al verdomd diep graven in de optielijst en zo

 

is er zelfs zo content van dat ie na accident gewoon dezelfde gezocht heeft

en die karren zijn zo cheap te krijgen dat het belachelijk is bijna

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ge daar ni aan zijt, no prob

vind het alleen zot dat ge dan in uw geval bij een prev gen 5 blijft hangen

 

wat noem je "een beetje comfort"

een z4 coupe heeft da ook ze

of ne golf 5

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

een autobahncruiser heb ik nodig voor de job. Mijne E46 is momenteel al iets te hard afgeveerd voor het Belgische net.

 

F31 is de eerste 3 die ik tegengekomen ben die zo comfortabel was. Maar aan die prijzen.... pas :D

 

R32 is totaal out of the question, want dat vat gaat blijven herhaald worden tot vervelens toe omdat de datum ni klopt, waarom daar dan geld aan uitgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante posts alhier.

En btw, sinds wanneer post jij zo in telegram-stijl gTa? :D

sinds ik maar een hand heb om mee te typen

schouder rechts ontwricht

zie mountainbike topic

typen met een vinger links

leuk zne

not

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid