Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Welk spelletje is dat?

Euro Truck Simulator waarschijnlijk? Het doosje ligt alleszins in het handschoenkastje.

Inderdaad.

Euro truck simulator 2 is eigelijk een heel stuk beter.

In dat spel kan je ook je vrachtwagen voorzien van toeters en bellen of euh ja lampen :D

PC is niet sterk genoeg :D

Bompa, moet ik bij u dan zijn als ik een schema wil?

Je bent steeds welkom!

Op een kwartiertje geklaard als de banen mooi ver van elkaar liggen, een uurtje als de banen dicht bij elkaar liggen.

Maar met plezier doe ik dat voor jou.

Geplaatst:
Fantastisch, Bompa.

Ik hoop dat ik ook ooit zo'n geschifte ideeën in de praktijk kan omzetten voor mijn koters... :D

:)

Vanavond kwam ik thuis.

Briefje lag op tafel: papa, ik zit in de auto. Lennert.

:lol:

Het is gewoon een eeuwigdurend project. Love it!

Er is nog zo veel dat ik kan doen. Deurcontacten en verlichting, contactslot, gekoppeld aan pc, en the crazy mind in me heeft zelf al zitten denken om een ventilator en wat buizen naar de verluchtingsmonden te sturen.

Zetels moeten nog juist geplaatst worden zodat ze mooi glijden, achterzijde modulair (afkoppelbaar), tapijtjes in de voetenruimte moeten nog vastgelegd worden, middenarmsteun achteraan moet nog vastgemaakt worden en ook het consoletje tussen de twee zittingen, sluiting op de deuren, eventueel te bedienen met een staafje waar het slotpinnetje zat, of met een deurslot, led-verlichting alom als sfeerverlichting zodat dashboardverlichting mooi uitkomt en er toch genoeg licht is met het garagelicht uit, dakhemel plaatsen, plexi ruiten opzij en achteraan, ....

Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb er al aan gedacht :D

Geplaatst:

Vanavond kwam ik thuis.

Het is gewoon een eeuwigdurend project. Love it!

Er is nog zo veel dat ik kan doen. Deurcontacten en verlichting, contactslot, gekoppeld aan pc, en the crazy mind in me heeft zelf al zitten denken om een ventilator en wat buizen naar de verluchtingsmonden te sturen.

Zetels moeten nog juist geplaatst worden zodat ze mooi glijden, achterzijde modulair (afkoppelbaar), tapijtjes in de voetenruimte moeten nog vastgelegd worden, middenarmsteun achteraan moet nog vastgemaakt worden en ook het consoletje tussen de twee zittingen, sluiting op de deuren, eventueel te bedienen met een staafje waar het slotpinnetje zat, of met een deurslot, led-verlichting alom als sfeerverlichting zodat dashboardverlichting mooi uitkomt en er toch genoeg licht is met het garagelicht uit, dakhemel plaatsen, plexi ruiten opzij en achteraan, ....

Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb er al aan gedacht :D

Toch zalig hé, je bent een droompa voor die jongen!

Geplaatst:

Hmmmm.... Volop in zijn puberteit, dus als je het hem zelf zou vragen .... ;)

Geplaatst:

Vanavond kwam ik thuis.

Bompa dikke grijns op zijn gezicht, opent de deur naar de garage .......................................................... leeg :shock:

... Volop in zijn puberteit

opent de garagepoort .......................................................... Volvo weg :shock:

:D  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vanavond kwam ik thuis.

zalig :lol:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Koop u dat spel van Mercedes ik ben de naam vergeten. :(

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het interieur komt van cx,, dus waarschijnlijk staat het ding in panne

Geplaatst:

Tijd te kort gehad. Ik word opnieuw een beetje geleefd. Soit.

Twee weekends geleden was ik ziek, heb ik amper iets gedaan. In de week kan ik sowieso niks doen, geen tijd. Vorig weekend wel wat gedaan, foto's genomen, maar geen tijd gehad om het hier te zetten. Dit weekend ook amper tijd. Als ik tijd heb, is het niet lang genoeg om wat extra aan te passen, maar eerder om een half uurtje te knallen, met het ding dat NIET in panne staat :D

Vorig weekend de hendel van de ruitenwissers enz aangesloten. Verslagje volgt nog.

Geplaatst:

Komt er dan ook een regendouche voor de regenstages?

Geplaatst:

Hmmm .... ideeën! :lol:

Geplaatst:

Update van een eindje terug tot nu:

"schakelbord" gemaakt, waar bovenaan het controllertje van het keyboard staat, waarop draden gesoldeerd zijn die naar de ene kant van de suikertjes gaan.

Deze rij suikertjes vertegenwoordigen dus de twee plastic bladen van in het toetsenbord; lijn 1 tot en met 8 voor het onderste blad, lijn i tem z voor het bovenste blad. Dus elke toets van op het toetsenbord vertegenwoordigt een combinatie van twee lijnen,één lijn uit elke reeks (1-8 en i-z). Bijvoorbeeld: de letter A is het verbinden van lijn 3 en lijn k. Als je dus wordpad opent op de pc, en je gaat met een draadje kort de 3 en de k verbinden, verschijnt de letter A in notepad. Zo is er dus voor elke toets een unieke combinatie.

Onderaan op het bord is een reeks suikertjes waarop de draden toekomen die vanaf het dashboard vertrekken.

Dus, het indrukken van de toets van de achterruitverwarming sluit eigenlijk de lus tussen de laatste twee groene draadjes langs dashboardzijde.

Willen we nu dat het indrukken van deze toets van de achterruitverwarming de toets A genereert in windows, verbinden we de ene groene draad met lijn 3 en de andere met lijn k dmv een draadje tussen de twee rijen suikertjes.

In het spel koppelen we dan dmv de configuratie-opties de letter A bv aan het starten van de motor, dus door het indrukken van de knop van de achterruitverwarming wordt de motor gestart in life for speed bv. Het voordeel is dat de combinaties gemakkelijk aangepast kunnen worden.

En dat is al nodig gebleken want de knop van de spiegelbediening (joystick) heeft intern een aantal gemeenschappelijke contacten, waardoor de andere combinaties in de war geraken. Moeilijk uit te leggen, maar het komt er op neer dat ik een aantal toetsenborden opengooi om de gemeenschappelijke contacten tussen de pijltjestoetsen moet vergelijken met deze van de schakelaar voor de spiegelbediening, en waar dat overeenkomt, is het een bingo, anders een error. We zijn er bijna, al zal ik een tweede toetsenbord op usb aansluiten hiervoor.

IMAG1834_zpsda2e8fe9.jpg

Dit bord bevindt zich aan de computer, dus onder het dashboard, voor de voetenruimte van de passagier.

IMAG1832_zpsa86015bb.jpg

Een kleine knipoog naar vroeger:

IMAG1913_zps3ac5acef.jpg

De zetels bleken een paar cm te hoog te staan om een realistisch gevoel te krijgen, heb de bestuurderszetel gedemonteerd (en meteen ook het mechanisme van de hoogteverstelling gesmeerd en los gemaakt, zat muurvast). Meteen ook eens wat foto's genomen van de voetenruimte enz.

IMAG1948_zps7690ebe3.jpg

IMAG1951_zps373d959b.jpg

De installatie van de stuurhendel, door het ontbreken van de bestaande structuur mijn plan getrokken met het betere zaag- en vijswerk:

IMAG1899_zps1d561767.jpg

IMAG1902_zpsf3714f2f.jpg

IMAG1904_zps8e136035.jpg

Geplaatst:

straks volgen nog wat filmpjes.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Geen 2 23" schermen nodig Bompa? Heb er 2 staan die weg mogen voor een prikje.

Geplaatst:

Ik heb inderdaad grotere schermen nodig want het komt nog niet echt goed over. Je kan dat zien op de onderstaande filmpjes. Maar momenteel kan de pc het niet echt aan, maar daar ben ik ook mee bezig.

Wat is een prikje? (pm)

Filmpjes:

Test van de schakelaars / stuurkolomhendel in LFS:

http://youtu.be/NqZfqOL2iTw

Ritje met de Corvette in Need For Speed Underground:

http://youtu.be/rfjs9CzdtXU

Geplaatst:

Wat een zalig initiatief voor de kids toch, prachtig!

Geplaatst:

Prachtding trouwens ;)

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in