Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

De hele boel inbouwen in het Mercedes stuur zelf? Ofwel eens contact opzoeken met die mannen die zo arcadedingen verhuren.

Zoals dit:

$(KGrHqRHJEkFC(6JS39GBQqlD0PzEw~~60_84.J

Daar mag je al redelijk wat met doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En of. Al weet ik nu even niet hoe het wel opgelost moet worden. Ben wat een 't eind van mijn ideëen met wat ik ter beschikking heb hier thuis.

 

 

Moed niet laten zakken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele boel inbouwen in het Mercedes stuur zelf? Ofwel eens contact opzoeken met die mannen die zo arcadedingen verhuren.

 

 

Gaat niet, er is geen plaats achter het stuur / kort achter het dashboard voor het mechanisme.

 

 

Moed niet laten zakken!!

 

Nee hoor. Opgeven staat niet in m'n woordenboek.

Mijn planning was dat het tegen pasen klaar zou zijn, dus 'k heb nog heel wat tijd om dingen te proberen :D

 

Heb ondertussen dit gevonden: http://eu.fanatec.com/ClubSportWheelBaseEU

Wel een mooi ding, zou relatief deftig aangesloten kunnen worden, maar amai m'n frak, die prijs....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me trouwens gisteren nog wat extra dashboardlampjes gekocht. De twee lampjes van de airco unit waren gesneuveld. Miljaar, dat was lastig om die te vervangen. En de ruitbedieningsschakelaars zijn ook verlicht nu. Een uurke het betere soldeerwerk uitgevoerd om alle verlichtingscontacten van de schakelaars met elkaar te verbinden tot 1 circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bompa, je kan de tellerunit van de wagen zelf, ook aansluiten op het stuur he, zodat de pinkers/lichten etc. ook oplichten op de tellerunit zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag!

Staan paar voorbeelden op YT. Zal eens posten als ik thuis ben.

Doe geen moeite, heb er al uren tijd in gestoken ;)

Werkt alleen voor klokkenwinkels op can-bus. Deze heeft dat niet, integendeel, zelfs nog een analoge kilometriek (dus met draaiende kabel in mantel, die vanaf het vliegwiel vertrekt). Is op te lossen dmv een arduino en programmeerwerk. Maar is zeker niet plug en play. Is voor als ik eens niet meer weet wat te doen ;).

Is trouwens zowat de meest gestelde vraag: "en gaan de meterkes ook?" :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan misschien - als je dan toch bezig bent - de inhoud van je Benz-tellerpartij vervangen door de inhoud van een canbus-klokkenspel?

How hard can it be?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de diameters kloppen is dat goed te doen. Tellerpartij heb ik al eens gedemonteerd, easy job.

 

*zoekt lijst van alle can-bus-auto's*

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, pedalenset van de momo is wat lomp maar pedalenet van de g27 is demonteerbaar, de losse pedals kunnen gemonteerd worden op de plaats van de originele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de diameters kloppen is dat goed te doen. Tellerpartij heb ik al eens gedemonteerd, easy job.

 

*zoekt lijst van alle can-bus-auto's*

:D

500e dacht ik. Maar niks onnozel insteken he dat het nie vloekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

500e dacht ik. Maar niks onnozel insteken he dat het nie vloekt

 

Nee, dat is wat ik uiteindelijk bedoel: wijzerplaten en naald behouden, achterliggende sturing vervangen door een systeem van een can-bus.

Het zou inderdaad jammer zijn de wijzerplaten te veranderen ... een deel van de sfeer weg. Net zoals je er een ander stuur zou in steken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet alles gelezen, maar soms geen goede grafische kaart nodig? Heb nog een ongebruikte liggen :D

 

Ik wacht eerst efkes af wat @Bralo nog zou liggen hebben, als ik dat weet, weet ik hoe ik verder kan uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid