Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Sommigen weten het al, maar ik waag me aan iets wat al lang sluimert, een zot idee.

Onze kinderen (en ook wij) speelden met het vorige Logitech Momo racing stuur tot het tot de draad versleten was. Een nieuw stuurtje moest in de plaats komen, en de keuze viel op de Logitech G27, drie pedalen, een aparte shifter met schakelpatroon, flippers aan het stuur en realistisch gevoel door force feedback en 2,5 stuuromwentelingen.

PCF236.w_rev5.wheel-380-75.jpg

Ik was dan wat aan het rondkijken op het net voor een race simulator "stand", waar ik met een autozetel en wat ijzerwerk wat realistischer zou kunnen rijden. Maar die dingen zijn het net niet, ze missen steeds iets. En kosten nog behoorlijk wat geld.

En opeens had ik het idee om een volledig auto-interieur te kopen, om dat te gaan gebruiken. Maar 't moest wat speciaal zijn... ik had een Celica op oog, een BX en een ZX (niet zo speciaal, maar beter dan niets) en tenslotte een Lancia Dedra met beige alcantara zetels.

En ineens ... kwam C_X met een leuk aanbod. Z'n complete interieur van de MB 300CE. Toen hij m'n idee hoorde heeft hij een flink pak van de prijs gedaan, wat het voor mij haalbaarder maakte. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor, en hij heeft hiermee al zeker een race-sessie verdiend in zijn ex-interieur.

Ik ga dat monteren in een houten frame, met alles erop en eraan, opengaande houten panelen waar op de binnenkant de deurpanelen gemonteerd worden, de tapijtjes, middenconsole, dashboard, dus echt compleet alles zodat je in het hele interieur zit en niks ziet van de structuur.

Vervolgens plaats ik het logitech G27 racestuur op de stuurkolom (of het originele stuur monteren op de stuurinrichting van Logitech als het niet te zwaar is), en de G27 versnellingspook met schakelpatroon op de tunnel, en de drie pedalen van de set op de vloer.

2 LCD-schermen die ik van Corneel "gekocht" heb thv de voorruit, en het contactslot dat ik van Yaqub ruil voor gerstennat zal de hele dashboardverlichting én de radio in gang zetten.

Een recent op kapaza op de kop getikte Logitech 5.1-set wordt ingebouwd in deurpanelen en hoedenplank, center speaker achter de schermen en subwoofer voor de middenconsole of onder de hoedenplank.

Twee van mijn drie kinderen zijn compleet gek van het idee, en ik kijk er naar uit om alles in elkaar geknutseld te krijgen + er vele uren in te rijden :D

Hier kan je de vorderingen volgen, basis van het idee kan je een beetje vinden in het "vandaag heb ik gekocht"-topic (stukje tekst hier komt uit dat topic en mogelijks laat ik wat reacties copiëren door een mod als dat mogelijk is).

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalf :lolz:

Ik ben benieuwd!

dankje, ik zie het helemaal zitten :D

Nickmans, ik heb hier ook nog een 17" scherm staan wat je mag hebben als je wil.

Tof! Corneel ging me begin volgende week inlichten over twee breedbeeldjes die te koop zouden zijn, als dat niet doorgaat, ben ik kandidaat! Dankjewel. Forumhulp :inlove:

Zalige papa :lol:

Ik compenseer het gemis uit mijn jeugd :D

Erg cool idee :up:.

Waar ga je dat neerzetten, Bompamans?

In de garage, dat is momenteel sowieso het privilege van de kinderen. Daar staan nu wat zetels, wat tapijten, een tafel, muziek, en massa's kasten met speelgoed.

Een deel ervan wordt dus de MB.

Ik reserveer een ritje, een sigaar en een trappist!!! :D

Dit wordt een wachtrij van hier tot in Brussel als ik niet oppas :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gedaan hebt, mag je dat ineens ook bij mij komen fabriceren want ik hier ook zo'n logitech stuur liggen maar weet niet waarop ik hem moet installeren. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt naar de crémaillère bij Bompa en brengt mee:

- Alexanderr - 1 bak Duvel

- DDke - 17" scherm en een fles blonde St. Feullien

- Kakker Scheef - een racegame naar keuze (welk platform eigenlijk?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gedaan hebt, mag je dat ineens ook bij mij komen fabriceren want ik hier ook zo'n logitech stuur liggen maar weet niet waarop ik hem moet installeren. Alvast bedankt.

:lol:

Heb je een G27?

.... (welk platform eigenlijk?)

Windows XP voorlopig. Oud dedicated pc'tje om flatout1 en 2, Richard Burns Rally, Collin McRae Rally 2, NFS Underground, Life for speed, Euro Truck simulator en Test Drive unlimited op te draaien.

Wordt wel aangepast naargelang nieuwe budgetten voorzien worden ;)

Eenvoudig starten he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

Heb je een G27?

Windows XP voorlopig. Oud dedicated pc'tje om flatout1 en 2, Richard Burns Rally, Collin McRae Rally 2, NFS Underground, Life for speed, Euro Truck simulator en Test Drive unlimited op te draaien.

Wordt wel aangepast naargelang nieuwe budgetten voorzien worden ;)

Eenvoudig starten he.

Dat wordt moeilijker. Dan zou ik een hele doos oude racegames meebrengen (van voor het registratiecode-tijdperk) en dan zie je maar wat je kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het deze zomer eens schoon weer is, poort open en racen maar. En op de oprit zuip- en sigaarfeestje bouwen voor wie aan 't wachten is :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zotjes!

Bompa, als je een technisch probleem hebt of zo dan geef je maar een schreeuw... Denk niet dat er een machine is die ik niet ergens kan regelen voor zo'n projectje tot een goed einde te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donorkar:

IMAG1274.jpg

Met dank aan Matteus:

VEHICLE TYPE: Car MODEL NAME: 300 CE,JAPAN ENGINE: 103983 12 274034 TRANSMISSION: 722358 03 665455 BODY: 04864 ORDER NUMBER: 0151320577 LIGHTS: HELLA WIPER: BOSCH 920114 INTERIOR COLOR: 262 PAINTS: 929

281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL

420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR

485 SELF-LEVEL.-DEVICE WITH H.D.SPRINGS AND SHOCK ABS.

570 FOLDING ARMREST, FRONT

592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG

620 AIR POLLUTION CONTROL

630 ECE - WARNING TRIANGLE

731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT

(mogelijks niet compleet)

(C_X heeft zelfs nog foto's van als ie nog helemaal in elkaar zat, die krijg ik nog wel eens en dan post ik ze hier, of hij mag ze gerust zelf posten hier :) )

Ik kreeg er prompt nog de hele papierwinkel bij, inschrijvingsbewijs, onderhoudsboekje, aankoopfaktuur, gelijkvormigheidsattest, ... en het originele stuur :inlove:

Deze voormiddag ben ik het geheel gaan ophalen. Ik zag twee paletten staan, heel keurig gestapeld. Eén voor een alles naar m'n auto gebracht, het kon er NET allemaal in :D

Was werkelijk tot de nok geladen, ik kon geen sikkepit zien in achteruitkijkspiegel in 't midden en rechts (behalve als ik heel sterk naar voor buigde), en zag dus ook niets door m'n rechterzijruit. Best wel ambetant, maar 't kon er in! Een rit van 150 km heen en terug uitgespaard.

IMAG1298.jpg

IMAG1305.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zotjes!

Bompa, als je een technisch probleem hebt of zo dan geef je maar een schreeuw... Denk niet dat er een machine is die ik niet ergens kan regelen voor zo'n projectje tot een goed einde te brengen.

Da's leuk! Normaal heb ik genoeg aan m'n afkortzaag, klokboor en gewone boor. Maar je weet nooit.

Dit wordt echt een kar waar op den duur heel wat forummers wat mee te maken hebben :)

Ik maak een historiekje met al m'n uitgaven en de mensen die konden helpen. En die komt ook in het handschoenkastje met de papieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet maar en ik zou vermoeden dat je wel nood gaat hebben aan een decoupeerzaagje???

Toch geen metalen frame lassen voor het geval je gaat off roaden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan deze namiddag laat alles beginnen sorteren.

Fak, wat een puzzel :lolz:

Maar 't is me gelukt, op een paar dingen na.

Het staat allemaal losjes uitgestald, nu kan ik beginnen meten en rekenen. Dan m'n eerste houten platen en cls'jes kopen en we kunnen beginnen.

Met dank aan m'n twee oudste kinderen ;)

IMAG1309.jpg

IMAG1310.jpg

IMAG1308.jpg

achterbank:

IMAG1312.jpg

IMAG1313.jpg

Eén stukje kan ik niet thuisbrengen, @@C_X , enig idee?

IMAG1314.jpg

En ik vermoed dat ik de rechteruitblaasmond ontbreek en mocht je de dakhemel weggooien ben ik zeker nog kandidaat. ( @@C_X )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid