C_X 1.557 Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Had da gezegd he dan hadden we die as nog van de auto gezaagd. Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Geplaatst: 29 december 2012 Weet ik allemaal nu nog maar pas Niks erg, de zoektocht op zich maakt het ook wel nog leuk. Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 29 december 2012 Auteur Geplaatst: 29 december 2012 Heb hier nog een stuurhuis liggen. Zit wel nog op de auto en is niet van Mercedes. Maar je kan er mss wat mee. Contactslot is er wel al af. Ha, da's misschien wel een mogelijkheid! Zou ik dat ter plaatse kunnen afslijpen? (elektriciteit voorhanden?) Neem ik wel het stuur mee, als het niet past is 't sowieso no go. Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Ha, da's misschien wel een mogelijkheid!Zou ik dat ter plaatse kunnen afslijpen? (elektriciteit voorhanden?) Neem ik wel het stuur mee, als het niet past is 't sowieso no go. Daar kan allemaal voor gezorgd worden. Weet wel niet of ik dit jaar nog thuis ben maar ga er van uit dat je er zelf nu ook geen tijd voor hebt? Heb het stuur ook nog normaal gezien. In het slechtste geval plak je een Mercedes logo over dat van BMW Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Dan is er ook al direct meer ruimte voor je benen... Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 29 december 2012 Geplaatst: 29 december 2012 Dan maar gewoon die BMW ombouwen. Van de motor een groep maken zodat die ook buiten kan werken en de koffer tot BBQ ombouwen... Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 Ik had nu net dat idee opgeborgen, al ging ik het met de voorzijde doen Is niet dringend hoor CAS, ik ben inderdaad ook niet meer vrij dit jaar, zal voor na de 5e of 6e jan zijn. We spreken dan wel af. Dikke merci al. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Ja. Awel, eigenlijk was dat veel minder uitdaging. Ook transport zou iets moeilijker geweest zijn. Maar vooral het gewicht dacht ik dat het probleem zou zijn. Nu blijkt dat spel toch ook een pak te wegen. En de deuren zaten er sowieso niet bij, maar dat viel wel op te lossen. Bij het bouwen van het interieur alleen al heb ik echt wel enkele problemen gehad, maar dat was leuk om daarvoor een oplossing te zoeken. Ondertussen weer breuk: stuur is weer van de as getrokken, nu door een vriendje van onze oudsten. Ik heb me dan wel eens nerveus gemaakt, 't spel zal alleen maar door ons gebruikt worden als het zo doorgaat. Blijft dus wel het zwakke punt. Heb oplossing op langere termijn: origineel stuurhuis; laatste deel (getande as met schroefdraad inwendig) afslijpen en op mijn as lassen. Maar heb geen stuurhuis, en geen laspost. Voorlopig dus nog wat verder zoeken. Op korte termijn denk ik om de bestaande as door het stuurwielgat met getande kant te steken, en met nagels tussen die tanden op te spannen. Denk je niet dat dat idioot vrachtwagenstuur voor miserie zal blijven zorgen? 1 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Nog 1 keer hé Duivel en ik kom u in brant steken! Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Het is eigenlijk simpel op te lossen maar ik zou er een tekening bij moeten maken. Maar toch eens proberen uit teleggen. Uw stuur as moet dus vast staan met lager. Zodat geen speling is op de as. Op uw as zelf moet je een tandwiel bevestigen die verbonden staat met een staaf met bijhorende tanden. Die staaf moet naar links en rechts kunnen gaan en altijd op dezelfde baan. Dan, als je op het eind van uw omwenteling zit naar links zet je een stop op 1a 2mm terug voor de staaf en zelfde rechts. Zo ga je het niet meer kunnen overdraaien. Quote
Jupke 11.099 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Het is eigenlijk simpel op te lossen maar ik zou er een tekening bij moeten maken. Maar toch eens proberen uit teleggen.Uw stuur as moet dus vast staan met lager. Zodat geen speling is op de as. Op uw as zelf moet je een tandwiel bevestigen die verbonden staat met een staaf met bijhorende tanden. Die staaf moet naar links en rechts kunnen gaan en altijd op dezelfde baan. Dan, als je op het eind van uw omwenteling zit naar links zet je een stop op 1a 2mm terug voor de staaf en zelfde rechts. Zo ga je het niet meer kunnen overdraaien. Ik zou het niet met een ketting gedaan hebben maar idd, een stop voorzien. Quote
CAS 8.072 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Als ik alles eens opnieuw lees, dan stel ik wel vast dat de breuk aan het stuur zelf is? Maar die as moet je dan infeite ook op het eind voorzien van zo een as met tanden. Dus eens zien of die van de E30 past. Ofwel plaatje lassen op uw as, waar je het stuur kan op vijzen. Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Nog 1 keer hé Duivel en ik kom u in brant steken! Geef me eerst wat boxen! Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 Denk je niet dat dat idioot vrachtwagenstuur voor miserie zal blijven zorgen? Nee gedomme. Het moet lukken. Ik heb dat momo ding er eens op geplaatst. Al spijt dat ik er geen foto van heb, maar 't was zo lelijk dat ik het direct weggegooid heb. Vééééél te klein van diameter. En ik wil een oem-kar. Het is eigenlijk simpel op te lossen maar ik zou er een tekening bij moeten maken. Maar toch eens proberen uit teleggen.Uw stuur as moet dus vast staan met lager. Zodat geen speling is op de as. Op uw as zelf moet je een tandwiel bevestigen die verbonden staat met een staaf met bijhorende tanden. Die staaf moet naar links en rechts kunnen gaan en altijd op dezelfde baan. Dan, als je op het eind van uw omwenteling zit naar links zet je een stop op 1a 2mm terug voor de staaf en zelfde rechts. Zo ga je het niet meer kunnen overdraaien. Daar zit iets in. Nog nooit aan gedacht omdat een momo maar een halve omwenteling naar links en naar rechts kan. De G27 kan een drietal omwentelingen doen. Als ik alles eens opnieuw lees, dan stel ik wel vast dat de breuk aan het stuur zelf is? Maar die as moet je dan infeite ook op het eind voorzien van zo een as met tanden. Dus eens zien of die van de E30 past. Ofwel plaatje lassen op uw as, waar je het stuur kan op vijzen. Maar het is inderdaad de vasthechting van het stuur op de ronde as zelf. Heb het nu voorlopig nog anders opgelost: een zacht metalen omhulsel dat past tussen as en stuuropening, geklemd tussen beide. En nog eens aan de stuurzijde ook een bout door as en zacht metalen omhulsel gevezen. En eigenlijk is de laatste speling opgelost hiermee. Voor zover het niet begint uit te slijten. Grote probleem is eigenlijk dat "vreemden" niet kunnen onthouden dat ze niet mogen steunen op en trekken aan het stuur. Als ze er in kruipen alleen al, zie je ze de gekste dingen doen ermee. Onze kinderen weten dat en doen dat niet. Maar de rest ... . Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 Heb nog een ander probleem: dualview van nvidia wil niet werken. Ik krijg m'n twee schermen niet aan de praat. Zal wel een driverprobleem zijn... stokoude hardware ook natuurlijk.... Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Als ge dan die stuurstang van de auto aan de Momo wilt vastmaken, kan dat voor dit projectje wel in de garage gedaan worden Of mss kan er rechtstreeks op dat stuur iets gelast worden ook. Quote
Bompa 17.789 Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Geplaatst: 30 december 2012 Dat laatste zal wat moeilijk zijn want zeer weinig metaal aan dat stuur. In het weinige metaal kan echter wel een steunplaat gevezen worden, waaraan gelast kan worden. Als het nodig zou zijn, hoor je me, dankje voor het aanbod! Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 30 december 2012 Geplaatst: 30 december 2012 Veel metaal hoeft ge niet te hebben om te lassen hoor. Denk vooral dat het probleem is dat het te warm wordt, en het plastiek er rond begint te smelten. Als dat aluminium is, gaat dat nóg sneller. Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Heb eens gekeken in 'onze stock'. Een Mercedes stuur past perfect op een E34 stuurkolom. En @Asserti heeft er nog 2 complete liggen. Dus misschien kan je daar wat mee knutselen. Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Vond het ook vreemd. Vooral omdat je bij een E30 en E34 dus niet kan uitwisselen. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 1 januari 2013 Geplaatst: 1 januari 2013 Bij Benz past over de ganse range elk stuur op elk stuurhuis. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.