Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoeft nie als ge da nie wilt.

Geplaatst:

Komt wel in orde, man!

Geplaatst:

Wat een topic !!! Heb net eens diagonaal doorgelezen, fantastisch project.....

Geplaatst:

thx :)

Ik zoek nog de GT3 RS om in rFactor te installeren :D

Geplaatst:

Eat that, mothafokka's!

:D

(is een proof of concept, eens kijken of het werkt op deze manier, de trillingen nemen we daarom ook erbij)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zoek nog de GT3 RS om in rFactor te installeren :D

sims zijn leuk he, koop je nog een g27, heerlijke combinatie

Geplaatst:

Bwhahahaha bompi das schitterend, kan het tilten ook? :D

Geplaatst:

Nee, heb er over nagedacht, maar 't zou te moeilijk worden.

Een van de verbeteringen op lange termijn misschien :D

Geplaatst:

Sorry maar die kar had een schuifkanteldak dus ge kunt maken dat het er oem uit ziet :D

En zien dat het werkt met het knopke bovenaan :D

Geplaatst:

Eerste: later.

Tweede: uiteraard!

Al zal ik dat knoppeke moeten modifiëren (werkt via een circuitbordje, dus zal ergens creatief moeten zijn).

Ik zou liefst van al twee spindels opzij hebben ipv één centraal. Maar zit wat gevangen, weet niet goed hoe ik die twee spindels synchroon laat draaien met 1 motor, zonder kans op haperingen. Nog even over nadenken.... Heb al ergens een idee, maar 't is nog niet 100%.

Geplaatst:

Motortje op het schuifdak en de draadstang naar achter richten kan misschien ook?

Weeral schitterend in elk geval. :lol:

Geplaatst:

Is een idee op termijn. Maar gisteren ook een idee gehad: via de arduino kan je dr snelheid uit het spel aflezen, en omzetten naar een analoog signaal.. daarop een ventilator aansluiten en door het schuifdak blazen :D

.

Gij mankeert een vijs, wel een topidee! :lol:

Geplaatst:

Ik wil is komen spelen :(

Ik kijk nog voor een weekend, maar dan neem je hem zoals hij is he ;)

Hoeft nie als ge da nie wilt.

Veel te gemakkelijk uit de kontekst te trekken hierzo :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gij mankeert een vijs

Ik ben er oprecht fier op :ninja:

Veel te gemakkelijk uit de kontekst te trekken hierzo :lol:

't Was te peizen :lol:

Geplaatst:

Motortje op het schuifdak en de draadstang naar achter richten kan misschien ook?

Weeral schitterend in elk geval. :lol:

Motor op het schuifdak zou teveel lawaai maken en trillen.

Maar aan 1 spindel opzij draaien werkt ook nog redelijk goed precies. Met wat vet aan de geleiders moet dat wel lukken denk ik.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kleine update.

Heb me even wat ontspannen en wat verder geknutseld.

De knop om m'n pc aan te zetten met ledje voor hard disk en power heb ik aan een langere kabel gehangen en naar binnen gebracht (7 draden). Deze komen naar binnen tot aan het dashboard: led van de harde schijf knippert in de tellerpartij achter een vrij lampje, de led van de power brandt achter het lampje van de verlichting.

En de schakelaar om de pc aan te zetten bengelt voorlopig door het gat van het contactslot.

Ik wacht nog op @@Yaqub zijn contactslot om dit via de sleutel te kunnen bedienen: Hoofdvoeding (220V) aan via een relais op stand I en pc aan (startcontact) en afzetten (terug naar I).

Verder nog de schakelaar voor het schuifdak mee aangesloten op de binnenverlichting zodat nu ook deze knop zichtbaar is in het donker.

En tenslotte nog wat verdere voorbereidingen getroffen voor het schuifdak.

Schemaatje getekend (eindeloopschakelaars moeten er nog opgezet worden, eindeloop open voor relais open en eindeloop sluiten voor relais sluiten).

@@Mbman kan me hopelijk twee onderstaande relais leveren.

IMAG3046_zps600f1e65.jpg

Als er iemand verbeteringen ziet in het schema: posten graag. Dient om de polariteit van de motor om te wisselen met een wisselschakelaar (de originele schakelaar, vast gegeven dus).

Postte het ook reeds elders hier maar mag hier ook gerust staan.

Geplaatst:

Dat wordt hier maffer en maffer. Respect! 

Geplaatst:

Dit weekend nog wat essentiële verbeteringen aangebracht die me al lang stoorden.

De pedalen stonden te veel naar voor. Heb heel het voeteneind links afgebroken en heropgebouwd, voor een tiental cm verschil. Maar nu komen je knieën niet meer tegen de onderkant van het stuur als je je zetel zo zet dat je je stuur normaal vasthoudt. Een veel realistischere zitpositie dus, die het echtheidsgevoel énorm beïnvloedt. Tot hiervoor was er nog steeds een groot onbenoembaar gemis van 'rijden'. Dat is nu al heel wat beter. Je kan nu cruisen, en even goed actief racen.

De subwoofer stond ingebouwd net voor de middenconsole. Als je rond de auto liep, hoorde je bas. Maar in de auto was het amper hoorbaar. Heel vreemd. Heb de kabels volledig uit de middentunnel gehaald (man man, daar lopen dus echt al een pak kabels in die kar), eentje wat verlengd en de rest was lang genoeg (alle 5 de luidsprekers hangen vast aan de subwoofer). Zo kon ik wat experimenteren met de juiste positie. Dit is uiteindelijk achter de leuning van de rechter voorzetel geworden. Ik ben nu dus een stuk voetenruimte op de achterbank kwijt, maar het geluid is zo veel beter.

Je voelt nu de curbs nog veel meer door de bassen :D

Deze week om de relais'en en dan doe ik verder aan het schuifdak.

Nog zo een verbetering op termijn is het stuur: moet nog ietske meer naar achter en moet rechtgezet worden, staat nu wat te veel naar rechts gedraaid. Ook de knipperlichtenhendel staat wat te diep, moet ook wat aangepast worden (nieuw aanpassingsstuk maken).

Heb nog uuuuren knutselplezier. Maanden. Jaren. :)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En binnen een paar jaar rijdt je zoon hem in het weekend eens in de prak...

Geplaatst:

Of schiet 't spel in brand .... want nu hangen daar 7 voedingen aan, voor diverse zaken, en sommige zijn wat ondermaats want worden te warm (bv voor dashboardverlichting). Zal eens moeten investeren in een deftige voeding met voldoende ampere.

Relais zijn in mijn bezit. Vrijdagavond of in 't weekend probeer ik dus mijn schuifdak af te werken. Kan al niet wachten :)

Gisteren voor rFactor nog een paar auto's gedownload. Enige jammer is: alle oude voertuigen zijn overschreven... en ook mijn tijden. Maar er zitten daar echt wel coole dingen tussen.

Als laatste had ik enkele trucks gedownload, om mee op Francorchamps te gaan racen :lol: (M.A.N., Mack, Iveco, ...)

En ja, beste lolbroeken, het past deze mercedes als gegoten, de besturing van een camion. Dit weekend post ik een filmpje als ik tijd vind.

Geplaatst:

Of schiet 't spel in brand .... want nu hangen daar 7 voedingen aan, voor diverse zaken, en sommige zijn wat ondermaats want worden te warm (bv voor dashboardverlichting). Zal eens moeten investeren in een deftige voeding met voldoende ampere.

Relais zijn in mijn bezit. Vrijdagavond of in 't weekend probeer ik dus mijn schuifdak af te werken. Kan al niet wachten :)

Gisteren voor rFactor nog een paar auto's gedownload. Enige jammer is: alle oude voertuigen zijn overschreven... en ook mijn tijden. Maar er zitten daar echt wel coole dingen tussen.

Als laatste had ik enkele trucks gedownload, om mee op Francorchamps te gaan racen :lol: (M.A.N., Mack, Iveco, ...)

En ja, beste lolbroeken, het past deze mercedes als gegoten, de besturing van een camion. Dit weekend post ik een filmpje als ik tijd vind.

Wat voor voedingen hangen daar nu aan? Want ik kan me niet voorstellen dat een deftige pc-voeding je dashverlichting niet zou kunnen trekken...

Geplaatst:

Ik heb door de jaren heen alles van voedingen die in mijn handen kwam en normaal op de puinhoop belandt, bijgehouden. Er zitten er bij van Calcomp tekentabletten, oude printers, babyfoon, oude telefoons, enz....

Doorgaans zijn die commerciële dingen nogal zwak. Vandaar reeds opgesplitst in 7 voedingen.

Maar m'n pc-voeding is nog niet gebruikt (behalve voor de in-dash DVD-speler), en zal deze best inschakelen + extra pc-voeding.

Da's voor de optimalisatie. Nu eerst alles aan het werk krijgen met wat in m'n poten passeert.

Geplaatst:

Ben wel wat jaloers als ik zit met mijn cheapass stuur op mijn Wheelstand Pro op mijn logeerkamer zit te tokkelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in