Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Wist niet dat er een Rfactor 2 bestond. Iracing hebk al gezocht maar ik vind dat niet direct ergens. Kan je dat ook gratis spelen of niet? Simraceway gaak eens opzoeken, thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf van rFactor 2 af. Dat is pure oplichting. Dat spel gaat nooit uit beta komen, en de opkopers van dat spel hebben hun eigen sim (Simraceway). Dat is een doodgeboren kind.

Best bang for the buck vandaag? Koop op Steam voor een paar euro Race07. Dat is een WTCC sim, seizoenen 2006 en 2007. Al massa's plezier van gehad. En je kan dan nog voor een paar euro de GTR mod erbij pakken, dan heb je nog een hoop supercars + de Nordschleife.

iRacing is subscription based, met races op vaste uren online etc. etc. Das al vrij hardcore (en eerlijk gezegd ook niet altijd even leuk. Veel frustratie soms).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In simraceway krijg ik mijn stuur niet deftig geconfigureerd. Probleem met die rFactor toestanden is dat dat echt een blokkendoos is. Mods installeren, config files tweaken, forums afschuimen op zoek naar hulp etc.

Race07 is gewoon installeren, controls instellen en gas geven. Vrij realistische sim en de AI is ook super om tegen te racen (speel altijd op moeilijkste). Grootste probleem is dat sinds gisteren ineens mijn koppeling niet meer werkt, dus kan niet meer realistisch heel-and-toe doen, maar rij nu sequentieel met auto-clutch (geen idee hoe het komt, want de koppeling werkt wel in het config scherm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Race07 is al geïnstaleerd, zalig spel ja. Nordschleife heb ik, dus misschien heb ik ook dat gtr pack?

Ga nog eens kijken om simraceway te installeren, lijkt me ook wel leuk.

Ik speel momenteel met mijn xbox controller, moet daar niks voor bijkopen en het is toch veel leuker dan gewoon met een toetsenbord. Een stuur is nog een stapje leuker maar dan wil ik ineens iets deftig en dan ben je ook al vlug 200-300 euro kwijt.. Misschien dat ik er eentje koop wanneer ik op kot zit, eerst eens zien hoeveel ik tijd ik nog ga overhouden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Er komt nog wat schot in de zaak.

 

- Zonet G27 besteld. Dan toch de knoop doorgehakt, in occasie vragen ze er ongeveer even veel voor dan voor een nieuwe bij maverick, dus een nieuwe. Direct uiteenvijzen en aanpassen zal een beetje zeer doen, maar ach, 't zal de moeite zijn. 900° draaien, koppelingspedaal en h-shifter.

- Achterbank gaat weg. Is definitief beslist. Wordt nooit op gezeten, en neemt alleen plaats in. Schuifdak zal dan niet meer kunnen openschuiven omwille van plaats, maar ik zal het dan doen kantelen of beperkt openschuiven. Zal wel redelijk wat werk in beslag nemen.

- ben nog op zoek naar een originele pook en pookhoes

- simulator City driving wordt aangekocht, is een soort van rijlessimulator, waar je zelf verschillende actuele auto's op kan installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je het gevoel niet verpesten door het stuur te vervangen?

Een origineel stuur in die auto is wel mooier natuurlijk.

 

 

is toch het plan? Origineel stuur op die G27

 

Uiteraard. MB-stuur blijft. Gevoel blijft hetzelfde bij het sturen hoor. Alleen is het G27-stuur monteren een doodzonde. En meer werk zelfs.

't Is mentaal al erg genoeg dat de achterbank weggaat.

 

Daarom ook is die Fanatec GT3 niet zo interessant: stuur is toch om direct aan de kant te leggen, en zitten bovendien geen pedalen bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen slecht idee; alleen is de stof wat te dik vrees ik. I'll keep it in mind!

Stof is ook gelijmd aan houten plaat, maar er bestaat meer stof dan dat op de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid