Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Kleine update:

- gekocht: wireless touchpad van Logitech in de solden in Mediamarkt, is eigenlijk wel een cool ding.

- gekocht: keyboard met verlichte toetsen zodat ik in de donkere cockpit niet steeds het leeslampje moet aanzetten

- gekocht: een nieuwe Logitech G27, eindelijk. De reden waarmee het allemaal begon (op yt filmpjes zoeken van een g27 en zo uitkomen op die andere gek die zich dit geriskeerd heeft).

- bevindingen G27: vééééééél beter. Koppelingspedaal is een hel voor de kinderen, maar vroeg geleerd ... (in Life for Speed is mijn zoon gisteren 8x stilgevallen voor hij de eerste meters reed). Stuur is zo veel beter, mits wat instellingen in sommige spellen serieus bij te sturen toch wel een stuk realistischer dan de momo.

 

De H-shifter is wel zalig (wel wat korte slag, maar met een originele mb-pook zal dat al beter zijn, huidige pook is ook wat te kort), al moet ik hem nog kapotzagen om te kunnen inbouwen in de middenconsole. Gisteren opengevezen, om te zien wat kon en wat niet kon en ineens "ploing", heel het boeltje van de shifter zelf vloog uit mekaar, kogeltje en veer onder de passagierszetel in 't donker :lol: maar heb hem weer mooi samengekregen.

Ik wou proberen om het mechanisme apart in te bouwen, maar de behuizing dient ook om 't geheel samen te houden en de sensor van de stand van de shifter op zijn plaats te kalibreren.

Dat wordt dus zagen in de behuizing. Wou dit vermijden, maar kan niet anders, shifter is provisoir geplaatst maar staat nu te veel naar achter.

Mocht iemand de behuizing van een shifter van de G27 cheap op de kop kunnen tikken, wees welkom. Alleen de behuizing is voldoende.

De rest van het stuur en de pedalen heb ik kunnen inbouwen zonder iets te moeten kapotzagen ofzo, is volledig omkeerbaar. Maar hierbij zal het niet lukken.

 

Dus:

ik zoek nog cheapass:

- behuizing shifter G27

- originele pook, pookstang en stofhoes van een W124

- een handrem van om het even welk merk, de greep en het ophoudmechanisme

 

Pinkers en ruitenwisser-hendel moet ik ook nog aansluiten, da's ook weer wat zoekwerk (nu conflict met de keyboardcontroller).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel de bedoeling maar een pak werk. Kabels verlengen, door de stuurstang jagen, flippers en hun schakelaar zijn losgemaakt en moeten betrouwbaar overgezet worden, ... niet evident.

Bij LSF kan je dus niet F1 rijden zonder flippers; logisch eigenlijk. Maar momenteel niet prioritair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net daarom. Als je rally wil rijden, ben je met die voethandrem niks. Ik wil een trekstok :)  (ga ik tussen zetel en middenconsole plaatsen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er wel ergens een liggen van een E30. Dit weekend eens zoeken. Maar dat gaat niet van zelf blijven staan tenzij je ook een elastiek ofzo bevestigd ter vervanging van de handremkabel.

Maar dat komt bij u wel goed denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste rit van de dochter in City Car Driving. En eerste rit met koppelingspedaal. Ze rijdt nog een beetje als een oud madammeke :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net daarom. Als je rally wil rijden, ben je met die voethandrem niks. Ik wil een trekstok :)  (ga ik tussen zetel en middenconsole plaatsen)

fout fout fout!

3de pedaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.

 

M'n kinderen leer ik rijden met vitessen he makker.

 

Eens ze dat kunnen mogen ze koppelingspedaal instellen als handrem en versnellingspookje als sequentieel gerobotiseerd :)

 

En Scnadinavian flick en driften enzo wil ik ook allemaal leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.

 

M'n kinderen leer ik rijden met vitessen he makker.

 

Eens ze dat kunnen mogen ze koppelingspedaal instellen als handrem en versnellingspookje als sequentieel gerobotiseerd :)

 

En Scnadinavian flick en driften enzo wil ik ook allemaal leren.

 

Tot als ze daadwerkelijk achter het stuur mogen, dan mogen ze niks meer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.

 

M'n kinderen leer ik rijden met vitessen he makker.

 

Eens ze dat kunnen mogen ze koppelingspedaal instellen als handrem en versnellingspookje als sequentieel gerobotiseerd :)

 

En Scnadinavian flick en driften enzo wil ik ook allemaal leren.

/me slaps @@Bompa around with a large trout!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedalen zijn reeds geplaatst. Voorlopig op de grond, want aan de bovenzijde is de voetenruimte open momenteel.

Heb ze wel uit de plastieken voet gehaald en individueel op een juiste afstand van elkaar geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je daardoor later een veel beter chauffeur.

Je kan ermee lachen, maar ik heb duizenden km's gereden met mijn go-kart vroeger :D We woonden op het militair domein vroeger, dus ik had plaats genoeg.

Ik ben van mening dat ik daar voor een groot stuk goed heb leren sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het mee eens. Ik heb veel met aanhangwagen gereden op een go-cart. Kinderen hebben ook een aanhangwagen nu [;)]

Even een foto-update sinds de G27:

Vers uit de doos:

IMAG1904_zps8aac0327.jpg

IMAG1903_zps18695904.jpg

IMAG1902_zps62475385.jpg

IMAG1901_zps1f477e15.jpg

Wireless touchpad en illuminated keyboard:

IMAG1899_zpsfde64171.jpg

En demonteren maar, na 5 minuten uit de doos gehaald te hebben:

IMAG1920_zpsc882301a.jpg

Pedalen:

IMAG1910_zps81a2b364.jpg

Provisoire installatie om toch al eens te kunnen testen:

IMAG1911_zpsd7ef38de.jpg

Stuureenheid kunnen installeren zonder kap- en breekwerk:

IMAG2090_zpsd628b9e6.jpg

Ondertussen ook begonnen met inbouw van de versnellingspook:

IMAG1982_zps954bf08a.jpg

Stukje afgezaagd (hier kon ik niet omheen, is enige onomkeerbare) + verder gedemonteerd:

IMAG2080_zps91e1995d.jpg

en eerste stapjes:

IMAG2083_zps411d6a87.jpg

en klaar, met de g27-shifter (moet nog een originele MB W124 manuele shifter op komen):

IMAG2086_zps94dbd978.jpg

touchpad:

IMAG2093_zpsf3ac16fb.jpg

Beeld "door de achterruit":

IMAG2112_zps843638fe.jpg

En beeld van achteraan, het stuk dat er binnenkort af gaat:

IMAG2135_zps21187e97.jpg

panoIMAG2125_zps72288c51.jpg

imag2131a_zps16ab9ccd.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ninja:

_____

Breuk gehad dit weekend. M'n achteruit gaat niet meer :(

Om in achteruit te zetten moet je de pook naar beneden duwen, en bij het demonteren de eerste keer heb ik 't knopje onderaan de pook die dat detecteert een duw gegeven waardoor de connector van de printplaat gekomen is.

Deze avond een poging gedaan tot hersolderen, maar dat heeft niet lang gewerkt (te weinig koper op de print om stevig vast te hechten).

In de loop van de week 's avonds een nieuwe poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid