Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

  • 7 maanden later...
  • 3 weken later...

net het topic hier wat bekeken en wat een kunstwerk/hobbyproject. 

 

En zo vele jaren dat je er aan bezig bent...dit moet wel een hoop bloed zweet, tranen maar vooral geld hebben gekost denk ik.

 

knappe prestatie. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van de hele setup en dan een forummeet houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe daar zo met vlagen aan voort. Momenteel zit de aandacht wat meer op de pc zelf en de settings van stuur en gevoeligheid enz.

Heb er wel enkele maanden niet naar omgekeken, in de zomer ga ik ook niet vlug in m'n garage kruipen.

Volgende is m'n nieuwe Mercedes-radio weer aansluiten, ook via het surround-systeem dus via de pc.

Nadien wil ik me eens toeleggen op de tellerpartij, arduino en servo's :D Dat bijt serieus in m'n been, maar is redelijk ingewikkeld. Net daarom wil ik het.

 

 

Voor mij is het vooral fun, weinig bloed, wat zweet, geen tranen :)

Het bouwen / aanpassen / verbeteren is al even leuk of hem gebruiken eigenlijk.

 

En de kost ... tja. Niet te veel over nadenken ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

:)

 

Ik heb tenminste nog een passagierstoel, de egoïst!!!

Voor de rest ook een G27.

Toch ook wel knap. Maar mijne is "cosier" binnenin. De Celica is beter vanbuiten. Al dikwijls gedacht om de MB te verkopen en op deze manier eens te herbeginnen.

 

Maar hij wordt wel nog veel gebruikt. Ondertussen ook nog details hier en daar die verbeteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou kost wat kost het gevoel creëren van in een echte auto te zitten, dat kan je niet waarmaken door een muur naast je versnellingspook te zetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou kost wat kost het gevoel creëren van in een echte auto te zitten, dat kan je niet waarmaken door een muur naast je versnellingspook te zetten.

Je kon je heel wat werk hebben bespaard door die kar op z'n geheel te laten hé. Gewoon motor wisselen voor pc. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het :) . Maar gedane zaken... En toch wel fier dat het mij gelukt is zonder. De volgende zal wel degelijk met een carrosserie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mispak je echter niet. Het meeste werk zit hem echt niet in de "kas" en ook niet in de opbouw van het interieur. Wel in de inbouw van pedalen, versnellingspook en vooral het stuur,en daarnaast testrijden, fine tunen, testrijden, enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Even een update.

Heb eens drie schermen geprobeerd, als testopstelling. De zijschermen staan dus provisoir opgesteld, de resoluties zijn niet afgestemd op elkaar en het middelste scherm is eigenlijk te groot.

Het was eens om het effect en de mogelijkheden te testen.

Meteen ook de gelegenheid om een filmpje te maken, eentje waarin beter zichtbaar is hoe het geheel er nu uitziet.

 

In de eerste twee delen rijd ik zelf, wat moeilijk is terwijl je aan het filmen bent en moet schakelen + sturen. Daarna in de laatste twee delen rijdt m'n zoon, het was al heel lang geleden dat hij er nog eens mee gereden heeft en 't was er aan te zien :D

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al dikwijls gedacht om een simulatormeeting te houden, probleem is dat er maar enen tegelijk kan rijden, en de rest zit dan maar wat te wachten.

Maar in elk geval, ik hou dit in gedachten :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is en blijft toch echt iets machtig he. Zonet het filmpje aan een collega laten zien, die zo direct van: wat stu bru dat is een Belg die dat gedaan heeft. Is ook direct helemaal fan :)

iets waar ik wel aan dacht maar wat niet haalbaar is mss, zou er een mogelijkheid zijn om de tellers te laten werken? Als je in-game 100 rijdt dat de teller dan ook 100 aanduidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Bompa:

Even een update.

Heb eens drie schermen geprobeerd, als testopstelling. De zijschermen staan dus provisoir opgesteld, de resoluties zijn niet afgestemd op elkaar en het middelste scherm is eigenlijk te groot.

Het was eens om het effect en de mogelijkheden te testen.

Meteen ook de gelegenheid om een filmpje te maken, eentje waarin beter zichtbaar is hoe het geheel er nu uitziet.

 

In de eerste twee delen rijd ik zelf, wat moeilijk is terwijl je aan het filmen bent en moet schakelen + sturen. Daarna in de laatste twee delen rijdt m'n zoon, het was al heel lang geleden dat hij er nog eens mee gereden heeft en 't was er aan te zien :D

 

 

Zo beleefd "excuseer" als 'ie zich misschakelt. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Liquid Li0n:

dit is en blijft toch echt iets machtig he. Zonet het filmpje aan een collega laten zien, die zo direct van: wat stu bru dat is een Belg die dat gedaan heeft. Is ook direct helemaal fan :)

iets waar ik wel aan dacht maar wat niet haalbaar is mss, zou er een mogelijkheid zijn om de tellers te laten werken? Als je in-game 100 rijdt dat de teller dan ook 100 aanduidt.

Is zowat de meest gestelde vraag over heel die kar :lol:

En ook nu was ik de vraag verwachtende.... en ook elders in dit topic is de vraag al een paar keer verschenen.

Ik zou dat dus ook graag willen. Maar ....

Dit is nog een analoge klokkenwinkel, dus niet aanstuurbaar via CAN, en dus ook niet zomaar via arduino. Wat je wel kan doen is een stappenmotor achteraan monteren en dan de naalden aansturen, maar de bewegingen zullen nooit zo naturel zijn als een echte teller.

De mogelijkheid waar ik wel aan denk is om een elektronische tellerpartij op de kop te tikken (maar is nogal duur :( , E36, Golf/Jetta/Vento IV, V, ... Civic, enz ... ), het binnenwerk op de achterzijde van deze analoge partij te monteren en dan aan te sturen via arduino. Je mag snel rekenen op 150 a 200 eur. Dat vind ik net iets te veel voor juist maar die tellers.

Maar de uitdaging om alles aangestuurd te krijgen prikkelt me wel.

 

43 minuten geleden zei gTa:

Zo beleefd "excuseer" als 'ie zich misschakelt. :lol:

Ik ging zijn misschakelen eerst wegknippen. Maar vond die droge excuseer zo zalig dat ik hem er in liet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid