Ga naar inhoud

Daily vervoer: €5.000 aankoop / Wagen leasen


Porker

Aanbevolen berichten

Maar je hebt het dan toch puur over de aanschaf veronderstel ik?

 

Bedoel je ivm. die €300/maand? Is gebaseerd op een voorstel van financiering bij BMW voor een Mini Clubman (€265/maand), geen leasing as such dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit je natuurlijk wel met een omnium die je ook nog moet betalen. Met zo een ketel van 5000 euro ga je dat niet doen.

Klopt, anderzijds, nog wat lager verbruik, garantie, zorgeloos...

 

Iemand al met zo'n Smart gereden? Ik vermoed dat dat verschrikkelijk is op de autostrade?

 

Ik neig het meest naar die oude A3'tjes/A2 of een BMW 3 Compact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je ivm. die €300/maand? Is gebaseerd op een voorstel van financiering bij BMW voor een Mini Clubman (€265/maand), geen leasing as such dus.

 

Financiering met verhoogde laatste maandaflossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 't Salon kan je daar ongeveer een 116d EDE voor renten.

Dan moest ik al geen seconde meer twijfelen. Zo'n nieuwe 116d EDE met 2 jaar garantie, zeer zuinig en een relatief hoge restwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Financiering met verhoogde laatste maandaflossing.

Inderdaad. Zo hebben wij destijds onze 118d gekocht. De garage heeft deze toen voor een hoger bedrag teruggenomen dan dat we nog moesten afbetalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets kopen blijft altijd het meest voordelige op lange termijn.

 

Renten, leasing,... allemaal goede oplossingen voor korte termijn maar op lange termijn kosten die 't meest.

 

Hoeveel km's zouden er met de wagen gemaakt worden? Als dat er niet zo heel veel zijn, is een goedkope 2e hands de beste oplossing in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat nieuw ding permanent op straat parkeren in Brussel. Echt geen goed idee imo. Na 3 jaar heb je nog wat lak hangen tussen je gekraste/gedeukte bumper en heb je minstens 1, waarschijnlijk al 2 keer een kras van vooraan tot achteraan op je auto, tot op de grondlaag. Allemaal dingen die je verhoogde restwaarde geen deugd doen. Nee als het voor zo een gebruik is koop dan een oude ketel. Trouwens, met jouw looks + een A3 van 10 jaar oud met 1-E..-... nummerplaat erop: niemand komt aan die ketel want ze denken dat het van een familielid is :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, anderzijds, nog wat lager verbruik, garantie, zorgeloos...

 

Iemand al met zo'n Smart gereden? Ik vermoed dat dat verschrikkelijk is op de autostrade?

 

Ik neig het meest naar die oude A3'tjes/A2 of een BMW 3 Compact.

 

Als je zo'n A3 koopt voor max 5k euro, dan kan je deze over 3 jaar verkopen voor max. 2k minder. Als je geluk hebt van weinig onkosten te hebben, dan blijft zo'n tweedehands een pak goedkoper dan een nieuwe. Als je een nieuwe koopt, op afbetaling of niet, ben je al 5k kwijt als je nog maar goed de garage bent buiten gereden.

Als je echter pech hebt met zo'n tweedehands, dan heb je en miserie en een hoop onvoorziene kosten die je in 1 keer op tafel kan leggen.

Bij een nieuwe moet je inderdaad een omnium nemen, maar je bent dan ook wel gedekt bij een zwaar ongeval of diefstal. Bij een tweedehands van 5k euro kan je bij een total loss uw auto in de vuilbak gooien zonder enige restwaarde. Ook dat budget ben je plotsklaps kwijt.

Qua verbruik zullen de veschillen niet zo groot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat nieuw ding permanent op straat parkeren in Brussel. Echt geen goed idee imo. Na 3 jaar heb je nog wat lak hangen tussen je gekraste/gedeukte bumper en heb je minstens 1, waarschijnlijk al 2 keer een kras van vooraan tot achteraan op je auto, tot op de grondlaag. Allemaal dingen die je verhoogde restwaarde geen deugd doen. Nee als het voor zo een gebruik is koop dan een oude ketel. Trouwens, met jouw looks + een A3 van 10 jaar oud met 1-E..-... nummerplaat erop: niemand komt aan die ketel want ze denken dat het van een familielid is :D

 

Absoluut een punt, ik moet maar naar m'n vriendin haar Mito kijken, ding ziet er niet meer uit na een jaar op straat in Brussel. Nu, vanaf April is het in Ukkel te doen, dat is iets rustiger parkeren. Een nieuwe kar ipv. tweedehands zou mijn baardige medemensen idd. danig verwarren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is je benzineverbruiklimiet /100 km?

 

't is maar dat'k niets wijs zoek dat daarom zal worden afgeschoten ^^

 

7 liter vind ik een leuk cijfer...

 

E36 318is alleszins niet, tergend traag en zuipt! Met een Clio 182 Cup zou men mij nog kunnen overtuigen! :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid