Ga naar inhoud

Daily vervoer: €5.000 aankoop / Wagen leasen


Porker

Aanbevolen berichten

Zo'n 1.4 zit gemiddeld rond de 6,5 liter op spritmonitor...

Maar met een zware voet gaat dat verbruik snel de hoogte in, vrees ik.

Terwijl je bij een TDI al moeite moet doen om boven de 5 liter te komen, en die ongetwijfeld vlotter aanvoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, anderzijds, nog wat lager verbruik, garantie, zorgeloos...

 

Iemand al met zo'n Smart gereden? Ik vermoed dat dat verschrikkelijk is op de autostrade?

 

Ik neig het meest naar die oude A3'tjes/A2 of een BMW 3 Compact.

 

Heb 4 jaar met een Smart gereden, die van de ex-vriendin. Rijdt in Erps en K'berg rond.

In dorpskernen is dat nog geestig als je je kan aanpassen aan de gigantische time lag tussen het schakelen. Constante snelheden rijden op gewestwegen lukt ook nog perfect. 

Vanaf dat er wat drukker verkeer ontstaat op een autostrade en je je begint te wroeten tussen vrachtwagens en andere wagens, begint het echt moeilijk te worden. Maar ik heb me nooit onveilig gevoeld in zo'n ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15k-20k gok ik...

 

Dat lijkt me al veel met zo'n Smart. Dat rijdt best vermoeiend. Leuk voor kortere ritten, maar vermoeiend eens je er langer dan een half uur in moet zitten.

Geen armsteun, geen deftige rechterbeenondersteuning.

Misschien dat er Smarts zijn met een optionele armsteun, maar ik kan me dat niet herinneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n A3 mag je ook rap 7liter diesel rekenen. Maar krijg je wel niet kapot!

 

In uw geval zou ik wel opteren voor iets wat nooit echt leuk kan worden, anders erger je je toch maar dood. In dat opzicht vind ik genre passat, golf, a3 en zo wel goed want die zijn degelijk en comfy maar overduidelijk nooit opgezet om gek te doen.

 

Wil je toch nog lekker sturen neem je en MINI, maar dan heb je alle nadelen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf IV 1.9 TDI.

Efficiënt, ultrabetrouwbaar, plat te stampen, verbruikt niet al te veel (met middelzware voet komt Veronique aan 6 liter, jij zal eerder aan 7 à 8 zitten), nog best comfortabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid