Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb er zo eentje als huurwagen gehad in Portugal, maar in dieselversie.   Beestje is serieus afgebeuld geweest, ook op onverharde wegen (in variërende toestanden van onderhoud). 

Deed wat het moest doen.   Vooral het heel afstandelijk stuurgevoel en de povere lichtopbrengst van de koplampen zijn me bij gebleven.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik rij tegenwoordig rond in deze Astra break. Valt weinig over te zeggen, noch goed noch slecht. 

Heeft carplay, 1.2 turbonaftje met 110 pk en een ruime koffer.

Ik rij er waarschijnlijk tot het einde van de maand mee rond. Alvast beter dan @PJH z’n Peutje :D 

image.thumb.jpeg.5ab69241074c0dd172cc934ae24e0915.jpeg

image.thumb.jpeg.5658b56eaa3e4ff2387e96666fbd78d2.jpeg

Ik heb een klein jaar met zowat dezelfde rondgereden maar dan diesel. Redelijk ok om mee te bollen maar plezier haal je er niet uit helaas. :)

Geplaatst:
8 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Vooral het heel afstandelijk stuurgevoel

Heb ik me ook al aan gestoord, samen met het feit dat de toerenteller een fractie achter loopt op wat mijn zintuigen waarnemen geeft dit niet meteen een gevoel van rijplezier :lol: .

Verbruik is toch ook wat hoog. Ik heb hem gereset op m'n oprit, dus BXL - Antwerpen is hier niet in meegenomen, en zit nu na 40km op een 9 liter ?. Niet mee gebrakt of geragd, gewoon korte afstandjes etc. Ik vind dat gelijk wel genoeg 

Geplaatst:

Mijn pa had één van de vorige Astra-modellen, een 1.4 turbo, en hij heeft zich daar gedurende al de tijd dat hij die auto gehad heeft, aan geërgerd, aan dat hoge verbruik.  En aan de zn. automatische airco die toch nog voortdurend bijsturing nodig had.   Sinds hij zijn Volvo V40 T2 heeft, hoor ik hem eigenlijk niet meer klagen/zagen over zijn auto (eerder over de nieuwe garagepoort van zijn huurgarage, die bijna 10 cm minder doorrij ruimte biedt dan voorheen (en er was al niet veel overschot).  Om zijn statement duidelijk te maken, zijn er sporen op het koetswerk van zijn auto aangebracht.

Geplaatst:

och, uwe fiets past er in :)

dus zo erg is het nog niet hé

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
29 minuten geleden, flupke73 zei:

och, uwe fiets past er in :)

dus zo erg is het nog niet hé

En golfzak, grote plus inderdaad :) 

Geplaatst:

heel ruime koffer, inderdaad.  Maar dat hebben wel meer auto's uit die categorie:  op weg naar de luchthaven moet ik altijd passen en meten om alles in de koffer van onze C te krijgen.  En in de huurwagens gaat dat er precies veel vlotter in (Peugeot 308, Astra, deze zomer een Tipo), hoewel die auto's toch als een slagje kleiner worden gezien.  De RWD en de multilink zal er wel eea mee te maken hebben.

Geplaatst:
1 uur terug, Polygoon zei:

Heb ik me ook al aan gestoord, samen met het feit dat de toerenteller een fractie achter loopt op wat mijn zintuigen waarnemen geeft dit niet meteen een gevoel van rijplezier :lol: .

Verbruik is toch ook wat hoog. Ik heb hem gereset op m'n oprit, dus BXL - Antwerpen is hier niet in meegenomen, en zit nu na 40km op een 9 liter ?. Niet mee gebrakt of geragd, gewoon korte afstandjes etc. Ik vind dat gelijk wel genoeg 

Wij reden een 308 met die motor op minder dan 6 liter, dus dat moet beter kunnen ? Die motor doet in onze 5008 met EAT8 ook wel richting de 9 liter.

Wat ik geleerd heb sinds we de switch van diesel naar kleine turbo benzine gemaakt hebben is dat die dingen bijna even zuinig kunnen zijn als hun diesel evenknie, maar als ze niet in optimale omstandigheden kunnen werken gaan die echt wel zuipen. Op ski vakantie met de 5008 met dakkoffer erop reden we bijna van naftstation naar nafstation ?

Geplaatst:
1 minuut geleden, josenjef zei:

Wij reden een 308 met die motor op minder dan 6 liter, dus dat moet beter kunnen ?

Zonder twijfel. Het valt me gewoon op dat bij rustig stadsverkeer dat verbruik echt de hoogte in schiet, t.o.v. de diesel die hier op de oprit staat valt voor zo'n zelfde ritje wel in de lage 5's te krijgen.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Polygoon zei:

Zonder twijfel. Het valt me gewoon op dat bij rustig stadsverkeer dat verbruik echt de hoogte in schiet, t.o.v. de diesel die hier op de oprit staat valt voor zo'n zelfde ritje wel in de lage 5's te krijgen.

Rustig 70 bollen, daar is die motor voor gemaakt. Al de rest vertaalt zich in zuipen als in +3 liter per 100 km. Bij een diesel van dat formaat ga je naar +1l per 100.

Ik zit hier nu met een euro 4 diesel met 340 000 kilometer, die 1000 kg meer weegt en gemiddeld evenveel verbruikt dan onze 5008 met die motor. Ik twijfel sterk dat bij een particuliere aankoop, ondanks de ongunstigere taksen, de diesel niet de betere aankoop is op het einde van de rit.

Geplaatst:

jup. De hyundai waar ik mee rij van mijn werk zet ik op 7 a 8l /100km. 120km/h is een verbruik van 8l/100km. Absurd hoog.

Nu ik trap het ding wel af, dus het verbruik is absoluut niet representatief voor die wagen.

Geplaatst:
13 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Deed wat het moest doen.   Vooral het heel afstandelijk stuurgevoel en de povere lichtopbrengst van de koplampen zijn me bij gebleven.

Dat was zelfs in de jaren '70 al een issue. Met als gevolg dat mijn pa pharen op zijn Rekord liet monteren waardoor de voorkant 10cm zakte.

Ofzo.

Geplaatst:

Mijn pa ook!  Wel in 80’er jaren.

En hulpveren op de achteras, om de caravan te trekken

Geplaatst:

Speciaal een trainingsbroek aangedaan om te fietsen zelf! 

Geplaatst:
Just now, Challazer said:

Ik kwam recht van een uur training, als ge het dan toch moet weten. Stond trouwens nat in 't zweet bij thuiskomst na 20 minuten :lol: Veel wind, ne velo van 20kg met 3 versnellingen, en veel bergop.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

courage, in het terugkeren was het dan bergaf

Geplaatst:
20 minutes ago, ex-Mooseman said:

courage, in het terugkeren was het dan bergaf

haha, helaas.

IMG_C423ADDAD9B1-1.jpeg

Geplaatst:
3 uren geleden, ir_fuel zei:

Carglass :D 

IMG_0370.JPG

Avenue des Etats-Unis, dat is lang geleden..

Geplaatst:
6 minutes ago, vince522 said:

Avenue des Etats-Unis, dat is lang geleden..

Toen bestond dat fietspad nog niet :D 

Geplaatst:
6 uren geleden, Challazer zei:

Margidas dan nog!

Geplaatst:

Ben al 6 maand aan 't trainen op de slav-squat.

Niet evident.

Geplaatst:

mijn vingers en klokkenspel was al lang afgevroren.

Geplaatst:
Op 10/12/2021 om 13:47, ir_fuel zei:

Ben al 6 maand aan 't trainen op de slav-squat.

Niet evident.

Ik kan dat, denk ik ... maar ik zie het nu er niet van in. Wil je 't gaan gebruiken om minutenlang een comfy positie te hebben daar waar geen stoelen zijn? Of is 't 'm louter om de sport te doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in