Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

3 hours ago, Monterey Jack said:

Mij ook niet, 1000x liever mijn f20 16d. ZF automaat en balans in die auto. Deze was sneller, maar voelde zo niet in het gewone gebruik. Ging door de grotere en betere banden veel sneller bochten om, maar te 'gemakkelijk'. Bij de F20 voel je die zich wat zetten, voelt veel speelser aan :inlove: 

Het mag dan maar een 116d zijn, maar by far de beste van de 3 die ik al had :D 

Spijt dat ik geen automaat gezocht heb. Die 3cil is te lam voor een handbak. :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Hazen said:

Spijt dat ik geen automaat gezocht heb. Die 3cil is te lam voor een handbak. :( 

De handbak zelf is nu ook niet echt een pareltje. Toch zeker de koppeling vond ik maar niets in mijn vorige. F20 116ed met de 1.6 viercilinder en manueel dat was nog redelijk, 16d LCI met handbak en die 3 cilinder vond ik de minste van de 3 qua aandrijfgeheel. 8-traps + die driecilinder vind ik de beste combinatie. 

Bij mijn auto's met handbak gebruikte ik eigenlijk zelden meer dan 4e :lol: Anders zat daar helemaal niets meer in als je wou hernemen :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Bompa zei:

En, rijdt dat als een koekedoos, of een kleine deftige stadswagen?

Dit rijdt als een koekedoos en je moet ook naar 3 terugschakelen wil je meegaan met het verkeer op de heuvelachtige (snel)wegen rond Nice. Maar ik moet toegeven dat deze auto wel beter was en reed, vooral in de stadjes zonder heuvels dan zo een Fiat 500 die ik vorig jaar had...Het zal de Twinair geweest zijn maar dat is echt gevaarlijk omdat die nog minder power heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
On 9/3/2020 at 11:52 AM, Monterey Jack said:

Gisteren moest mijn 1 op onderhoud, had een nieuwe 118i automaat mee. Als ik hem ging terugbrengen kon ik er 28l bijtanken en had 'maar' 310km gereden :lolz: 

 

Ik dacht dat die nieuwe hokken zo zuinig waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Niko80 zei:

Sorry maar, eikes wat een mottig kot.

 

Ik geef je geen ongelijk 😊 

Qua zichtbaarheid en promo valt het op. Maar geef mij maar een "gekledere" tint. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

Speciaal voor @binnenmuisarchitekt de kleur en velgen die hij graag ziet. 

 

20201002_095754.thumb.jpg.243d61f0ece4e35f8ebcfb6f1a3b9cc2.jpg

 

WTF :sick: 

Autoconstructeurs mogen nu echt wel beginnen afstappen van het "speciaal" willen stylen van hun hybrids en EV's. Nu lijkt het alsof je die met een UFO-saus moet overgieten, omdat 't anders onvoldoende duidelijk is dat je hier met een niet-100%-ICE kar rondrijdt. En dan krijg je zo'n dingen. :fp:   Fake luchtroosters, fake uitlaattipverbergpaneeluitstulpingen, space age velgdesigns, laserbliksemblauwe biesjes of gifgroene accenten in lichten en spiegels en stootlijsten en logo's, ... Gadver, zeg.

Daaraast: wié vindt het een goed idee om bumpers in een andere kleur (metallic dan nog, terwijl de auto in een uni hoogblauw komt :fp: ) te steken dan de auto én moet er in die bumpers dan ook nog eens fake alu panelen (twéé stuks horizontale op de koop toe)? :sick:  OK, zeker de Q7 heeft écht nood aan van die kunstgrepen in 't design omdat die een loodzwaar "blob"-volume te verbergen heeft (lage rokken op een hoge auto = veel verticale meters die je gestyled moet krijgen en als je dat wil breken om geen containerlook te krijgen, dan krijg je een auto die er uit ziet zoals een Q7), maar zo'n etron is toch al een pak kleiner? Dat moet toch een pak subtieler, eleganter, verfijnder kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, gTa said:

Fake luchtroosters, fake uitlaattipverbergpaneeluitstulpingen, space age velgdesigns, laserbliksemblauwe biesjes of gifgroene accenten in lichten en spiegels en stootlijsten en logo's, ... Gadver, zeg.

 

Tegenwoordig steekt men op ICE auto's ook van die nep "uitlaatgaten". Ze doen zelfs geen moeite meer.

Vroeger had je pijpen, daarna kwamen de alu kaders errond waar dan een kleine pijp in zat. De volgende stap was een gat met alu rand waar geen pijp meer in zat (die wijst achter dat gat ergens naar beneden), en tegenwoordig doen ze zelfs geen moeite meer om een gat te maken.

q5_25.jpg

 

naar

 

 

2018-Audi-A6-rear-three-quarters.jpg

audi-sq5-a-385.jpg?itok=Jf22nF-Y

 

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, tuscani zei:

Speciaal voor @binnenmuisarchitekt de kleur en velgen die hij graag ziet. 

 

20201002_095754.thumb.jpg.243d61f0ece4e35f8ebcfb6f1a3b9cc2.jpg

 

Die bumper in een andere kleur doet mij wat denken aan cheap instapmodellen van (vroeger) waar ge dan ongespoten bumper kreeg, of van bestelwagens nu omdat een ongespoten bumper/front goedkoper te vervangen is bij een eventuele aanrijding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tegenwoordig steekt men op ICE auto's ook van die nep "uitlaatgaten". Ze doen zelfs geen moeite meer.

Vroeger had je pijpen, daarna kwamen de alu kaders errond waar dan een kleine pijp in zat. De volgende stap was een gat met alu rand waar geen pijp meer in zat (die wijst achter dat gat ergens naar beneden), en tegenwoordig doen ze zelfs geen moeite meer om een gat te maken.

(...)

I know, ik verfoei die trend ook al langer. Er zijn Youtube channels die er een vaste waarde van gemaakt hebben (Carwow Stick of Truth).

Dat men een fake "uitlaat" maakt op een auto waarop (vroeger) een (zichtbare) uitlaat hoort, omdat er een motor in zit die uitlaatgassen kwijt moet kunnen ... dat is nog ergens te begrijpen.

Dat men dat nog suggereert op een EV, vind ik compleet absurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is toch hetzelfde met het rooster vooraan. Ze willen volgens mij gewoon nog iets meer de indruk opwekken dat je met een auto onderweg bent  en niet met een golfkarretje. Al helpt die kleur niet echt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/10/2020 om 08:03, saabi zei:

Als ik mij niet vergis waren de streepjes op de velgen gewoon stickers......echt cheap

even nagekeken.

het zijn echt groeven die zwart gezet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Leuke bompakleur. Een D3 automaat. Ik ben nog altijd blij dat ik voor een handbak heb gekozen. Kickdown duurt 2-3 seconden om 3 verzetten terug te geraken. Opschakelen duurt dan weer te lang. 

 

AFAF499F-83A0-45EA-9E22-2C459C544498.jpeg
 

de stiefbroer van mijn vrouw heeft ook zo een en hij beweert bij hoog en laag dat de interieurruimte is dan een V90 en hij achter zichzelf (hij is groter dan mij) kan zitten. Ik vraag me af hoe. 

01EFFB98-15B5-407E-8306-2CC508097412.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Dat is wel een mooie parking geworden 😄 

Onze vriend heeft toch 1 ding goed achtergelaten hé :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, kefkie zei:

Leuke bompakleur. Een D3 automaat. Ik ben nog altijd blij dat ik voor een handbak heb gekozen. Kickdown duurt 2-3 seconden om 3 verzetten terug te geraken. Opschakelen duurt dan weer te lang. 

 

AFAF499F-83A0-45EA-9E22-2C459C544498.jpeg
 

de stiefbroer van mijn vrouw heeft ook zo een en hij beweert bij hoog en laag dat de interieurruimte is dan een V90 en hij achter zichzelf (hij is groter dan mij) kan zitten. Ik vraag me af hoe. 

01EFFB98-15B5-407E-8306-2CC508097412.jpeg

Hij ligt misschien niet in z'n wagen :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kefkie zei:

Leuke bompakleur. Een D3 automaat. Ik ben nog altijd blij dat ik voor een handbak heb gekozen. Kickdown duurt 2-3 seconden om 3 verzetten terug te geraken. Opschakelen duurt dan weer te lang. 

 

AFAF499F-83A0-45EA-9E22-2C459C544498.jpeg
 

de stiefbroer van mijn vrouw heeft ook zo een en hij beweert bij hoog en laag dat de interieurruimte is dan een V90 en hij achter zichzelf (hij is groter dan mij) kan zitten. Ik vraag me af hoe. 

01EFFB98-15B5-407E-8306-2CC508097412.jpeg

 

1 uur terug, Polygoon zei:

Hij ligt misschien niet in z'n wagen :D 

 Met het autosalon ben ik er nog in gaan zitten, eerst voorin en de stoel afgesteld zoals ik het graag heb, daarna achter mezelf gaan zitten. Was ruim genoeg. 

Om jouw verhaal geloofwaardig te maken mag je toch eerst een foto posten als je aan het stuur zit, met je handen op de gewenste positie :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, msxx zei:

 

 Met het autosalon ben ik er nog in gaan zitten, eerst voorin en de stoel afgesteld zoals ik het graag heb, daarna achter mezelf gaan zitten. Was ruim genoeg. 

Om jouw verhaal geloofwaardig te maken mag je toch eerst een foto posten als je aan het stuur zit, met je handen op de gewenste positie :D 

Ik heb idd wel lange(re) benen weg te steken. Een mx-5 of een fiat 124 spider zijn voor mij een no-go om in te kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kefkie zei:

Ik heb idd wel lange(re) benen weg te steken. Een mx-5 of een fiat 124 spider zijn voor mij een no-go om in te kruipen.

Perceptie doet ook veel. Met 1m89 en jeansmaat lengte 34 ben ik niet bovenmatig lang, maar het is niet alleen je eigen afmeting maar vooral ook de zithouding die bepaalt of je ergens wel/niet inpast. Ledematen strekken of een mooie hoek in ellebogen en knieën? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid