Ga naar inhoud

Toon ons uw vervangwagen!


Jupke

Aanbevolen berichten

14 hours ago, gTa said:

Dat is parate forumkennis, die ervaring van je. :D  I do remember.

Heb met een 535i gereden voor ik de mijne kocht. Motor quasi onhoorbaar (in 't interieur), zeer sterk gedempte uitlaatsound, Ook zeer smooth maar niet zo effortless, want de 300-en-zoveel pk bereik je quasi nooit (omdat je er veel te hard voor moet revven, quasi onmogelijk met die lange versnellingen in dit 30/50/70-land) terwijl-ie onderin beduidend minder koppel heeft dan een zespitter diesel. 't Was er eentje hier van een marchand niet zo heel ver uit de buurt, dus heb ook eens een "kerktorenrit"  gedaan van een half uurtje zoals wij (vnl. Renske eigenlijk) onze kar gebruikt ... tikte voorbij de 14 liter (zij rijdt de onze met een 8,5 gemiddeld, 1 liter minder dan onze vorige). Dus: zo goed als geen (goeie) argumenten om de i te pakken. En opnieuw (zoals bij de aankoop van m'n vorige): quasi niet te vinden, zeker niet eentje die aan al m'n wensen voldeed.

En wat gaat ge met uw mazoutbrander in uw Gent doen binnenkort?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, The Swede zei:

En wat gaat ge met uw mazoutbrander in uw Gent doen binnenkort?

 

Dat is een Euro 6 hè... Daarmee zit je nog wel een heel tijdje safe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

In bepaalde steden zoals Parijs gaan ze vanaf 2024 ALLE diesels weren.

Dat is nog 5 jaar!

Naar AM-normen is dat binnen een auto of 3-4.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, tuscani zei:

Weet ik ook niet meer. Ik weet wel dat ik helemaal geen last heb van die 35 versnellingen. Enkel en alleen als je zelf wilt flipperen, begint er direct na je aanzet of bocht  al een hele kerstboom te flikkeren,  dat je dringend moet opschakelen naar 5 versnellingen hoger. Dat is idd wat vervelend. Maar zeg nu eerlijk, een walvis (of x5 of consoorten ) is volgens mij ook niet gemaakt om als een marlijn  bochten te gaan pakken. Ik heb hem nu een jaar en nog maar 3 keer ofzo manueel  gereden. Als ik in mijn dorp manueel ga, vlieg ik als een nozem het rond punt rond, precies of ik ga elk moment kantelen.  Laat met zo'n motor gewoon  alle techniek zijn werk doen. 

Voila. Ik denk niet dat ik meer dan drie ritten met de paddles geschakeld heb in de X5. Gewoon in de sportstand van de automaat zetten en laat dat ding maar doen. 

Maar om toch terug op die motor te komen. Ik vond de X5 M50D een fantastische auto, en wanneer ik punten zou moeten uitdelen dan is de motor zeker doorslaggevend in dat oordeel. Hoewel dat qua wegligging voor zo’n lompe zware auto toch ook wel prima in orde was. 

Vergelijk ik dan met het biturbo dieselblok van Alpina dan ga ik resoluut voor de 50d. Waar de Alpina dan weer op andere vlakken aanzienlijk beter zou scoren waardoor het eindresultaat quasi gelijk zou zijn.

En altijd weer dat geneut over diesel-benzine. Compleet onnodig. Ik heb een snelle diesel en een snelle benzinewagen, dus ik kan in principe perfect een hele uiteenzetting doen over waarom het een bovengeschikt is aan het ander. Ik begin daar niet aan, ik zou te snel in zagen over beginnen gaan. Voor mij is het gebruik te verschillend, en beide type auto’s zijn héél goed in hetgeen ze doen en waarvoor ik ze gebruik.

4 uren geleden, DenDuvel zei:

Dat is nog 5 jaar!

Naar AM-normen is dat binnen een auto of 3-4.

Deze man wil ik dienen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, DenDuvel zei:

Dat is nog 5 jaar!

Naar AM-normen is dat binnen een auto of 3-4.

eigenlijk is dat echt wel. 

De MR2 heb ik 3 jaar gehad, de Passat 22 maanden (wegens van het werk, anders was die sneller de deur uit gegaan), voor de rest zelden of zelf geen een auto langer dan 18 maanden gehad.  

Maar met de huidige ga ik vijf jaar rijden! Echt waar! (maak ik mezelf en vooral vrouwlief keer op keer vol overtuiging wijs :D )

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

En wat gaat ge met uw mazoutbrander in uw Gent doen binnenkort?

 

Definieer binnenkort?

Tot 2028 alvast identiek hetzelfde als vandaag: er gratis rondrijden.

Niet dat die kar zo lang zal blijven, aan ca. 220k km gaat die normaliter buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tjeu zei:

eigenlijk is dat echt wel. 

De MR2 heb ik 3 jaar gehad, de Passat 22 maanden (wegens van het werk, anders was die sneller de deur uit gegaan), voor de rest zelden of zelf geen een auto langer dan 18 maanden gehad.  

Maar met de huidige ga ik vijf jaar rijden! Echt waar! (maak ik mezelf en vooral vrouwlief keer op keer vol overtuiging wijs :D )

Sinds 2009 heb ik elk jaar OF een andere auto OF een andere moto gekocht... 

Enkel 2017 niet maar toen kocht ik een ander huis :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

In bepaalde steden zoals Parijs gaan ze vanaf 2024 ALLE diesels weren.

En vanaf 2030 elke motor die op fossiele brandstoffen rijdt. So?

Veel water naar de zee, tegen die jaartallen...
Lig ik geen nanoseconde wakker van, vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/24/2019 at 10:28 PM, gTa said:

En vanaf 2030 elke motor die op fossiele brandstoffen rijdt. So?

Veel water naar de zee, tegen die jaartallen...
Lig ik geen nanoseconde wakker van, vandaag.

Nee, maar de markt wel. Ipv nu een auto te kopen aan 60k en die in 3 jaar aan 30 te verkopen, krijg je er dan nog 10k voor.

Kijk naar de Belgische markt alleen al: enkel Antwerpen en Brussel maken het moeilijk om erin te geraken. Gent valt mee want je kan de grote parking(s) bereiken en is maar een zakdoek groot. En toch krijgt de hanse markt zodanig een klop dat je een diesel niet meer aan de straatstenen kwijt kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Nee, maar de markt wel. Ipv nu een auto te kopen aan 60k en die in 3 jaar aan 30 te verkopen, krijg je er dan nog 10k voor.

Kijk naar de Belgische markt alleen al: enkel Antwerpen en Brussel maken het moeilijk om erin te geraken. Gent valt mee want je kan de grote parking(s) bereiken en is maar een zakdoek groot. En toch krijgt de hanse markt zodanig een klop dat je een diesel niet meer aan de straatstenen kwijt kan.

Het aantal kopers dat voor een dikke 2de hands benzine staat te springen is er de laatste jaren anders ook niet op vooruit gegaan hoor. 

De diesel-verkoop-problematiek zie je vooral bij de kleinere wagens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Nee, maar de markt wel. Ipv nu een auto te kopen aan 60k en die in 3 jaar aan 30 te verkopen, krijg je er dan nog 10k voor.

Kijk naar de Belgische markt alleen al: enkel Antwerpen en Brussel maken het moeilijk om erin te geraken. Gent valt mee want je kan de grote parking(s) bereiken en is maar een zakdoek groot. En toch krijgt de hanse markt zodanig een klop dat je een diesel niet meer aan de straatstenen kwijt kan.

Kijk er al naar uit om mijn volgende wagen van 60K in plaats van voor 30K nu voor 10K te kopen, geweldig! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze mijn kist de laatste twee dagen. 

Een Kia E220d. 

(De nummerplaat was tenminste passend)

41748947-DAB7-40AB-B775-F0297B5C7E06.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, msxx said:

Kijk er al naar uit om mijn volgende wagen van 60K in plaats van voor 30K nu voor 10K te kopen, geweldig! :D 

D’r vallen tegenwoordig idd koopjes te doen. Voor iemand die niet in Brussel of zo moet zijn, ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Nee, maar de markt wel. Ipv nu een auto te kopen aan 60k en die in 3 jaar aan 30 te verkopen, krijg je er dan nog 10k voor.

Kijk naar de Belgische markt alleen al: enkel Antwerpen en Brussel maken het moeilijk om erin te geraken. Gent valt mee want je kan de grote parking(s) bereiken en is maar een zakdoek groot. En toch krijgt de hanse markt zodanig een klop dat je een diesel niet meer aan de straatstenen kwijt kan.

Je komt al een paar jaar achterop. Dikke diesels (3 liter, bedoel ik dan) krijg je al een paar jaar zeer moeilijk kwijt.

En ik koop geen ketel van 60k, ik koop ketels van 25k. Ik rijd daar 4 tot 5 jaar mee (een 80k à 100k km). Als ik na 5j en 100k km bollen dan 9k of 7,5k of 6k krijg ... dat maakt me zeer weinig uit.

Het procentueel waardeverlies van een vergelijkbare benzine (535i)  ligt trouwens in dezelfde grootte-orde, omdat dat ketels zijn met een co²-uitstoot die hier nu al (en over enkele jaren overal) "dodelijk" zijn.  Ik zou er geen voordeel mee gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

D’r vallen tegenwoordig idd koopjes te doen. Voor iemand die niet in Brussel of zo moet zijn, ideaal.

Mijn ouders wilden hun cabrio vervangen. Gebruiken ze enkel om te reizen (ketel staat een 4 à 5 maand per jaar in 't zuiden). Gezocht naar 640i maar nooit diegene gevonden die alles had wat ze wilden (moest b.v. full nappa Individual interieur). Uiteindelijk wel een Euro5 640d gescoord van 3,5 jaar oud met nog geen 70k km op, catalogusprijs ergens voorbij de 110k ... 34k betaald, inclusief 2 jaar garantie.

:silly: 

Vergelijkbare 640i (áls je er al vond, er waren er bitter weinig) gingen makkelijk 10 à 12k méér (vraagprijs wel, de d die zij kochten stond ook een pak hoger geadverteerd).

Hen kan het geen zak schelen dat je er niet mee in LEZ mag, ze komen daar toch nooit (met die auto).

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Macan S diezel, sportief rijdt dat niet, maar als ge daar SUV-gewijs lomp mee doorrijdt is dat nog wel tof

'k zou het niet moeten hebben en ik ga vrijdag eens in een nieuwe zitten, die middenconsole dat is een rommeltje

ah zoveel knoptjes????

ook absoluut geen goesting om off-road te gaan, terwijl ik me met de testrit met de G-klasse echt heb moeten bedwingen om niet 't veld in te gaan

wel tof om dat mee te krijgen als vervangwagen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/26/2019 at 6:06 PM, gTa said:

Mijn ouders wilden hun cabrio vervangen. Gebruiken ze enkel om te reizen (ketel staat een 4 à 5 maand per jaar in 't zuiden). Gezocht naar 640i maar nooit diegene gevonden die alles had wat ze wilden (moest b.v. full nappa Individual interieur). Uiteindelijk wel een Euro5 640d gescoord van 3,5 jaar oud met nog geen 70k km op, catalogusprijs ergens voorbij de 110k ... 34k betaald, inclusief 2 jaar garantie.

:silly: 

Vergelijkbare 640i (áls je er al vond, er waren er bitter weinig) gingen makkelijk 10 à 12k méér (vraagprijs wel, de d die zij kochten stond ook een pak hoger geadverteerd).

Hen kan het geen zak schelen dat je er niet mee in LEZ mag, ze komen daar toch nooit (met die auto).

In de Franse steden zijn ze anders goed bezig met hun ecopastilles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/26/2019 at 6:00 PM, gTa said:

Je komt al een paar jaar achterop. Dikke diesels (3 liter, bedoel ik dan) krijg je al een paar jaar zeer moeilijk kwijt.

En ik koop geen ketel van 60k, ik koop ketels van 25k. Ik rijd daar 4 tot 5 jaar mee (een 80k à 100k km). Als ik na 5j en 100k km bollen dan 9k of 7,5k of 6k krijg ... dat maakt me zeer weinig uit.

Het procentueel waardeverlies van een vergelijkbare benzine (535i)  ligt trouwens in dezelfde grootte-orde, omdat dat ketels zijn met een co²-uitstoot die hier nu al (en over enkele jaren overal) "dodelijk" zijn.  Ik zou er geen voordeel mee gedaan hebben.

Toont ons verschil aan in visie. Als ik er geen financieel voordeel bij haal een 535i te kopen, maar het is ‘vergelijkbaar’, dan rij ik die. Niet de diesel.

Zelfde glas. Voor mij half vol, voor u half leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/24/2019 at 10:26 PM, msxx said:

Sinds 2009 heb ik elk jaar OF een andere auto OF een andere moto gekocht... 

Enkel 2017 niet maar toen kocht ik een ander huis :D 

Hier enkel vierwielers. Ook elk jaar minstens 1 exemplaar sinds 2009. 2019 is ook al in orde ondertussen. Op naar 2020 :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd langer en langer met mijn privé-wagens. Misschien omdat hoofdzakelijk mijn vrouw daarmee rijdt ondertussen :D

De S60 hebben we nu al 7j 😱

Maar geen nood om te vervangen, een 2.4 benzine geraak je niet meer kwijt, maar is momenteel meer dan ons gerief. Zolang hij blijft rijden, pure winst met hoog comfortgehalte en lekkere grom.

LEZ kan me ook geen fluit schelen. De firmawagen volgt wel de tendens. Bovendien al verschillende keren de laatste tijd auto in randparking gezet en te voet of met openbaar vervoer centrum bezocht van enkele steden. Als je geen tijdsdruk hebt is dat allemaal goed te doen.

Ik zal me dit jaar een nieuwe rolkrik kopen, dan heb ik ook iets nieuws op 4 wielen gekocht.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Bompa zei:

Ik rijd langer en langer met mijn privé-wagens. 

 

 

Idem, voor mijn M3 had ik nog nooit langer dan 2.5-3j met een auto gereden. 

M3 heb ik 5j gehad, M4 gaat misschien ook die richting uitgaan, alhoewel ik soms twijfel van hem volgend jaar in te ruilen. 

Alfa nog 9 maand denk ik, dan heb ik die ook al 4 jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 2011 is hier de drang voor iets nieuws ook gestopt.
De ene was 7, de andere 5 en die zijn nu allebei vervangen.
Proberen om deze nu terug iets langer bij te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Toont ons verschil aan in visie. Als ik er geen financieel voordeel bij haal een 535i te kopen, maar het is ‘vergelijkbaar’, dan rij ik die. Niet de diesel.

Zelfde glas. Voor mij half vol, voor u half leeg.

Voor de zeventigste keer: er zijn meer criteria (voor mij) bij een auto-aankoop, dan enkel maar de motorisatie.

Binnen mijn budget was er geen facelift 535i touring te vinden in een kleurencombinatie die ik wou en met de uitrusting die ik wou.

Zeer makkelijk voor jou om (voor een ander) theoretische discussies te blijven voeren. In praktijk zeg ik jou: er was geen keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid