brjefs 14.458 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 De 4C zou volgens mij trouwens beter in de prijsklasse van de GT86/BRZ zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.160 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Uiteraard zou 'ie dat beter. Ik vind nog altijd dat 'ie er uitziet alsof 'ie ergens tussen de 20k (voor het basismodelleke met de matplastic koplampen) en 25k kost.(voor de "Lusso" met koplampen met carbonimitatiefolie overtrokken). Ik voorspel dat dit ding gigantisch flopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Niet zoveel ervaring met een Lotus maar de kwaliteit van die dingen vond ik nu toch ook niet zo bijster. Terwijl de prijs toch ook wel zeer stevig is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.160 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Klopt. Maar Lotus is geen massaconstructeur met een CEO aan 't hoofd die zoveel lucht blaast dat men overweegt om een GreenEnergy turbine aan z'n mond te plakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Klopt. Maar Lotus is geen massaconstructeur met een CEO aan 't hoofd die zoveel lucht blaast dat men overweegt om een GreenEnergy turbine aan z'n mond te plakken. Dat kan me eerlijk gezegd gestolen worden zolang de auto die mij interesseert me maar aanstaat. De cheape onderdelen niet in acht genomen vind ik de wagen er wel super uitzien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.160 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 i know, 'k was maar mijn gevoel over 't merk aan 't ventileren niettemin, om géén merkimago (van betekenis) meer te hebben is zo'n nichebak als deze geen goeie zet, denk ik en bovendien vind ik dat de looks en de prijs niet in overeenstemming zijn 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Ik voorspel dat dit ding gigantisch flopt. Dat zie je al van ver aankomen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Wat had je nu verwacht? Mensen die in de klasse van de MiTo shoppen kopen een Fiat 500 of een Mini.Een MiTo is vis noch vlees, onderscheidt zich niet meteen op een bepaald criterium, en is niet heel mooi. Hij heeft ook geen cultstatus. De rekening is snel gemaakt Een MiTo rijdt imo wel beter dan een 500. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.458 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Uiteraard zou 'ie dat beter. Ik vind nog altijd dat 'ie er uitziet alsof 'ie ergens tussen de 20k (voor het basismodelleke met de matplastic koplampen) en 25k kost.(voor de "Lusso" met koplampen met carbonimitatiefolie overtrokken). Ik voorspel dat dit ding gigantisch flopt. Ik kan, met mijn weliswaar beperkte verstand, maar niet begrijpen dat Alfa deze auto naar voor schuift op een moment dat ze maar twee actuele modellen kunnen aanbieden. De enige auto die zij de afgelopen jaren nog in iets of wat volume hebben kunnen verkopen was de 159, en over een opvolgers is nog stééds niks bekend. Van mij mag VW zich eens komen moeien, mij lijkt dat de enige manier om het merk te doen overleven en nog een toekomst te gunnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.458 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Een MiTo rijdt imo wel beter dan een 500. Iemand die zo'n auto koopt is niet geinteresseerd in hoe dat rijdt, maar wel in het uitzicht en het imago. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Ik kan, met mijn weliswaar beperkte verstand, maar niet begrijpen dat Alfa deze auto naar voor schuift op een moment dat ze maar twee actuele modellen kunnen aanbieden. De enige auto die zij de afgelopen jaren nog in iets of wat volume hebben kunnen verkopen was de 159, en over een opvolgers is nog stééds niks bekend.Van mij mag VW zich eens komen moeien, mij lijkt dat de enige manier om het merk te doen overleven en nog een toekomst te gunnen. Denk dat ze met de 4C het merk een imagoboost willen geven. En sterk scoren op de Amerikaanse markt denk ik. Al zullen ze daarvoor ook wel een cabrio nodig hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.458 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Denk dat ze met de 4C het merk een imagoboost willen geven. En sterk scoren op de Amerikaanse markt denk ik. Al zullen ze daarvoor ook wel een cabrio nodig hebben. Dan hebben ze dat verkeerd ingeschat. De GT86 heeft voor een imagoboost gezorgd. De 4C moet in dezelfde klasse meespelen maar is te duur, is niet gehyped zoals Toyota dat wel heeft gedaan en wordt algemeen ook een pak minder goed onthaald. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 11 maart 2013 Delen Geplaatst: 11 maart 2013 Ik hoop voor Alfa dat hun 4C geschift goed rijdt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 i know, 'k was maar mijn gevoel over 't merk aan 't ventileren niettemin, om géén merkimago (van betekenis) meer te hebben is zo'n nichebak als deze geen goeie zet, denk ik en bovendien vind ik dat de looks en de prijs niet in overeenstemming zijn Ik hoop dat je ongelijk krijgt. Ik begrijp niet dat de 8C zo de hemel ingeprezen wordt en deze kleinere broer verwenst wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.160 Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 Ik hoop ook dat ik ongelijk krijg, en dat 't ding dermate verkoopt dat de vrije val van de geloofwaardigheid van het merk Alfa Romeo wat wordt afgeremd. Daarna een goeie overnamepartner OF een gezonde injectie van vooral talent en visie. Hoe goed Marchionne 't deed met Fiat (alhoewel, dat is uiteindelijk ook maar toe te schrijven aan één schot in de roos met de 500...), zo belabberd scoort 'ie met Alfa Romeo. Tegen alle logica in saneert/optimaliseert 'ie alle emotionaliteit en authenticiteit uit het bedrijf weg. Guess what the strengths of the brand Alfa Romeo were, during all those years? Juist ja. Niet goed bezig, met andere woorden. En uiteraard elk het zijne, maar ... deze 4C legt niet goed aan. Er zit weinig wulpse, mediterrane schoonheid in, 't ding oogt te iel, te froggy, véél te gewoontjes voor z'n prijs. En ik hoop van harte dat ik het goed mis heb, echt... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 sinds de aziaten meedoen zijn er gewoon teveel automerken. Saab is al weg, alfa en lancia zo goed als, de vraag is nu wie de volgende is. Opel, citroen of seat zou de markt wel voldoende uitdunnen volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 Citroën is goed bezig nochtans imho.Maar qua cijfers niet echt... Idem Peugeot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.923 Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 Alfa is sowieso de volgende waar de kop van rolt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 ik vergat mg en rover nog, goed dat jij hier ff post benny Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 citroen is wel beter bezig ja, maar daarvoor was het op de c6 na ook wel heel triest Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.769 Geplaatst: 12 maart 2013 Delen Geplaatst: 12 maart 2013 Gadver zeg... wat een intriest topic is dit toch... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 sinds de aziaten meedoen zijn er gewoon teveel automerken. Saab is al weg, alfa en lancia zo goed als, de vraag is nu wie de volgende is. Opel, citroen of seat zou de markt wel voldoende uitdunnen volgens mij. Ik ga daar niet mee akkoord. Imo is er eerder een gebrek aan diversificatie dan een teveel aan automerken. Auto's zijn vaak op elkaar gelijkende emotieloze plastic dozen. Ik geloof trouwens ook niet dat een model zoals de 4C een imagoboost kan geven, zonder dat je diens eigenschappen(dan laat ik nog in het midden of ze goed of slecht zijn) gaat overbrengen op de rest van het gamma. Het argument "het is een alfa" is niet genoeg om een auto te verkopen, spijtig genoeg komt het daar nu op neer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Ik ga daar niet mee akkoord.Imo is er eerder een gebrek aan diversificatie dan een teveel aan automerken. Auto's zijn vaak op elkaar gelijkende emotieloze plastic dozen. volgens mij is dat gebrek er net door de hoge concurrentie, ge moet de massa aanspreken anders kunt ge het helemaal schudden qua verkopen Als iedereen iets speciaals maakt zijn er nog steeds evenveel auto's en producenten, wat in dit geval er te veel zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Het argument "het is een alfa" is niet genoeg om een auto te verkopen, spijtig genoeg komt het daar nu op neer. Hoezo? Ding is toch kei mooi imo, als het dan nog goed rijdt... Qua concept zit het ook best snor, beetje zoals een elise, en dat is toch alles behalve een slechte auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.160 Geplaatst: 13 maart 2013 Delen Geplaatst: 13 maart 2013 Een Elise of Exige ziet er ook z'n prijs niet uit. Dat zijn zeepbakjes. Maar ze rijden idd zéér lekker. Nu gaan we er hier van uit dat de Alfa dat ook meteen doet. Why? Al 'es met een MiTo of Guilletta gereden? DIe dingen zijn zo saai dat je er terplekke dood van valt. Ik ben dus nogal sceptisch over grote woorden van Alfa Romeo over rijgedrag van een nieuwe. En daarbij blijft: net zoals de Lotusjes ziet dat er z'n prijs (verre van) niet uit. Lotus verkoopt wat, 5.000 auto's per jaar? En dan hebben die een GIGANTISCH goed imago qua rijgedrag en koopt het doelpubliek dat bijna blind. Alfa heeft zo'n imago geenszins (meer) en al helemaal niet in de States. En als die auto het tij moet doen keren, dan moeten ze 'r daar veel van verpatsen ... lijkt me moeilijk in die vorm met die motor en die prijs. Vandaar: wtf are they doing? Je springt, als je even bent uitgestapt, niet meteen weer op een voorbijdenderende trein. Je moet terug van stilstand beginnen, langzaam beginnen lopen tot je na zware sprintinspanning de snelheid van de trein bereikt, om er dan op te springen. Dit lijkt hier op een stupide sprong vóór de trein, ondertussen "iek benne Alfa Romeo, iek stoppe trein!" roepend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.