Ga naar inhoud

Lexus LS430 of... ?


The Swede

Aanbevolen berichten

En dan nog een diesel ook.  Dat is toch wel het laatste wat ik had verwacht.

 

 

Dat je over dat type verwonderd bent, soit, maar waar heb ik ooit gezegd dat ik iets tegen BMW had?

 

Je stelt me teleur. Het betekent dat je duidelijk nooit echt leest wat ik schrijf. Reageer je daar dan ook op? Want in dat geval maak ik me echt zorgen. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede keuze swede, hier ga je tevreden van zijn. Ga je tenminste niet na 100k km al een volledig nieuwe aandrijflijn nodig hebben omdat ze zo een overdreven speelgoedmotor in die auto moesten steken, die niet alleen zelf kapot gaat omdat het nergens op slaat maar ook nog mee je versnellingsbak kapot trekt. Nee, dit is tenminste serieus als je wat km's wil doen, waar zo een auto tenslotte voor gemaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede keuze swede, hier ga je tevreden van zijn. Ga je tenminste niet na 100k km al een volledig nieuwe aandrijflijn nodig hebben omdat ze zo een overdreven speelgoedmotor in die auto moesten steken, die niet alleen zelf kapot gaat omdat het nergens op slaat maar ook nog mee je versnellingsbak kapot trekt. Nee, dit is tenminste serieus als je wat km's wil doen, waar zo een auto tenslotte voor gemaakt is.

 

Juist. Nu nog iemand vinden om er kilometers mee te maken, want als hij daarvoor gemaakt is, gaat hij bij ons niet aan zijn trekken komen.

 

Met de Lexus is ongeveer 4200km gereden dit jaar. En da's incluis de rit om hem via Tsjechie naar hier te rijden  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien we er hier en op AF niks dan lovende woorden van horen... gaan we waarschijnlijk voor deze gaan. Als hij goed rijdt en alles is in orde, dan komt hij zaterdag van UK naar Belgie gebold.

 

 

Type         730d

E Series    E65

Colour      STERLINGGRAU METALLIC (472)

Upholsterz    LEDER PEARL/SCHWARZ (V7SW)

S255A      Sports leather steering wheel

S2EAA      BMW LA wheel Y-spoke 149 - mixed

S302A      Alarm system

S316A      automatic trunk lid mechanism

S319A      Integrated universal remote control

S320A      Deleted, model lettering

S322A      Comfort access

S323A      Soft-Close-Automatic doors

P330A      Sports package, incl Dynamic Drive

S354A      Windscreen, green-tinted upper strip

S403A      Glass roof, electrical

S423A      Floor mats velours

S428A      Warning triangle and first aid kit

S431A      Interior mirror with automatic-dip

S441A      Smoker package

S442A      Drink holder

S481A      Sports seat

S488A      Lumbar support, driver and passenger

S494A      Seat heating driver/passenger

S496A      Seat heating, rear

S508A      Park Distance Control (PDC)

S524A      Adaptive Headlights

S534A      Automatic air conditioning

S5ACA      High-beam assistant

S601A      TV function

S609A      Navigation system Professional

S612A      BMW Assist

S620A      Voice control

S633A      Preparation, mobile phone, bluetooth, Business

S672A      CD changer for 6 CDs

S677A      HiFi system Professional DSP

S698A      Area-Code 2 for DVD

S760A      High gloss shadow line

S761A      Individual sunshade glazing

S775A      Individual Headlining anthracite

L812A      National version England / Ireland

S850A      Additional Export tank filling   (WHATEVER THIS IS ??? )

S863A      Dealer List Europe

S877A      Omission of non-combined operation

S880A      On-board literature, English

S8SAA      Navigation access request,country-spec.

S8SMA      Car ident. number visible from outside

S8SPA      Control unit COP

S261A      Side airbags for rear passengers

S459A      Seat adjustment, electric, with memory

S521A      Rain sensor

S853A      Language version, English

 

:lol: Toch het licht gezien uiteindelijk..:lol::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je over dat type verwonderd bent, soit, maar waar heb ik ooit gezegd dat ik iets tegen BMW had?

 

Je stelt me teleur. Het betekent dat je duidelijk nooit echt leest wat ik schrijf. Reageer je daar dan ook op? Want in dat geval maak ik me echt zorgen. :mellow:

 

Beetje een overdreven reactie hé Zweed ;).  Ik zeg toch ook niet expliciet dat je iets "tegen" BMW hebt ?   Je haalt daarentegen wel vaak andere alternatieven aan en wijst (terecht) in sommige topics aan dat BMW wat overrated is in bepaalde gevallen.  En de eerste alternatieven die je aanhaalde om de vorige Lexus te vervangen waren toch ook nog niet direct een BMW ?

Uiteraard is het strafste dat het nu een diesel is lol, zeker als je zegt dat er zo enorm weinig km's mee gereden gaan worden en jij vaak de eerste bent die een diesel afraadt omdat je anders de turbo's en injectoren om uw oren zult zien vliegen :D.

 

Dat het een BMW 7-reeks is, had ik niet zo snel verwacht (toch eerder een Benz S of weer dikke Lexus), maar achtte ik inderdaad niet onmogelijk (maar dan zag ik je eerder een 730/740/750i halen), maar de combinatie van BMW en diesel is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen.

 

Zo raar zal mijn reactie toch niet zijn als je de eerste reactie boven mij alleen al bekijkt :)

 

 

Fyi: ik heb niks tegen die kar hé ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagske, ben hier overal nog niet zoveel aan het volgen. Maar Swede jij hebt een boot, de S klasse (gezien je afstanden en als autobahmonster te begrijpen). Nu koop je er nog een boot bij voor de "vrouw". Snap niet zo goed wat daarvan het voordeel is. Een suv (ruimte, hogere zitplaats, shoppen, kids) versta ik wel ergens. En aan de andere kant iets compact, beetje leuk, sportief ook (leuke stadsauto).

 

Maar dit?  Interessant de visie erachter te kennen. Ik zie misschien dingen over het hoofd maar ken hier niet ieders historiek en garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede keuze swede, hier ga je tevreden van zijn. Ga je tenminste niet na 100k km al een volledig nieuwe aandrijflijn nodig hebben omdat ze zo een overdreven speelgoedmotor in die auto moesten steken, die niet alleen zelf kapot gaat omdat het nergens op slaat maar ook nog mee je versnellingsbak kapot trekt. Nee, dit is tenminste serieus als je wat km's wil doen, waar zo een auto tenslotte voor gemaakt is.

 

Ik heb op "vind ik leuk" gedrukt omdat ik hoop dat dat sarcastisch is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagske, ben hier overal nog niet zoveel aan het volgen. Maar Swede jij hebt een boot, de S klasse (gezien je afstanden en als autobahmonster te begrijpen). Nu koop je er nog een boot bij voor de "vrouw". Snap niet zo goed wat daarvan het voordeel is. Een suv (ruimte, hogere zitplaats, shoppen, kids) versta ik wel ergens. En aan de andere kant iets compact, beetje leuk, sportief ook (leuke stadsauto).

 

Maar dit?  Interessant de visie erachter te kennen. Ik zie misschien dingen over het hoofd maar ken hier niet ieders historiek en garage.

 

De visie is simpel en verschit fundamenteel van wat er hier verondersteld wordt door velen. De meeste leden hier zien de wagens op hun oprit als "hun" autos. Een speelgoedkast waar ze beetje bij beetje wat aan toevoegen dat ze graag hebben.

 

Ik heb mijn speelgoedkast ook. En daar zit al een S in, een Evo en binnenkort normaal ook een terreinwagen.

 

Daarom ga ik mijn vriendin ook niet verplichten om ook nog eens met mijn speeltjes te moeten rijden. Zij heeft graag een mooie, grote en comfortabele berline, dus kopen we steeds een dergelijk type voertuig voor haar.

 

Simples ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje een overdreven reactie hé Zweed ;).  Ik zeg toch ook niet expliciet dat je iets "tegen" BMW hebt ?   Je haalt daarentegen wel vaak andere alternatieven aan en wijst (terecht) in sommige topics aan dat BMW wat overrated is in bepaalde gevallen.  En de eerste alternatieven die je aanhaalde om de vorige Lexus te vervangen waren toch ook nog niet direct een BMW ?

Uiteraard is het strafste dat het nu een diesel is lol, zeker als je zegt dat er zo enorm weinig km's mee gereden gaan worden en jij vaak de eerste bent die een diesel afraadt omdat je anders de turbo's en injectoren om uw oren zult zien vliegen :D.

 

Dat het een BMW 7-reeks is, had ik niet zo snel verwacht (toch eerder een Benz S of weer dikke Lexus), maar achtte ik inderdaad niet onmogelijk (maar dan zag ik je eerder een 730/740/750i halen), maar de combinatie van BMW en diesel is toch op z'n minst opmerkelijk te noemen.

 

Zo raar zal mijn reactie toch niet zijn als je de eerste reactie boven mij alleen al bekijkt :)

 

 

Fyi: ik heb niks tegen die kar hé ;)

 

Mijn reactie was bedoeld naar je "ook nog eens", wat veronderstelde dat ik ook iets tegen BMW had. En dat is niet zo. Ik heb iets tegen autos, of eigenlijk tegen de kopers van autos die enkel een logo dragen en verder niets van de inhoud hebben. En ik krijg al zeker jeuk als ze ook nog eens komen aangeven dat er niks beters is.

 

En tja, die diesel, dan krijg ik misschien es minder tegenwind, hé ;)  Of is het nu weeral niet goed ? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reactie was bedoeld naar je "ook nog eens", wat veronderstelde dat ik ook iets tegen BMW had. En dat is niet zo. Ik heb iets tegen autos, of eigenlijk tegen de kopers van autos die enkel een logo dragen en verder niets van de inhoud hebben. En ik krijg al zeker jeuk als ze ook nog eens komen aangeven dat er niks beters is.

Soms trek ik wel eens ogen over je uitspraken, ze zijn dan ook zonder veel diplomatie (zondig daar ook al eens aan) of begrip naar anderen met momenten, maar kan daar persoonlijk absoluut mee leven. Ik neem u zoals je bent :)

 

Ik ga echter ook wel regelmatig akkoord met je stelling.  Eerlijk gezegd stoort dat me dikwijls ook wel in autoland maar ik hou dat (meestal)  voor mij.

 

Krijg ook de kriebels van die merk-logo kopers, in mijn geval, maakt net dat me een beetje opstandig tegenover BMW. Dat is het merk dat het meest zulke "volgelingen" heeft imo.

Logo kopers die alles wat niet BMW is afkraken of "hun" merk in het oneindige verdedigen, want er is maar 1 God.

 

Net daarom heeft dat bij jou en dus ook bij mij een beetje een omgekeerd effect. En dat heeft niets te maken met de kwaliteit, functie, doordachtheid van hun producten want daar zitten verdorie goed doordachte wagens tussen (evenals een paar gedrochten). Ik heb sowieso problemen met merkverheerlijking in het algemeen. Dat maakt me wat opstandig dan.

 

Heb zelf, bewust, ook een BMW gekocht omdat het de best choice was voor dat gebruik dus voor alle duidelijkheid: ik heb geen probleem met alle BMW rijders, integendeel maar een beetje objectiviteit van tijd tot tijd, of minder ooglap, kan geen kwaad.

 

Bij twijfel tussen twee wagens die ik aan mekaar gewaagd vind zal de BMW net door dat "imago" bij mij eerder afvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er niks van.

Swede zou nooit de slechtse 7 ooit ofzo kopen en al zeker niet met een diesel.

 

Uiteraard niet.

 

Ben toch eens benieuwd naar de IRL Swede B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez... nu hebben we al slechte BMW's. 

 

Blackfox, voor mijn eigen info, waarom is de E65 de slechtste BMW 7 ooit? (serieus)

 

Qua kwaliteit was de E32 niet echt betrouwbaar, en aan de E38 waren veel onderdelen nogal onder gedimensioneerd zodat ze wel vroegtijdig moesten vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez... nu hebben we al slechte BMW's.

Blackfox, voor mijn eigen info, waarom is de E65 de slechtste BMW 7 ooit? (serieus)

Qua kwaliteit was de E32 niet echt betrouwbaar, en aan de E38 waren veel onderdelen nogal onder gedimensioneerd zodat ze wel vroegtijdig moesten vervangen worden.

Heb je daar echt geen research over gedaan?

Hij heeft nochtans gelijk..

Heel veel problemen met electronica vooral..

Nuja ALS hij rijdt zal hij dat super doen :D

(dit is toch een fl hopelijk? :ph34r: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar echt geen research over gedaan?

Hij heeft nochtans gelijk..

Heel veel problemen met electronica vooral..

Nuja ALS hij rijdt zal hij dat super doen :D

(dit is toch een fl hopelijk? :ph34r: )

 

Is wel degelijk een facelift.

 

Probleem met de electronica schijn wel algemeen. Ongeveer elke wagen die je koopt en die van na 2001-2002 is, zit met van die vliegtuigtechnologie erin dat je er niet wijs uit geraakt.

 

Toen ik de handleiding van mijn Benz de eerste keer vastpakte, had ik echt veel zin om de auto terug te brengen :(

 

We zien wel.

 

Als dat ding brol blijkt te zijn, dan weet ik wie de schuld te geven en heb ik bewijs dat ik altijd gelijk had :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

na het lezen van de auto die de zweed zou kopen, heb ik mezelf een stalen paraplu gekocht mocht de hemel op ons hoofd vallen. :o

 

Nu veel plezier met de auto, een diesel is ideaal als je korte afstanden doet, en rond de kerktoren rondrijdt. En in het modaine oord waar je woont, is een diesel waarschijnlijk even exotisch als een lambo hier.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

na het lezen van de auto die de zweed zou kopen, heb ik mezelf een stalen paraplu gekocht mocht de hemel op ons hoofd vallen. :o

 

Nu veel plezier met de auto, een diesel is ideaal als je korte afstanden doet, en rond de kerktoren rondrijdt. En in het modaine oord waar je woont, is een diesel waarschijnlijk even exotisch als een lambo hier.

 

Klopt, dat was ook mijn logica. Ik heb geen geld voor een exclusieve auto of eentje die veel lawaai maakt, dus een diesel was het beste dat ik kon vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat was ook mijn logica. Ik heb geen geld voor een exclusieve auto of eentje die veel lawaai maakt, dus een diesel was het beste dat ik kon vinden.

 

weeral kosten aan je amg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

weeral kosten aan je amg?

 

Nee, lees er het topic even over na. Alles gratis gedaan ;)

 

 

't ligt er zo dik op gewoon :D

S600 it is!

 

Ze geloven mij hier precies niet :lol:

 

 

E65 730d facelift, nice! Moest het een LHD zijn nam ik hem over een paar jaar van je over.

 

Volgende, wagen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Skoda :party:

 

PS: wordt wel een beke trip. Was vergeten dat we langs Swindon moesten voor die onderdelen :oops:

Niks dat de skoda nie kan makker!

Veel gerief? Moet de koffer leeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid