Ga naar inhoud

Dashcam


GTX

Aanbevolen berichten

Ik hoorde ergens dat je je dashcam moet laten registreren omdat die anders bij ongeval geen enkele bewijswaarde zou hebben. Klopt dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf twijfelen :unsure:

Het word thans tijd om de knoop door te hakken en een dashcam in de Megane te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuttig is het zeker, ik het er een in de C4 gehad en wil nu terug eentje in de Megane plaatsen.

Ik twijfel tussen enkele modellen wat te kiezen.
De prijzen verschillen ook wel serieus, maar wil vooral ook een toestel dat toch wel meerdere jaren zal meegaan.

Momenteel twijfel ik tussen de:
* Mini 0906
* Qvia AR790 WD 2CH 16gb
* BlackVue DR750S-2CH 16gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Mini-0906 lijkt mij nog wel iets...oke het is niet top of the bill maar voor wat het,voor mij, moet dienen, volstaat deze.
Ga mij (nogmaals) hierin verdiepen...al talloze keren op het punt gestaan eentje te kopen, doch op het laatste nippertje steeds afgehaakt.  Voornamelijk Blackvue had mijn interesse maar het prijskaartje houdt mij ietswat tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Blackvue word ook altijd aangeprezen als het van het. Maar je hebt idd het prijskaartje.
De vraag is dan natuurlijk of die Blackvue die meerprijs ten opzichte van zijn concurrenten ook echt waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die grote dingen met dan meestal nog eens mega zuignap om tegen de ruit te bevestigen vind ik ook maar niks.

Geef mij maar een klein toestelletje dat bijna niet opvalt.
Maar ik wil ook zeker een dual dashcam en ook dat beperkt dan weer de keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb nu een aantal maanden de blackvue DR750S-2CH in de auto staan en hij doet goe zijn werk.

Alleen bij de warmte de afgelopen weken starte hij niet met filmen als het te warm was in het interieur, dan was ik al een tijdje aan het rijden wanneer de camera plots begint met filmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

best wel spijtig voor iets dat zoveel geld kost. iedere ingenieur weet dat een auto zowel zeer koud als zeer warm kan worden.

ik heb een blueskyseasea B1W. 50 euro op aliexpress. goed gekend, goed gedocumenteerd. zeer discreet en werkt zeer mooi. geen schermpje, via wifi kun je het configureren, de camera live bekijken voor de afstelling, en de videos kopieren. heeft een knop om de video van de laatste 1,3 of 5 minuten op te slaan in een aparte map

 

2018-06-23%2016.59.03.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vooral spijtig omdat de parkeerstand dan ook niet werkt natuurlijk.
Moest er dan op die moment iets gebeuren staat het dan ook niet op beeld.

De service van allcam vind ik dan weer heel wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contacteer de fabrikant eens. 
Bepaalde componenten zoals keramische condensatoren zijn zeer gevoelig aan hoge temperaturen.  Grafiek is temperatuur versus percentage van de capaciteit.

 

800px-MLCC-Cap-Temp-Klasse-2-Kurven-engl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de gegevens zou die werken tussen -20°C en +70°C.

Bij de hitte van de afgelopen weken zal het in dat toestel dat net tegen de ruit hangt in de volle zon en nog eens zwart is van kleur, wel boven die 70°C geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, dragonfly said:

@Soundstorm Heeft inderdaad geen batterij meer dus je had gelijk. Stroom weg = boel uit...

Is deze die ik heb: https://www.bol.com/nl/p/mini-0903-nanoq/9200000071491234/?country=BE

Valt dus gewoon uit ipv 'netjes uit te schakelen'. Maar maakt nu dus niks uit, want hangt permanent aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Soundstorm said:

Is deze die ik heb: https://www.bol.com/nl/p/mini-0903-nanoq/9200000071491234/?country=BE

Valt dus gewoon uit ipv 'netjes uit te schakelen'. Maar maakt nu dus niks uit, want hangt permanent aangesloten.

Dat is diene met die supercapacitor ipv een batterij zeker? Kan wel beter tegen de warmte.

 

Ik heb die gehad maar direct moeten terugsturen wegens kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Dat is diene met die supercapacitor ipv een batterij zeker? Kan wel beter tegen de warmte.

 

Ik heb die gehad maar direct moeten terugsturen wegens kapot.

Idd, maar doet dus niks, er kon zowel niks in gezeten kunnen hebben (condensator zit er wel in, heb gekeken 😛 ).

Had er 4 gekocht, 2 mogen terug sturen. Ze hebben wel allemaal bugs in hun firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid