Ga naar inhoud

Toekomst lichte vracht


DDke

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Tjeu said:

Gentbrugge hebben ze opgelapt omdat het grote masterplan nog steeds op tafel ligt, waarbij ze de E17 van voor Gentbrugge tot in De Pinte onder de grond willen steken. 

Wat gaat dat projectje moeten kosten en hoe lang gaat dat duren? :tct:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

"wegen" zijn ook zaken als fietsinfrastructuur. En daar is de laatste jaren wel wat geld naar gegaan en niet zonder resultaat.

Gentbrugge hebben ze opgelapt omdat het grote masterplan nog steeds op tafel ligt, waarbij ze de E17 van voor Gentbrugge tot in De Pinte onder de grond willen steken. 

Gent is, o ironie, de enige stad waar twee snelwegen zo dwars door lopen. Daarom dus dat ze die onder de grond willen steken. Met de meerwaarde creatie aan bouwgronden, kan je al een heel eind financieren, maar er zou ook groene ruimte komen en nog andere zaken. Is een heel mooie studie, maar er is nog geen overeenkomst om ze effectief uit te voeren.  

Geef het nog een jaar of 30. Zelfs met de fiets trouwens geen verschil gezien. Maar daar blijf ik wel mee rond de kerktoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, CAS zei:

Goh ja, weet niet of ik er mij mentaal op zou kunnen voorbereiden. Momenteel ben ik op dat vlak mogelijks wel iemand die gewoon altijd te weinig wil betalen. Langs de andere kant zie ik de stijging van taks op mijn Lada nog als acceptabel door de LV regeling voor de Titan. Al kan ik er daar eigenlijk ook niet bij hoe ze dat kunnen verantwoorden. 

awel ik heb het bij wijze van spreken al in een kous gestoken zodat het al "weg" is en het niet meer opvalt als ik moet betalen 🙂 

Heel veel geld, maar uiteindelijk zijn we nog altijd veel beter af dan in NL (daar kost dezelfde zomaar eventjes 165K).  Daar hou ik me aan recht 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, berengun zei:

awel ik heb het bij wijze van spreken al in een kous gestoken zodat het al "weg" is en het niet meer opvalt als ik moet betalen 🙂 

Heel veel geld, maar uiteindelijk zijn we nog altijd veel beter af dan in NL (daar kost dezelfde zomaar eventjes 165K).  Daar hou ik me aan recht 😬

Dat is daar idd nog erger. Wel mooiere banen 😛

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Want alle privepersonen die paarden hebben, hebben een pickup? Paardencamionetten zijn trouwens ook van veel zever vrijgesteld, dus die lobby heeft zijn werk al jaren geleden gedaan

Hell als ik kijk naar zeilers hebben die niet allemaal een pickup, veelal een mobilhome als ze kleinzeilerij doen of een dikke suv. 

Dan vergeet je ook even dat zo een paardencamionet niet voor niks is.

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Je hebt geen pickup nodig om een trailer met een paard in te trekken.

Ten andere, wat een rare uitleg is dat. Andere mensen hebben ook geen korting van de staat omdat ze een bepaalde hobby willen beoefenen.

Nee, ik deed het met de 940. Met een éénpaardsremorque perfect legaal (al was de O-plaat in de grijze zone). Maar met de tweepaardsremoque, mét twee paarden in toch ook niet meer zo legaal (rond de 2T). Die tank deed dat echter voortreffelijk, maar met de huidige gezinswagens zou ik het minder zien zitten. Het karakter van die motor vind je alleen nog in bestelwagens, pick-ups, ... en niet meer in de gewone wagens. Dus ergens word je wel in die richting verplicht.

Je hebt wel een punt dat als je die bepaalde hobby doet, je dat er maar moet bij nemen, en de staat zich daar niet hoeft aan aan te passen. Ik heb een paar keer zo een rijbewijs B paardending overwogen om te huren, daar is een hele markt voor, dus ik zie het niet als gemis voor de amateur paardrijder / paardensporter. De praktische kant hield me voor die weinige keren tegen, maar het was een perfect alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Oldtimer 4x4's genoeg die dat mogen trekken 😙

Daarvan wordt de taks vanaf 2023 ook 3x duurder dan nu. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Het is al "eerlijker" geworden dan vroeger. Nu betaal je vooral in functie van uitstoot. Vroeger was het puur op vermogen of cc's.

In Wallonië is het trouwens nog altijd voor een stuk op vermogen of cc. 2500 BIV voor een Mazda MX5 met 184pk :fp:

 

Mijn 330e was ook 2500 biv 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Krikkie zei:

Oldtimer 4x4's genoeg die dat mogen trekken 😙

Ik vond dat ik dat mocht doen, met m'n O-plaat. Maar heel wat betweters (en dan vooral op manèges) dan weer niet: "mee een ooo-ploate meugde giejn remoorkn trekn".

De discussie niet waard, het was puur ontspanning en vrije tijd dus het mocht. Maar ik was toch altijd op m'n hoede voor een of andere agent die ook zo dacht. Ik heb wel de indruk dat op zondag al wat een paard trekt wat gerust gelaten wordt, voor zo ver het van ver er wat op trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Is de VW uitvoering niet goedkoper wegens minder bekend?

???

In 1980 kende ik alleen maar de VW Pickup op basis van de Golf I. Hiervan heeft toch nooit een VW-variant bestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Is de VW uitvoering niet goedkoper wegens minder bekend?

 

8 minuten geleden, Bompa zei:

???

In 1980 kende ik alleen maar de VW Pickup op basis van de Golf I. Hiervan heeft toch nooit een VW-variant bestaan?

VW Taro?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, walter zei:

 

VW Taro?

 

11 uren geleden, Tjeu zei:

Correct 

Is een andere generatie.

Van deze Hilux is nooit een VW-variant gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maareeuh wel wat werk aan…

 

I found this offer on AutoScout24.

https://www.autoscout24.com/offers/toyota-hilux-diesel-red-55b563b2-2c5a-4684-90b5-163a608f9fac?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Final price: € 4,000.-
Mileage: 160,000 km
First registration: 08/1989

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid