Jerain 2.474 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Die heeft 2 jaar geleden meegedaan met de Carrera Cup in het voorprogramma van de 24h Nordschleife. Ik denk wel dat em weet hoe dat moet Weet ik, maar ik bedoel eigenlijk dat je onderstuur in een GT3 altijd een beetje zelf creëert. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Zoals gezegd, te weinig relevante ervaring om me er verder in detail uit te spreken. Een andere vraag, gesteld dat zijn verhaal over onderstuur tegenstrijdig/fout/irrelevant is, als een auto perfect was, hoe kan die dan nog verbeteren? Stel dat de 997 GT3 goed reed, wist je dan al hoe de 991 GT3 beter kon? Is je antwoord dan: ja, verschillende punten, maar onderstuur is er geen van? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Het kan altijd beter: - meer grip in de bocht - meer tractie bij accelereren - sneller stoppen - sneller schakelen - meer vermogen Dat zijn punten die bij elke sportwagen altijd beter kunnen als je verder ontwikkelt. Daar is principe geen eindpunt. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Het kan altijd beter: - meer grip in de bocht - meer tractie bij accelereren - sneller stoppen - sneller schakelen - meer vermogen Dat zijn punten die bij elke sportwagen altijd beter kunnen als je verder ontwikkelt. Daar is principe geen eindpunt. Zijn dat dan geen voorbeelden? Waar je -in hindsight- zegt: sinds PDK, eigenlijk was die Tiptronic supertraag, terwijl je dat op het moment zelf niet doorhad, of wel vond meevallen? Eigenlijk remt een 'oude' Porsche voor geen meter, terwijl men dat toen eigenlijk zeer goed vond? Is dat geen evolutie? Je herkent het mindere pas wanneer je de volgende stap ziet? De oude wordt pas redundant wanneer de opvolger verschijnt? (idem genetica) Waarschijnlijk vond Harris de 997 Gt3 ook niet ondersturend, omdat hij zich niet kon inbeelden wat beter kon voelen. (nu dus die meesturende achteras) 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Ik volg ICM wel in grote lijnen, maar toch moet je kritische punten ook durven vermelden al is dat niet makkelijk met een roadtest only, zeker met een GT3. Ik ben niet tegen vooruitgang, dus begrijp het allemaal wel wat, maar wat ik vaststel is dat deze auto op het eerste zicht wel een "wauw kijk wat hij kan gevoel" geeft maar voor het puur rijdersplezier kan ik me inbeelden dat dit iets te veel playstation is en te weinig betrokkenheid van de bestuurder vraagt. Maar dan komen we bij wat hij juist analyseert: voor elke bestuurder die zo denkt zijn er drie anderen die dat juist goed vinden en net daarom wel die auto kopen. Ik verwacht ze alvast niet veel te zien op Belgische nummerplaat, tot mijn spijt. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Wat een zever hier ... Ik wil er een! hard !!! En al wie zegt dat hij dat niet wil is een leugenaar of hoort niet thuis op dit forum. PUNT Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Zijn dat dan geen voorbeelden? Waar je -in hindsight- zegt: sinds PDK, eigenlijk was die Tiptronic supertraag, terwijl je dat op het moment zelf niet doorhad, of wel vond meevallen? Eigenlijk remt een 'oude' Porsche voor geen meter, terwijl men dat toen eigenlijk zeer goed vond? Is dat geen evolutie? Je herkent het mindere pas wanneer je de volgende stap ziet? De oude wordt pas redundant wanneer de opvolger verschijnt? (idem genetica) Waarschijnlijk vond Harris de 997 Gt3 ook niet ondersturend, omdat hij zich niet kon inbeelden wat beter kon voelen. (nu dus die meesturende achteras) Beseffen dat tiptronic supertraag was/is daarvoor heb je geen pdk nodig Die meesturende achteras maakt er een kleinere/grotere auto van in functie van het tempo. Kan me voorstellen dat dat iets is wat je wel en niet voelt tegelijk. Ttz als je het voelt werken is het systeem mislukt. Maar weerom, ik heb geen problemen met gebruik van termen zoals "meer" en "minder". Waar het mij om gaat is dat je niet eerst kan zeggen "geen" en daarna "minder". Minder dan nul is nog steeds nul namelijk. Trouwens, je kan elke auto laten ondersturen als je wil. In theorie kan het niet dat een auto nooit onderstuurt. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Ik ben niet tegen vooruitgang, dus begrijp het allemaal wel wat, maar wat ik vaststel is dat deze auto op het eerste zicht wel een "wauw kijk wat hij kan gevoel" geeft maar voor het puur rijdersplezier kan ik me inbeelden dat dit iets te veel playstation is en te weinig betrokkenheid van de bestuurder vraagt. Dat is bullshit imo. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Dat geluid... WTF. Wat een briljant stukje automobiel. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Zo onwaarschijnlijk knap in 't zilver met die donkere velgen. Voor de look alleen al zou ik 'm veel liever willen dan een 'gewone' 991. Pfff, dromen... Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Hier mag PJH wel komen zagen over het ontbreken van een handbak. Ergens is dat toch zo jammer.. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Hopelijk brengen ze 'm ook als cabrio. 8) Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Ik ben niet tegen vooruitgang, dus begrijp het allemaal wel wat, maar wat ik vaststel is dat deze auto op het eerste zicht wel een "wauw kijk wat hij kan gevoel" geeft maar voor het puur rijdersplezier kan ik me inbeelden dat dit iets te veel playstation is en te weinig betrokkenheid van de bestuurder vraagt. Dat is bullshit imo. Leg uit . Sneller en beter is niet meer betrokkenheid. Maar ik besef dat voor iedereen die grens anders ligt . Telkens ik met zo een flippers op circuit reed miste ik gewoon het handgeschakelde. Maar als ik morgen ga racen om te winnen wil ik wel de flippers. Ik maak dan ook een verschil tussen genieten van een wagen en racen om te winnen . Hoewel als ik morgen moet aantreden in een race met allemaal handgeschakelde bakken zou ik dat liever doen dan een "flipper" race. Als jij dat bullshit vind ok, maar ik omschrijf hoe ik het aanvoel. 3 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 12 juni 2013 Geplaatst: 12 juni 2013 Hopelijk brengen ze 'm ook als cabrio. 8) :rofl: waarschijnlijk vinden ze daar nog het publiek voor ook! Quote
Matteus 510 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 welke kuipzetel zit er trouwens in aan de chauffeurskant? En wat is dat vakje achteraan de middentunnel? Is gewoon een nutteloos bakje dat recht uit de 991 carrera komt. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Leg uit . Sneller en beter is niet meer betrokkenheid. Maar ik besef dat voor iedereen die grens anders ligt . Telkens ik met zo een flippers op circuit reed miste ik gewoon het handgeschakelde. Yeah right. Tot ge met diene sequentiële bak van de Exige Cup aan het vlammen waart Toen miste ge ook niet de manuele. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Yeah right. Tot ge met diene sequentiële bak van de Exige Cup aan het vlammen waart Toen miste ge ook niet de manuele. Ik denk dat je nog altijd niet snapt wat ik bedoel. Om op straat te rijden of voor het plezier heb ik dat absoluut niet nodig, tis zelfs saai (zie AMG en Panamera). Maar geef me die karren met een manueel en ik amuseer me. Circuit rijden en snelle rondes is iets anders........ maar dan nog weet ik handgeschakeld zeker te appreciëren. Moeilijk om te snappen dat ik een onderscheid maak in mijn voorkeur naargelang het gebruik? Ik ben niet tegen flippers op zich dus maar zie het niet als een extra plezier (eerder minder) maar wel als iets dat de wagen efficiënter en makkelijker maakt. Wat is volgens jou het "plezier" van flippers als we dus die efficiëntie (en ook "gemakkelijkheidsfactor") even weglaten? Ik zie de extra fun niet. Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Ik heb eens van mijn werkgever de kans gehad om 3 dgen met een audi S3 rond te rijden voor mijn woon-werkverkeer. Zo'n DSG/PDK's zijn gewoon zo efficient dat de helft van de senatie en 'involvement' weg zijn. Ik bleef me maar afvragen wat zo'n auto zou zijn met handbak. Nu, voor de rest bleef het wel een saaie auto hoor Ik denk dat ik enkel zo'n bak zo bestellen in een diesel bulkend van het koppel. Genre: A6 3.0 tdi. Ik vind het jammer dat ze zo'n bak in GT3 gestoken. Die PDK is rapper op circuit, maar ik denk dat het merendeel van de kopers nog altijd meer op de openbare weg rijdt, en daar rijd ik ook liever met handbak in mijn weekendauto. Voor de rest zijn er weinig woorden voor deze auto Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 :rofl: waarschijnlijk vinden ze daar nog het publiek voor ook! Waarschijnlijk. If i had the money... Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Ik denk dat je nog altijd niet snapt wat ik bedoel. Om op straat te rijden of voor het plezier heb ik dat absoluut niet nodig, tis zelfs saai (zie AMG en Panamera). Maar geef me die karren met een manueel en ik amuseer me. Circuit rijden en snelle rondes is iets anders........ maar dan nog weet ik handgeschakeld zeker te appreciëren. Moeilijk om te snappen dat ik een onderscheid maak in mijn voorkeur naargelang het gebruik? Ik ben niet tegen flippers op zich dus maar zie het niet als een extra plezier (eerder minder) maar wel als iets dat de wagen efficiënter en makkelijker maakt. Wat is volgens jou het "plezier" van flippers als we dus die efficiëntie (en ook "gemakkelijkheidsfactor") even weglaten? Ik zie de extra fun niet. Ik ben van dezelfde mening. Handgeschakeld is gewoon veel meer betrokkenheid. Voor mijn dagdagelijkse kilometers verkies ik een automaat, maar voor in de vrije tijd, en voor trackdays, roer ik toch liever zelf in de soep. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 roer ik toch liever zelf in de soep. Soep met balletjes hoop ik dan toch Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 roer ik toch liever zelf in de soep. Soep met balletjes hoop ik dan toch Mosselsoep in uw geval Quote
toere 17.054 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Mosselsoep in uw geval Mmmm en het is bijna weekend Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Ik ben van dezelfde mening. Handgeschakeld is gewoon veel meer betrokkenheid. Voor mijn dagdagelijkse kilometers verkies ik een automaat, maar voor in de vrije tijd, en voor trackdays, roer ik toch liever zelf in de soep. Maar dan wel met automatisch tussengas 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.