Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Ik vraag het niet...

 

Geezer stelt zicht de vraag en ik zet 'gewicht???' met de bedoeling dat hij daar misschien eens kan aan denken...

 

MiereNneuker!

nvm

 

u are rite

Link naar reactie
Delen op andere sites

- van die zotten die liever met minder naft rondcrossen omwille van het gewicht (niet lachen, ik ken er zo), en toch nooit 90 liter tanken.

Hoeveel wegen zij zelf? 

 

Zou grappig zijn wanneer je 120kg weegt en je daar druk om zou maken dat je per se een kleinere tank wilt om gewicht te besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel,

 

Wat was het verschil in je rondetijden of BTG tijden als je eerst naar het toilet ging voor je rond of niet?

 

Merkte je verschil in tijden voor of na het eten van je pizza?

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand via welke Porschedealer je in UK kan importeren, ik had begrepen dat Porsche dit niet meer ging doen.

 

Tonbridge, tenzij nu stopgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel,

 

Wat was het verschil in je rondetijden of BTG tijden als je eerst naar het toilet ging voor je rond of niet?

 

Merkte je verschil in tijden voor of na het eten van je pizza?

 

mvg

als ik dringend moet kakken rijd ik net sneller

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat wanneer je dringend naar de wc moet dat je geduldiger bent, dus misschien had het een positief effect op fuel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een bijna lege tank of volle tank scheelt easy 1.5 tot 2 sec op Spa, dat staat vast. Een passagier heeft minder invloed (ondanks meer gewicht) dan de volle of bijna lege tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een bijna lege tank of volle tank scheelt easy 1.5 tot 2 sec op Spa, dat staat vast.

 

 

Bij mij niet, maar ik had dan ook nog meer marge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een bijna lege tank of volle tank scheelt easy 1.5 tot 2 sec op Spa, dat staat vast. Een passagier heeft minder invloed (ondanks meer gewicht) dan de volle of bijna lege tank.

 

Hoe verklaar je zoiets? Gewicht extra is toch gewicht extra? 't Is niet dat je in het ene geval een toren van 2m op je kar's dak hebt staan met daarop een platform met 100kg, en in het ander geval een schijf graniet van 100kg onder je kar hangen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verklaar je zoiets? Gewicht extra is toch gewicht extra? 't Is niet dat je in het ene geval een toren van 2m op je kar's dak hebt staan met daarop een platform met 100kg, en in het ander geval een schijf graniet van 100kg onder je kar hangen hebt.

 

De plaats, en dat passagiersgewicht extra beweegt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaats, en dat passagiersgewicht extra beweegt ook niet.

 

Zoiets zou ik aan den lijve willen ondervinden.

Je zou denken dat als de tank vol is, er ook niet veel kan bewogen worden binnenin de tank...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal je aan Jokke moeten vragen, ik ondervind dat persoonlijk allemaal zo hard niet, maar mijn besttijd op semi ligt dan ook 3 seconden boven zijn besttijd op Francorchamps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets zou ik aan den lijve willen ondervinden.

Je zou denken dat als de tank vol is, er ook niet veel kan bewogen worden binnenin de tank...?

Sta:

Zowel MichM3 (die ken je zeker), ikzelf en nog een paar anderen (Flow, Raven), normaal mannen die je allemaal kent, hebben dezelfde ervaringen. Wax-it zelve kan trouwens ook getuigen dat zijn gewicht me niet tegenhield een redelijke tijd neer te poten (op slicks).

 

De verklaring lijkt me vrij simpel. De benzine in je tank beweegt en gaat hangen of klutst alle richtingen uit, dat is dus niet echt een stabiel gewicht en werkt tegen (instabiel).......dus naast het gewicht op zich oefent het niet de juiste constante druk uit om nog een klein stukje voordeel te bieden. Is dus echt dood (in de zin van totaal nutteloos) meeneem gewicht.

 

Met Herr Wax-it aan boord, en nu ga je misschien zeggen enfin kan dat, kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat ik op nogal wat plaatsen beduidend meer grip had op het rechtervoorwiel en de rechterkant waardoor ik mijn bochtensnelheid echt wel kon optrekken en mijn tijden met of zonder passagier minimaal verschillen.

 

Toevallig zat diezelfde heer Wax-it aan boord bij een snel rondje op Ecuyers (waar je veel moet "optrekken") en daar was het zonder hem aan boord ook een seconde verschil. Een ding is zeker, eender waar ik rijd, mijn tijden verbeteren naarmate de tankinhoud zakt, en heel significant.

 

Waarom Joris dat niet voelt is me een raadsel. De enige verklaring die ik kan vinden is dat hij enorm metrisch rijdt.

Trouwens Joris, uw beste tijd op Spa, weet je nog hoe je tank toen stond?

 

 

 

Enfin heb er al genoeg rondjes gedraaid om, ook statistisch, zeker te zijn van wat ik zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom Joris dat niet voelt is me een raadsel. De enige verklaring die ik kan vinden is dat hij enorm metrisch rijdt.

Trouwens Joris, uw beste tijd op Spa, weet je nog hoe je tank toen stond?

 

 

Ik heb op verschillende ogenblikken rond dezelfde tijden gereden (met een paar 10'es  verschil). Zal altijd met de naftmeter op ongeveer halfweg geweest zijn (ik heb bijna nooit de naftmeter tot in reserve gereden op Spa, meestal ga ik tanken na 2-3 stints ofzo, met de meter nog op 1/4e). En dat met een 90 liter tank.

Op Ecuyers trouwens ook.

 

Maar ik ben er van overtuigd dat het een verschil zou moeten maken, het gaat per slot van rekening toch over grofweg geschat 50KG meer of minder meesleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel wegen zij zelf? 

 

Zou grappig zijn wanneer je 120kg weegt en je daar druk om zou maken dat je per se een kleinere tank wilt om gewicht te besparen.

Dat zijn de éérste die tegen een zachte meerprijs van 1.800 euro een 4 kg lichtere batterij bestellen. Of tegen een nog lichtere meerprijs van 4.000 euro vinken die dan de carbon voorvleugels aan op een GT2 RS. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid