Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Worden deze eigenlijk al geleverd? Daarstraks 99% zeker ene voorbij zien rijden in dat nieuwe blauw op Duitse platen. Kan blijkbaar ook 4S aerokit zijn? DIK!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

9000 rpm, heerlijk. Om de hoeveel km wil dat een onderhoud? Hopelijk wat meer dan die 6000 km die onze S2000 eigenaars aanhouden, of dat wordt snel duur :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Chris Harris toch ....

 

"het grote pluspunt is dat deze auto veel meer "planted" is op de voortrein. De vorige onderstuurde maar hebben ze hier volledig weggewerkt".

 

Ikke eens een Chris Harris review gaan zoeken van de 997.2 GT3. En wat zegt hij daar?

 

 

 

"het grote pluspunt is dat deze auto veel meer "planted" is op de voortrein. De vorige onderstuurde maar deze niet".

 

 

:mellow:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

welke kuipzetel zit er trouwens in aan de chauffeurskant? En wat is dat vakje achteraan de middentunnel?

 

Wist trouwens niet dat die velgen optioneel zijn? Dacht dat dat de standaard setup was.

 

Hele dikke kar wel. Die 9K rpm redline is te zot voor woorden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel me ook op. Nou is die RS 4.0 plots niet meer the God of motoring?

 

Niettemin: beestige kar. :inlove:  Allebei.

 

De zetel aan de bestuurderskant is duidelijk 'n andere. Niet te zien in de catalogus, alvast. En de velgen lijken me ook stock te zijn, ja. Toch in DE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch niet tegenstrijdig?

Je weet maar wat nog beter is tot je het ervaart?

Het interieur van een 996 is goed tot je dat van de 997 zag, dat van de 997...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel me ook op. Nou is die RS 4.0 plots niet meer the God of motoring?

 

 

 

Ik had het over de gewone GT3. Die die ik heb gehad dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmnee, nu stelt 'ie 't letterlijk als "de 997 heeft een probleem, 'ie stuurt niet in, veel onderstuur" ... terwijl je dat niét hoort (ook geen beetje) als je reviews van de GT3 3.8 en 4.0 bekijkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch niet tegenstrijdig? Je weet maar wat nog beter is tot je het ervaart? Het interieur van een 996 is goed tot je dat van de 997 zag, dat van de 997...

 

Zo simpel is het niet. Onderstuur heb je of heb je niet, of heb je een beetje, of veel. Als je in een review zegt dat er GEEN onderstuur is kan je niet spreken over MINDER onderstuur in de auto die je erna test. Vandaar dat ik die review terug ben gaan zoeken want ik kon mij geen specifieke klachten herinneren van zijn kant over de voortrein van de 997. 

 

Dat is wat anders dan wanneer we het over iets mode-gevoelig als een interieur of de lijn van de auto spreken.

 

 

Nuja, je kent het gezegde: als je een objectieve review van een bepaald model wilt lezen moet je wachten tot het nieuw model uitkomt en ze het vergelijken met het oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel is het niet. Onderstuur heb je of heb je niet, of heb je een beetje, of veel. Als je in een review zegt dat er GEEN onderstuur is kan je niet spreken over MINDER onderstuur in de auto die je erna test. Vandaar dat ik die review terug ben gaan zoeken want ik kon mij geen specifieke klachten herinneren van zijn kant over de voortrein van de 997. 

 

Dat is wat anders dan wanneer we het over iets mode-gevoelig als een interieur of de lijn van de auto spreken.

 

 

Nuja, je kent het gezegde: als je een objectieve review van een bepaald model wilt lezen moet je wachten tot het nieuw model uitkomt en ze het vergelijken met het oude.

vind jij dat je gt3 onderstuurde?

kan mij toch moeilijk inbeelden dat zo een auto daar echt last van heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te weinig ervaring om er diepgaand op te antwoorden, maar mijn idee was gewoon dat eens je ervaart hoe goed iets is, je pas beseft waar het vorige tekort schoot.

 

Mijn Audi A4 S-line reed zeer strak tot ik met m'n BMW E92 met M-ophanging reed. Ik vind die E92 super rijden, om dat ik me niet kan inbeelden wat beter kan. Theoretisch ben ik me er wel van bewust dat een Carrera die BMW zal doet verbleken. Idem GT3 tov Carrera. Idem 991 GT3 tov 977 GT3.

 

Makes sense? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel is het niet. Onderstuur heb je of heb je niet, of heb je een beetje, of veel. Als je in een review zegt dat er GEEN onderstuur is kan je niet spreken over MINDER onderstuur in de auto die je erna test. Vandaar dat ik die review terug ben gaan zoeken want ik kon mij geen specifieke klachten herinneren van zijn kant over de voortrein van de 997.

Dat is wat anders dan wanneer we het over iets mode-gevoelig als een interieur of de lijn van de auto spreken.

Nuja, je kent het gezegde: als je een objectieve review van een bepaald model wilt lezen moet je wachten tot het nieuw model uitkomt en ze het vergelijken met het oude.

vind jij dat je gt3 onderstuurde?

kan mij toch moeilijk inbeelden dat zo een auto daar echt last van heeft

Nooit geen last van onderstuur gehad in het droge wel heel snel overstuur . In het nat giga veel onderstuur . De setting en uitlijning van je auto is dus (bijna alles). De 997 kan je echt naar je hand zetten in die mate dat op het laatst in ons groepje elke auto echt totaal verschillend stuurde. Los daarvan kan ik die bredere vooras zeker begrijpen de auto zal beter insturen en meer grip vooraan hebben. Dat systeem achteraan ziet er geniaal goed uit!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Te weinig ervaring om er diepgaand op te antwoorden, maar mijn idee was gewoon dat eens je ervaart hoe goed iets is, je pas beseft waar het vorige tekort schoot.

 

Mijn Audi A4 S-line reed zeer strak tot ik met m'n BMW E92 met M-ophanging reed. Ik vind die E92 super rijden, om dat ik me niet kan inbeelden wat beter kan. Theoretisch ben ik me er wel van bewust dat een Carrera die BMW zal doet verbleken. Idem GT3 tov Carrera. Idem 991 GT3 tov 977 GT3.

 

Makes sense? 

Ik zou me dringend een 991 kopen om je theorie te staven.  Mijn twee frank hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te weinig ervaring om er diepgaand op te antwoorden, maar mijn idee was gewoon dat eens je ervaart hoe goed iets is, je pas beseft waar het vorige tekort schoot.

 

Mijn Audi A4 S-line reed zeer strak tot ik met m'n BMW E92 met M-ophanging reed. Ik vind die E92 super rijden, om dat ik me niet kan inbeelden wat beter kan. Theoretisch ben ik me er wel van bewust dat een Carrera die BMW zal doet verbleken. Idem GT3 tov Carrera. Idem 991 GT3 tov 977 GT3.

 

Makes sense? 

 

Maar het is toch simpel:

 

"wauw, deze auto heeft geen onderstuur, de vorige wel"

 

*nieuw model komt uit*

 

 

"wauw, deze auto heeft geen onderstuur, de vorige wel"

 

 

Zoek de fout ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 997.2 GT3 had echt geen onderstuur op de baan. Op circuit soms wel maar dat ligt dan aan jezelf, een GT3 vraagt een speciale manier van insturen. Harris zou dat moeten weten. Een 911 is zowiezo wel gevoeliger aan insturen op een oneffen wegdek, er ligt geen motor op de insturende wielen. Nevertheless, die 991 moet een monster zijn, hoewel ik het nog altijd niet snap dat het nu zo moeilijk of kostelijk is voor Porsche om 'm in een overgangsjaar met PDK toch nog met handbak aan te bieden en te bekijken hoeveel van elk er verkocht gaan worden. Spijtig genoeg denk ik dat deze 991 zeer weinig in België te zien gaat zijn. Ik zou precies voorlopig toch nog mijn geld geven aan de RS 4.0. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me dringend een 991 kopen om je theorie te staven.  Mijn twee frank hé.

 

Dat ook ja.

 

FYI een goed gereden 991 haalt normaal 997 GT3 tempo. Ga ervoor zou ik zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harris zou dat moeten weten.

 

Die heeft 2 jaar geleden meegedaan met de Carrera Cup in het voorprogramma van de 24h Nordschleife. Ik denk wel dat em weet hoe dat moet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid