Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Sta:

Zowel MichM3 (die ken je zeker), ikzelf en nog een paar anderen (Flow, Raven), normaal mannen die je allemaal kent, hebben dezelfde ervaringen. Wax-it zelve kan trouwens ook getuigen dat zijn gewicht me niet tegenhield een redelijke tijd neer te poten (op slicks).

 

De verklaring lijkt me vrij simpel. De benzine in je tank beweegt en gaat hangen of klutst alle richtingen uit, dat is dus niet echt een stabiel gewicht en werkt tegen (instabiel).......dus naast het gewicht op zich oefent het niet de juiste constante druk uit om nog een klein stukje voordeel te bieden. Is dus echt dood (in de zin van totaal nutteloos) meeneem gewicht.

 

Met Herr Wax-it aan boord, en nu ga je misschien zeggen enfin kan dat, kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat ik op nogal wat plaatsen beduidend meer grip had op het rechtervoorwiel en de rechterkant waardoor ik mijn bochtensnelheid echt wel kon optrekken en mijn tijden met of zonder passagier minimaal verschillen.

 

Toevallig zat diezelfde heer Wax-it aan boord bij een snel rondje op Ecuyers (waar je veel moet "optrekken") en daar was het zonder hem aan boord ook een seconde verschil. Een ding is zeker, eender waar ik rijd, mijn tijden verbeteren naarmate de tankinhoud zakt, en heel significant.

 

Waarom Joris dat niet voelt is me een raadsel. De enige verklaring die ik kan vinden is dat hij enorm metrisch rijdt.

Trouwens Joris, uw beste tijd op Spa, weet je nog hoe je tank toen stond?

 

 

 

Enfin heb er al genoeg rondjes gedraaid om, ook statistisch, zeker te zijn van wat ik zeg.

 

Merci voor de uitgebreide uitleg Jokke.

Als er een paar zijn die weten waarover ze spreken dan zullen het o.a jij, Mich, Fuel e.d zijn. Uiteindelijk hebben jullie al aardig wat km's afgemaald op circuit.

Alleen blijf ik het niet logisch vinden dat je met of zonder een passagier geen tijden klokt die recht evenredig zijn aan hetzelfde gewicht in naft extra of minder.

Vergis ik me of bevindt de naftbak zich niet vooraan? Dan zou je denken dat als Bert voor wat extra grip rechts vooraan zorgt, dat je dat ook zo hebben als je tank vol/halfvol zou zijn, en het verlies in tijden door het extra gewicht van de naft zou kunnen compenseren, net zoals Bert dat doet met zijn gewicht dat voor de extra grip zorgt, ondanks het extra gewicht.

Maar wie ben ik om dat tegen te spreken als het effectief zo is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

tool op de MP3-stick en de Bose op max, genoeg emotie in de sound dan, en zo hoor je de stofzuiger ook ni meer :D

 

 

 

Ik kan je zeggen dat het geluid van de stofzuiger in die auto het emotioneel gevoel alleen maar aanwakkert.  

Wat een sound, wat een gevoel.  Je hoort als het ware het koppel. :D   Magnifiek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je zeggen dat het geluid van de stofzuiger in die auto het emotioneel gevoel alleen maar aanwakkert.  

Wat een sound, wat een gevoel.  Je hoort als het ware het koppel. :D   Magnifiek. 

(ik geloof je graag, ik denk er ook zo over, maar ik kon dat in die discussie even niet toegeven :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al dat gezaag hier over een handbak.

Als je een handbak wilt, koop je gewoon geen 2014 GT3.

Dan koop je gewoon iets anders.

 

 

 

Heb eens gehoord dat een 1999 996 Carrera het ultieme handbak-gevoel levert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de uitgebreide uitleg Jokke.

Als er een paar zijn die weten waarover ze spreken dan zullen het o.a jij, Mich, Fuel e.d zijn. Uiteindelijk hebben jullie al aardig wat km's afgemaald op circuit.

Alleen blijf ik het niet logisch vinden dat je met of zonder een passagier geen tijden klokt die recht evenredig zijn aan hetzelfde gewicht in naft extra of minder.

Vergis ik me of bevindt de naftbak zich niet vooraan? Dan zou je denken dat als Bert voor wat extra grip rechts vooraan zorgt, dat je dat ook zo hebben als je tank vol/halfvol zou zijn, en het verlies in tijden door het extra gewicht van de naft zou kunnen compenseren, net zoals Bert dat doet met zijn gewicht dat voor de extra grip zorgt, ondanks het extra gewicht.

Maar wie ben ik om dat tegen te spreken als het effectief zo is. :D

De fuel tank ligt (bij mij weten) vooraan maar centraal, waarbij de benzine nooit echt "stil" zit. Dus geen extra druk (grip) op de rechter wielen. (verschil met of zonder Bert in den Bruxelles is echt voelbaar !).

 

Dat in combinatie met het zwaartepunt van die benzinetank die ook lager ligt (het effect van 1kg winst op het chassis is gelijk aan 2kg koetswerk) zou een groot stuk moeten verklaren. Ik denk dat de benzine geen stabiele extra druk legt op de rechterzijde wat de passagier wel doet.

 

Beetje cru gesteld heeft 1 liter (stel dat mijn theorie min of meer juist is) minder het effect van 2kg passagier of koetswerk minder.

 

Ik denk dat je dat min of meer in die richting moet zoeken? Zeker weet ik dat allemaal niet, het enige wat zeker is, is het verschil in tijd......:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie al de RS versie voor mijn ogen, lichter koetswerk,  carbon wing, wat meer paarden, breder spoor.......man man man wat moet dat geven.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie al de RS versie voor mijn ogen, lichter koetswerk,  carbon wing, wat meer paarden, breder spoor.......man man man wat moet dat geven.........

 

dunno...

40K meer basisprijs? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

I don't care, tis geen spek voor mijnen bek meer dus dan doen we maar op hé. Realiteitszin overboord..... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

verschil met of zonder Bert in den Bruxelles is echt voelbaar !

 

Ideaal gezien stapt Bert in voor de bocht en na de bocht er weer uit hééé...

 

Dan kan hij tegen dat jij rond bent terug klaarstaan :D

 

Pas op, want na een ronde of 30 gaat het voordeel beginnen verminderen :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid