Porker 8.618 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 http://www.autoblog.nl/nieuws/ruf-rt35s-991-natuurlijk-gewoon-7v-handgeschakeld-57566 Wat een achterlijk geschreven artikel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Wat een achterlijk geschreven artikel. Welkom op autoblog.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Bah. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Glenn-N 8.258 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Valt nog mee imho, maar no way dat ik dat zou aanvinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.694 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 CS Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Apart voorgesteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.465 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Sta:Zowel MichM3 (die ken je zeker), ikzelf en nog een paar anderen (Flow, Raven), normaal mannen die je allemaal kent, hebben dezelfde ervaringen. Wax-it zelve kan trouwens ook getuigen dat zijn gewicht me niet tegenhield een redelijke tijd neer te poten (op slicks). De verklaring lijkt me vrij simpel. De benzine in je tank beweegt en gaat hangen of klutst alle richtingen uit, dat is dus niet echt een stabiel gewicht en werkt tegen (instabiel).......dus naast het gewicht op zich oefent het niet de juiste constante druk uit om nog een klein stukje voordeel te bieden. Is dus echt dood (in de zin van totaal nutteloos) meeneem gewicht. Met Herr Wax-it aan boord, en nu ga je misschien zeggen enfin kan dat, kan ik je met 100% zekerheid zeggen dat ik op nogal wat plaatsen beduidend meer grip had op het rechtervoorwiel en de rechterkant waardoor ik mijn bochtensnelheid echt wel kon optrekken en mijn tijden met of zonder passagier minimaal verschillen. Toevallig zat diezelfde heer Wax-it aan boord bij een snel rondje op Ecuyers (waar je veel moet "optrekken") en daar was het zonder hem aan boord ook een seconde verschil. Een ding is zeker, eender waar ik rijd, mijn tijden verbeteren naarmate de tankinhoud zakt, en heel significant. Waarom Joris dat niet voelt is me een raadsel. De enige verklaring die ik kan vinden is dat hij enorm metrisch rijdt. Trouwens Joris, uw beste tijd op Spa, weet je nog hoe je tank toen stond? Enfin heb er al genoeg rondjes gedraaid om, ook statistisch, zeker te zijn van wat ik zeg. Merci voor de uitgebreide uitleg Jokke. Als er een paar zijn die weten waarover ze spreken dan zullen het o.a jij, Mich, Fuel e.d zijn. Uiteindelijk hebben jullie al aardig wat km's afgemaald op circuit. Alleen blijf ik het niet logisch vinden dat je met of zonder een passagier geen tijden klokt die recht evenredig zijn aan hetzelfde gewicht in naft extra of minder. Vergis ik me of bevindt de naftbak zich niet vooraan? Dan zou je denken dat als Bert voor wat extra grip rechts vooraan zorgt, dat je dat ook zo hebben als je tank vol/halfvol zou zijn, en het verlies in tijden door het extra gewicht van de naft zou kunnen compenseren, net zoals Bert dat doet met zijn gewicht dat voor de extra grip zorgt, ondanks het extra gewicht. Maar wie ben ik om dat tegen te spreken als het effectief zo is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 tool op de MP3-stick en de Bose op max, genoeg emotie in de sound dan, en zo hoor je de stofzuiger ook ni meer Ik kan je zeggen dat het geluid van de stofzuiger in die auto het emotioneel gevoel alleen maar aanwakkert. Wat een sound, wat een gevoel. Je hoort als het ware het koppel. Magnifiek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Jama Porsche doet er toch alles aan om de CO2 uitstoot zo laag mogelijk te krijgen? Nice one. Bron? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.135 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Nice one. Bron? Intelligent Performance hééé! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.162 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Ik kan je zeggen dat het geluid van de stofzuiger in die auto het emotioneel gevoel alleen maar aanwakkert. Wat een sound, wat een gevoel. Je hoort als het ware het koppel. Magnifiek. (ik geloof je graag, ik denk er ook zo over, maar ik kon dat in die discussie even niet toegeven ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Al dat gezaag hier over een handbak.Als je een handbak wilt, koop je gewoon geen 2014 GT3. Dan koop je gewoon iets anders. Heb eens gehoord dat een 1999 996 Carrera het ultieme handbak-gevoel levert! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Intelligent Performance hééé! Intelli watte? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.135 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Dunno, staat in een of ander marketingdocument waar ze het personeel mee brainwashen geloof ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Merci voor de uitgebreide uitleg Jokke.Als er een paar zijn die weten waarover ze spreken dan zullen het o.a jij, Mich, Fuel e.d zijn. Uiteindelijk hebben jullie al aardig wat km's afgemaald op circuit. Alleen blijf ik het niet logisch vinden dat je met of zonder een passagier geen tijden klokt die recht evenredig zijn aan hetzelfde gewicht in naft extra of minder. Vergis ik me of bevindt de naftbak zich niet vooraan? Dan zou je denken dat als Bert voor wat extra grip rechts vooraan zorgt, dat je dat ook zo hebben als je tank vol/halfvol zou zijn, en het verlies in tijden door het extra gewicht van de naft zou kunnen compenseren, net zoals Bert dat doet met zijn gewicht dat voor de extra grip zorgt, ondanks het extra gewicht. Maar wie ben ik om dat tegen te spreken als het effectief zo is. De fuel tank ligt (bij mij weten) vooraan maar centraal, waarbij de benzine nooit echt "stil" zit. Dus geen extra druk (grip) op de rechter wielen. (verschil met of zonder Bert in den Bruxelles is echt voelbaar !). Dat in combinatie met het zwaartepunt van die benzinetank die ook lager ligt (het effect van 1kg winst op het chassis is gelijk aan 2kg koetswerk) zou een groot stuk moeten verklaren. Ik denk dat de benzine geen stabiele extra druk legt op de rechterzijde wat de passagier wel doet. Beetje cru gesteld heeft 1 liter (stel dat mijn theorie min of meer juist is) minder het effect van 2kg passagier of koetswerk minder. Ik denk dat je dat min of meer in die richting moet zoeken? Zeker weet ik dat allemaal niet, het enige wat zeker is, is het verschil in tijd...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 6 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Ik zie al de RS versie voor mijn ogen, lichter koetswerk, carbon wing, wat meer paarden, breder spoor.......man man man wat moet dat geven......... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.135 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Ik zie al de RS versie voor mijn ogen, lichter koetswerk, carbon wing, wat meer paarden, breder spoor.......man man man wat moet dat geven......... dunno... 40K meer basisprijs? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 I don't care, tis geen spek voor mijnen bek meer dus dan doen we maar op hé. Realiteitszin overboord..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.996 Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 verschil met of zonder Bert in den Bruxelles is echt voelbaar ! Ideaal gezien stapt Bert in voor de bocht en na de bocht er weer uit hééé... Dan kan hij tegen dat jij rond bent terug klaarstaan Pas op, want na een ronde of 30 gaat het voordeel beginnen verminderen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.855 Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Bah. Op een GT3 zou ik dit wel overwegen edit, zo bijvoorbeeld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 10 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.926 Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Die 3D configurator werkt hier niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2013 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.