Avantus 8.146 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Boxster/Cayman de veel betere keuze? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Als Porsche de VAG way gebruikt, dan worden alle presse en messe wagens enkel intern gebruikt en daarna verschrot. Ik ben 100% dat de motoren verkocht worden Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Is het niet zo dat je in de naverkoop enkel de ergste gevallen tegenkomt en dat een vertekend beeld geeft? énkel de ergste gevallen? Elke auto die wij verkopen en die op onderhoud komt zien wij toch? Of het nu over een auto gaat met veel problemen, of eentje zonder problemen... Het is nu niet dat wij 3000 karren op een jaar verkopen, dus (voorlopig nog, althans) (her)kennen wij de meeste van onze klanten en verkochte auto's op't zicht. Is daarom iets gemakkelijker om een algemeen beeld te vormen denk ik. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Porsche gaat imo de laatste jaren zwaar de mist in met de betrouwbaarheid en long-term kwaliteit van hun producten. Panamera: véél te vroeg op de markt gekomen. 1ste productiejaar-karren waren nachtmerries. Wij hebben meerdere klanten waarvan hun kar in de eerste 4 levensjaren al +30k aan herstellingen heeft gekost... 997 pré-fl: Baggerblokken die zonder reden in de soep durven draaien. Een hele hoop brolproblemen voor 100.000km, die je bij een andere auto pas ziet bij +300.000... En de nieuwste trend: PASM dempers breken af door roest waar de piston door de topmount gaat: levensgevaarlijk. 991: wanneer nieuw: 'wauw-gevoel'. Enkele van die kisten lopen met 50k km en meer: brol. Rammelen, kapotte schokdempers, deurpanelen zijn niet dreunvrij te krijgen... Om nog maar te zwijgen over de belachelijke terugroepacties die er op die bakken geweest zijn (herkitten van de carosserie (waterinloop) bijv.). 991 GT3: motorproblemen van bij het begin (en dan heb ik het niet over die drijfstangbouten)... Mijn ogen zijn iig opengegaan sinds ik daar werk. Schone schijn, blinkende façade, perfect marketing, prachtig product wanneer nieuw, fantastisch om mee te rijden wanneer nieuw, maar al de rest... Die mannen zijn imo teveel gefocused op het maken van ne quick buck. Hoeveel miljard winst in 2013? Dan toch niet door kwalitatieve hoogstandjes te produceren, maar door zo goedkoop mogelijk (met alle gevolgen van dien op de langen duur) een onderdeel te (laten) fabriceren, en voor zoveel mogelijk geld door te verkopen. En die mannen willen 200.000 karren verkopen in de toekomst? De naverkoop kijkt er al naar uit... Moraal van het verhaal: wachten op de facelift en verkopen na maximaal 4 jaar. Daar gaat het hun ook om he, de quick buck is bij de nieuwe auto's. Okkazie interesseert hun niet. Dan liever ne Chinees die elke 2 jaar een nieuwe 911 koopt dan de "enthousiast" die zo een 911 van 5 jaar oud koopt wanneer de miserie begint, ongeacht alle schone schijn rond "de wereld van Porsche". Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Panamera: véél te vroeg op de markt gekomen. 1ste productiejaar-karren waren nachtmerries. Wij hebben meerdere klanten waarvan hun kar in de eerste 4 levensjaren al +30k aan herstellingen heeft gekost... Ik ken ene waarbij het nog veel erger was. www.advocaat.be Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Ik ben 100% dat de motoren verkocht worden Wat is je bron? Heb in de korte tijd dat ik daar werk onder een 5-tal ex-pressewagens gestaan. Dat zijn géén nieuwe motoren die daarin zitten... Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 En het grappigste is: Mijn baas zat laatst met enkele 'hoge pieten' van PAG aan tafel... die mannen zijn echt overtuigd dat zij de allerbeste prachtigste auto's ter wereld bouwen hé. Oogkleppen². Hij heeft ze zelfs voorgesteld om op zijn kosten naar BE te komen, betaald te worden, maar gewoon een week mee te draaien in de naverkoop. lol, die mannen kijken gewoon de andere kant op... Been there, kan ik alleen beamen. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 En die motorproblemen bij de GT3 zijn toch echt van de pot gerukt. Da spel is net uit en niemand heeft al serieus met die kar kunnen tracken. Dat gaat nog wat geven op termijn .... Die Mezger in da 10 jaar oud krel van mij is precies toch nog zo geen slechte keuze Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Moraal van het verhaal: wachten op de facelift en verkopen na maximaal 4 jaar. Daar gaat het hun ook om he, de quick buck is bij de nieuwe auto's. Okkazie interesseert hun niet. Dan liever ne Chinees die elke 2 jaar een nieuwe 911 koopt dan de "enthousiast" die zo een 911 van 5 jaar oud koopt wanneer de miserie begint, ongeacht alle schone schijn rond "de wereld van Porsche". True. Langer dan 4 jaar mag ook, maar sowieso Porsche Approved kopen. Ge zit rap aan die 2500 euro per jaar... Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Voor zover 'wij' weten niet... Maar ze zijn daarin niet über-communicatief natuurlijk. Overrevven met PDK is idd bijna niet doenbaar. Bij Tiptronics wel een aantal keren gezien. Ligt aan de 'traagheid' van het schakelen waardoor de motor enkele miliseconden in overrev gaat bij het vol optrekken in 1ste of 2de versnelling (en dus door z'n eigen momentum even over de revlimiter gaat). En ik dacht dat ik droomde. Ik heb dat zelfs bij die dieselCayenne al een paar keer gezien. Een paar keer snel naar elkaar aan de schakel-terug-hendel snokken terwijl je het gas platstampt en dat ding verslikt zich zelf een gaat zwaar in het rood. Dat duurt een seconde of langer eer hij dat beseft en verder schakelt. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Moraal van het verhaal: wachten op de facelift en verkopen na maximaal 4 jaar. Daar gaat het hun ook om he, de quick buck is bij de nieuwe auto's. Okkazie interesseert hun niet. Dan liever ne Chinees die elke 2 jaar een nieuwe 911 koopt dan de "enthousiast" die zo een 911 van 5 jaar oud koopt wanneer de miserie begint, ongeacht alle schone schijn rond "de wereld van Porsche". Tot zover de droom om een Porsche te bezitten ... 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Wat is je bron? Heb in de korte tijd dat ik daar werk onder een 5-tal ex-pressewagens gestaan. Dat zijn géén nieuwe motoren die daarin zitten... Heb een hele dag vertoefd bij mannen die opkopen en reviseren..... en daar ook de bron gezien van waarop ze vertrekken en waar ze ze halen. - zware ongelukken waarbij motorschade meevalt - overstocks fabriek - press wagens. Een aantal van die merken laten zelf hun motoren daar reviseren trouwens. Meer uit de eerste hand dan dat kon het nu eens echt niet zijn......... en meestal zijn die geriviseerde blokken BETER dan een nieuwe. Of kan je ze beter laten maken. En die gasten hebben een vlekkeloze reputatie hé. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Ik ken ene waarbij het nog veel erger was. www.advocaat.be Ik ken de eigenaar? Quote
Ice_Ken 6.599 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Het is bij elk merk iets hoor, wat vooral niet begrijpbaar is dat eens een model 'op punt staat' het volgende miserie model al klaar staat om zijn intrede te doen. Enfin het is maar hoe je er een uitleg aan geeft maar mij valt op dat een model vroeger makkelijk 8 jaar als nieuw verkocht werd waardoor de bugs er echt helemaal uitwaren, nu tegenwoordig om de 4 jaar een nieuwe en elke keer weer een hoop kinderziektes(wat normaal is in zekere mate). Of waarom denk je dat ik met oude kar rij? Eens op punt is zo'n kar enorm betrouwbaar en als er eens iets stuk gaat hoef je tenminste je spaarrekening niet te gaan plunderen. Ik snap niet dat 'autokenners' zich zo laten beroven ook door de fabrikanten Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Boxster/Cayman de veel betere keuze? Sowieso. Nog beter: Turbo. Het enige wat er mij zo te binnenschiet qua problemen: nu komt er af en toe een 997 turbo binnen met gescheurde koelwaterdarmpjes. Is nogal een werkje (motor eruit en nogal wat afbouwen), maar qua stukken niet zot. Beste karren imo: 987, 996/997 GT3, en 996/997 Turbo. Ahja, en Cayenne diesel. Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 En ik dacht dat ik droomde. Ik heb dat zelfs bij die dieselCayenne al een paar keer gezien. Een paar keer snel naar elkaar aan de schakel-terug-hendel snokken terwijl je het gas platstampt en dat ding verslikt zich zelf een gaat zwaar in het rood. Dat duurt een seconde of langer eer hij dat beseft en verder schakelt. Gelukkig kunnen we bij een TDI geen overrevs zien!! Quote
toere 17.054 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 dan de "enthousiast" die zo een 911 van 5 jaar oud koopt wanneer de miserie begint, ongeacht alle schone schijn rond "de wereld van Porsche". "gooit plannen in de vuilbak ivm ooit een Porsche te kopen en besluit dan maar bij BMW te blijven" Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Het is bij elk merk iets hoor Ik ken weinig dealers van andere merken die gemiddeld 10-12 motoren per jaar vervangen... En dan moet je nog rekening houden met de afzet. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Sowieso. Nog beter: Turbo : 997 Turbo. Ahja, en Cayenne diesel. Pfff precies mijn vennoot die ik hoor babbelen Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 .. en dan hebben we het nog niet gehad over die marketing centerlocks op de 997.2 GT3 Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Gelukkig kunnen we bij een TDI geen overrevs zien!! Great success! Zelfde klote Tiptronic. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Ik ken weinig dealers van andere merken die gemiddeld 10-12 motoren per jaar vervangen... En dan moet je nog rekening houden met de afzet. En hoeveel % daarvan wordt compleet door de klant gedokt? Quote
Matteus 510 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 En hoeveel % daarvan wordt compleet door de klant gedokt? Bijna geen denk ik. Tenzij kar > 8 jaar oud en >120.000km. Meestal wordt het stuk volledig betaald en zijn de uren voor de klant. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Werkuren is ook nog wel wat zeker. Hoelang doen jullie daar over? 2 dagen? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Bijna geen denk ik. Wegens allemaal nog Porsche Approved garantie? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.