Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Hier in de buurt is er ook eentje die ik al een paar keer heb zien rijden. Enkele weken terug nog.

 

Deze: http://www.autogespot.nl/porsche-991-gt3-2/2014/07/03

 

Dus dat mag niet?

 

Je kunt wel zo'n Aero-kit of hoe het ook heet nemen waardoor hij wat op een GT3 lijkt, maar de velgen, uitlaat, rijhoogte zijn toch nog zeer verschillend van een echte GT3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reparaties zijn in Zwitserland bv. al bezig, alsook andere landen, dus wellicht België ook? Kan dus goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze rijden al een tijdje terug rond, denk sinds een dikke maand ongeveer. Zijn volgens mij wel (bijna) allemaal mensen die hun auto al hadden voor de recall. Ken iemand die eentje besteld had en ergens in april/mei zou aankomen, hij krijgt zijn auto pas in September...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat schaalmodel met air intakes op z'n heupen, hetwelke tot veel geruchten leidde dat 't een geblazen motor zou zijn, maar Duckmans had daar andere theorieën over remember, niks nee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn daar nog nieuwe rumours over? Toch wel zeer benieuwd.

Daar zijn weinig geruchten over

Alleen is die uitgesteld tot het salon van Geneve en dat is officieel bevestigd door de dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn weinig geruchten over

Alleen is die uitgesteld tot het salon van Geneve en dat is officieel bevestigd door de dealer

Toch wel zeer benieuwd....whatever it is gonna be, gaat een waanzinnnig wapen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Spel is al gereduceerd tot Cnocque-patsbak. Er rijden er hier twee rond, een zilvergrijze en een zwarte, allebei "continu rondjes draaien" en de blikkenvangerteller up & running. Klinkt absoluut niet zo rauw en bijterig als een Mezger, hier zo in het massale start/stop-gedoe. Plus: je kan niet meer effe snel de koppeling intrappen om een dot gas te meppen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt onder de indruk......gezien het bakken regende kon ik prestatiegewijs geen indruk op doen. Maar qua présence en geluid vond ik ze minder dan de 997. Klinkt idd minder mooi.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Présence vind ik alvast niet verkeerd. Als je dat naast een Mk.I 997 GT3 bekijkt (geen RS), dan moet die zich toch allerminst schamen, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik vind de 997 minstens zo bruut qua présence, en ja de 991 stond/staat op mijn verlanglijstje maar er zijn veel stemmetjes in het kopke die me niet alleen zwaar doen twijfelen, het helt over naar: no go.

 

 

- toch heel wat problemen geweest met de wagen

- de nieuwe "onderhoudsintervallen" aka zich indekken tegen garanties, gisteren met een eigenaar gepraat en iemand die bij een concessie werkt. Er  is meer dan 1 persoon waar dit in het verkeerde keelgat is geschoten. Eigenaar ging trouwens zijn wagen aanbieden op tweedehandsmarkt.

- puur persooonlijk: ik weet niet of die automaat me blij gaat maken. Zo veel geld uitgeven en dan met zulke twijfels zitten. Ik geloof best dat dat in het "begin" leuk is, maar of het je puur als bestuurder "meer" rijplezier gaat geven, I doubt. 

- de sound is zeker niet beter (al is dit nu geen kritiek om hem niet te kopen).

- ik weet dat nieuw mooier moet zijn etc.... en binnenin vind ik de wagen ook wel knapper, maar de buitenzijde puur optisch....vind ik niet echt een verbetering tov het vorige model. Ik hou van de bruutheid van de vorige. 

 

 

 

+ nieuw model, nieuwer

+ binnenafwerking

+ daily use (file rijden)

+ prestaties 

 

Als ik dit, voor mij hé, allemaal op een rijtje zet en zie wat het kost dan is het rapport te dubieus om als RIJDERS wagen aan te kopen. Dat het een leuke poser is, zeker weten.

 

 

Vandaar ook dat ik razend benieuwd ben naar de Cayman GT4, maar laat ons daar eerst een zien wat ze brengen. Die wauws en ooh's dat gaat wat zijn icm wat Porsche de laatste tijd uitsteekt doen me bang afwachten. Wordt het vooral veel blablbla en krijg je 5 pk, een andere "veer" en wat optische elementen of gaan ze er voor en durven ze een concurrent maken voor de GT3, maar dan handgeschakeld, aka rijderswagen.

 

Voila dat is mijn gedacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Présence vind ik alvast niet verkeerd. Als je dat naast een Mk.I 997 GT3 bekijkt (geen RS), dan moet die zich toch allerminst schamen, vind ik.

De mk1 ziet er ineens wel een stuk ouder uit ja, bij de mk2 valt het nog goed mee vind ik (komt vooral door de vorm van de spoiler en bumpers imo).

Zijn blijkbaar toch wel wat elektronische problemen met die auto. Spijtig dat Porsche ook aan het vervallen is in "innoveren, maar het mag niks kosten", met alle gevolgen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

RSR wat een vloot hebben die mannen toch. :lol:

Ja dat begint echt ongeziene proporties aan te nemen. Als je dan bedenkt dat hij begon met oude Alfa's te verhuren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel zeer benieuwd....whatever it is gonna be, gaat een waanzinnnig wapen zijn.

 

 

PDK, en klinkt m.i. niet echt als een geblazen motor.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Spel is al gereduceerd tot Cnocque-patsbak. Er rijden er hier twee rond, een zilvergrijze en een zwarte, allebei "continu rondjes draaien" en de blikkenvangerteller up & running. Klinkt absoluut niet zo rauw en bijterig als een Mezger, hier zo in het massale start/stop-gedoe. Plus: je kan niet meer effe snel de koppeling intrappen om een dot gas te meppen. :D

Ik meen mij te herinneren uit het filmpje met technische uitleg (EVO?) dat chief engineering zei dat je er alles mee kan zoals met een manuele. 

Aan de 2 paddles trekken = ontkoppelen, dacht ik. Zo kon je een clutchdump doen om een drift in te zetten. Even gassen voor de show moet dus ook mogelijk zijn. 

Geen reden om hem niet te kopen maw  :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

uit het persbericht: "Highlights

include shorter gear ratios with closer spacing, even faster shifting, and shift paddles with

shorter travel and increased tactile feedback, which now allow the driver to place the PDK

in neutral simply by pulling on both paddles at the same time."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid