Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

De 993 werd ook door velen aanzien als de laatste echte 911 omdat die nog luchtgekoeld was.

En dat is nog steeds zo. Dat vertaalt zich ook in een veel hogere restwaarde dan z'n opvolger de 996.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zever imo.   Alsof een handbak een GT3 definieert...

 

 

Je koopt een GT3 omdat het ding efficiënt rijdt, omdat het veelzijdig is (op circuit enorm snelle tijden neerzetten, en 's avonds in 'alle' comfort huiswaarts te keren), omdat het betrouwbaar is, en omdat het een fantastische rij-ervaring is.  

 

Mensen die zeggen dat je met een PDK minder 'gevoel' of 'controle' hebt over de auto, moeten dringend leren rijden.  Want alleen het tegendeel is waar.

 

Let op. Ik ben een grote aanhanger van zo'n PDK. Moest ik zo'n GT3 kunnen kopen, dan zou ik heel zeker voor de PDK kiezen. Ik schrijf hier wat ik verwacht wat velen gaan beweren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris Harris on Twitter:

@harrismonkey: Worst kept secret for a while. New 991 GT3 is PDK only. In my humble opinion, that's a mistake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch raar dat ze geen handbak zouden aanbieden, ik betwijfel het toch tot porsche het zelf zegt. Waarom krijgt ge het in elke ander model 991 wel en hier niet? Tis toch niet dat de handbak enkel een goedkope basisuitrusting is, zoals dat bv wel een beetje is in een 5 serie. In deze auto is dat volgens mij net wel voor veel mensen een meerwaarde.

Dat bedoel ik dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE – We hebben de specs te pakken! De zescilinder boxermotor is inderdaad 3.8 liter groot en levert 450 pk en grijpt de toerenbegrenzer pas in bij 9.000 toeren per minuut. Verder is er (nog?) geen handbak, want schakelen doe je dmv een PDK bak. Daarnaast sturen de achterwielen mee duurt het sprintje van 0 naar 100 km/u zo’n 3,5 seconde en ligt de topsnelheid op 315 km/u.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Machtig knappe kar! Ergens wel jammer van de manuele bak, maar Matteo heeft wel overschot van gelijk in zijn argumentatie. 

Verder valt het mij op dat de achterste wielkassen enorm breed zijn (vooral op de 1ste foto en degene die Phil post). Is dit de brede koets van de 4S? Als je het interieur vergelijkt met het spartaanse van de 996 GT3 MKI is het verschil gigantisch, maar goed, we zijn meer dan 10 jaar verder en dit is evolutie natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE – We hebben de specs te pakken! De zescilinder boxermotor is inderdaad 3.8 liter groot en levert 450 pk en grijpt de toerenbegrenzer pas in bij 9.000 toeren per minuut. Verder is er (nog?) geen handbak, want schakelen doe je dmv een PDK bak. Daarnaast sturen de achterwielen mee duurt het sprintje van 0 naar 100 km/u zo’n 3,5 seconde en ligt de topsnelheid op 315 km/u.

3,5s, dat is 0,4s sneller dan de 997 MKI Turbo (met manuele bak)! :shock:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk ding! :o

 

De keuze laten tussen de 2 bakken had mss wel gemogen, maar schitterend rijden zal dit sowieso doen.

 

Wat een specs zeg... ik wil niet weten hoe snel een Turbo gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je dit echt gaat kopen zijn er enkele dingen die mij wat afschrikken. Veel nieuwe "zaken" tegelijk, die dus ook een groter risico vormen op troubles.

4 wiel sturing, bestaande motor die "aangepakt" werd, pdk in extreem gebruik.

En ja dat wordt allemaal getest, very true.....

Ziet er technisch wel allemaal ferm uit, en doet je verlangen, maar toch is er altijd dat belletje dat zegt: beter een jaar of twee wachten tot de kinderziektes er uit zijn, of niet? :D

(btw: ik ben waarschijnlijk geen koper hoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid