Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Guys, vergeet niet dat jullie die auto's technisch dissecteren - voor sommigen weegt de emotie zwaarder door

 

mk2 RS is bruter, mooier en sneller dan de mk1RS.

Bij deze zijn alle subjectieve en objectieve criteria gecovered.

 

I rest my case :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb trouwens net op joe tuub eens zitten snuisteren "fast laps" zijn allemaal rond de 2.49 - 2.52 ook door die eigenaar van RSR bevoorbeeld. Ik herhaal dat je verdomme aan een stuur moet kunnen draaien om het verschil te maken en vandaar dat ik nog niet 

 

Gij hebt er wel een handje van weg van nog drie paragrafen bij een post te editten als we al 5 posts verder zitten he :D

 

En 2:52 is geen fast lap in een RS, dat is amper een fast lap in een mk2 GT3 te noemen. Er rijden dan ook veel toeristen rond op circuit :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

tool op de MP3-stick en de Bose op max, genoeg emotie in de sound dan, en zo hoor je de stofzuiger ook ni meer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guys, vergeet niet dat jullie die auto's technisch dissecteren - voor sommigen weegt de emotie zwaarder door

Ik heb op emotie gekozen, technisch gezien had ik voor de recentere GT3MKII moeten kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er emotioneler aan een Mk.I RS dan aan een Mk.II non-RS? (ik betwijfel niet, ik stel gewoon een eerlijke open vraag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij persoonlijk gaat het niet om beter tussen mk1 en mk2, de rijder en de kennis hebben er het meeste mee te maken imo.

What I said ;)

 

@@gTa

 

Zo een zaken zijn natuurlijk puur subjectief.

 

 

Ik probeer te antwoorden :).

 

Laat me duidelijk zijn mocht ik moeten kiezen (bij gelijk budget) tussen de twee RSen koos ik voor de MKII omwille van de technische eigenschappen maar niet omwille van de looks.

 

Ik ben bv geen liefhebber van de meccano spoiler op de RsMKII.

 

De stickers (klinkt dom voor een sticker) en de kleurencombinaties van die stickers op de MKII vond ik trouwens ook steeds NIET geslaagd. Je moet al echt gaan personaliseren met andere kleuren van velgen en stickers om hem de looks te geven die ik mooi zou vinden. Zelfs het ook door jou mooi gevonden aquablauw, met die gouden of rode velgen/stickers maakt de looks imo voor een stuk kapot.

Om één of ander reden klopt het geheel, qua looks, gewoon beter bij de MKIRS hoewel die technisch dan weer veel te weinig scheelt van de gewone GT3MKI. Vandaar dus de emotionele, niet technische keuze.

 

Nog altijd krijg ik kippenvel als ik zo een oranje MKI RS met zwarte stickers en velgen zie..........maar ook de kermit versie en de zwarte met oranje accenten geven me dat speciale gevoel.

 

Deze wagen heeft die "emotie" voor mij :

IMG_8942.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop dan een, ikzegmaarwat, uitgebouwde E36 M3 op slicks he, daar rijdt ge ook 85% van de mensen die tracken met een GT3 mee naar huis :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er emotioneler aan een Mk.I RS dan aan een Mk.II non-RS? (ik betwijfel niet, ik stel gewoon een eerlijke open vraag)

 

Dat gaat puur over de looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan volg ik.

 

Mij kan zo'n oranje of groene Mk.I RS nauwelijks boeien. Ik ben niet voor die kleuren te vinden en de technisch té identieke specs met de gewone GT3 doen daar nog extra aan af. Dan vind 'k een gewone Mk.I GT3 in 't zilver met de zilveren GT3-velgen 't knapst. Of een aquablauwe.

Ik vond de kleurencombinaties bij de Mk.II RS ook niet zo denderend, maar daar helpt de techniek gans de yummieness van die kar naar een hoger niveau. Ik kan emotionaliteit niet loskoppelen van techniek. Technische dingen zijn voor mij echt ook zuivere emotie. En dan zou ik een blauwe met gouden accenten verdragen, en liever nog een witte met rood. Maar ook daar: 100 keer liever een GT-zilveren.

 

Dus: Mk.I RS, voor mij enkel in 't zilver met verwijderde stickers of met de zwarte stickers. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop dan een, ikzegmaarwat, uitgebouwde E36 M3 op slicks he, daar rijdt ge ook 85% van de mensen die tracken met een GT3 mee naar huis :D

Waarom onderschat je dat zo :ninja:  :P

 

 Ik zeg op Zolder 99% en Zandvoort 100% 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor laten afstellen (anti-pingelregeling helpt tegen 't kloppen). En wiellagers vervangen. En ophangingsrubbers. En synchro's.

 

Dan klopt dat al wat minder.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor laten afstellen (anti-pingelregeling helpt tegen 't kloppen). En wiellagers vervangen. En ophangingsrubbers. En synchro's.

 

 

Ja lap, de wonde was net wat genezen, hebt gij ze weer helemaal opengereten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, passende wraak voor je misleidende initiële "witte GT3"-foto.

Jokke, don't bother, 't is gezever. :lol: (ik borduurde verder op "je kar klopte helemaal") :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck man, wel een PAK duurder geworden

 

toen de mijne uitkwam kostte die basisprijs 118K in Duitsland. Den deze begint vanaf 137k!

 

 

Geen clubsportpakket in Nomex meer :( Enkel leder+alcantara.

 

 

Ik kom aan 148K  voor eentje in Duitsland. Dat is een serieuze slok meer dan de vorige.

 

Waarom zou je in DE shoppen?

 

Aan huidige koers komt hij basis in de UK op 115K euro en mijn config erop kwam ik op een 130K...

Ik vrees wel dat korting krijgen wat optimistisch is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korting krijgen zal wel lukken denk ik, als je bij onafhankelijke garages terecht kan. Ergens tussen 5 en 7% lijkt realistisch.

 

Niet dat ik een kortingloper ben, maar bij zulke wagens geeft dat toch een serieus verschilleke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je in DE shoppen?

 

Aan huidige koers komt hij basis in de UK op 115K euro en mijn config erop kwam ik op een 130K...

Ik vrees wel dat korting krijgen wat optimistisch is ;)

 

Omdat als je dat ding daar bestelt de facelift uit is tegen dat hij geleverd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid