Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Was volgens mij geen prioriteit, anders zouden ze ook een lange 7e versnelling gestoken hebben zoals in de Carrera, en geen "race" bruikbare 7e.

 

Idd. Ben eens curieus hoe ze dat met die PDK bak geflikt hebben.. zou moeten lurken naar een seq. bak uit de racewagens? :P

 

Ze blijven trouwens volhouden met hun centre-lock..

 

BEllM0kCEAAqej0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Ben eens curieus hoe ze dat met die PDK bak geflikt hebben.. zou moeten lurken naar een seq. bak uit de racewagens? :P

 

Wat bedoel je?

 

Ze blijven trouwens volhouden met hun centre-lock..

 

BEllM0kCEAAqej0.jpg

 

Ja idd :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, geconfigureerd naar mijn wensen met club sport pakket kom ik aan 110.000 pond..

 

Paar percentjes korting en ik zit aan een 125K ruw gerekend :D

 

 

Ik zou wachten op de RS :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck man, wel een PAK duurder geworden

 

toen de mijne uitkwam kostte die basisprijs 118K in Duitsland. Den deze begint vanaf 137k!

 

 

Geen clubsportpakket in Nomex meer :( Enkel leder+alcantara.

 

 

Ik kom aan 148K  voor eentje in Duitsland. Dat is een serieuze slok meer dan de vorige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat een schitterende auto worden.   Dat weet je zo.   Handbak hier, handbak daar, wankers...    Tot ze er eens mee rijden. 

Porsche gaat niet 'zomaar' een PDK hier insteken.  Dat doen ze alleen omdat ze een goede reden hebben.  En wanneer na een marktonderzoek blijkt dat de volgende GT3 een pak beter zou verkopen moest er een PDK inzitten, zou je als bedrijf maar achterlijk bezig zijn moest je die aanpassing niet doorvoeren.

 

 

Nuja, blijkbaar zitten er hier mensjes die liever zouden hebben dat Porsche kale, simpele, 900kg zware autootjes (MET HANDBAK!!!!) zou maken, om de 'pure' rij-ervaring te bieden...  En dan een jaar later komen wenen omdat de boel failliet is.

 

 

 

Velen zullen of kunnen nooit zo'n auto kopen maar we mogen blijven dromen. Veel fans zijn daarom teleurgesteld dat DE hardcore wagen die track gericht is EN van porsche niet meer geleverd wordt met een manuele bak. De naam "porsche" staat garant voor betrouwbaarheid omdat ze al tientallen jaren dit model maken itt één of ander vaag bedrijfje dat 10 hardcore/circuit gerichte auto's levert per jaar. 

 

Indien ik echt wil tracken en iets zoek dan zal een GT3 sowieso in de top 5 van mijn lijstje staan.  Ik ga niet 60 tot 120K euro of meer in een bouwer stoppen die amper budget heeft voor R&D, laat staan dat ze alles tot in de puntjes kunnen uit zoeken wat me wel het geval lijkt bij bv. een 997 GT3 en deze nieuwe GT3.

 

 

Dat je je als bedrijf laat leiden door marketing snap ik al te goed. Je gaat nu een veel grotere doelgroep aanspreken (oudere mensen ?) die zoiets zien, fan zijn van de looks en het ook kopen omwille van de PDK.

 

Jammer dat Porsche enkele jaren geleden ongelooflijk de mist is ingegaan qua financiën en niet VW hebben kunnen overkopen maar het omgekeerde is gebeurd. Niet dat deze move door VW komt. Ik had liever Porsche onafhankelijk gezien of als baas van VW zijnde. 

 

 

Ik snap ook best dat je vooruit moet qua bedrijf maar ik had gehoopt dat de GT3 puur zou kunnen blijven. Ik snap dat een auto evolueert maar niet alles moet voor mij geregeld worden, ik wil gerust nog iets zelf doen en zo'n manuele bak bezorgt je plezier. 

 

Ik weet dat je veel meer ervaring hebt met porsches en auto's dan ik maar dit blijft mijn mening. Ik heb enkel met een 997 GT3 RS gereden en dat vond ik geweldig, die bak was best zwaar maar ik vond het leuk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Ben eens curieus hoe ze dat met die PDK bak geflikt hebben.. zou moeten lurken naar een seq. bak uit de racewagens? :P

Ze blijven trouwens volhouden met hun centre-lock..

BEllM0kCEAAqej0.jpg

Dunlop?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm

 

De vorige RS heeft 309g/ km CO2 uitstoot, met 450PK, een gewone handbak en een motor van de "jaren stillekes".

 

http://www.porsche.com/belgium/nl/models/911/911-carrera-s/featuresandspecs/

 

De 991 manueel: 224 gram

De 991 PDK: 205 gram

 

met dezelfde nieuwe DFI motor, scheelt PDK 19 gram, op een motor die al gebouwd is met lage CO2 uitstoot.

 

Dus met een compleet nieuwe motor tov de Mezger, een PDK bak en 5% extra vermogen konden ze maar 20 gram winnen?

 

Make that the cat wise.

 

Was volgens mij geen prioriteit, anders zouden ze ook een lange 7e versnelling gestoken hebben zoals in de Carrera, en geen "race" bruikbare 7e.

 

 

vet: heb je waarschijnlijk ergens verkeerd geïnterpreteerd, want dat heb ik niet gezegd.

 

 

Het gaat er trouwens niet om om 'maar 20 gram te winnen', het gaat erom om geen 20 gram méér uit te stoten. 

 

Mezger + handbak + 25pk meer = sowieso een stijging in CO²-uitstoot.  Dat is de logica zelve.  De DFI motor draait met een homogeen mengsel in deellastgebied, dus een pak interessanter voor de EU-cyclus.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen zullen of kunnen nooit zo'n auto kopen maar we mogen blijven dromen. Veel fans zijn daarom teleurgesteld dat DE hardcore wagen die track gericht is EN van porsche niet meer geleverd wordt met een manuele bak. De naam "porsche" staat garant voor betrouwbaarheid omdat ze al tientallen jaren dit model maken itt één of ander vaag bedrijfje dat 10 hardcore/circuit gerichte auto's levert per jaar. 

 

Indien ik echt wil tracken en iets zoek dan zal een GT3 sowieso in de top 5 van mijn lijstje staan.  Ik ga niet 60 tot 120K euro of meer in een bouwer stoppen die amper budget heeft voor R&D, laat staan dat ze alles tot in de puntjes kunnen uit zoeken wat me wel het geval lijkt bij bv. een 997 GT3 en deze nieuwe GT3.

 

 

Dat je je als bedrijf laat leiden door marketing snap ik al te goed. Je gaat nu een veel grotere doelgroep aanspreken (oudere mensen ?) die zoiets zien, fan zijn van de looks en het ook kopen omwille van de PDK.

 

Jammer dat Porsche enkele jaren geleden ongelooflijk de mist is ingegaan qua financiën en niet VW hebben kunnen overkopen maar het omgekeerde is gebeurd. Niet dat deze move door VW komt. Ik had liever Porsche onafhankelijk gezien of als baas van VW zijnde. 

 

 

Ik snap ook best dat je vooruit moet qua bedrijf maar ik had gehoopt dat de GT3 puur zou kunnen blijven. Ik snap dat een auto evolueert maar niet alles moet voor mij geregeld worden, ik wil gerust nog iets zelf doen en zo'n manuele bak bezorgt je plezier. 

 

Ik weet dat je veel meer ervaring hebt met porsches en auto's dan ik maar dit blijft mijn mening. Ik heb enkel met een 997 GT3 RS gereden en dat vond ik geweldig, die bak was best zwaar maar ik vond het leuk. 

schakelen met een handbak is gewoon leuk. Zelfs met die winkelkar van mij geniet ik van het mechanische gevoel als je de pook in de versnelling steekt, wat tussengas geeft en bij het lossen van de koppeling voelt dat het optimaal verliep doordat de motor niet op toeren getrokken moet worden

echt heerlijk

 

ding is wel erg inert en heeft een gigantisch turbogat, vandaar misschien het aangename gevoel en de voldoening als het lukt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik er ook van. Uitstoot is belangrijk, maar voor de gehele vloot. Daar mag een uitzondering tussen zitten, als het motorkarakter e.d. dat vereist. En een GT3 vereist zoiets wel.

 

 

Maar allez, dat is het net. :lolz:  Die uitzondering mag er NIET tussen zitten.  

 

Eén van m'n laatste online cursussen was de zogenaamde 'Porsche Ignition'.   Dat is een (uitgebreide) samenvatting over 'Porsche'.   M.a.w. alles: geschiedenis, ontwikkeling, racerij, productie, filosofie, gedachtegangen, personen, cijfers, etcetera.  

Als er één spreuk is waar die mannen op hameren is het wel 'Intelligent Performance':  oftewel:  "Denkte gij nu écht dat wij nen nieuwen GT3 gaan maken die sneller en beter en meer péékaa's heeft, en daardoor dan ook maar wat meer zal vervuilen?  Duus'd keer LOL manneke!" 

 

 

 

Helaas mag men die online cursussen niet publiceren.  Zou anders wel eens interessant zijn om het merk écht te begrijpen.  Want blijkbaar is dat een moeilijkheidje.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Helaas mag men die online cursussen niet publiceren.  Zou anders wel eens interessant zijn om het merk écht te begrijpen.  Want blijkbaar is dat een moeilijkheidje.  

daar dient de cc voor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cursussen, principes en feiten goed en wel. Ik vind dat ze makkelijk tijdens het overgangsjaar nog de keuze hadden kunnen laten handbak/PDK. Vermoedelijk zouden er idd meer mensen een PDK nemen maar dan zijn de liefhebbers van het eerste uur ook tevreden als ze die zalige handbak kunnen nemen.

 

De GT3 wordt meer en meer makkelijker te rijden met al z'n snufjes, het blijft een deel marketing want zo spreek je een breder publiek aan. Ongetwijfeld wordt dit een über-alles kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vennoot had gekozen voor een manuele bak op zijn 997 Turbo en naar het schijnt is dit zeer zeldzaam , of dit klopt weet ik niet he 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar allez, dat is het net. :lolz:  Die uitzondering mag er NIET tussen zitten.  

 

Eén van m'n laatste online cursussen was de zogenaamde 'Porsche Ignition'.   Dat is een (uitgebreide) samenvatting over 'Porsche'.   M.a.w. alles: geschiedenis, ontwikkeling, racerij, productie, filosofie, gedachtegangen, personen, cijfers, etcetera.  

Als er één spreuk is waar die mannen op hameren is het wel 'Intelligent Performance':  oftewel:  "Denkte gij nu écht dat wij nen nieuwen GT3 gaan maken die sneller en beter en meer péékaa's heeft, en daardoor dan ook maar wat meer zal vervuilen?  Duus'd keer LOL manneke!" 

 

 

 

Helaas mag men die online cursussen niet publiceren.  Zou anders wel eens interessant zijn om het merk écht te begrijpen.  Want blijkbaar is dat een moeilijkheidje.  

 

Ik zou wel eens willen weten welke slimme die centerlocks heeft geintroduceerd en welke andere slimme beslist heeft daar reclame rond te maken met slogans als "Der Zentralverschluss mit „GT3“ Schriftzug ist typisch Motorsport."

 

Motorsport .... :fp:

 

Wat er op een Cup of een R zit, DAT is motorsport. Daar moet ge geen 4 pagina's instructies volgen om die dingen te monteren/demonteren en in te vetten.

 

De Porsche marketing intelligent performance ja ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vennoot had gekozen voor een manuele bak op zijn 997 Turbo en naar het schijnt is dit zeer zeldzaam , of dit klopt weet ik niet he 

 

Dat wil ik gerust geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom steken ze trouwens geen lange 7e in die GT3? Zou nog een pak schelen in CO2 uitstoot volgens de EU norm + elke raceboite heeft toch "maar" 6 versnellingen dus tov een racewagen verlies je toch niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vennoot had gekozen voor een manuele bak op zijn 997 Turbo en naar het schijnt is dit zeer zeldzaam , of dit klopt weet ik niet he 

 

Was toch een van de eerste turbo's, toen PDK er nog niet was (maar tiptronic)?  Lijkt me juist dat het daarom een veel leukere auto is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die prijzen ook te zot voor woorden. Zoals Fuel zegt, 118k voor een 997.2 GT3, 137k voor een 991 GT3. 16% erbij lappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid