Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Ik vind die prijzen ook te zot voor woorden. Zoals Fuel zegt, 118k voor een 997.2 GT3, 137k voor een 991 GT3. 16% erbij lappen.

 

 

Je "krijgt" wel PDK, Torque Vectoring Plus en RDK standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was toch een van de eerste turbo's, toen PDK er nog niet was (maar tiptronic)?  Lijkt me juist dat het daarom een veel leukere auto is. 

Heeft een facelift nu .... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koopt een 997 RS voor de helft

 

geen mk2.

 

mk1 rs is zijn geld niet waard, dat koop je enkel voor de looks. Als je meer performance wil moet je de 997.2 RS hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen mk2.

 

mk1 rs is zijn geld niet waard, dat koop je enkel voor de looks. Als je meer performance wil moet je de 997.2 RS hebben.

 

Looks is alles. :D

 

IMG_8942.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je "krijgt" wel PDK, Torque Vectoring Plus en RDK standaard.

 

Hoe meer ik er bij nadenk hoe meer ik denk te beseffen dat het gene kak zal zijn om ooit zoiets te bezitten. Rete duur allemaal eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik er bij nadenk hoe meer ik denk te beseffen dat het gene kak zal zijn om ooit zoiets te bezitten. Rete duur allemaal eigenlijk.

 

En dan hebben we het nog niet over de running costs :D

 

Tenzij ge da ding 5 keer per jaar uit haalt op een mooie zondag, dan is dat niet relevant.

 

Ik krijg nu de eerste facturen binnen voor de 996 Cup. Prijsverschil met de 997 GT3 is groot, in het voordeel van de Cup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom steken ze trouwens geen lange 7e in die GT3? Zou nog een pak schelen in CO2 uitstoot volgens de EU norm + elke raceboite heeft toch "maar" 6 versnellingen dus tov een racewagen verlies je toch niks.

 

Omdat het kan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het kan? 

 

Jama Porsche doet er toch alles aan om de CO2 uitstoot zo laag mogelijk te krijgen? Waarom doen ze dat dan niet? On track maakt dat niet uit, en op de snelweg naar en van track heb je dan weinig uitstoot, en de EU cyclus vaart er wel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jama Porsche doet er toch alles aan om de CO2 uitstoot zo laag mogelijk te krijgen? Waarom doen ze dat dan niet? On track maakt dat niet uit, en op de snelweg naar en van track heb je dan weinig uitstoot, en de EU cyclus vaart er wel bij.

 

Zuinigheid zal geen topprioriteit geweest zijn nee, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet om geven.

Ze zullen daar wel genoeg kosten/baten-analyses gedaan hebben.

 

Zit er trouwens start-stop op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.

 

De kans al gekregen om ze te kunnen vergelijken? Waarin verschillen ze het hardst, op gebied van rijden?

 

En dan hebben we het nog niet over de running costs :D

 

Tenzij ge da ding 5 keer per jaar uit haalt op een mooie zondag, dan is dat niet relevant.

 

Ik krijg nu de eerste facturen binnen voor de 996 Cup. Prijsverschil met de 997 GT3 is groot, in het voordeel van de Cup.

 

En dat ligt aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans al gekregen om ze te kunnen vergelijken? Waarin verschillen ze het hardst, op gebied van rijden?

 

Al om te beginnen de spoorbreedte vooraan + die bredere sloefen rondom. (325 achteraan ipv 305). Kar is echt een stuk sneller op de rappe circuits (zoals Spa) + die extra pk's, andere boite-verhoudingen en grotere aero.

 

En dat ligt aan?

 

De grootte van de stukken denk ik :)

Remschijven bv kosten meer dan het dubbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen MKI RS en MKII RS is vrij groot, daar ben ik het met Joris eens. En bij gelijke uitlijning etc blijft dat ook zo.

 

Toch moet je, vanuit de praktijk, nuances maken hoor, zeker als je ze gebruikt voor wat ze dienen. De verschillen kunnen enorm uitgevlakt worden door vele aspecten. En geloof me dat je al een redelijk piloot moet zijn om ze ook daadwerkelijk en ten volle te kunnen benutten.

 

-In de praktijk gaat een MKI RS vrij kort bij de GT3 MKII (non rs) liggen, hoewel ze hun sterktes anders uitspelen (RS zijn tractie en bochtensnelheid door het bredere spoor bv vs minder krachtig vooral dan in middengebied).

 

-Toen ik de keuze moest maken tussen de RS MKI en GT3MKII (ongeveer zelfde prijs) koos ik voor de RS en dat heb IK me nog geen seconde beklaagd. Ieder zijn keuze natuurlijk maar de bruutheid qua looks, het bredere kontje deden me kantelen richting RS..

 

- Je auto kennen, hem naar je hand zetten (uitijning, ophanging) gaat irl enorm belangrijk zijn, belangrijker dan de specs

 

- Op de piste zelf al meermaals met alle soorten door mekaar gereden en eigenlijk merk je die grote verschillen daar relatief weinig. Ik bedoel maar mits wat kennis, een goede uitlijning en het schaven van je rijkunsten ga je meer bereiken dan specs op papier

 

- En dan hebben we het nog niet over hoe het verschil in banden (en nee dan spreek ik niet alleen over slicks :D) eigenlijk een gigantisch verschil kunnen maken, ook bij openbare weg gebruik.

 

 

Tot daar mijn nuances, ik spreek Joris daarbij niet tegen maar wil het iets minder zwart wit stellen, daar het in de praktijk eigenlijk allemaal kort bij mekaar ligt omwille van de vele randfactoren.

 

Een MKI RS ga je een pak goedkoper kopen dan de MKII en met een fractie van het verschil tussen die twee maak je van die eerste een meer dan te duchten wapen voor die eerste. Dat is ook een realiteit als je morgen de centen gaat besteden.....

 

On topic: de nieuwe GT3 gaat imo in een totaal andere klasse spelen. De vraag is en blijft wie gaat dat nog kunnen leggen in ons land en dan ook het lef en de centen hebben om dat regelmatig los te laten op de plaatsen waar hij zich thuis voelt?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat gij of ik met die mk2 RS sneller gaat zijn op Spa dan met de voertuigen die we tot nu toe daar gebruikt hebben.

En dat verschil los je niet op met een korte pont of een uitlijning.

 

En wat je daar zegt van on track is ook een vertekend beeld. Ik ben om zeggens nog nooit een mk2 RS tegen gekomen die hard gereden werd op Spa. Op de ring wel, maar daar spelen andere  factoren weer een rol (oa durf + baankennis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee haal je ook een stukje  aan wat ik zeg  he. Je rijderskunsten doen al een heel stuk, we zijn al redelijk wat MK2RS tegengekomen maar nog nooit eentje die er kon uithalen wat er in zat. Ik heb er wel eentje den decor (gelukkig lag er achter de curbs asfalt) ingeduwd door het standaard onderstuur (uitlijning) allemaal zaken die dus meespelen wat me nogmaals doet herhalen dat we die uitspraken moeten nuanceren.

 

 

Ik ben iets voorzichtiger om te zeggen dat ik daarme "d'office" sneller zou zijn. Uw en mijn kar hadden een serieus deftige uitlijning en dat scheelt toch al direct om en bij de 2 sec die je goedmaakt (enfin dat is toch mijn ervaring wat ondersteund door cijfermateriaal).

 

We vergeten dan ook nog toch zeggen over welk circuit we spreken op een Ecuyers gaan je settings dikwijls een groter verschil geven dan wat de cijfers doen vermoeden (remember hoe enorm dicht de Lambo, GT3 en Lotus bij mekaar lagen).

 

 

Dit alles vanuit het standpunt van de koper morgen hé. Als je de prijzen van de verschillende wagens naast mekaar legt en je kijkt waar je ermee (kan) staan op bijna alle trackdays dan vallen de verschillen serieus te nuanceren, dat is wat ik dan ook wou stellen.

 

Moeilijk te zeggen maar met een standaard GT3RS MKII op Ecuyers gaan we volgens mij niet sneller zijn dan mijn actuele kar. Sorry mening verschilt :)

Op Spa zijn er zoveel rechte stukken dat ik denk dat je er idd iets sneller zal mee zijn. Dacht dat er een filmpje was van een niet onaardig Lotus cup rijder die uit een GT3RS MKII een 2.42 perste op Spa. Voor de rest vonden we niet veel soeps hé?

 

Heb trouwens net op joe tuub eens zitten snuisteren "fast laps" zijn allemaal rond de 2.49 - 2.52 ook door die eigenaar van RSR bevoorbeeld. Ik herhaal dat je verdomme aan een stuur moet kunnen draaien om het verschil te maken en vandaar dat ik nog niet zeker ben dat wij dat bv genoeg zouden kunnen om een groot verschil te maken tov wagens als de onze met het juiste rubber, uitlijning etc......

 

 

Allez terug naar het huidige model want de passie neemt weer de bovenhand. Sorry liet me nog eens ouderwets gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee haal je ook een stukje  aan wat ik zeg  he. Je rijderskunsten doen al een heel stuk, we zijn al redelijk wat MK2RS tegengekomen maar nog nooit eentje die er kon uithalen wat er in zat. Ik heb er wel eentje den decor (gelukkig lag er achter de curbs asfalt) ingeduwd door het standaard onderstuur (uitlijning) allemaal zaken die dus meespelen wat me nogmaals doet herhalen dat we die uitspraken moeten nuanceren.

 

 

Ik ben iets voorzichtiger om te zeggen dat ik daarme "d'office" sneller zou zijn. Uw en mijn kar hadden een serieus deftige uitlijning en dat scheelt toch al direct om en bij de 2 sec die je goedmaakt (enfin dat is toch mijn ervaring wat ondersteund door cijfermateriaal).

 

Je moet appelen met appelen vergelijken. Natuurlijk moet je die RS ook bij Manthey of Prospeed laten uitlijnen he, en op hetzelfde merk/type rubber zetten. We zijn Jeffrey VH niet :D

 

 

We vergeten dan ook nog toch zeggen over welk circuit we spreken op een Ecuyers gaan je settings dikwijls een groter verschil geven dan wat de cijfers doen vermoeden (remember hoe enorm dicht de Lambo, GT3 en Lotus bij mekaar lagen).

 

Toen we daar nog boven de 2 minuten draaiden bedoel je? Heb jij daar een Lotus onder de 2:00 weten gaan?

 

 

Dit alles vanuit het standpunt van de koper morgen hé. Als je de prijzen van de verschillende wagens naast mekaar legt en je kijkt waar je ermee (kan) staan op bijna alle trackdays dan vallen de verschillen serieus te nuanceren, dat is wat ik dan ook wou stellen.

 

Moeilijk te zeggen maar met een standaard GT3RS MKII op Ecuyers gaan we volgens mij niet sneller zijn dan mijn actuele kar. Sorry mening verschilt :)

Op Spa zijn er zoveel rechte stukken dat ik denk dat je er idd iets sneller zal mee zijn. Dacht dat er een filmpje was van een niet onaardig Lotus cup rijder die uit een GT3RS MKII een 2.42 perste op Spa. Voor de rest vonden we niet veel soeps hé?

 

Weerom, je moet een track-uitlijning hebben. Als je dat spel deftig uitlijnt en je zet dat op hetzelfde rubber rijdt dat ding je los naar huis op Spa met je mk1 RS, met "u" achter het stuur.En dan niet door die pks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uitlijning valt bij mij trouwens niet onder "tuning", dat valt onder "onderhoud" bij dat soort wagens. Die ophanging is gebouwd om afgesteld te kunnen worden, dus je moet dat ook doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Phantasy configs kosten geld. Ik heb een paar 100 euro méér nodig dan 170k, dankuwel. :inlove:

 

En omdat het een forum is, moeten we ook even kunnen zeiken. WTF is dat met de velgen? Niet alleen zijn die stomme centerlocks er weer (dat dient tot niets, want de gewichtsbesparing is verwaarloosbaar, zelfs op een onafgeveerd en roterend wiel, en het is bovendien een bitch & hassle om de wielen even snel gewisseld te krijgen in 't wild), maar de velgen zelf zijn ook niet meteen m'n smaak qua styling.

 

 

 

 

 

 

Maar allez, dat is het net. :lolz:  Die uitzondering mag er NIET tussen zitten.  

 

Eén van m'n laatste online cursussen was de zogenaamde 'Porsche Ignition'.   Dat is een (uitgebreide) samenvatting over 'Porsche'.   M.a.w. alles: geschiedenis, ontwikkeling, racerij, productie, filosofie, gedachtegangen, personen, cijfers, etcetera.  

Als er één spreuk is waar die mannen op hameren is het wel 'Intelligent Performance':  oftewel:  "Denkte gij nu écht dat wij nen nieuwen GT3 gaan maken die sneller en beter en meer péékaa's heeft, en daardoor dan ook maar wat meer zal vervuilen?  Duus'd keer LOL manneke!" 

 

 

 

Helaas mag men die online cursussen niet publiceren.  Zou anders wel eens interessant zijn om het merk écht te begrijpen.  Want blijkbaar is dat een moeilijkheidje.  

 

De uitzondering mag er - legistiek gezien - toch net wél tussen zitten? Emissienormen voor constructeurs worden toch op het gemiddelde van het ganse gamma opgelegd? Of vergis ik me?

 

En wat je verkondigt, dat geloof ik allemaal wel, je hoeft daarom niet te doen alsof we groteske malloten zijn ... maar ... dan stel ik me toch danig vragen bij het effectief "de daad zo rigoureus bij het woord voeren" door Porsche, want de uitstoot blijft veel hoger dan die van de gewone modellen. Dus: "denkt ge nu echt dat we een GT3 gaan maken die blablabla" -> blijkbaar wel, dus?

 

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat geen 300 gram uitstoten met een 475pk sterke atmosferische 9k tpm draaiende sportmotor, bijzonder veel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij persoonlijk gaat het niet om beter tussen mk1 en mk2, de rijder en de kennis hebben er het meeste mee te maken imo. Moest ik mijn geld nu of in de toekomst nog aan een GT3 hangen zou het volgens mij de 997.1 RS zijn. Hoe goed de nieuwere modellen ook zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar een GT2 RS. Just to scare myself shitless continuously. :D  Genoeg emotie voor je? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid