Ga naar inhoud

318d touring versus V60 D3


tuscani

Welke kiezen?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kar kiezen?

    • BMW 318d Touring
    • Volvo V60 D3
    • Nen echten otto


Aanbevolen berichten

BMW is groter qua koffer. De v60 is echt niet zo gigantisch, mede door de zeer aflopende daklijn en de schuine achterzijde.

Volvo is idd comfortabeler dan de BMW. Ik vind de zetels fantastisch zitten. En daarvoor zou ik veel andere opties laten vallen (liever kwalitatieve stoelen dan blitse velgen bv)

Maar er zijn een paar zaken waar ik me aan erger en daar hoort die draaicirkel heus wel bij, want die is huge.

En dat meer uitgebalanceerde van de BMW dat voel je niet alleen als je met het mes tussen de tanden rijdt (hou je geen 40000 km per jaar vol zonder antidepressiva of zonder verlies van het rijbewijs), maar dat ervaar je in elke bocht, op elke afrit... Het 'voelt' gewoon anders.

Over de stand van het koppelingspedaal heb ik geen klagen. Feit dat het gaspedaal hangt ipv staat, heb in wel moeten wennen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua ruimte doen ze het wel allebei wat minder dan de Mondeo. Ik zou geen van deze twee kiezen.

wat is een groot woord. koffers zijn een serieus stuk kleiner net zoals de binnenruimte achterin. mondeo vergelijk je met een 5 en een V70 qua ruimte (niet qua prijs :D)

maar de nieuwe mondeo blijft maar weg. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is groter qua koffer. De v60 is echt niet zo gigantisch, mede door de zeer aflopende daklijn en de schuine achterzijde.

Volvo is idd comfortabeler dan de BMW. Ik vind de zetels fantastisch zitten. En daarvoor zou ik veel andere opties laten vallen (liever kwalitatieve stoelen dan blitse velgen bv)

Maar er zijn een paar zaken waar ik me aan erger en daar hoort die draaicirkel heus wel bij, want die is huge.

En dat meer uitgebalanceerde van de BMW dat voel je niet alleen als je met het mes tussen de tanden rijdt (hou je geen 40000 km per jaar vol zonder antidepressiva of zonder verlies van het rijbewijs), maar dat ervaar je in elke bocht, op elke afrit... Het 'voelt' gewoon anders.

Over de stand van het koppelingspedaal heb ik geen klagen. Feit dat het gaspedaal hangt ipv staat, heb in wel moeten wennen

ik kan enkel spreken over de draaicirkel van men ford en die is ook al niet zo klein. en al men gaspedalen hangen als ik het goed voorheb. enkel bij de kever was het een staander. (die dan soms ook nog omver viel. altijd leuk zo opeens je pedaal kwijt zijn :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is een groot woord. koffers zijn een serieus stuk kleiner net zoals de binnenruimte achterin. mondeo vergelijk je met een 5 en een V70 qua ruimte (niet qua prijs :D)

maar de nieuwe mondeo blijft maar weg. :mellow:

 

Er blijven nog veel leuke breaks over vind ik, zonder dat je naar zo een lifestyle-break moet gaan ;) Accord, i40, Mazda6, 508SW, Golf7 Variant, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zwarte velgen met een rood randje?

 

Wieldeksels lostrekken en met een rode lipstick door de rand gaan.

 

Zo gepoept!

 

mvg,

 

ir. ICM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wieldeksels lostrekken en met een rode lipstick door de rand gaan.

 

Zo gepoept!

 

mvg,

 

ir. ICM.

 

zo is dat maar net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijven nog veel leuke breaks over vind ik, zonder dat je naar zo een lifestyle-break moet gaan ;) Accord, i40, Mazda6, 508SW, Golf7 Variant, ...

accord zegt me weinig, i40 nog minder, mazda viel tegen van binnen, 508sw enkel in de hybrid versie maar dan zit je nog duurder, golf blijft golf

nog modellen?:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

accord zegt me weinig, i40 nog minder, mazda viel tegen van binnen, 508sw enkel in de hybrid versie maar dan zit je nog duurder, golf blijft golf

nog modellen? :D

Euh, teken die bestelbon maar voor die Beejeeemweee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is serieus hoor, zijn er nog modellen die ik over het hoofd zie?

-laguna, is gedemodeerd voor mij

-suberb (vond ik de eerste gen mooier eigenlijk, net zoals met de octavia)

-toyota avensis?

-audi A4 avant vergeet ik nog, maar vrees dat die ook duurder uitvalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

accord zegt me weinig, i40 nog minder, mazda viel tegen van binnen, 508sw enkel in de hybrid versie maar dan zit je nog duurder, golf blijft golf

nog modellen? :D

 

 

Euh, teken die bestelbon maar voor die Beejeeemweee ;)

 

Of toch nog 1 poging DS5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of toch nog 1 poging DS5.

sally vond het interieur niet zo mooi, koffer leek me ook kleiner te zijn.

haar favoriet is bv nog steeds de evoque. mijn eigenlijk ook. maar die koffer is zo klein, denk dat ik me dat serieus ga beklagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

sally vond het interieur niet zo mooi, koffer leek me ook kleiner te zijn.

haar favoriet is bv nog steeds de evoque. mijn eigenlijk ook. maar die koffer is zo klein, denk dat ik me dat serieus ga beklagen

 

V60 is op papier kleiner ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

V60 is op papier kleiner ;)

serieus is de koffer van de V60 kleiner ten opzichte van de evoque en de DS5?

 

eens snel opgezocht

430l tegenover 575 van de evoque. fak dat bedriegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

serieus is de koffer van de V60 kleiner ten opzichte van de evoque en de DS5?

 

eens snel opgezocht

430l tegenover 575 van de evoque. fak dat bedriegt.

 BMW 3 zit rond de 500

Jouw mondeo is 554

 

toegankelijkheid is natuurlijk ook een punt en daar doet de DS5 het iets minder natuurlijk dan de V60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

eerst iemand voor volvo en nu landrover

 

BMW ook al he...

P.S. Porsche Cayenne z'n kofferinhoud is ook groter dan die van een F31...

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha niveau

 

evoque, bmw 3, volvo v60 zitten allemaal bij elkaar qua prijs, dus uw opmerking is nogal vreemd. ;)

ik was eigenlijk op zoek naar een viano. (die zijn kofferruimte is trouwens nog groter.) maar die nieuwe lv wet duwt me een andere richting uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draaicirkel v Mondeo en V60 zouden volgens mij gelijkaardig moeten zijn, want staat de Volvo niet op jet onderstel van de Ford Mondeo/SMax/Galaxy ?

Gaspedaal in mijn beide vorige wagens (BMW) was allebei staand op en scharnierend op de vloer. 'k Vond dat precies prettiger. Na 10000 km ben ik dat van de Volvo ook al gewoon, en is het weer aanpassen als ik sporadisch nog eens met de BMW van mijn vrouw rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid