Ga naar inhoud

318d touring versus V60 D3


tuscani

Welke kiezen?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kar kiezen?

    • BMW 318d Touring
    • Volvo V60 D3
    • Nen echten otto


Aanbevolen berichten

het verschil is dat jij over een firmaslet spreekt en nog een weekendkar hebt.

mijn firmaslet is ook mijn weekendkar. :D

was bij tot over 2,5 jaar ook zo hoor(je weet wel, +/-40, midlifecrisis, moeder zegt neen tegen een P en co, dus braafjes een breaksken gekocht)

en idd zoals thor zegt, als je nog enkele weken tijd hebt om te bestellen: wachten op de nieuwe motoren...

en een V70T6 bestellen(2.0 compressor+turbo, 306pk 8 trapsautomaat) en dan minstens 5 jaar mee rijden & dan bel je me maar op ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Mazda 6 wagon executive ( alles van opties dat mogelijk is , zitten er op ) diesel 175 pk = 35000 € catalogusprijs

 

 

black_2014.jpg

en dan post 'm een foto van de sedan... :facepalm:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven, ik ben naar de avant première geweest van de 6. Vanbuiten heel mooi, bicolor lederen zetels zij ook knap, maar het dashboard is net zoals de vorige een afknapper voor mij. Een ingesmeten gps, en harde plastiek. Zonde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven, ik ben naar de avant première geweest van de 6. Vanbuiten heel mooi, bicolor lederen zetels zij ook knap, maar het dashboard is net zoals de vorige een afknapper voor mij. Een ingesmeten gps, en harde plastiek. Zonde

 

Dan kies je een kar met een dashboard in lelijk plastic, met de GPS gewoon als tablet erbovenop gezet?

 

Badge buyer!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

harde plastiek. Zonde

Want de '3 heeft dat niet?

 

(Toegegeven: ik kan niet vergelijken met de Mazda, 'k zag die nog niet live.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sniwaar he. Vroeger wel.

Nu is dat toch wel een meer dan behoorlijke koffer!

 

Zeer zeker dat.

Een simpele vergelijking: Ik kreeg mijne fiets niet in het koffer van mijne C-klasse, ik moest altijd het voorwiel demonteren.

BMW 3: *smijt* en fiets ligt erin.

 

Koffer is meer als ruim genoeg. Tenzij je paletten wilt vervoeren natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Want de '3 heeft dat niet?

 

(Toegegeven: ik kan niet vergelijken met de Mazda, 'k zag die nog niet live.)

bij mazda viel het echt op. aan de pook en aan de deuren waar de knopjes voor de ruiten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te veel plastic rond de handrem

 

Rond de middentunnel is een 3 reeks ook harde en onaangename plastic. 

Maar dat is niks om over te vallen.

Ik heb ook lang getwijfeld over een Mazda 6, en ik zou het nu zelfs durven proberen.

Voor hetzelfde geld als mijne 318d heb ik een Mazda 6 met 175 pk en full option. 

De Mazda configurator trekt alleen op niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor heb je dealers he Dennis. Ik zou graag voor een Mazda 6 gaan, maar firmagewijs lukt dat niet. Ik vind dat echt spijtig, want in mijn mening heeft Mazda het mooiste ontwerp in het D-segment van pakweg de laatste 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Schoon spel, Wim. Kopen.

 

En ge zijt een rund als ge dat laat staan owv "niet zichtbare Isofix ankerpunten".

En 't is jammer dat 't gene automaat is, maar bon.

En zalige velgen, chique en niet te opvallend. Past goed bij de Allroad-stijl.

En ge zijt een rund als ge met uw versjteerde-velgensmaak daar een set lelijke aftermarket brol op smijt! Poten van die velgen af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook de keuze tussen deze 2 wagens, uiteindelijk gekozen voor de V60. 

 

Koffer is idd geen ruimtewonder, maar alle andere zaken (zetels, motorgeluid, afwerking, ...) maakte dat ruimschoots goed ;-)

 

photo-1.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie krijgen nog gelijk over decancq in tielt.

ik zit te wachten op een seintje (ze gingen me donderdag of vrijdag bellen) voor de definitieve overnameprijs, en al de fouten in hun advertentie (ontbreken van sportstuur, parkeersensoren, zetelverwarming), maar ik bel dus net zelf.

 

reactie van hun, ah mijnheer die is gisteren verkocht.

terwijl ze weten dat ik maandag de testrit gedaan heb en ik maandag ging terugkomen om alles te beslissen.

ja sorry maar we gingen u wel nog bellen, dat je niet voor niets ging komen.

 

dat zou er nog aan mankeren, 'k zou er schoon gestaan hebben.

kheb zo stilletjes aan de indruk dat alle audigarage's omhoog gevallen mannekes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T is toch erg. Je wacht op een telefoon, dan bel je zelf en hoor je dat. Heb al spijt dat ik vorige maandag niet heel de dag rondgevlogen heb, ipv braaf effe eens rond de blok.

Nuja t is te hopen dat de koper zijn euro opeens valt als hij ziet dat er verschillende opties niet opzitten, dewelke er volgens de site opstaan. Verkoper wist zelf niet dat ze niet aanwezig waren, want volgens hem was hij heel dik uitgerust.

Zou graag de reactie van beide eens willen zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

T is toch erg. Je wacht op een telefoon, dan bel je zelf en hoor je dat. Heb al spijt dat ik vorige maandag niet heel de dag rondgevlogen heb, ipv braaf effe eens rond de blok.

Nuja t is te hopen dat de koper zijn euro opeens valt als hij ziet dat er verschillende opties niet opzitten, dewelke er volgens de site opstaan. Verkoper wist zelf niet dat ze niet aanwezig waren, want volgens hem was hij heel dik uitgerust.

Zou graag de reactie van beide eens willen zien

Ik denk dat dat die verkoper niet boeit of er een parkeersensor meer of minder opstaat eigenlijk,jij valt erover maar 90% van de mensen niet.

Van jou wist hij ook helemaal niet of je effectief ging kopen dan,die andere mensen zijn er mss helemaal niet over gevallen en hebben direct toegehapt.

In denk dat iedere verkoper het zou gedaan hebben ze,als je voor iedereen autos moet opzij houden zou je veel verkopen mislopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid