Ga naar inhoud

318d touring versus V60 D3


tuscani

Welke kiezen?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kar kiezen?

    • BMW 318d Touring
    • Volvo V60 D3
    • Nen echten otto


Aanbevolen berichten

De 3 serie.

 

Heb zowel met de V60 (D4) en F30 (320d EDE) gereden. Eerste in automaat, de 2e manueel.

V60 rijdt best leuk, maar je mag niet met de F30/1 gereden hebben, die rijdt fantastisch. Scoorde pak beter op alles wat rijdynamiek was. Comfort kan ik niet zo over oordelen, de F30 stond op 16", de V60 heb ik gereden met 17 en 18 duimers onder. Dat laatste was oncomfortabel te noemen.

Afwerking van het interieur is vergelijkbaar m.i., de F30/1 vond ik wel leuker qua inrichting en gebruiksgemak.

 

Aangezien je ook "regelmatig" van wagen verandert (om de +-5 jaar zeker?) is in het voordeel van de 3, want betere restwaarde. Volvo's zijn sowieso al niet goed daarin, het feit dat de V60 recent een facelift heeft gehad wil dan nog eens zeggen dat op het moment dat je de volgende koopt, de V60 al vervangen zal zijn door een nieuw model, terwijl van de 3 de facelift zijn laatste jaar à 2 jaar zal ingaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige 3 is toch uitgekomen in 2005, LCI in 2008, en afgevoerd in 2012?

 

Vandaar, als ie nu een nieuwe koopt kan ie em over 5 jaar verkopen terwijl de LCI van de F30/1 op de markt is, dus het nog niet echt een "oud" model is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, al had ik het zo initieel niet begrepen. :)

 

Np, het zal wel aan de uitleg gelegen hebben die niet 100% duidelijk was. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten.

Zou eens met een recente 3 moeten rijden, de laatste 3 waarmee ik reed was eentje van twee generaties terug.

De V60 rijdt eerder als een grote V50 dan een kleine V70, in die zin ontgoochelde de V60 me wat.

Als je dan toch spreekt van een Evoque ... hmmm, die zou bij mij ook kans maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten.

Zou eens met een recente 3 moeten rijden, de laatste 3 waarmee ik reed was eentje van twee generaties terug.

De V60 rijdt eerder als een grote V50 dan een kleine V70, in die zin ontgoochelde de V60 me wat.

Als je dan toch spreekt van een Evoque ... hmmm, die zou bij mij ook kans maken.

 

Evoque is echt mijn ding niet. Onpraktische wagen die dan nog eens veel te duur is in gebruik voor wat het is.

 

Echt eens rijden met de nieuwe 3 Bompa. Ik vind het een dijk van een wagen. Beste in zijn klasse (tot de nieuwe C er is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwarte buitenkleur en zwart lederen interieur... :unsure: . Gooi een Everestgrau lederen interieur in die BMW en 't wordt een pareltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eens met een recente 3 moeten rijden

 

In juni wil ik gerust wel eens met 'mijn' 316d'eke komen stoefen :D :D :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In juni wil ik gerust wel eens met 'mijn' 316d'eke komen stoefen :D :D :D .

 

Min 120 PK meet met Binnenmuisarchitect en ikzelf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch ook de Touran niet zomaar passeren! Het blijft toch een beetje de Cayenne voor buiten Knokke.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

In juni wil ik gerust wel eens met 'mijn' 316d'eke komen stoefen :D :D :D .

 

Sowieso: graag :D

Ben wel eens benieuwd hoe dat rijdt. Echt. In de positieve zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is mis met de Passat?

 

Vind ik echt nog goed rijden, en kan mooi aangekleed worden, bovendien is de break zeer ruim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik echt nog goed rijden, en kan mooi aangekleed worden, bovendien is de break zeer ruim

Idd. (wel geen ervaring met rijden)

Ik zou met Wim's beperkingen kiezen tussen een Passat of een C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met Wim's beperkingen kiezen tussen een Passat of een C.

 

Is die uitgerust met een HT&D-kanaal op de radio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. (wel geen ervaring met rijden)

Ik zou met Wim's beperkingen kiezen tussen een Passat of een C.

 

Als je met alles rekening wil houden, zou ik 'm een taxi aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met zijn beperkingen rekening moet houden .... 't lijkt of ze jou in een rolstoeleke willen duwen man!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht al op de FL van de F30/F31.

 

Ik ben em nu al beu gezien. En aan die platte voorneus zal ik niet meer kunnen wennen, ik heb het nochtans geprobeerd.

 

Ik zie er op de Brusselse ring veel rijden (alhoewel, stilstaan is een beter woord), maar die achterkant van de F31...Er hangen precies teveel achterbumpers aan of zo.

 

Soit. Het wordt een moeilijke keuze binnen een jaar. Maar wie weet wat de dag dan brengt en waar ik werk.

 

 

PS: Hij rijdt wel zeer goed. Al zou ik zeker een M-ophanging op de optielijst aanvinken.

 

Tuscani: Rij er eens mee. Wat herverkoop betreft, kan je niet veel mis doen met de BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Wat herverkoop betreft, kan je niet veel mis doen met de BMW.

 

 

Denk dat een automaat makkelijker gaat te herverkopen zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat een automaat makkelijker gaat te herverkopen zijn.

 

Meeste leasebakken zijn manueel, verkopen ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid