Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie veel plastiek en weinig koper en messing. en sorry maar 20 inch : serieus? Haal dan die elektromotor eruit en hang er een paard voor, dan mogen 20 inch wielen.

alle velgen zijn gesmeed dus licht en sterk: de stock 19 inchers wegen amper 6,8 kg, talk about unsprung weight ;)

bovendien:

Since it doesn't look like there's a multi-speed transmission, 13 inch wheels might provide too much torque for this car and not optimize the economy at speed, considering how much faster the electric motor would have to spin (more friction) to reach highway speeds. Think of a Tesla that produces much more torque doesn't spin the motor as fast because it uses a single fixed gear transmission. This is the same sort of thing. It probably works out better for both marketing and engineering to put the burden of raising the gear ratio on the wheels.

Doing a few calculations, this thing needs some crazy gear ratio (7.5:1) to reach 90. The model S, which produces much more torque, actually has a higher gear ratio at around 9.73:1. So using those large wheels might be a way for them to not need a lower gear ratio (like 5:1 or 6:1 on small tires) to get to highway speeds, which would cause a very huge impact on efficiency.

Plus, whereas changing the ratio would just affect output, making the wheels taller improves the size of the contact patch also, without increasing as much rolling resistance as making them wider would. It might need that braking surface area too, if it has any form of regenerative braking to package in there.

All in all, there are a lot of reasons for them to use large wheels, not just for style.

zoek maar eens op hoe dit ding gemaakt is, en met welke materialen, je respect zal wel stijgen :) 

Geplaatst:

"a three-year contract which asks an initial £2995 before £369 monthly payments and a 24,000 mile limit. The total price for this scheme works out at £16,279 for the pure electric version."

lijkt me wel goed te doen, hoe is dit in verhouding met het leasen van bv. een 118d? 

Geplaatst:

alle velgen zijn gesmeed dus licht en sterk: de stock 19 inchers wegen amper 6,8 kg, talk about unsprung weight ;)

bovendien:

zoek maar eens op hoe dit ding gemaakt is, en met welke materialen, je respect zal wel stijgen :)

ik neem aan dat er wel nagedacht is hoe ze het in elkaar gevezen hebben. Maar sorry : op vlak van styling is het een gedrocht. Je mag zeggen wat je wil : het is enkel mooi omdat er een blauw-wit logo op de neus geduwd staat. Stond er een cirkel met bliksem in, dan was het hier lachen met styling.

Er zit een versnellingsbak in : dat vind ik interessante materie, want het verhaal van de Tesla vind ik ook zo grappig (1 versnelling, want met 2 ging het kapot :lol:).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met alle respect voor de spionkop maar ik vind 'm echt niet mooi. Knap in elkaar gevezen? Dat zal wel, 't moest er nog aan mankeren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Besides: een Ampera is óók knap in elkaar gevezen, maar die ziet er niet uit als een cadeau voor de gastvrouw van een Tupperware avond.

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

ik neem aan dat er wel nagedacht is hoe ze het in elkaar gevezen hebben. Maar sorry : op vlak van styling is het een gedrocht. Je mag zeggen wat je wil : het is enkel mooi omdat er een blauw-wit logo op de neus geduwd staat. Stond er een cirkel met bliksem in, dan was het hier lachen met styling.

Er zit een versnellingsbak in : dat vind ik interessante materie, want het verhaal van de Tesla vind ik ook zo grappig (1 versnelling, want met 2 ging het kapot :lol:).

goh ja, ik vind het nog te doen in een juiste config maar ook niet meer dan dat hoor

de looks blijven z'n grootste nadeel, jammer dat BMW er niet echt iets moois van gemaakt heeft

Met alle respect voor de spionkop maar ik vind 'm echt niet mooi. Knap in elkaar gevezen? Dat zal wel, 't moest er nog aan mankeren.

ook niet overdrijven he :D zo'n Ampera/Volt is toch ook geen schoonheid, zeker niet aan de binnenkant... maar akkoord hij ziet er beter uit langs buiten (zeker de Opel variant) :)

daarnaast hebben we nog het argument van 'rijplezier' waar BMW vermoedelijk toch de voorsprong zal hebben. 

een Ampera rijdt blijkbaar (als je de rijtesten mag geloven) gewoon erg 'saai' en vaag, doet 9s naar de 100 ipv 7 in de BMW. Aardig verschil imho (voor zover je dat belangrijk vindt)

"Wel moet er voor hybriderijden een serieuze benzinerekening worden betaald. Is de accu leeg en gaat de vierpitter aan de slag, dan verbruikt deze gemiddeld 1 op 13,3. Dat is geen cijfer dat je met een moderne hybride associeert. Sterker nog: zonder al te veel inspanning komt een doorsnee middenklasser verder op een literbenzine. Op een volle accu plus dito tank kunnen we iets meer dan 500 kilometer rijden en dat is niet echt meer van deze tijd."

520 kg meer dan de BMW en minder interieurruimte, dan gaat volgens mij de kroon van engineering/packaging naar München, je mag zeggen wat je wilt :D

moest de Opel nu goedkoper zjin dan de BMW zou het argumenteren lastiger zijn maar het tegendeel is waar, de Ampera start aan 46.000 euro, de BMW i3 aan 34-35.000

ik zou het wel weten :)

Geplaatst:

Natuurlijk. Maar jij werkt bij BMW zeker? :D

Geplaatst:

Je kan ook zeggen dat ze goed gekeken hebben naar de Ampera en daar de pijnpunten weggewerkt hebben.

Ik vrees dat het rijplezier toch ver te zoeken zal zijn, tenzij je dbr2 bent en kikt op zuinigheid

Geplaatst:

Ik denk dat je nog ferm kan verschieten hoe leuk zo een electrisch ding rijdt...

Geplaatst:

Natuurlijk. Maar jij werkt bij BMW zeker? :D

Nee hoor :)

Ik denk dat je nog ferm kan verschieten hoe leuk zo een electrisch ding rijdt...

Tesla heeft het toch al tweemaal bewezen.

Geplaatst:

Van wat ik hier al heb opgevangen is de i3 zeer vinnig...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

misschien wel. Ik hoop het eerlijk gezegd, want ik zit met een golfkarreke in mijn hoofd. Alleen een sneller golfkarreke.

Maar zoals ik al eerder gezegd heb : geef maar zo een elektrische prul om naar mijn werk te rijden (op voorwaarde dat ik er geraak natuurlijk).

@@William Blake : je prijzen van die bmw zijn voor het instap-model, hoe zijn de prijzen voor diegene die je post? Met die karrewielen en met het volledig aangeklede interieur? Of heb je een link, dan bekijk ik het zelf even.

Geplaatst:

misschien wel. Ik hoop het eerlijk gezegd, want ik zit met een golfkarreke in mijn hoofd. Alleen een sneller golfkarreke.

Maar zoals ik al eerder gezegd heb : geef maar zo een elektrische prul om naar mijn werk te rijden (op voorwaarde dat ik er geraak natuurlijk).

@@William Blake : je prijzen van die bmw zijn voor het instap-model, hoe zijn de prijzen voor diegene die je post? Met die karrewielen en met het volledig aangeklede interieur? Of heb je een link, dan bekijk ik het zelf even.

Zou met alles erop en eraan max 46.000 kosten.

Geplaatst:

duur golfkarreke (maar de alternatieven doen niet beter)

Geplaatst:

Nee hoor :)

Serieus? Straf, hoe kom ik daar dan bij?

Het neemt niet weg dat ik bij mijn standpunt blijf: in mijn ogen is hij lelijk. Over al de rest heb ik niks gezegd.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

prijs heb ik gewoon opgezocht, wordt ook vermeld in dat Duits filmpje

basis 35 ongeveer, maar 't is een BMW dus als je wat luxe en uitrusting wilt ga je mogen dokken :)

Ampera is bijna 50 met alles erop en eraan

maar toegegeven, zoveel ontlopen ze elkaar niet qua prijs

Geplaatst:

ik kan niet genoeg duits en ik heb het filmpje nog niet bekeken :oops:

Maar ik ken wel de Duitse automerken genoeg om te weten dat de prijs die ze vermelden niet de prijs is van het quasi full-option model waarvoor ze staan. Vandaar mijn vraag.

De prijs : het is de technologie en de wetenschap dat er subsidies zijn die ze duur maken.

En dan nog de technologie : in mijn ogen valt het wel goed mee : wat batterijen, een elektormotor met versnellingsbak en een batterijbewakingssysteem gekoppeld aan een genset. Als ze het al bijna 100 jaar doen in de scheepsvaart is het niet zo moeilijk om dat nu in een auto in te bouwen.

Het was wachten op kleinere, lichtere en sterkere batterijen, laders en elektromotoren om dat toepasbaar te maken in een auto (want ik denk niet dat iemand zit te wachten op loodbatterijen)

Geplaatst:

Loss leader

In cutaway form, the first observation is simple: this car must cost serious money to build. Those ally extrusions, the magnesium alloy hanger for the dashboard, the carbon - which is cooked in the US and then shipped back to Europe, the rather lovely aluminium lower suspension arms - all of it yells euros. The tyres are weeny, low-friction Bridgestones just 155 in section and 19 inches in diameter.

BMW will not release pictures of the cabin until 29 July, which is a crying shame because I think it's showroom gold. It re-casts the relationship between driver and controls in the cleverest way I've seen in years. People will sit in this car and want it. You push a chunky rotary control forwards to select Drive and then you roll in near-silence. The gearbox is carried over from the Mini E project, the rest of the powertrain is new.

I think the i3 is a car that will make anyone who drives or rides in it smile. And that probably matters more than anything else. I suspect it might be a little firm on craggy London streets, but on the plus side, I have been assured by the development team that with all the safety systems switched off (sadly not possible in production cars) it will oversteer in the wet. Just thought that needed mentioning.

http://www.pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=100&i=28060

Geplaatst:

je quotes

merci.

Wel stel ik mij de vraag waarom carbon in Amerika gaan afbakken en dan terug naar hier vervoeren? Kijk hoe milieuvriendelijk wij zijn. Let wel niet op de uitstoot tijdens het productieproces, want dan is onze M3 milieuvriendelijker.

Geplaatst:

daarnaast hebben we nog het argument van 'rijplezier' waar BMW vermoedelijk toch de voorsprong zal hebben. 

Zo een ding kopen voor het rijplezier.

Juist ja.

Geplaatst:

1200 kg en 170 pk, sounds Lotus-like :D 

Geplaatst:

Welke Lotus weegt 1200kg voor 170pk?

weet ik ook wel :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in