Polygoon 12.265 Geplaatst: 9 augustus 2016 Delen Geplaatst: 9 augustus 2016 14 minuten geleden zei Maxime S: Van waar ben je precies? Leeft een beetje overal in Vlaanderen denk ik, maar misschien toch het meest in onze streek inderdaad! Noord-Antwerpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 9 augustus 2016 Delen Geplaatst: 9 augustus 2016 Mja... misschien inderdaad een iets rustigere rallystreek daar :-) Ondertussen al paar keer de video van vorig jaar bekeken om het parcours weer een beetje te memoriseren. Ik ben ontzettend benieuwd hoe die E30 zich zal gedragen in vergelijking met de Fiesta vorig jaar. Met die Fiesta kan je echt hard gaan... ik vermoed dat het met de BMW moeilijker zal zijn om even 'agressief' te rijden. Hoewel we vorig jaar toch reden met marge, hebben we daar knappe tijden gereden. We gaan zien of we met de BMW in de buurt zullen komen... KP Staden vorig jaar: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastje 157 Geplaatst: 10 augustus 2016 Delen Geplaatst: 10 augustus 2016 Op 8 augustus 2016 om 17:01 zei Maxime S: Zijn er hier die komen kijken naar de Rally van Staden? Kwestie van te weten wie er fotograaf kan zijn? :-) Ik zal er zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Maxime S 2.160 Geplaatst: 16 augustus 2016 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Wat een dag gisteren! Onze eerste rally met een RWD was gewoonweg fantastisch! De auto, de KP's, het weer... het plaatje was compleet! Twee dagen voor de rally zag het er nochtans niet goed uit... We werden door het team uitgenodigd voor een testsessie op zaterdagmiddag. De auto kwam de dag ervoor terug van de testbank maar bleek niet 'mooi te draaien'... Testsessie afgeblazen om op zoek te kunnen gaan naar het probleem. Rijden op zaterdag zat er niet meer in, dat werd dan maar uitgesteld naar zondag, de dag voor de rally. Om een héél lang en nerveus verhaal kort te maken: het probleem bleek ingewikkelder dan gedacht, waardoor we pas anderhalf uur voor de technische controle zondagavond met zekerheid wisten dat de auto startklaar was... tijd voor een testsessie was er dus niet meer. Ondertussen hadden we de ganse namiddag het parcours verkend zonder zekerheid of we gingen starten. Niet het leukste gevoel om aan het rallyweekend te beginnen. Ik heb de wagen enkel van bij het team in Diksmuide naar Staden kunnen rijden, op de gewone baan. Niet representatief dus voor een echte KP, maar ik kon me toch al een beetje aanpassen aan de dogleg versnellingsbak. (was meer dan 2 jaar geleden dat ik daar nog eens mee gereden had!) Na een vijftal rally's met de Ford Fiesta R2, was het dus mijn eerste rally met achterwielaandrijving. Toch eventjes aanpassen! Met de Fiesta probeer je heel zuiver te rijden. Je kan héél laat remmen met die auto en eens de neus is ingestuurd, kan je heel snel terug op't gas om de auto 'uit de bocht te trekken'. Een zeer leuke auto om echt mee aan te vallen! De BMW was toch een beetje anders op dat vlak. Hoewel hij verrassend stabiel bleek, moet je toch wat meer opletten bij het insturen en vooral het uitacceleren. Insturen ging wel veel scherper dan verwacht. De voortrein luisterde heel goed. Het uitacceleren is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met de R2! Maar eens onder de knie, was het hemels! Gecontroleerde 'drifts' en af en toe het poepje dat de graskant ingaat na de bocht... heerlijk! Wel een beetje spijtig dat we de auto niet vooraf konden testen, want de eerste lus van 3 KP's was eigenlijk een testsessie op ware grootte. In het begin had ik heel weinig vertrouwen. Ik moest wennen aan de versnellingsbak, het schakelmoment, de remzones en vooral ook de wegligging van de auto. Daar waar je met de Fiesta een extreem stabiel en stijf chassis hebt, moet je met de BMW toch wat meer op je hoede zijn, al had ik het wel erger verwacht. Maar eens onder de knie, had ik 'm eigenlijk wel goed in de hand! Wat ik nog niet echt durfde waren de handrembochten in korte situaties met veel kiezel of vuiligheid. Te veel schrik om rond te gaan of de beek in te duiken... De motor (en wat voor één!) heeft 210 pk en een pak koppel. Je staat dus zó rond als je niet oplet. Heb me dus meer 'beperkt' tot het dwars uitacceleren van de bocht dan tot het echt dwars zetten voor de bocht. De handrem zat ook net iets te ver van de versnellingspook, waardoor ik het een te grote beweging vond. Klinkt raar (had er zelf nog nooit bij stilgestaan), maar ik merk bij mezelf dat ik graag beide handen zo veel mogelijk op het stuur heb wanneer ik 'aanval'. De handrem dus maar beperkt bij plaatsen waar er meer plaats en zekerheid was... Uiteindelijk tijdens de voorlaatste en laatste lus hadden we de auto goed onder de knie en begonnen we zeer knappe tijden te rijden, al zeg ik het zelf We finishten 28e algemeen en tweede in onze klasse. Als we de historics niet mee rekenen, finishen we zelfs 19e algemeen! Had de rally nog één boucle langer geduurd, dan was ik eerste kunnen worden in de klasse, want onze tijden waren duidelijk sneller dan de man op de eerste plaats. Maar door het verlies tijdens de eerste lus, konden we die tijd niet meer inhalen. We draaiden tijdens de laatste twee lussen trouwens ook nagenoeg dezelfde tijden als met de Fiesta vorig jaar. Een mooie referentie! Maw, we hebben een schitterende dag beleefd! Zo voor herhaling vatbaar... helaas kost de rallysport aardig wat centjes waardoor ik het moet beperken. De volgende wedstrijd wordt normaal terug de rally van Kortrijk eind november. Ik popel nu al! 12 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Onboards volgen trouwens eerstdaags (als ik er de tijd voor vind) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Heel leuk! Wij wachten in spanning af! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 trouwens die bocht op de fotos, is dat 'niet couperen'? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Eerste of tweede foto? De eerste kan ik niet zo direct situeren welke bocht op welke KP dat is. De tweede is een brede haarspeld, niet couperen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Heerlijk verhaal, maar omdat het allemaal een beetje stijlvol moet zijn: wie koos in godsnaam zwárte velgen voor dat kraam en welke zetelbekleding zat er in? En volgens mij zijn de mistlichten nageplaatst. En de booskijkers zijn niet OEM !!! ... WTF zo beestig way to go !! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastje 157 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Welke zetelbekleding in een rally wagen , hoe kom je erop . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastje 157 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Goed bezig Maxime. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 1 uur geleden zei Gastje: Welke zetelbekleding in een rally wagen , hoe kom je erop . Wacht tot 'ie straks geantwoord heeft daarop, dan ga 'k aan de slag met het (eventuele niet) samen passen van de binnenbekleding met de interieurlijsten. Daarbij past het ook te vermelden dat een zwarte interieurhemel (meestal een optie bij BMW) een auto toch wel wat sneller maakt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 Dat rood van die overall past ook echt niet bij de auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 16 augustus 2016 Delen Geplaatst: 16 augustus 2016 10 uur geleden zei Maxime S: Onboards volgen trouwens eerstdaags (als ik er de tijd voor vind) Wat voor een motor ligt daar dan in? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.111 Geplaatst: 17 augustus 2016 Delen Geplaatst: 17 augustus 2016 Ik gok op een M50B25, ne vierklepper dus (uit de E36). Alhoewel: in een rallyekar (waar emissies en geluidsnormen e.d. van geen tel zijn) moet het misschien wel mogelijk zijn om uit de M20B25 (de tweeklepper) ook 210pk te halen? Met een beetje werk, wat strakkere timing, misschien wat hoogwaardiger internals (pistons, nokkenassen, enz.) en een afstelling gericht op vermogen moeten die blokken dat toch halen, denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastje 157 Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Blijven doorgaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 18 uur geleden zei gTa: Ik gok op een M50B25, ne vierklepper dus (uit de E36). Alhoewel: in een rallyekar (waar emissies en geluidsnormen e.d. van geen tel zijn) moet het misschien wel mogelijk zijn om uit de M20B25 (de tweeklepper) ook 210pk te halen? Met een beetje werk, wat strakkere timing, misschien wat hoogwaardiger internals (pistons, nokkenassen, enz.) en een afstelling gericht op vermogen moeten die blokken dat toch halen, denk ik. Ik vroeg me dat ook af. Maar qua betrouwbaarheid en reserve stukken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Op 16/08/2016 om 17:45 zei gTa: Heerlijk verhaal, maar omdat het allemaal een beetje stijlvol moet zijn: wie koos in godsnaam zwárte velgen voor dat kraam en welke zetelbekleding zat er in? En volgens mij zijn de mistlichten nageplaatst. En de booskijkers zijn niet OEM !!! ... WTF zo beestig way to go !! Op 16/08/2016 om 20:31 zei gTa: Wacht tot 'ie straks geantwoord heeft daarop, dan ga 'k aan de slag met het (eventuele niet) samen passen van de binnenbekleding met de interieurlijsten. Daarbij past het ook te vermelden dat een zwarte interieurhemel (meestal een optie bij BMW) een auto toch wel wat sneller maakt. Raarn! Die wielen waren 17" om plaats te geven aan de grotere remmen. Als ze zwart zijn, zie je minder snel dat ze vuil zijn... En ik ga niet verder in gaan op jouw andere opmerkingen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Op 16/08/2016 om 19:15 zei Gastje: Goed bezig Maxime. Thanks! Was pure fun! 19 uur geleden zei gTa: Ik gok op een M50B25, ne vierklepper dus (uit de E36). Alhoewel: in een rallyekar (waar emissies en geluidsnormen e.d. van geen tel zijn) moet het misschien wel mogelijk zijn om uit de M20B25 (de tweeklepper) ook 210pk te halen? Met een beetje werk, wat strakkere timing, misschien wat hoogwaardiger internals (pistons, nokkenassen, enz.) en een afstelling gericht op vermogen moeten die blokken dat toch halen, denk ik. Het was inderdaad de M20B25 motor. Weliswaar met de nodige aanpassingen (vraag me niet dewelke want ik ken daar geen hol van). Ik weet dat ie alleszins een lichter vliegwiel had, maar das ongeveer het enige wat ik weet van de motorische aanpassingen... Andere aanpassingen waren: E30 M3-boite, Bilstein ophanging (die waanzinnig goed was!), grotere remmen (ik vermoed van de E46 M3), ... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gert-Jan 416 Geplaatst: 22 augustus 2016 Delen Geplaatst: 22 augustus 2016 Zalig, zowel de R2 als de E30 lijken me zalige wagens om rally mee te rijden. De R2 heeft misschien iets meer cup gehalte en dus vooral op tijd rijden, met de E30 kan je je echt amuseren volgens mij. Blijven rijden zolang je kan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 24 augustus 2016 Delen Geplaatst: 24 augustus 2016 Nog enkele coole pics van onze rally 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stevy Courteyn 30 Geplaatst: 26 september 2016 Delen Geplaatst: 26 september 2016 Porsches in rally 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.160 Geplaatst: 7 oktober 2016 Delen Geplaatst: 7 oktober 2016 Voor de rally van Kortrijk eind november, ben ik weer op zoek naar enthousiaste sponsors. Mochten er hier zijn die zich geroepen voelen... De auto wordt opnieuw de Fiesta R2 zoals vorig jaar, die normaal gezien in dezelfde stijl zal bestickerd worden. Sponsordossier verkrijgbaar via PM :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 7 oktober 2016 Delen Geplaatst: 7 oktober 2016 Jamaar sech gij gingt wel nog onboards uploaden van de bmw eh! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastje 157 Geplaatst: 7 oktober 2016 Delen Geplaatst: 7 oktober 2016 11 uur geleden zei Maxime S: Voor de rally van Kortrijk eind november, ben ik weer op zoek naar enthousiaste sponsors. Mochten er hier zijn die zich geroepen voelen... De auto wordt opnieuw de Fiesta R2 zoals vorig jaar, die normaal gezien in dezelfde stijl zal bestickerd worden. Sponsordossier verkrijgbaar via PM :-) Informeer eens bij de zweed voor sponsering. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.