Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Maxime S:

Van waar ben je precies?

Leeft een beetje overal in Vlaanderen denk ik, maar misschien toch het meest in onze streek inderdaad!

Noord-Antwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja... misschien inderdaad een iets rustigere rallystreek daar :-)

 

Ondertussen al paar keer de video van vorig jaar bekeken om het parcours weer een beetje te memoriseren.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe die E30 zich zal gedragen in vergelijking met de Fiesta vorig jaar.
Met die Fiesta kan je echt hard gaan... ik vermoed dat het met de BMW moeilijker zal zijn om even 'agressief' te rijden.
Hoewel we vorig jaar toch reden met marge, hebben we daar knappe tijden gereden.
We gaan zien of we met de BMW in de buurt zullen komen... :D

KP Staden vorig jaar:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8 augustus 2016 om 17:01 zei Maxime S:

Zijn er hier die komen kijken naar de Rally van Staden?

Kwestie van te weten wie er fotograaf kan zijn? :-)

 

 

Ik zal er zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste of tweede foto?

De eerste kan ik niet zo direct situeren welke bocht op welke KP dat is.

De tweede is een brede haarspeld, niet couperen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk verhaal, maar omdat het allemaal een beetje stijlvol moet zijn: wie koos in godsnaam zwárte velgen voor dat kraam en welke zetelbekleding zat er in? En volgens mij zijn de mistlichten nageplaatst. En de booskijkers zijn niet OEM !!!

 

...

 

:D  WTF zo beestig :inlove: way to go !!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Gastje:

Welke zetelbekleding in een rally wagen , hoe kom je erop .:roll:

 

Wacht tot 'ie straks geantwoord heeft daarop, dan ga 'k aan de slag met het (eventuele niet) samen passen van de binnenbekleding met de interieurlijsten. Daarbij past het ook te vermelden dat een zwarte interieurhemel (meestal een optie bij BMW) een auto toch wel wat sneller maakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Maxime S:

Onboards volgen trouwens eerstdaags (als ik er de tijd voor vind)

Wat voor een motor ligt daar dan in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok op een M50B25, ne vierklepper dus (uit de E36).

Alhoewel: in een rallyekar (waar emissies en geluidsnormen e.d. van geen tel zijn) moet het misschien wel mogelijk zijn om uit de M20B25 (de tweeklepper) ook 210pk te halen? Met een beetje werk, wat strakkere timing, misschien wat hoogwaardiger internals (pistons, nokkenassen, enz.) en een afstelling gericht op vermogen moeten die blokken dat toch halen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei gTa:

Ik gok op een M50B25, ne vierklepper dus (uit de E36).

Alhoewel: in een rallyekar (waar emissies en geluidsnormen e.d. van geen tel zijn) moet het misschien wel mogelijk zijn om uit de M20B25 (de tweeklepper) ook 210pk te halen? Met een beetje werk, wat strakkere timing, misschien wat hoogwaardiger internals (pistons, nokkenassen, enz.) en een afstelling gericht op vermogen moeten die blokken dat toch halen, denk ik.

Ik vroeg me dat ook af. Maar qua betrouwbaarheid en reserve stukken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎16‎/‎08‎/‎2016 om 17:45 zei gTa:

Heerlijk verhaal, maar omdat het allemaal een beetje stijlvol moet zijn: wie koos in godsnaam zwárte velgen voor dat kraam en welke zetelbekleding zat er in? En volgens mij zijn de mistlichten nageplaatst. En de booskijkers zijn niet OEM !!!

 

...

 

:D  WTF zo beestig :inlove: way to go !!

 

Op ‎16‎/‎08‎/‎2016 om 20:31 zei gTa:

Wacht tot 'ie straks geantwoord heeft daarop, dan ga 'k aan de slag met het (eventuele niet) samen passen van de binnenbekleding met de interieurlijsten. Daarbij past het ook te vermelden dat een zwarte interieurhemel (meestal een optie bij BMW) een auto toch wel wat sneller maakt.

 

Raarn! :D

Die wielen waren 17" om plaats te geven aan de grotere remmen. Als ze zwart zijn, zie je minder snel dat ze vuil zijn... B)

En ik ga niet verder in gaan op jouw andere opmerkingen :D 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎16‎/‎08‎/‎2016 om 19:15 zei Gastje:

Goed bezig Maxime.

Thanks! Was pure fun!

 

19 uur geleden zei gTa:

Ik gok op een M50B25, ne vierklepper dus (uit de E36).

Alhoewel: in een rallyekar (waar emissies en geluidsnormen e.d. van geen tel zijn) moet het misschien wel mogelijk zijn om uit de M20B25 (de tweeklepper) ook 210pk te halen? Met een beetje werk, wat strakkere timing, misschien wat hoogwaardiger internals (pistons, nokkenassen, enz.) en een afstelling gericht op vermogen moeten die blokken dat toch halen, denk ik.

Het was inderdaad de M20B25 motor.
Weliswaar met de nodige aanpassingen (vraag me niet dewelke want ik ken daar geen hol van). Ik weet dat ie alleszins een lichter vliegwiel had, maar das ongeveer het enige wat ik weet van de motorische aanpassingen... :unsure:

Andere aanpassingen waren: E30 M3-boite, Bilstein ophanging (die waanzinnig goed was!), grotere remmen (ik vermoed van de E46 M3), ...

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig, zowel de R2 als de E30 lijken me zalige wagens om rally mee te rijden. De R2 heeft misschien iets meer cup gehalte en dus vooral op tijd rijden, met de E30 kan je je echt amuseren volgens mij. Blijven rijden zolang je kan :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Voor de rally van Kortrijk eind november, ben ik weer op zoek naar enthousiaste sponsors.
Mochten er hier zijn die zich geroepen voelen... :D
De auto wordt opnieuw de Fiesta R2 zoals vorig jaar, die normaal gezien in dezelfde stijl zal bestickerd worden.

Sponsordossier verkrijgbaar via PM :-)

 

 

 

12287097_10207463573008244_1889276407_o.jpg

12295653_10207463572928242_522403552_o.jpg

12298069_10207463573048245_1541949275_o.jpg

Kortrijk_16.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Maxime S:

Voor de rally van Kortrijk eind november, ben ik weer op zoek naar enthousiaste sponsors.
Mochten er hier zijn die zich geroepen voelen... :D
De auto wordt opnieuw de Fiesta R2 zoals vorig jaar, die normaal gezien in dezelfde stijl zal bestickerd worden.

Sponsordossier verkrijgbaar via PM :-)

 

 

 

12287097_10207463573008244_1889276407_o.jpg

12295653_10207463572928242_522403552_o.jpg

12298069_10207463573048245_1541949275_o.jpg

Kortrijk_16.jpg

Informeer eens bij de zweed voor sponsering.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid