Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, 0231 zei:

Was een heel korte rally.

 

12 uren geleden, dragonfly zei:

Helaas wel ja :( 

 

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

http://www.rallykortrijk.be/nl-20883-zes-uren-van-kortrijk-resultaten.html

Cornette is halverwege weggevallen in kp6 of kp7.

 

Inderdaad een hééél spijtige zaak. M'n eerste accident is er dus ook eens van gekomen...

Vertrouwen met de wagen, het team en co-piloot zaten echt heel goed.
Helaas zijn we in KP2 van de baan geraakt op de gladde wegen. Na een snel stuk heb je een lichte linkse heb je na 100 meter direct een rechtse 90° bocht voor een huis.

We hadden tijdens de verkenningen vooral aandacht gegeven aan hoe we die linkse gingen nemen (snijden of niet), waardoor we ietwat te weinig aandacht hebben besteed aan de afstand tot de rechtse bocht. Bijgevolg deze linkse 'blind' aan 120 genomen om dan plots het beeld voor je te zien dat je die rechtse veel te snel komt. Op de rem gegaan en door de gladde asfalt beginnen spinnen en in de berm gegaan... 

De KP nog uitgereden met platte achterband rechts en tussen de 2 kp's in nog band verwisseld en nog net op tijd kunnen inklokken voor de volgende KP. De carrosserie was echter te geplooid waardoor deze op de nieuwe achterband kon slepen bij linkse bochten, bochten, e.d. en hadden we het idee om gewoon rustig deze uit te rijden om dan tijdens de service te herstellen en opnieuw aan 2e en 3e boucle te beginnen. Helaas was het chassis en achteras te gehavend om nog verder te gaan waardoor we hebben moeten opgeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferme klap.

Was het niet eerder lift-off oversteer? Even van de grond door de slechte baan en de achterkant was meteen weg. Of te hard geremd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dragonfly zei:

Ferme klap.

Was het niet eerder lift-off oversteer? Even van de grond door de slechte baan en de achterkant was meteen weg. Of te hard geremd?

 

3 uren geleden, Lotuzzz zei:

Grellig! Geremd terwijl er nog zijdelingse load stond. Da's nog brutaler dan lift-off uiteraard.

Voila, ik denk net hetzelfde. In zo'n karretjes zit ook geen ABS dus ga je echt in volledige blockering.
Nu, het gebeurt allemaal o zooo snel dat de vragen van "als en mocht ik" eigenlijk niet meer van toepassing zijn.

Het is spijtig genoeg gebeurd en we leggen er ons bij neer. Zijn ook gewaarschuwd

3 uren geleden, bt. zei:

Toch stevig aan't peren precies :blink: :up:

Ewel, ik moet zeggen dat beelden dan ook nog minder goed pakken; in het echt enorm kicken.

Ik vind het vooral heel spijtig dat we niet 1 KP hebben waar we op die snelheid hebben kunnen finishen, want ik durf wel te pretenderen dat resultaat echt goed zou geweest zijn. Maar goed, dat is ook een als assumptie die je niet kunt maken :) 

Co-piloot ook van goud ze... die rust na ons accident, miljaar! En zeggen dat het nog maar z'n 2e rally ooit is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel jammer.

Maar wat een spectaculaire beelden!  Niet zozeer van de crash (dat ook natuurlijk) maar van de hele rit.  
Heel knap gereden (spreekt een niet-kenner :D). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/11/2018 om 23:23, B3noît zei:

Bedankt mannen!
We geven niet op en blijven gaan !

Ah, da's mooi. Ik vreesde dat het na zo'n aderlating (waarschijnlijk toch) gedaan ging zijn. Niet dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, 0231 zei:

Dat zijn dingen die bij een leerproces horen, op naar de volgende.

Allez dan. Dikwijls is het leerproces dat rally te duur is

 

13 minuten geleden, dragonfly zei:

't Was daar ook slippery

 

Als ze goed doorkomen is 't wel schoon om zien. De Quattro in het begin, de Mitsubishi op minuut 2, de mercedes op 6:20

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Allez dan. Dikwijls is het leerproces dat rally te duur is

 

Dit zal niemand ontkennen , maar je rijd niet altijd brokken . Eerst stappen voor je loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@B3noît of anderen, zag dit filmpje passeren van de Polle. Zou je weten wat die groene ring aan zijn stuur is? En schakelt die met paddles of is zo'n WRC een automaat? 

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FZanibooRacing%2Fvideos%2F279740236079525%2F&show_text=1&width=560" width="560" height="531" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media" allowFullScreen="true"></iframe> 

@dragonfly hoe krijg ik dat filmpje hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dragonfly zei:

't Was daar ook slippery

 

Wordt dan ook verreden begin januari.

Over een dikke maand is de 2019 editie al. 03/01-05/01

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Challazer zei:

@B3noît of anderen, zag dit filmpje passeren van de Polle. Zou je weten wat die groene ring aan zijn stuur is? En schakelt die met paddles of is zo'n WRC een automaat? 

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FZanibooRacing%2Fvideos%2F279740236079525%2F&show_text=1&width=560" width="560" height="531" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media" allowFullScreen="true"></iframe> 

@dragonfly hoe krijg ik dat filmpje hier?

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Challazer zei:

@B3noît of anderen, zag dit filmpje passeren van de Polle. Zou je weten wat die groene ring aan zijn stuur is? En schakelt die met paddles of is zo'n WRC een automaat? 

Heeft ie laten installeren. Is een verzegelingsring zodoende dat ie z'n stuur niet verliest zoals hier:

:D Nee, efkes serieus; het is een sequentiële versnellingsbak waarbij de groene ring vooraan terugschakelen is en normaal een rode ring achter het stuur om op te schakelen. Gemakkelijker dan vaststaande paddles zodoende je bij iedere stuurhoek kunt op/neerschakelen.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
  • Whut?! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's nog niks vergeleken met die keer dat naast het stuurwiel ook de versnellingspook en de rempedaal afbrak. En de capeau vloog open en de deur ging niet meer toe. Daar was hij toch bijna een plaats verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/11/2018 om 22:58, Challazer zei:

@B3noît of anderen, zag dit filmpje passeren van de Polle. Zou je weten wat die groene ring aan zijn stuur is? En schakelt die met paddles of is zo'n WRC een automaat? 

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FZanibooRacing%2Fvideos%2F279740236079525%2F&show_text=1&width=560" width="560" height="531" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media" allowFullScreen="true"></iframe> 

@dragonfly hoe krijg ik dat filmpje hier?

@Challazer post eens de normale link aub 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid