Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

De chauffeurs in't filmke.

 

k Geloof dat dat de werk-werk rit is ;)

 

Hoewel Neuville wel naar huis reed, in dit geval en Ogier op een paar kilometer van zijn deur passeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje dat ik nog eens apart ga stellen: wordt bij rallywagens de airco eruitgehaald? Of erin gelaten omdat bij regenweer ontdampen toch wel essentieel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje dat ik nog eens apart ga stellen: wordt bij rallywagens de airco eruitgehaald? Of erin gelaten omdat bij regenweer ontdampen toch wel essentieel is.

Eruit... maar vellen hebben wel een anti damp systeem voor de vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan iets uit een flesje samen met warme lucht blazen? Ik heb het in elk geval genoeg geweten dat ik de damp alleen met airco wegkrijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat nodig is. Er is sowieso weinig bekleding waar vocht in kan kruipen en die auto's staan doorgaans wel binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat nodig is. Er is sowieso weinig bekleding waar vocht in kan kruipen en die auto's staan doorgaans wel binnen.

Ge zou u vergissen... de mannen die erin zitten produceren nogal veel vocht tijdens een rit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat nodig is. Er is sowieso weinig bekleding waar vocht in kan kruipen en die auto's staan doorgaans wel binnen.

In principe wel nodig hoor... Kan serieus vochtig binnenin worden, vooral ook omdat je vaak het ruitje moeten openen om je tijdkaart af te geven enz. En dan komt alle vocht binnen.

Mijns inziens alleen een warme luchtblazer.

Daarnaast ook een product om aandampen te voorkomen, maar ook dit was soms niet voldoende voor ons.

In ieder geval heel frustrerend want wij hadden er enorm veel last van op de eerste doortocht Aalbeke, vooral na het erbarmelijke onverharde stuk, vooral vanaf 2 min 30 sec merk je het goed;

Ik probeerde nog aan de knoppen te draaien voor extra lucht, maar door het Hans systeem was ik niet in de mogelijkheid om knop te draaien.

Tevens door het kleine niet-aangedampte gat kijken was moeilijk gezien ik vastzat met het systeem onder de gordels.

Wat nog voor grappige onboard beelden zorgt.

Op het einde zagen we zelfs niet meer door de voorruit en hadden we bijna een nadar mee (6.50 min)

Moet toch beter kunnen vind ik, al waren het natuurlijk erbarmelijke omstandigheden ook...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is niet ideaal, maar de ventilator stond niet op de hoogste stand dan? Hoe dan ook zou dit niet mogen voorvallen vind ik.

Dat momentje met die nadar is wel grappig eigenlijk: STOOOP! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten een potlood met een gommeke mee te nemen om met het gommeke aan de knoppen te kunnen :)

En toch vermoed ik dat de airco er te gemakkelijk wordt uitgehaald en dat ze dan soms wat beter prioriteiten zouden stellen: beter een paar seconden verliezen door het extra gewicht, maar ondertussen goed zicht hebben. Maar wie weet, misschien krijgen de meesten het echt wel goed zonder airco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel aandampen. Gewoon blazer op't maximum zetten en 't venstertje op een kier laten en normaal gaat dat dan vrij snel weg...

 

Sommige auto's hebben ook een elektirsche voorruit ontdamper. Maar die vreet dan weer van je vermogen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige auto's hebben ook een elektirsche voorruit ontdamper. Maar die vreet dan weer van je vermogen weg.

 

Zal er ook vanaf hangen wie er rijdt zeker? Duval zal zoiets misschien merken maar Benoit is misschien meer gebaat met 10pk minder en vrij zicht :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is niet ideaal, maar de ventilator stond niet op de hoogste stand dan? Hoe dan ook zou dit niet mogen voorvallen vind ik.

Dat momentje met die nadar is wel grappig eigenlijk: STOOOP! :D

Stond op stand 3 van de 4 en ruitje op een klein kiertje. Ondanks dat dus nog altijd last zoals je ziet.

@@ICM kunde idd niet met manieren rijden; constant door midden of linker zijruit kijken.

Al bij al, toch eerste keer met rallywagen op die kp dus geen groot verlies. Ons was het meer de beleving ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Eén van onze onboards van de rally van kortrijk eind vorig jaar.

Jammer genoeg is er iets mis gelopen met de voeding van onze camera waardoor dit één van de weinige filmpjes is. 

Was de allereerste KP op een kletsnat parcour en dan nog eens in het donker.

Niet de gemakkelijkste manier om de automatismen terug te vinden na bijna een half jaar niet meer in die auto te hebben gezeten... :-o

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

klopt. De FIA wil WRC's terug spectaculairder maken. De wagens zullen daarvoor meer PK's hebben en grotere aero-elementen. 

Ze willen er eigenlijk een mini-Gr. B van maken...

 

Ben wel fan!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid