Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 11 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2017 20 uur geleden zei Fille: In Genk schillen onze laptimes meestal ook niet veel meer he Jij rijdt altijd om halfacht en ik om negen uur he Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 3 minutes ago, dragonfly said: Neen, kan niet want is ook de 15de. Misschien als die werken gedaan zijn nog eens, nu echt wel teveel file. Ik heb 3,5u in de auto gezeten om 2x 20min te rijden ofzo Niet mijn schuld dat ge de 36 minuten erna liever aan de toog hing dan in de kart he Quote
dragonfly 15.029 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 23 minuten geleden zei ir_fuel: Niet mijn schuld dat ge de 36 minuten erna liever aan de toog hing dan in de kart he Mijn rug had er idd genoeg van en ik heb trouwens water gedronken Quote
Fille 800 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 3 uur geleden zei Lotuzzz: Jij rijdt altijd om halfacht en ik om negen uur he ahum, om 21u is het al koudere buitentemperatuur = beter voor de motor he In Genk wordt er met die 100 miles races in het begin echt wel aggressief gereden, dan is het precies alles of niks. Volgende keer pak jij de start @Lotuzzz ? Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 11 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2017 6 uur geleden zei Fille: ahum, om 21u is het al koudere buitentemperatuur = beter voor de motor he In Genk wordt er met die 100 miles races in het begin echt wel aggressief gereden, dan is het precies alles of niks. Volgende keer pak jij de start @Lotuzzz ? Daarom dat ik het zeg, als het kouder is is het veel beter Heb de start ooit al gepakt hoor! Kwali rond P20 is dan wel het gevolg... Hier zie je me met de witte helm op 1:17 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Als je de eerste ronden omgekeerd bekijkt is die wel goed bezig! Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Vandaag wederom gaan trainen met Mathias. Tijden gaan serieus omlaag hij rijd nu ongeveer 2 seconden achter de snelste in zijn klasse. Ik ben tevreden. 2 Quote
dragonfly 15.029 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Rijdt hij al wedstrijden? Quote
Maverick 2.791 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Is er eigenlijk een afzonderlijk kart topic? Zo niet, hier even men verhaal doen. Ik ben dus al even aan het kijken om mij eens een kart te kopen voor het amusement, met de beperkte kennis welke ik nu heb merk ik op dat ik voor iets moet gaan met een rotaxmax motor en chassis van crg, Tony kart. Liefst met handbediende voorrem. Hier en daar vind ik wel iets wat betaalbaar is en zie daar dan ook niet direct het probleem. Enigste probleem zijn de circuits, met uitzondering van Genk ( wat wel eens leuk kan zijn maar niet echt ideaal wegens behoorlijk ver van Kluisbergen) zijn er ook nog 2 net over de Franse grens wat voor mij ideaal zou zijn. (35min rijden) Echter vroeg ik me af hoe dit zit voor het gebruik van die circuits, bestaat er zoiets als een trackday met open pitlane? Wat met wedstrijden (geen competitie). Ik vind daar weinig tot niets duidelijks over terug. Iemand ervaring? Quote
dragonfly 15.029 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Er is een topic ja, ik zal het daar nog eens uittypen voor je. Al vrees ik wel dat het met je drukke job niets voor jou zal zijn Quote
dragonfly 15.029 Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 10 uur geleden zei ir_fuel: Iemand Eupen vanavond? Laat maar iets weten als de werken op de E40 gedaan zijn Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Ik heb geen werken gezien. Stond er op 50 minuten Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Nieuwe layout (rechts is gans aangepast). Ze hebben nu ook 2 shortcuts ipv ene. Dat recht stuk is redelijk crazy geworden met die 13pk karts. Gaat daar echt hard op t einde. Als je daar tegen de boarding vliegt rechts breek je je rug volgens mij. 1 Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 On 8/14/2017 at 10:16 PM, dragonfly said: Rijdt hij al wedstrijden? Neen , nog niet. Hij rijdt nog maar 3 maand. Misschien volgend jaar 1 of 2 Quote
dragonfly 15.029 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 4 uur geleden zei wabe: Neen , nog niet. Hij rijdt nog maar 3 maand. Misschien volgend jaar 1 of 2 Goed zo, daar leren ze nog altijd het meest van bij maar hij moet uiteraard wel de laatste kunnen volgen of de fun is snel over. Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Goed zo, daar leren ze nog altijd het meest van bij maar hij moet uiteraard wel de laatste kunnen volgen of de fun is snel over.Hij rijd op Mariembourg voor de moment 1:06:00 , dat is ongeveer net achter de top 5. Op Genk is het iets minder. Zijn nog maar 1 keer geweest en er was veel volk. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Vandaag wederom gaan trainen met Mathias. Tijden gaan serieus omlaag hij rijd nu ongeveer 2 seconden achter de snelste in zijn klasse. Ik ben tevreden. [emoji106][emoji106]Hoe oud is hij nu?Want k zit met ene van 4 die staat te popelen.. voorlopig is het duo-kart [emoji6] 1 Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 [emoji106][emoji106]Hoe oud is hij nu?Want k zit met ene van 4 die staat te popelen.. voorlopig is het duo-kart [emoji6]Hij is 7. Maar leeftijd is niet zo belangerijk. Lengte wel. Toch minimum 1m25. En anders baby kart. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Ja ik denk da we ne puffo zullen aanschaffen voor hem 1 Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 Op 10-8-2017 om 08:26 zei PJH: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=62901.msg1708854#new Laat ne keer weten als er mensen afzeggen Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 Gisteren op Genk 100 Miles gaan rijden. Slaag gekregen, niet normaal Het begon al in de qualy. Ik kreeg de kart voor 10 minuten, en al onmiddellijk had ik een goed gevoel. Hij stuurde netjes, kwam schijnbaar geen vermogen te kort, ... alles voelde goed aan. Ik merkte van mezelf ook dat ik sneller op weg was dan de vorige keer. Nou niet dus... quali afgesloten met een 1.13.058 (sneller dan vorige keer dus, maar nu ook niet zo veel). De snelle mannen reden vrolijk 1.09.603 en 1.09.601 Daarna mijn collega in de kart gezet voor quali deel 2, de beste man wist er een 1.10.9 uit te halen, zomaar Goed, 't zou dus niet fameus worden die dag. We stonden P20 voor de start en mijn collega wou absoluut eens starten. Had hij denk ik nog nooit eerder gedaan, dus ik wou het hem wel gunnen ook al is dat eigenlijk mijn lievelingsmoment van de race Absoluut goed gestart eigenlijk, met een mooie acceleratie van de lijn af (hij is ook 20kg lichter dan mij, dat helpt zeker), maar dan wel teruggevallen naar 34ste in een bocht of 4 tijd. Klappen gekregen uit alle windstreken blijkbaar, en daardoor wijd gegaan of nodeloos moeten remmen en zo dus plaatsen verloren. Geen drama, de race duurt 2 uur dus terugkomen is zeker mogelijk. 30 min later lag meneer al op P15. Na een half uurtje was het tijd om te wisselen, en mocht ik het stuur overnemen. Na een goeie pitstop kwam ik buiten op P22, met P21 op 3 seconden en P23.....op 0,2. Bovendien reed P23 in zijn laatste ronde een 1.12.1, wat 0,9 sneller is dan mij in de quali. De druk was er dus meteen, en mijn bandjes waren iets koeler dan die van hem wegens de pitstop. De bocht bij het opkomen van de rechte lijn in mijn 2e rondje compleet verknalt, en toen reed hij plots naast me en aan de binnenkant not good... dan maar bocht 1 heel wijd genomen om zo zoveel mogelijk snelheid te proberen behouden voor de linkse die eigenlijk flatout is. Dat werkte wel, hij kwam voor me in het aanremmen, maar ik stak dan naar binnen terwijl hij nog naar buiten ging. Met het opgebouwde snelheidsverschil kon ik hem dan opnieuw pakken nog voor de remzone voor het rechte stuk die parallel loopt met de openbare weg. 1e racemoment was dus al een feit, en we waren halfweg lap 2 fun fun dus Spijtig genoeg moest meneer binnen na ronde 4, dus heb ik ern iet lang kunnen van genieten. P21 was inmiddels down the road, omdat wij tijd verloren hebben met vechten. Nu ik vrije baan had dan meer easy naar P21 gecruised, de man aan het stuur was duidelijk trager en de battle was dan ook onbestaande. In mijne 1e half uurtje kunnen doorklimmen naar P15, met inhalen maar ook gewoon mensen die pitten. Afgesloten met 1.12.1 als fastest lap Dat was 0,9 sneller dan in de quali wel, maar toch nog veel te traag om mee te kunnen. Ik had ook niet het gevoel dat ik "on rails" rondreed. Ik vond net zoals de vorige keer geen ritme, verprutste soms een bocht zonder reden enz enz. Collega dan weer de kart in, opnieuw sterk gereden, en zelfs een hele tijd de man op P3 zitten volgen. Was mooi om te zien dat hij wel degelijk kon volgen, aan de kart zal het dus zeker niet gelegen hebben. Zijn fastest lap of the day was 1.10.3, een verdienstelijke poging Laatste stint dan maar. Inmiddels was het al donker geworden en ietsje frisser. Ik wist dat het opnieuw verliezen zou worden, maar toch had ik er zin in. In dat kartje gesprongen en in een open gat terecht gekomen. Niemand voor me, niemand achter me -> ideaal. Tijd om eens te kijken hoe we kunnen verbeteren door echt te concentreren op techniek, rempunten, lijnen, ... the works. Conclusie van de dag: veel vroeger remmen. In mijn 1e stint reed ik met teveel agressie rond, waardoor ik vaak niet aan de binnenkant raakte en dan met een ongezonde dosis onderstuur naar buiten ging, laat op het gas kon en zo tijd en snelheid verloor. Momentum is key bij karting en dat werd al snel duidelijk. Rijstijl aangepast en na 5 rondjes zoeken zat ik al op 1.11.3xx. De winst was niet supergroot, maar ik was vooral een pak consistenter en had veel meer het gevoel dat ik niet op jeep safari was. Het rijden ging beter, was minder lastig en sneller. Alleen maar voordelen dus Met nog een 20-tal minuten op de klok plots pech met dubbelen. Ik kwam een trage deelnemer tegen (maar dan echt traag) op het stukje richting de tribune. Hij keek achter zich en wist dus dat ik er was. Vervolgens ging hij in de bocht naar rechts volledig over de curbs, waardoor ik een pak meer snelheid had dan hem voor de linkse knik die er op volgt. Opnieuw keek hij achter zich en dan ging hij rechts op de baan rijden. Ik dacht dus: die man gaat aan de buitenkant blijven om mij zo te laten passeren waardoor we beide geen tijd verliezen. Ik blijf dus op het gas staan en stuur hem naar de apex van de linkse.... je voelt het aan de schrijfstijl al komen... meneer stuurt wel in zeker Ik kon die niet meer ontwijken, dus dan maar proberen om nog scherper te sturen en via het gras aan de binnenkant een uitweg te zoeken en er niet vol in te zitten. Result: 180 graden en achterwaarts de start/finish straight opkomen via het gras omdat je dan effectief een bocht niet neemt verloor ik eigenlijk maar 5sec die ronde... kon erger Het laatste kwartier was waarschijnlijk het beste. Team Dely wafels kwam vlak achter mij de piste op na een pilootwissel. Ik wist dat ze in de quali 0.2 sneller waren dan mij, maar met mijn aangepaste rijstijl moest dat normaal dus wel lukken om die achter me te houden. Zij hadden ook een aangepaste rijstijl We hebben gevochten tot op het einde, met positiewissels en close racing de hele tijd. Echt nek aan nek, maar altijd fair en met respect. Heerlijk zeker omdat ik er in de laatste ronden van weg kon rijden Afgesloten op P18, nog altijd slaag gekregen dus, maar wel genoten 7 Quote
Fille 800 Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 Leuk verslagje! Alrijd wel een speciale race vind ik met de 100 miles. Uw laptimes zijn toch al een pak beter als vorige keer he! Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 26 augustus 2017 Geplaatst: 26 augustus 2017 On 8/19/2017 at 0:43 PM, Mich said: Ja ik denk da we ne puffo zullen aanschaffen voor hem En anders altijd eens welkom om te komen kijken voor de maat 1 Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 30 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2017 Op 8/26/2017 om 12:44 zei PJH: dan maar bocht 1 heel wijd genomen om zo zoveel mogelijk snelheid te proberen behouden voor de linkse die eigenlijk flatout is. Dat werkte wel, hij kwam voor me in het aanremmen, maar ik stak dan naar binnen terwijl hij nog naar buiten ging. Met het opgebouwde snelheidsverschil kon ik hem dan opnieuw pakken nog voor de remzone voor het rechte stuk die parallel loopt met de openbare weg. 1e racemoment was dus al een feit, en we waren halfweg lap 2 fun fun dus Spijtig genoeg moest meneer binnen na ronde 4, dus heb ik ern iet lang kunnen van genieten. P21 was inmiddels down the road, omdat wij tijd verloren hebben met vechten. Nu ik vrije baan had dan meer easy naar P21 gecruised, de man aan het stuur was duidelijk trager en de battle was dan ook onbestaande. In mijne 1e half uurtje kunnen doorklimmen naar P15, met inhalen maar ook gewoon mensen die pitten. Afgesloten met 1.12.1 als fastest lap Dat was 0,9 sneller dan in de quali wel, maar toch nog veel te traag om mee te kunnen. Ik had ook niet het gevoel dat ik "on rails" rondreed. Ik vond net zoals de vorige keer geen ritme, verprutste soms een bocht zonder reden enz enz. Bocht 1 kort nemen en kort blijven! Daar is de grip. En zoals je verderop schrijft, inderdaad wat vroeger remmen anders loopt alles mis. De rechte stukken zijn lang, dus een halve seconde vroeger op het gas is veel meer waard dan een halve seconde later remmen. Wel tof he op zo'n echt circuit, veel meer kans op fouten, battles,... dan indoor. Tot op een certain level tenminste, voor ik de echte indoorders op m'n kap krijg Miskijk je ook niet op de 2 seconden die je aan de broek krijgt van de snelsten; het gaat over een lap van 70 seconden, dus dat is 1 seconde mocht het rondje maar de helft zo lang zijn. 19/10 de laatste van het seizoen, ik verwacht dan ook een AM-team aan de start! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.