PJH 21.017 Geplaatst: 6 november 2017 Geplaatst: 6 november 2017 Ik kan er niet bij zijn vrees ik Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 16 november 2017 Geplaatst: 16 november 2017 Heb een Tillett Ribtec gekocht in Merelbeke. Veel geld voor een reep materiaal maar ik moest iets kunnen passen voor ik het kocht en Dragonfly was wel content van zijn Ribtec. Ik had eerder een model met twee schelpen geprobeerd en bedacht dat ik dat niet op afstand moest kopen want als het niet nauwkeurig past hebt ge meer last bij stevig rijden dan dat ge er voordeel uit haalt. Het zou me niet verbazen als er nogal wat ribbenbeschermers gekocht worden die dan maar enkele keren gebruikt worden. Heb het nu een eerste keer gebruikt , wat aarzelend nadat ik meer dan een maand met pijnlijke ribben heb rondgelopen maar de ribben deden achteraf geen zeer. De beschermer gaf een goede eerste indruk. Zit niet echt in de weg maar snijdt wel wat onder de oksels, daar hoop ik nog iets op te vinden. Bij echt botsen is de bescherming waarschijnlijk wat minder. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 november 2017 Geplaatst: 16 november 2017 Niet zo hoog steken, tot onder je oksel is wat te hoog Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 27 november 2017 Geplaatst: 27 november 2017 (aangepast) En de tweede keer. De ribtec is een blijver denk ik. Toch wat zeer aan de ribben weer, misschien wat vroeg herbegonnen. Geklapt met iemand die verschillende beschermers weggesmeten heeft na miskoop, wat ik al verwachtte. 't Moet zjust zijn. En ik denk dat ik voor het eerst een een verschil tussen chassis ontdekt heb. Met de oude karts moest ik dikwijls wat bruter de bocht in om goed grip te hebben, bij de nieuwe moet ik weer wat delicater insturen. Waarschijnlijk zijn die oude wat losser. 27 november 2017 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 26 februari 2018 Auteur Geplaatst: 26 februari 2018 Ben uitgenodigd/uitgedaagd om eens zo'n uur endurance te doen op Karting Mariembourg. Beetje ok daar? Tips? Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Gedeeltelijk nieuwe layout in JPR. De vorige layout was goed maar lag er wel al lang. Kort op geweest en ging me niet meteen goed af. Volgende keer beter. Er zitten een paar heel korte bochten in waardoor lichtgewichten bevoordeeld zijn. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 26 februari 2018 Auteur Geplaatst: 26 februari 2018 37 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Gedeeltelijk nieuwe layout in JPR. De vorige layout was goed maar lag er wel al lang. Kort op geweest en ging me niet meteen goed af. Volgende keer beter. Er zitten een paar heel korte bochten in waardoor lichtgewichten bevoordeeld zijn. Had op fb al gezien dat er een grote verandering in layout was. Jammer want op de oude baan (met meestal maar 1 echt langzame bocht) vond ik altijd goed m'n draai. Of nee, ik heb er altijd een rap kartje gehad, bedoel ik Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 3 uren geleden, Lotuzzz zei: Ben uitgenodigd/uitgedaagd om eens zo'n uur endurance te doen op Karting Mariembourg. Beetje ok daar? Tips? 15jaar geleden met een 2takt gereden, dus niet echt representatief om tips te geven vrees ik. Wel zeer mooie baan, toen Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 12 uren geleden, Lotuzzz zei: Ben uitgenodigd/uitgedaagd om eens zo'n uur endurance te doen op Karting Mariembourg. Beetje ok daar? Tips? 9 uren geleden, msxx zei: 15jaar geleden met een 2takt gereden, dus niet echt representatief om tips te geven vrees ik. Wel zeer mooie baan, toen Huurkarts rijden maar op de linkerhelft maar is misschien speciaal event. Met een 2-takt inderdaad genieten, supersnel circuit Hiervoor Lotuzz? Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Zondag 6 mei? AM-meeting dus? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Dat circuit ligt in een industriezone waar ze niemand storen en dan krijg je sinds 1 januari nog zo'n zever. Ik heb precies nog de goeie tijd meegemaakt van de luchtgekoelde motorkes die inderdaad veel herrie maakten Nu mogen ze het grote circuit al niet meer op. Quote PROGRAMME RÉDUCTION DE BRUIT Chers pilotes, Afin de réduire préventivement les nuisances sonores, nous avons pris les mesures suivantes avec prise d’effet immédiat : 1. Moteur à pousser, sans limitation de régime : INTERDIT sur le grand circuit. Autorisé sur le petit circuit, uniquement si équipé d’un silencieux additionnel de type CIK ou IAME 2. Moteur à embrayage, refroidi par air NON-LIMITE en régime : INTERDIT sur le grand circuit. Autorisé sur le petit circuit, uniquement si équipé d’un silencieux additionnel 3. Moteur à embrayage, refroidi par air, limité en régime (type Boxer, husky, etc…) Autorisé sur le petit et le grand circuit, uniquement si équipé d’un silencieux additionnel de type CIK ou IAME !!! A L’APPRECIATION DES STEWARDS 4. Chauffe des moteurs à l’arrêt, sur les chariots : Uniquement à l’endroit spécifiquement prévu à cet effet, c'est-à-dire derrière l’aire de pesage des karts Strictement interdit à tout autre endroit 5. Karts X30 et Super-X30 Utilisation obligatoire du silencieux additionnel CIK ou IAME Merci de votre compréhension ! Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 11 hours ago, Lotuzzz said: Had op fb al gezien dat er een grote verandering in layout was. Jammer want op de oude baan (met meestal maar 1 echt langzame bocht) vond ik altijd goed m'n draai. Of nee, ik heb er altijd een rap kartje gehad, bedoel ik Al naar JPR geweest met de nieuwe karts? Moet dringend nog eens terug gaan, maar de vorige keer vond ik mijn draai er niet in. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 16 minutes ago, dragonfly said: Huurkarts rijden maar op de linkerhelft maar is misschien speciaal event. Met een 2-takt inderdaad genieten, supersnel circuit Hiervoor Lotuzz? Races doen ze normaal op het ganse circuit. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 26 februari 2018 Auteur Geplaatst: 26 februari 2018 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Races doen ze normaal op het ganse circuit. Inderdaad, gewoon zo'n 1h race. Wel het volledig circuit. Als ik datum weet allemaal welkom he Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Ge moet er al ni te veel fysiek voor trainen. Met zo een huurkarts op dat soort piste is totaal niet vermoeiend. 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 26 februari 2018 Auteur Geplaatst: 26 februari 2018 39 minuten geleden, ir_fuel zei: Ge moet er al ni te veel fysiek voor trainen. Met zo een huurkarts op dat soort piste is totaal niet vermoeiend. Dat weet ik, denk dat ik de 100 miles in Genk op m'n eentje zou kunnen. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Om te weten hoe lang het geleden is dat ik gekart heb zou ik de zoekfunctie in dit topic beter moeten begrijpen, maar het was écht lang geleden. Ik denk niet dat ik de laatste 4 jaar 5x ben gaan karten en dat liet zich voelen, ik voel met net 60 jaar. Het was wel weer zeer tof, nieuwe lay-out ook in JPR. Begonnen met een 52,8 in de eerste heat, 52,1 in de tweede en 51,1 in de derde. De dagtijd was 50,1 dus mits wat ritme en terug wat minder kilo’s (86kg ondetussen, 10-15kg meer dan in mijn jaren waar ik nog veel reed) is er nog veel mogelijk. Hoewel nu nog geen toptijd deed het me wel deugd net zoals in de goede dagen dat ik vrij constant kon rijden. In de tweede heat 10 ronden op rij binnen de 0,4s kunnen rijden terwijl er 15man op de baan was van verschillende niveaus... gaf voldoening! Volgende maand terug proberen gaan en zien of we de draad terug kunnen oppikken! 2 Quote
Alexis 5.934 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 9 hours ago, TomT said: Om te weten hoe lang het geleden is dat ik gekart heb zou ik de zoekfunctie in dit topic beter moeten begrijpen, maar het was écht lang geleden. Ik denk niet dat ik de laatste 4 jaar 5x ben gaan karten en dat liet zich voelen, ik voel met net 60 jaar. Het was wel weer zeer tof, nieuwe lay-out ook in JPR. Begonnen met een 52,8 in de eerste heat, 52,1 in de tweede en 51,1 in de derde. De dagtijd was 50,1 dus mits wat ritme en terug wat minder kilo’s (86kg ondetussen, 10-15kg meer dan in mijn jaren waar ik nog veel reed) is er nog veel mogelijk. Hoewel nu nog geen toptijd deed het me wel deugd net zoals in de goede dagen dat ik vrij constant kon rijden. In de tweede heat 10 ronden op rij binnen de 0,4s kunnen rijden terwijl er 15man op de baan was van verschillende niveaus... gaf voldoening! Volgende maand terug proberen gaan en zien of we de draad terug kunnen oppikken! Laat eens iets weten als je nog eens gaat @TomT, nog veel langer geleden bij mij, maar altijd leuk om te doen Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 1 uur terug, Alexis zei: Laat eens iets weten als je nog eens gaat @TomT, nog veel langer geleden bij mij, maar altijd leuk om te doen Laatste maandag van maart @Alexis Vandaag serieus wat last van benen en rug. Precies alsof er vannacht een camion over mij is gereden. Quote
Fille 798 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 11 uren geleden, Lotuzzz zei: Dat weet ik, denk dat ik de 100 miles in Genk op m'n eentje zou kunnen. Easy Denk toen aan wanneer we met 2 die race hebben gereden in +30 C°.. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 57 minutes ago, TomT said: Vandaag serieus wat last van benen en rug. Precies alsof er vannacht een camion over mij is gereden. Ga dan eens in Eupen rijden Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 Onlangs terechtgekomen in de eKart in Gent (wist zelf niet dat zoiets bestond in België), 3 stints gereden en de tijden vond ik best wel nog ok na jaren niet gekart te hebben. Beste tijd 32.411 behaald in de laatste sessie met 3 mensen van de crew, beste tijd van die sessie was 31.611. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 2 minutes ago, vince522 said: Onlangs terechtgekomen in de eKart in Gent (wist zelf niet dat zoiets bestond in België), Je hebt eKart in Gent, Yet in Eeklo en Geen Power Kart in Jumet. Allemaal met elektrische karts. Binnenkort gaat Waver terug open, ook met elektrische. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 27 februari 2018 Geplaatst: 27 februari 2018 7 hours ago, vince522 said: Onlangs terechtgekomen in de eKart in Gent (wist zelf niet dat zoiets bestond in België), 3 stints gereden en de tijden vond ik best wel nog ok na jaren niet gekart te hebben. Beste tijd 32.411 behaald in de laatste sessie met 3 mensen van de crew, beste tijd van die sessie was 31.611. Is daar al een jaar of 2, ga daar regelmatig. Vind het wel plezant, snel eens karten en dan op café in Gent. 7 hours ago, ir_fuel said: Je hebt eKart in Gent, Yet in Eeklo en Geen Power Kart in Jumet. Allemaal met elektrische karts. Binnenkort gaat Waver terug open, ook met elektrische. Goed dat Waver weer open gaat, leek mij echt een toffe baan. Ga ik zeker eens bezoeken. Quote
Jupke 11.079 Geplaatst: 2 maart 2018 Geplaatst: 2 maart 2018 On 2/27/2018 at 12:13 PM, ir_fuel said: Je hebt eKart in Gent, Yet in Eeklo en Geen Power Kart in Jumet. Allemaal met elektrische karts. Binnenkort gaat Waver terug open, ook met elektrische. Klinkt wel Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.