PJH 21.062 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Ik vond het toch slaag krijgen alweer. 24ste van de 42, en 3 plaatsen achter team turnawt.... Qualy: absoluut de weg kwijt. Tijd trok op niks, nul vrije rondes, door het gras gemoeten omdat iemand rond ging in een ronde waarbij ik dan wel vrij ban ging hebben,.... ergens achteraan moeten starten dus. Op zich ben ik daar fan van, ik heb meer voldoening van een kartrace als ik achteraan moet starten en in het front kan geraken, dan dat ik vanop de pole zou starten en gewoon 2 uur lang niemand zie. Racecraft is waarvoor ik kom, niet voor rondetijden, dus ik had gezien de startplaats zeker iets om naar uit te kijken. De start dan. Ik denk ergens rond p30 op de grid.... bij het van de lijn wegtrekken al meteen 3 man mij voorbij. Kartje trok totaal niet op wegens de 90kg die er in zat, maar eens op stoom was het wel genieten. Overal werd er gewrongen voor plaats, en met een klein beetje uitkijken had ik al meteen 5 plaatsen gepakt nog voor het einde van ronde 1 (netto dus 2 plaatsen voorwaards tov gridposition). Opportunistisch zijn en goeie feeling hebben op de koude banden zijn mijn sterke punten, en daar heb ik wel wat gebruik kunnen van maken. ronde 2 tot 7 was gewoon rijden, alles opwarmen en 'in the groove' geraken. Lap 8 kwam ik dan in een groepje van 5 terecht. Allemaal ongeveer even snel, allemaal sterk op een ander deel van het circuit... recept tot fun. stuk of 15 rondes zitten vechten, opwerken tot "2e van de groep" dan een klein foutje maken en terug achteraan zitten omdat iedereen zo dicht op elkaar zat. Genieten en continue positie wisselen terwijl we wel erg fair reden voor elkaar. Spijtig genoeg op het einde van de main straight een tik gekregen terwijl ik al overstuur had, dus off I went. Dik 30sec kwijt, moeten volledig draaien en een stuk door het gras rijden. Zeer jammer. De kart dan moeten afgeven aan mijn collega. Hij reed in het begin absoluut bagger, maar maakte wel zeer snel progressie. Spijtig genoeg is hij 3 keer op jeep safari geweest tijdens zijn stint, waardoor ik de kart terugkreeg op P37 van de 42 (denk ik). 2e stint dan aangevangen en in combinatie met wat tips van Fille en het volgen van één van de snellere mannen toch hier en daar wat tijd kunnen vinden. Ik maakte goed progressie en had er echt fun in, maar de ECHT snelle mannen kwamen toch alarmerend rap voorbij nog altijd Snap niet hoe die nog zoveel sneller kunnen zijn. Na mijn stint de kart afgegeven op P19, en toen mijn collega er in sprong bleek zijn helm niet vast te zitten aan de kant dus, eerst proberen om het dicht te krijgen. Er niet in slagen, handschoenen uitdoen, foefelen... heeeeeel veeel tijd verloren toen. Daarna reed hij wel goed, 0.3 sneller dan mij en heel clean en incidentloos, maar het mocht niet meer baten om nog in de 1e helft van het deelnemersveld te eindigen. Al bij al fun, maar toch slaag gekregen 1 Quote
Fille 800 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Knap gereden @PJH ! Genk en de karts op zich, 't vergt wat gewenning. Enkele 100 miles race's rijden en dat komt helemaal goed Gisteren lag er echt veel grip, en dit op de plekken waar je het eigenlijk niet echt verwachtte. Maar ik en @Lotuzzz wisten al van vorig jaar dat we daar goed op moesten letten en op anticiperen en dat zie je ook terug in de laptimes dan. @Lotuzzz zat vrij snel in zijn stint ook regelmatige laptimes te draaien en das uiteindelijk het belangrijkste in zo'n race, consistentie. Op het einde waren jullie laptimes toch ook meer dan deftig te noemen he! lage 1:11's, knap! Maar nogmaals, het niveau van gisteren was echt wel hoog, P23 is niet slecht hoor, echt niet ! Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 We zijn beide in de 1.10 geraakt nog. Ik wacht de pdf af die ik zou moeten krijgen (nog nooit gezien :o) Quote
Capitol 630 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Veel te lang geleden dat ik nog een 100 Miles heb mee gedaan. Ik zou ook nog wel eens willen meerijden. Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 15 minuten geleden zei PJH: Dik 30sec kwijt, moeten volledig draaien en een stuk door het gras rijden. Zeer jammer. Aha! Anders waren jullie voor ons Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 8 minuten geleden zei Fille: , P23 is niet slecht hoor, echt niet ! P23 inderdaad niet slecht maar ze waren 24e Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 17 minuten geleden zei PJH: Na mijn stint de kart afgegeven op P19, en toen mijn collega er in sprong bleek zijn helm niet vast te zitten aan de kant dus, eerst proberen om het dicht te krijgen. Er niet in slagen, handschoenen uitdoen, foefelen... heeeeeel veeel tijd verloren toen. Daarna reed hij wel goed, 0.3 sneller dan mij en heel clean en incidentloos, maar het mocht niet meer baten om nog in de 1e helft van het deelnemersveld te eindigen. Aaaaaaaaaaah die stond waarschijnlijk aan kant toen ik bij ons insprong en vertrok. Ik maar denken dat ik er 10-15s achter zat en ik zag 'm nooit. Je ziet, all-in-all hadden jullie het meest homogene team en hadden jullie quasi een ronde voor ons kunnen eindigen. Is ook echt een voordeel met 2 ipv 4. Behalve aan de kassa Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Klopt ja. In totaal hebben we samen 4 keer omgekeerd gestaan, problemen met de helm, problemen met tanken, ... 't was incidentrijk, maar wel tof Volgende keer hoop ik u tegen te komen op de baan ipv in de pits 1 Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 Wat was het probleem met tanken? Wachtrij? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Nee, normaal tanken we bij de 1e stop (dan is hij sneller vol want er is minder uit). Als er een wachtrij is dan wisselen we piloot, anders rijd je binnen om hem vol te doen. edit: ik wou tanken maar er reed net 2 man voor me binnen, dus driver change. Daarna tankte mijne maat maar werd hij tegengehouden door de marshall om de andere nte laten wisselen. verder tijdens de race zag ik dat mensen die tankten voorrang kregen. niet consistent dus, maar 'k maak niet van mijn oren want het gaat niet om P1 Quote
Fille 800 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 De strategie die in en Thomas altijd doen is zodra er een halfuur gereden is: binnenkomen voor te tanken,outlap en direct terug binnenkomen voor pilootwissel. Zoals gisteren, ik passeer start/finish met nog 1u30min20sec te gaan, (bord van tanken is nog niet zichtbaar bij start/finish), tegen dat ik het fun circuit oprij voor te tanken gaat net de pits open. ideaal en meestal geen volk dat er dan al aan denkt om te tanken. Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 1 minuut geleden zei Fille: De strategie die in en Thomas altijd doen is zodra er een halfuur gereden is: binnenkomen voor te tanken,outlap en direct terug binnenkomen voor pilootwissel. Zoals gisteren, ik passeer start/finish met nog 1u30min20sec te gaan, (bord van tanken is nog niet zichtbaar bij start/finish), tegen dat ik het fun circuit oprij voor te tanken gaat net de pits open. ideaal en meestal geen volk dat er dan al aan denkt om te tanken. Hey da's hier openbaar he Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Wij hebben +- dezelfde tactiek, alleen als er al enen staat doen we voort Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 9 minuten geleden zei PJH: Wij hebben +- dezelfde tactiek, alleen als er al enen staat doen we voort Onze is onfeilbaar als Philip niet TE hard rijdt 1 Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 weet niet of jullie het intressant vinden maar heb nog een filmpje van deze week gemaakt ( met de nieuwe gopro session 5 trouwens ) 1 Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 23 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2017 Op 10/20/2017 om 11:19 zei Fille: Knap gereden @PJH ! Genk en de karts op zich, 't vergt wat gewenning. Enkele 100 miles race's rijden en dat komt helemaal goed Gisteren lag er echt veel grip, en dit op de plekken waar je het eigenlijk niet echt verwachtte. Maar ik en @Lotuzzz wisten al van vorig jaar dat we daar goed op moesten letten en op anticiperen en dat zie je ook terug in de laptimes dan. @Lotuzzz zat vrij snel in zijn stint ook regelmatige laptimes te draaien en das uiteindelijk het belangrijkste in zo'n race, consistentie. Op het einde waren jullie laptimes toch ook meer dan deftig te noemen he! lage 1:11's, knap! Maar nogmaals, het niveau van gisteren was echt wel hoog, P23 is niet slecht hoor, echt niet ! Jij zonder de traagste 3 tijden (startronde dus niet meegeteld): 01:10.836 Ik zonder m'n 2 traagste: 01:10.884 Doeme Ik reed wel anderhalf uur later (frisser) en met lege tank. Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 23 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2017 @PJH Mooie progressie man! PJ stint 1 collega stint 1 PJ stint 2 collega stint 2 AVG without 2 slowest 01:12.825 01:11.591 01:11.904 01:11.251 Quote
Fille 800 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 2 uur geleden zei Lotuzzz: Jij zonder de traagste 3 tijden (startronde dus niet meegeteld): 01:10.836 Ik zonder m'n 2 traagste: 01:10.884 Doeme Ik reed wel anderhalf uur later (frisser) en met lege tank. hehe viel echt wel op dat het laatste uur van de wedstrijd iedereen opmerkelijk sneller draaide ook, niet normal hoeveel volk er consistent in de 1:10's en 1:11's draaide.. Wel mooi gemiddelde van ons beiden! Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 37 minuten geleden zei Lotuzzz: @PJH Mooie progressie man! PJ stint 1 collega stint 1 PJ stint 2 collega stint 2 AVG without 2 slowest 01:12.825 01:11.591 01:11.904 01:11.251 Yes, en fastest lap op 0.4 van hem. Vorige editie was dat iets van een 2sec. I'm coming to get him (en dan draaien die mannen op P1 1.08....WTF) Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 23 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2017 Zojuist zei PJH: Yes, en fastest lap op 0.4 van hem. Vorige editie was dat iets van een 2sec. I'm comming to get him Maar jij hebt het geheim ontdekt he. Vroeg remmen en vroeg op het gas Quote
Fille 800 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 15 minuten geleden zei PJH: Yes, en fastest lap op 0.4 van hem. Vorige editie was dat iets van een 2sec. I'm coming to get him (en dan draaien die mannen op P1 1.08....WTF) die kart was een uitzondering he, 2de snelste ronde was een 1:09:6 ofzo.. Met de quali had ie ook al een voorsprong van 6 a of 7 tienden op p2. Die kart moet mega geweest zijn! Quote
Fille 800 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 15 minuten geleden zei Lotuzzz: Maar jij hebt het geheim ontdekt he. Vroeg remmen en vroeg op het gas en heel laat (al trailbrakend) remmen voor bocht 1pas vanaf de kink 1 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Collega blijft wel 25kg lichter ook, wat op Genk denk ik nog een redelijk penalty is. Maar 1.08, zelfs al is de kart mega goed, is toch echt another level. Ik zou niet weten waar ik nog 2.4sec moet vinden om eerlijk te zijn Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 23 oktober 2017 Geplaatst: 23 oktober 2017 Met 25 kg lichter met die karts op dat circuit ben ik vol 2 sec sneller 100% zeker en het zal eerder 2.5 of meer zijn. Twijfel ik geen seconde aan Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 6 november 2017 Auteur Geplaatst: 6 november 2017 @PJH Heb je al een ploegstje voor donderdag? Koud en misschien regen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.