Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

7f02dc9604093620586b7978371ba188.jpg

2e738ccea86fa1a41f368f4e94f43b0d.jpg

Vandaag, samen met ploegmaatje Kris Cools de Tarmac Master 2018 gewonnen op het super leuke (supermotard)circuit van Bilstain.

Meteen ook goed voor een ticket voor het BIKC. (Belgian Indoor Karting Championship)

‘S morgens als opwarming derde individueel, P2 verloren door een gedubbelde die rond ging en ik niet meer kon ontwijken ...

• Vind ik leuk 5
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Volgende keer toch jullie gezichten wassen voor het "podium" :P 

Ik weet daar een goei productje voor. Geen water nodig :D  Geeft ook gedurende een kwartier een fris gevoel in de schaamstreek. Vraag me niet hoe ik dat weet :ninja:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Volgende keer toch jullie gezichten wassen voor het "podium" :P 

Ik weet daar een goei productje voor. Geen water nodig :D  Geeft ook gedurende een kwartier een fris gevoel in de schaamstreek. Vraag me niet hoe ik dat weet :ninja:

Iron out? :D 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Grappige observatie gedaan. Op JPR had ik dus sterk het gevoel dat bij de nieuwe layout door de korte bochten gewicht een groot verschil maakt, en tegelijk zeiden ze dat dit circuit wel een hele tijd gaat blijven liggen. Mij niet gelaten maar het lijkt mij niet ideaal. Maar daarnet keek ik eens naar de originele layout: https://www.kartzone.be/2018/02/16/nieuw-circuit-bij-jpr-belgium-sint-niklaas/ en de layout is dus al wat meer gestroomlijnd dan in het begin. Dat was bij de vorige layout die er lang gelegen heeft ook zo. Het lijkt er sterk op dat zo'n circuit gaandeweg sneller en gestroomlijnder wordt, het lijnt zijn eigen uit, en dat het belang van gewicht dan ook vermindert.

Geplaatst:

Dat doet me denken aan hoe ze een plantsoen aanleggen, met van die paadjes. En de architect beslist hoe die paden komen en ze leggen ze en de mensen wijken dan van die paden af en snijden stukken af, en trekken op den duur hun eigen paden op een organische manier. En dan die architect ingrijpen natuurlijk, met dichte struiken en hekkens om de mensen langs de paden te sturen die hij in gedachten had  en dan vinden ze nog een doorgang die hij dan ook weer laat afsluiten...

Hij had kunen beginnen met voorlopige paden, gekeken wat er gebeurde, en dan iets definitiever aangelegd.

Geplaatst:
1 hour ago, Le Capri Mauve said:

en de layout is dus al wat meer gestroomlijnd dan in het begin. Dat was bij de vorige layout die er lang gelegen heeft ook zo. Het lijkt er sterk op dat zo'n circuit gaandeweg sneller en gestroomlijnder wordt, het lijnt zijn eigen uit, en dat het belang van gewicht dan ook vermindert.

Is die boarding niet vastgevezen dan?

Geplaatst:
10 minutes ago, ir_fuel said:

Is die boarding niet vastgevezen dan?

Neen, ze duwen die af en toe eens op zijn plek met hun heftruck, maar dat blijft opschuiven. Op de oude layout kreeg je zo een stuk dat steeds smaller werd, tot er maar plek over bleef voor 1 kart.

Geplaatst:
1 hour ago, Le Capri Mauve said:

Grappige observatie gedaan. Op JPR had ik dus sterk het gevoel dat bij de nieuwe layout door de korte bochten gewicht een groot verschil maakt, en tegelijk zeiden ze dat dit circuit wel een hele tijd gaat blijven liggen. Mij niet gelaten maar het lijkt mij niet ideaal. Maar daarnet keek ik eens naar de originele layout: https://www.kartzone.be/2018/02/16/nieuw-circuit-bij-jpr-belgium-sint-niklaas/ en de layout is dus al wat meer gestroomlijnd dan in het begin. Dat was bij de vorige layout die er lang gelegen heeft ook zo. Het lijkt er sterk op dat zo'n circuit gaandeweg sneller en gestroomlijnder wordt, het lijnt zijn eigen uit, en dat het belang van gewicht dan ook vermindert.

Net eens het filmpje bekeken, veel te veel draaien en keren voor mij :( Jammer, vond hun vorige lay-out best wel oke.

Geplaatst:

Ga morgen trachten te gaan. Zou op een seconde van de snelsten willen raken.

Geplaatst:

Gisteren met @Fille en wat ander schorem nog eens een 100 Miles gedaan in Genk, onze eerste van het seizoen. Ieder even 2 'installation' laps gereden, en dan gaat Fille vol voor de kwali. Het begon toen al lichtjes te druppelen maar wel weer een zeer zeer knappe 5/42 gereden door hem!

Filmpje van de start gevonden op YT:

Halverwege z'n stint begon het heviger te regenen en kwam de moeilijkste situatie die je kan hebben: Regen op een dikke rubberlaag en op de plaatsen buiten het rubber misschien wel 'mayonaise' owv wat regen gemengd met olie en zand. Mayhem en telkens spannend te volgen waar we net hingen! 6, 5, 4, zelfs derde op een bepaald moment. Hemelsluizen gingen dan helemaal open en spoelde wat weg. VEEL fouten gezien van aan de kant. Ook van mannen met eigen helm en overall. Denk dat onze eigen kart ook een keer of 3-4 in het gras heeft gestaan de volgende stints, waarbij je dan uit moet stappen en die terug op de macadam duwen, 

Gelukkig goeie tips gekregen van de Fille en ingestapt voor de laatste 30 min. Eerste ronde al meteen een peloton rappere mannen over me heen gekregen, ik had echt nog geen gevoel met de kart of de baan dus aanpikken was onmogelijk. Jammer! Had al snel wat problemen met m'n zicht, normaal doe ik Rain-X langs de buitenzijde en Dreft binnenzijde, maar onze garage is tijdelijk verhuisd en ik vond de Rain-X niet :(. Druppels bleven dus plakken, heel plezant als je in het donker onder spots rijdt :lol: Beetje TE voorzichtig gestart, maar gaandeweg wat agressiever beginnen rijden op de gedeeltes met grip. Tips van de ploegmakkers waren ook veel waard. Op veel plekken was het ook nuttig heel tight uit te sturen zodat je tractie had. Ook een rondje kunnen aansluiten achter een snellere piloot maar ik ging toch al snel tijd verliezen door de spray. Beetje schuinsachter hem gaan rijden om iets te kunnen zien en achterwieltje op de witte lijn denk ik, gelukkig nog gered.

Om de vijf botten (en letterlijk: om de vijf bochten) gele vlag en mensen die rond staan, of hun kart uit het gras douwen. Ook vaak 'gevolgschuivers' hiervan, dus bij momenten was het ergens tussen mikken om niet mee betrokken te geraken in een ongeval. Ben er de hele race in geslaagd alles te ontwijken, een extra uitdaging maar fijn als dat lukt :) In de laatste ronde wel nog iemand die me net voor een remzone met 2 wielen het gras induwde (ik had de lijn). Ben er op 5cm achter aangesloten en net toen ie wou insturen gas bijgegeven, sorry man. Justice for all :P P20 aan de finish dus dat is 'boven de mediaan' :P

Besluit: een volbloed 'regenrijder' ben ik misschien niet echt, maar ik trek m'n plan. Door foutloos te rijden denk ik dat ik er het maximum heb uitgehaald. Als we de tijden binnenkort ontvangen gooi ik het in een Excel en dan kan ik mezelf nog beter beoordelen.

Omstandigheden waren zeer vergelijkbaar met dit:

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Haha leuk verslagje,  was Fille die met de blauwe of zwarte pull op de derde startrij ?

Ik heb nog maar 1 keer deelgenomen aan de 100 miles daar, ook in de gietende regen, maar als vaste FKI'er kon ik er natuurlijk goed mee overweg ( kart binnengebracht op P2 toen herinner ik me).
Dat van dat mikken om uit de problemen te blijven en overal gele vlaggen te zien, komt me heel gekend over.

Ik had toen beelden online gezet die ik nooit publiek gezet had, daarnet heb ik ze terug gevonden, leuk om nog eens te lachen. (is van dezelfde race als die jij hierboven gepost hebt)

1 typisch voorbeeld, op die moment in de regen is de buitenkant de ideale lijn met het meeste grip, maar er brand daar ook weinig licht... besluit er daar ene om op de ideale lijn die kart terug te duwen, onmogelijk om die te zien, en  te vermijden.

of de start, ik stond ook P5 maar ik wordt direct langs alle kanten voorbij gegaan door lichtgewichtjes die vervolgens de eerste bochten niet kunnen pakken ( ik weeg zelf 95 kg)

laatste filmpje van toen,  het was echt langs alle kanten volk inhalen :) 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

@cash Ik was inderdaad die ene op de 3de rij met het blauw regenpak aan.

Was een leuke race, quasi heel de tijd kunnen aanpikkken en enkele posities kunnen inhalen. 1 keer er tegen 30 kmh (gok ik?) erafgevlogen ik de laatste bocht voor start finish.. voor de rest wel content van mijn stint.

@Lotuzzz heeft dat knap gedaan! Geen enkele spin gemaakt en constante tijden, naar het einde toe echt snelle consistente laptimes, nice!

• Vind ik leuk 2
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Overwinning nr 7 van het seizoen. 4 uur in de kart gezeten ..... beetje stijf vandaag.

6d9763b96bced65c88d83020902aff02.jpg&key=d0b5dd0a9a43efe0f5c3f2cb3b42a271c02df4d201f1ecb8b97edcc9ec5cda47

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

:up: 4u in ne kart? Toch niet aan 1 stuk? :blink:

Geplaatst:

Nee een 20 min qualif, daarna  direct iets meer dan 2u en nog eens 1u35. 

Dus start was ergens tussen  2u20-2u30 aan een stuk :) en dan was ik eigenlijk nog lastig want dat was net toen we een goed kartje hadden nadat ik met de eerste kart op P2 lag en full time moest blokken wegens geen grip vooraan.  

Geplaatst:

Aan de fysiek zal het al niet liggen dit weekend :D

Geplaatst:

Uw ballen is dat ook niet iets fysisch? :D 

Conditie heb ik sowieso. Maar de scherpheid begint er wel wat af te gaan, je voelt dat gewoon. Heel "ambetant" en raar. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Uw ballen is dat ook niet iets fysisch? :D 

Conditie heb ik sowieso. Maar de scherpheid begint er wel wat af te gaan, je voelt dat gewoon. Heel "ambetant" en raar. 

Vind dat je dat pas kan zeggen als je de eerste plaats niet meer kan halen :) Mooi gereden! 

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Al in geen tijden geweest en zal nog een tijd duren. Miserie met schouder. Zal opereren worden

• 1 maand later...
Geplaatst:

Afgelopen zondag was er een 4 uurs wedstrijdje in Geraardsbergen, besloten om mij er eens aan te wagen samen met een hoop ex collega's (team fastforfun, 6 rijders in totaal). We reden natuurlijk in de fun categorie gezien bij mij 11 jaar geleden was dat ik nog in een kart gezeten had, ik was al vergeten hoeveel fun dat is (en hoe zwaar fysiek).

We zaten met 2 snelle mannen (pluimgewichten van min60kg) die rond de 53s konden rijden, nog iemand anders reed 54sec( 68kg), mezelf die een besttijd optekende van 56,2s ( ik weeg 117kg), en dan nog 2 mannen die niet geoefend zijn die rond de 57,58s konden rijden. Dus ik was niet de snelste en ook niet de traagste, ik kon wel wat goedmaken door uit de miserie te blijven en enkele vlotte inhaalmaneuvres. 

Resultaat P9 algemeen, P4 in onze klasse! Niet slecht voor zolang geleden te zijn :)

Camera op mijn kop gezet (helaas was laag gericht) en de leukste momenten eens bij elkaar gezwierd.

IMG_20180909_171059.jpg

• Vind ik leuk 4
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Vanavond met een groepje vrienden nog eens gaan karten in Lille (outdoor) met de 270cc. Ik verlies telkens een hoop tijd bij de haarspeld bocht, lockup of ongecontroleerd overstuur terwijl mijn snelheid bij aansnijden niet abnormaal hoog ligt.

Iemand tips?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid